De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:50

MarlindeRooz schreef:
Ja dat snap ik, dat is gewoon gunstig. Maar dan werken er ook 2 personen, en die hebben dan het "geluk" in de lagere schalen te vallen.
Maar als je 2x5000 verdiend of 1x2500 en 1x5000 verdiend dan houd je alsnog meer over...

??
Ik had het over een stel die beide 2500 verdiend (samen 5000E = 3700 netto), of een stel met een 1 verdiener die alleen 5000E verdiend, deze houdt 3150 over.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:50

little_king schreef:
Helaas word er nu bij verkiezingen dit en dat beloofd, maar uiteindelijk totaal iets anders uitgevoerd.
Dus het stemmen van nu heeft in mijn ogen geen waarde meer.
Ze doen in Den Haag toch wel wat ze zelf willen. En totaal buiten de werkelijkheid van het volk. Ze hebben echt geen benul hoe hard sommige mensen (vooral met kinderen) moet knokken om wel nog rond te komen. Dit omdat ze zelf genoeg centen verdienen.
Maar voeren wel de 21% belasting in, gemeentelijke belastingen die omhoog gaan. zorgpremies die veel duurder zijn dan in landen waar de zorg ook goed is.
Waarom voelen ze zich in Den Haag te groot om eens te kijken hoe andere landen dat doen?

Welk land zouden we dan een voorbeeld aan moeten nemen?
Amerika, die heeft een extreme schuld en daar heerst enorme armoede?
Duitsland? Noorwegen? Zweden?

Elke land heeft zo zijn gebrek, we hebben het in Nederland verdomd goed voor elkaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:51

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja dat snap ik, dat is gewoon gunstig. Maar dan werken er ook 2 personen, en die hebben dan het "geluk" in de lagere schalen te vallen.
Maar als je 2x5000 verdiend of 1x2500 en 1x5000 verdiend dan houd je alsnog meer over...

??
Ik had het over een stel die beide 2500 verdiend (samen 5000E = 3700 netto), of een stel met een 1 verdiener die alleen 5000E verdiend, deze houdt 3150 over.

Ja maar die verdienen per persoon alsnog minder? Ze verdienen gewoon meer omdat ze allebei werken. Ik snap je punt wel hoor maar in veel gezinnen is het niet mogelijk / gewenst dat beide ouders fulltime werken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:51

Dat ben ik dus helemaal met je eens Dani.
Helemaal.

ik had zelf het idee dat in dei tijd Fortuin dat op die manier wilde aanpakken, maar ja dat mocht niet...
Ondertussen heb ik niemand meer gezien die echte ergens in wil duiken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:52

Nee, maar het is dan wel raar dat er gezegd wordt: hij verdient 5000 dus kan hij wel ruim leven en meer inleveren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:53

KarmaWitch schreef:
Nee ik ben het inbn bderdaad met jullie eens dat die wegen toch wel vrij moeten blijven, maar ik ben het gewoon niet eens met bepaalde dingen.
Ik scheer niet alle niet-nederlanders over 1 kam en dat wil ik ook niet doen, maar jongens kijk nou eens... Wij bouwen moskeeën alles voor hun, wij laten hun toe omdat wij zo gastvrij zijn.
Maar dan komt het: Negerzoenen mogen niet meer omdat ze zich gediscrimineerd voelen, Zwarte Piet mag niet meer om het zelfde verhaal & de regering luistert braaf naar hun...
Euhm straks leven wij als buitenlanders in Nederland & zij leven hun eigen leven.

Hahaha, ik gebruik deze argumenten altijd wanneer ik bepaalde mensen probeer te 'persifleren'...
Ik dacht dat ik het dan altijd wat aandikte, dat mensen niet werkelijk deze dingen zeggen.... maar helaas.

Ai... sinds WO2 zijn sommige mensen toch niet echt meegegaan in de evolutie.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:53

MarlindeRooz schreef:
little_king schreef:
Helaas word er nu bij verkiezingen dit en dat beloofd, maar uiteindelijk totaal iets anders uitgevoerd.
Dus het stemmen van nu heeft in mijn ogen geen waarde meer.
Ze doen in Den Haag toch wel wat ze zelf willen. En totaal buiten de werkelijkheid van het volk. Ze hebben echt geen benul hoe hard sommige mensen (vooral met kinderen) moet knokken om wel nog rond te komen. Dit omdat ze zelf genoeg centen verdienen.
Maar voeren wel de 21% belasting in, gemeentelijke belastingen die omhoog gaan. zorgpremies die veel duurder zijn dan in landen waar de zorg ook goed is.
Waarom voelen ze zich in Den Haag te groot om eens te kijken hoe andere landen dat doen?

Elke land heeft zo zijn gebrek, we hebben het in Nederland verdomd goed voor elkaar.

Niet aan 1 land. Pik van elk land zijn goede dingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:54

Brainless schreef:
Nee, maar het is dan wel raar dat er gezegd wordt: hij verdient 5000 dus kan hij wel ruim leven en meer inleveren.

Ik vind dat als je 5000 euro p.m verdiend dat je dan gewoon niet mag klagen, de reden dat je zoveel verdiend is omdat dit land welvarend is en omdat je een kans hebt gekregen d.m.v studie. Dat had je waarschijnlijk in India oid niet gehad, maar daar had je weer minder belasting moeten inleveren.

little_king

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:55

5000 kan er alleen van dromen, van 2500 ook trouwens :)

MarlindeRooz

little_king schreef:
MarlindeRooz schreef:

Niet aan 1 land. Pik van elk land zijn goede dingen.

Ik denk niet dat dat mogelijk is, de perfecte regering waar zowel de armen als de rijken het optimaal hebben bestaat niet. Het geld voor de armen moet van de rijken komen en dat willen die weer niet.
Als de rijken niks afstaan hebben de armen niks... De beruchte spagaat. :)

Patsab

We zouden als Nederlanders de regering moeten dwingen om nota's te overleggen waar al die miljarden nou daadwerkelijk heen gaan en dan wel graag elk centje verantwoord.
En een meneer Rutte die heel vrolijk zegt, koop nou toch eens een nieuwe auto, doe je oude barrel weg, ja Rutte waar haal ik de centen vandaan om een nieuwe auto te kopen? Spaargeld is al op, Lenen bij de bank? Tuurlijk extra lasten als je al mag lenen.
Misschien moet meneer Rutte zijn eigen oude Saab eens inruilen
Laatst bijgewerkt door Patsab op 23-01-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

MarlindeRooz schreef:
Jeetje liedje wat raar zeg. :n ik had dat vertikt. :o

Tja, ik had geen zin om zelf ook een boel afwijsbrieven te krijgen -O-.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:56

MarlindeRooz schreef:
Brainless schreef:

Ik vind dat als je 5000 euro p.m verdiend dat je dan gewoon niet mag klagen, de reden dat je zoveel verdiend is omdat dit land welvarend is en omdat je een kans hebt gekregen d.m.v studie. Dat had je waarschijnlijk in India oid niet gehad, maar daar had je weer minder belasting moeten inleveren.

En waarschijnlijk 60/70 uur werken per week in een verantwoordelijke functie.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:56

MarlindeRooz schreef:
Ik denk niet dat dat mogelijk is, de perfecte regering waar zowel de armen als de rijken het optimaal hebben bestaat niet. Het geld voor de armen moet van de rijken komen en dat willen die weer niet.

En daarom pakken we het van de hardwerkende middenmoot, of net die daaronder die je daarmee het hardste pakt.

Ninx

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:58

Als ik kijk naar het winkelend publiek, of vakantiefoto's van mensen op FB (waarvan ik weet dat ze geen wereldbaan hebben), denk ik dat de gemiddelde mens het redelijk voor elkaar heeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:58

little_king schreef:
MarlindeRooz schreef:

En daarom pakken we het van de hardwerkende middenmoot, of net die daaronder die je daarmee het hardste pakt.

Ik zou zeggen kom met dé oplossing, er is altijd een groep die gepakt wordt het moet namelijk wel ergens wegkomen.

Want we willen niet betalen maar wel stufi, ww, aow en 1001 andere uitkeringen en subsidies.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:59

Het is maar wat je 'perceptie' van armoede is. TS zegt dat er geen geld is om leuke dingen te doen... Je hebt wel een paard, is dat niet leuk genoeg dan? Ga eens wandelen op het strand, kijk een goede film, maak lekker eten voor een stel vrienden.... kost geen reet, en je hebt voldoende lol...

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:00

Ik heb dit bericht ook op FB gelezen en aan de ene kant ben ik er wel voor om alles plat te gooien maar aan de andere kant heeft het helemaal geen nut want die eikeltjes die daar in Den Haag zitten die luisteren toch niet naar ons.

Maar ik snap goed dat mensen het vervloeken dat al die buitenlanders hier onze baantjes in komen pikken.
Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die eruit worden geknikkerd omdat de polen,roemenen,bulgaren ed tegen een zeer lage prijs de ritten wel doen.
Ik vind dit helemaal niet kunnen en ik vind ook dat de Nederlandse bedrijven hun verstand moeten gebruiken om de Nederlandse chauffeurs dit werk te laten doen ipv die buitenlanders.
Die buitenlandse chauffeurs kunnen heel vaak niet goed rijden en maken vaak brokken op de weg.
Ik zweer het als ik ooit in de kreukels lig door een buitenlandse chauffeur dat deze nooit meer levend terug kan naar zijn eigen land.
En stel voor dat je kind wordt dood gereden door een buitenlandse chauffeur omdat ze gezopen hebben en toch achter het stuur kruipen?

Maar een keerzijde is dat wij Nederlanders alles goedkoop willen hebben.
Als de winkels producten duurder gaan maken omdat ze gemaakt zijn door Nederlanders dan liggen wij ook te klagen.

Ze moeten daar in Den Haag maar eens goed gaan nadenken.
Waarom moet er zoveel geld naar de ontwikkelingslanden?
Dit geld komt 9 van de 10 keer toch bij de verkeerde mensen terecht dan die het nodig hebben.
Waarom kinderbijslag voor kinderen die in het buitenland wonen?
Al die gelukszoekers hebben een uitkering en zijn te lui om te werken maar wel 's nachts op pad om ons huis en auto leeg te roven.

Mijn mening is als je als buitenlander niet van plan bent om te werken hier in Nederland dan moet je lekker in je eigen land blijven en hier niet op onze kosten gaan leven.

Maar ik heb nog veel meer dingen die hier veranderd kunnen worden.
Maar ik zeg dat maar niet want hoe meer ik hierover denk hoe erger ik me opwindt.
Is niet goed voor mn gezondheid want dan kost het me weer geld.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:01

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:

En waarschijnlijk 60/70 uur werken per week in een verantwoordelijke functie.

Dat klopt, ik zie mijn vader ook niet elke dag.
Ik citeer hem: Ik hou van mijn werk, ik geniet er van maar als ik alleen zou zijn, zonder kinderen dan had ik toch een lagere functie gehad.

Het is maar net waar je voor kiest, of 70uur werken met veel stress en een leuke bankrekening, of minder werken en meer genieten van vrije tijd met een minder dikke rekening.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:02

ha ha, wel grappig als je het zo leest, vingertjes wijzen vaak naar een ander, buitenlanders zijn ook een gewild object. Om daar even op aan te haken, dat is gewoon Europese regelgeving of we het leuk vinden of niet. Dus misschien kunnen we beter in Brussel het verkeer plat leggen :+

Zelf vind ik het niet erg om veel belasting te betalen want dan verdien ik ook veel :j Maar het moet wel in verhouding blijven, want anders wordt werken niet meer beloond en ja dan moeten we weer meer buitenlanders laten komen voor werk wat hier niemand wilt doen. :P

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:03

lovemyhorse1 schreef:

Maar ik snap goed dat mensen het vervloeken dat al die buitenlanders hier onze baantjes in komen pikken.

Mijn mening is als je als buitenlander niet van plan bent om te werken hier in Nederland dan moet je lekker in je eigen land blijven en hier niet op onze kosten gaan leven.
.

Wat wil je nou?
Mogen ze nou wel of niet werken?

Verder natuurlijk gezellig rechtse post... je bent denk ik wel klaar voor een klein zwart snorretje ;-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:04

lovemyhorse1 schreef:
Ik heb dit bericht ook op FB gelezen en aan de ene kant ben ik er wel voor om alles plat te gooien maar aan de andere kant heeft het helemaal geen nut want die eikeltjes die daar in Den Haag zitten die luisteren toch niet naar ons.

Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die eruit worden geknikkerd omdat de polen,roemenen,bulgaren ed tegen een zeer lage prijs de ritten wel doen.
Ik vind dit helemaal niet kunnen en ik vind ook dat de Nederlandse bedrijven hun verstand moeten gebruiken om de Nederlandse chauffeurs dit werk te laten doen ipv die buitenlanders.
Die buitenlandse chauffeurs kunnen heel vaak niet goed rijden en maken vaak brokken op de weg.
Ik zweer het als ik ooit in de kreukels lig door een buitenlandse chauffeur dat deze nooit meer levend terug kan naar zijn eigen land.
En stel voor dat je kind wordt dood gereden door een buitenlandse chauffeur omdat ze gezopen hebben en toch achter het stuur kruipen?

Maar een keerzijde is dat wij Nederlanders alles goedkoop willen hebben.
Als de winkels producten duurder gaan maken omdat ze gemaakt zijn door Nederlanders dan liggen wij ook te klagen.

Ze moeten daar in Den Haag maar eens goed gaan nadenken.
Waarom moet er zoveel geld naar de ontwikkelingslanden?
Dit geld komt 9 van de 10 keer toch bij de verkeerde mensen terecht dan die het nodig hebben.
Waarom kinderbijslag voor kinderen die in het buitenland wonen?
Al die gelukszoekers hebben een uitkering en zijn te lui om te werken maar wel 's nachts op pad om ons huis en auto leeg te roven.

Maar ik heb nog veel meer dingen die hier veranderd kunnen worden.
Maar ik zeg dat maar niet want hoe meer ik hierover denk hoe erger ik me opwindt.
Is niet goed voor mn gezondheid want dan kost het me weer geld.

Jeetje wat scheer jij alles over een kam, en Nederland heeft baat bij geld doneren aan ontwikkelingslanden anders zouden ze het echt niet doen, zie het maar als een investering op lange termijn.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:04

Hahaha, ik gebruik deze argumenten altijd wanneer ik bepaalde mensen probeer te 'persifleren'...
Ik dacht dat ik het dan altijd wat aandikte, dat mensen niet werkelijk deze dingen zeggen.... maar helaas.

Ai... sinds WO2 zijn sommige mensen toch niet echt meegegaan in de evolutie.[/quote]

_/-\o_

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:05

MarlindeRooz schreef:
Want we willen niet betalen maar wel stufi, ww, aow en 1001 andere uitkeringen en subsidies.

Ik denk dat veel subsidies niet nodig zijn als er eens heel wat minder gegraaid zou worden.

Ik denk dat er inderdaad dingen drastisch veranderd moeten worden.
De top die nu overal zit die zit er een paar jaar, vullen hun eigen zakken even hard en zijn dan weer weg met nog meer puinzooi dan dat de vorige achter liet.
En is de puinzooi te groot mogen ze wieberen met dikke handdruk.

Precies wat Dani al omschreef.
Ze moeten eens echt gaan kijken waar geld blijft, waarom iets een bepaald bedrag kost.
Met daar flinke veranderingen kan daar bezuinigd worden, ja bezuinigd, wat nu niet gebeurd want er wordt niet bezuinigd.

De enige die bezuinigingen zijn de burgers zelf, wij kunnen namelijk niet beslissen ergens geld vandaan te pikken.
Lasten verzwaren is gemakkelijk, maar geen optie voor een betere economie. Dat is gewoon roven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:05

Ninx schreef:
lovemyhorse1 schreef:

.

Wat wil je nou?
Mogen ze nou wel of niet werken?

Verder natuurlijk gezellig rechtse post... je bent denk ik wel klaar voor een klein zwart snorretje ;-)

:') Hitler is gewoon democratisch gekozen hoor. _O- Dus grijp uw kans, het kan! :') (geintje natuurlijk)
btw Hitler heeft wel zijn beloftes waargemaakt, en dat kunnen weinig politica hem nadoen.
En dan bedoel ik niet alleen maar de jodenvervolging.