Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:46

Er zit ook een groot verschil tussen wat er gecommuniceerd wordt en wat er daadwerkelijk speelt. Hij is niet gisteren wakker geworden en het ziekenhuis uitgelopen, er is een heel proces gaande en zal nog steeds gaande zijn. Maar wat een wonderbaarlijk nieuws, erg fijn!!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:31

Cassidy schreef:
Ik begrijp dat hij iig het ziekenhuis uitmag en naar huis gaat. Dat is iig goed nieuws. Kans is natuurlijk groot dat hij thuis nog verpleging krijgt. Het ziekenhuis verlaten zal misschien niet meer inhouden dan dat ze daar niets meer voor hem kunnen doen.

Ik denk dat er nog wel wat tussen het ziekenhuis en thuis in zit. Oftewel, dat hij eerst nog lange tijd in een revalidatiecentrum zal moeten blijven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:32

Cassidy schreef:
Ik begrijp dat hij iig het ziekenhuis uitmag en naar huis gaat. Dat is iig goed nieuws. Kans is natuurlijk groot dat hij thuis nog verpleging krijgt. Het ziekenhuis verlaten zal misschien niet meer inhouden dan dat ze daar niets meer voor hem kunnen doen.

Waar lees je dat hij naar huis is, want hier hebben ze het over dat hij het ziekenhuis in Grenoble, waar de verzorging intensief was, verlaten heeft om naar het universiteits ziekenhuis in Lausanne te gaan.

Citaat:
"Michael heeft de CHU in Grenoble verlaten om zijn lange revalidatie voort te zetten", aldus de verklaring van Schumachers management. "Hij verkeert niet langer in coma." Over de toestand van de Duitser werden verder geen uitspraken gedaan.
"Zijn familie dankt alle behandelende artsten, verpleegsters en therapeuten in Grenoble, net als de eerste hulp bij het ongeluk. Ze hebben uitstekend werk verricht."
Lausanne
Een woordvoerder van het universiteitsziekenhuis in het Zwitserse Lausanne bevestigt aan NU.nl dat Schumacher daar maandag gearriveerd is. Verdere mededelingen werden niet gedaan. Schumacher woont met zijn familie in Zwitserland.
Volgens het Duitse Bild kan Schumacher met zijn vrouw en kinderen communiceren. Zijn toestand zou dermate stabiel zijn dat hij de intensieve zorg in Grenoble niet meer nodig heeft.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:11

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:14

Lijkt dus op beter nieuws.
Ben van het weekend naar de race geweest, ongelooflijk hoe mensen daar toch een soort van meeleven. Werkelijk overal stond #GuteBesserungMichael.

Ben blij dat er wel wat verbetering is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:43

Als het goed is zijn ze bezig met een electrische rolstoel die met de mond bedient kan worden ook. Dat maakt het leven een beetje draaglijker als je ergens heenkunt ook. Alleen nog steeds onbegrijpelijk dat zo n stoere man opeens zwaar gehandicapt door het leven moet.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:54

Had het ook gelezen...hoop dat hij verder goed opknapt...stukje bij beetje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:00

Toch weer positieve berichten

Citaat:
Goed nieuws rond Schumacher

Van onze Telesportredactie
Michael Schumacher kan een 'relatief normaal leven gaan leiden'. Jean Todt, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, heeft dat gezegd tegen de Duitse televisiezender RTL.
Todt heeft de Duitse Formule 1-legende vorige week hebben bezocht in zijn huis in Zwitserland. "Hij vecht. Zijn toestand verbetert, dat is erg belangrijk. We mogen ervan uitgaan dat hij binnen afzienbare tijd een relatief normaal leven zal kunnen leiden. Hij heeft daarvoor alleen tijd nodig.'' Todt voegde daar wel aan toe dat de Duitser nooit meer in een Formule 1-auto kan rijden.

De 45-jarige Schumacher raakte eind vorig jaar zwaargewond bij een ongeval tijdens het skiën. De voormalige Formule 1-kampioen liep daarbij zwaar hersenletsel op.
Schumacher lag daarna maanden in coma in een ziekenhuis in Grenoble. In juni ontwaakte hij en reageerde op signalen van zijn vrouw en zijn kinderen. Schumacher verhuisde daarna naar de kliniek in Lausanne om verder te werken aan zijn herstel. Inmiddels is hij weer thuis.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:24

Dat klinkt goed :j

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:12

Helaas is dat bericht niet correct en zijn er fouten gemaakt in de vertaling.

Er is gezegd door Todt: "we weten zeker dat hij nooit meer een F1 auto kan besturen"
En op de vraag of hij een normaal leven kan leiden: "het is afwachten, en hopen. Hij is nu thuis bij zijn familie"

Bron: TheF1times.co.uk

Origineel artikel: http://www.f1times.co.uk/news/display/09433

Laatste berichtgeving ging over dat hij kon communiceren via knipperen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:04

Net een stukje over hem gevonden:

Over de toestand van Michael Schumacher is het al een hele tijd angstvallig stil. De voormalige autocoureur is nu bijna twee jaar herstellende van een ski-ongeluk. Enige tijd geleden ontwaakte hij uit zijn coma, maar een bron dichtbij de familie vertelt dat het verdere herstel ‘zeer langzaam’ verloopt. Dat meldt The Daily Express.

Volgens de bron zijn er ‘geen wonderen te verwachten’. Schumacher kan nog steeds niet praten of zelfstandig lopen. Ook heeft hij weinig besef van wat er om hem heen gebeurt. Toch houdt zijn familie hoop. In het Zwitserse Gland wordt hij nog altijd door 15 dokters verzorgd.

De zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 is sinds zijn ongeluk in het Franse wintersportoord Méribel 25 kilo afgevallen en weegt nog slechts 45 kilo.

Bron: http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... lsignoutmd

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:23

wat erg.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:54

Slechts 45 kilo?? Jemig, daar blaas je zo doorheen :\

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:04

purny schreef:
Net een stukje over hem gevonden:

Over de toestand van Michael Schumacher is het al een hele tijd angstvallig stil. De voormalige autocoureur is nu bijna twee jaar herstellende van een ski-ongeluk. Enige tijd geleden ontwaakte hij uit zijn coma, maar een bron dichtbij de familie vertelt dat het verdere herstel ‘zeer langzaam’ verloopt. Dat meldt The Daily Express.

Volgens de bron zijn er ‘geen wonderen te verwachten’. Schumacher kan nog steeds niet praten of zelfstandig lopen. Ook heeft hij weinig besef van wat er om hem heen gebeurt. Toch houdt zijn familie hoop. In het Zwitserse Gland wordt hij nog altijd door 15 dokters verzorgd.

De zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 is sinds zijn ongeluk in het Franse wintersportoord Méribel 25 kilo afgevallen en weegt nog slechts 45 kilo.

Bron: http://www.msn.com/nl-nl/sport/motorspo ... lsignoutmd

Jezus wat vreselijk zeg, ook voor zijn vrienden en familie.. ;(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:11

Ik hoorde op de radio dat het slecht gaat met Michael Schumacher. Ergens had ik de hoop op volledig herstel al lang opgegeven. Maar als je zoiets hoort dan dringt het toch wel tot mij door hoe enorm triest dit allemaal is. Life is realy weird. Alles kunnen qua geld en dan dit. Ik ben niet gelovig maar steek toch een kaarsje voor Michael op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:46

Misschien is het maar beter. Ergens hoop ik dat het kaarsje uitgaat bij hem voor zowel hem als z'n familie. Het is sneu om te melden maar dit is ook geen leven voor hem en familie

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:38

Ik had het ook al gelezen, geen positief nieuws

Citaat:
Het is heel lang stil geweest rond de gezondheidssituatie van Michael Schumacher. De voormalig Formule 1-coureur raakte in 2013 gewond aan zijn hoofd bij een ski-ongeluk. Hij lag lang in coma en over zijn hersteltraject is door de familie zeer weinig bekendgemaakt.

Voormalig Ferrari-baas Luca di Montezemolo heeft zich vandaag echter laten ontvallen dat het niet goed gaat met de zevenvoudig wereldkampioen. "Ik heb nieuws en helaas is het geen goed nieuws", zei hij tegen enkele verslaggevers, zonder daarbij meer details te geven.

Schumacher is bezig aan een intensief revalidatieprogramma in Zwitserland, in zijn eigen woning die volledig is afgeschermd van de buitenwereld.

Bron http://nos.nl/artikel/2084927-voormalig ... acher.html

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:10

Zeg dan niets, als je niet verteld waar het over gaat....
Manmanman... Ze willen weer even de aandacht in het nieuws ofzo??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:11

Nou idd Jolliegirl, zeg dan niks

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:21

het is altijd weinig zeggend geweest..
waarschijnlijk op verzoek van de familie..

als je kijkt dat 'knipperen met ogen'.
vertaald wordt als op korte termijn weer een redelijk normaal leven kunnen leiden..

dan zou ik ook mijn kaken op elkaar houden.

als ik dit lees, dan denk ik dat hij ziek is.
als hij nog steeds zo vreselijk licht is en bijvoorbeeld een longontsteking heeft gekregen.
dan hang je al heel snel op het randje van de dood.

Ze willen weer even aandacht, vind ik een beetje raar..

want wat hebben we nu over hem gehoord na het ongeluk..
juist in zijn situatie is er nauwelijks aandacht gezocht door management of familie..

als ze nu ineens komen, zal er echt wel wat ernstigs aan de hand zijn en zal hij mogelijk levensbedreigend ziek zijn, stervende zijn, of al gestorven (waarna we pas weer iets na de begravenis horen misschien).

'weer even de aandacht' Nee, dat gaat er bij mij niet in..
dat kan van vele artiesten en sporters gezegd worden,
die in het nieuws zijn om een scheet die dwars zit, of de 26e pretechoe van hun op handen zijnde 3e kind. Of bij RTL boulevard hun mond gaan roeren over een serieus onderwerp, waarna je in shownieuws ziet dat er weer een cd uitkomt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:28

Ik snap ook wat jij bedoeld hoor ElenaMM77, maar door dit soort berichten krijg je juist ook een hoop speculatie's met wat er aan de hand kan zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:44

klopt,
maar uit respect voor de familie kun je het beste gewoon afwachten tot nader nieuws.

het is tot nu toe gebleken dat de familie alleen wat laat horen op het moment dat er een grote verandering plaatsvind..

aangezien dit niet de manager was (toch?) of de familie, lijkt het erop alsof er zeer binnenkort via de familie of de manager iets meer te horen zal zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:46

Met je eens, en daarmee bedoeld we juist, misschien had hij beter niks kunnen zeggen.
En het gewoon aan de familie over te laten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:04

kan zijn dat die met manager aan het bed zitten en gevraagd hebben om vast te melden dat het niet goed gaat ;).

om eerlijk te zijn, het maakt mij niet zo uit dat er iets naar buiten is gebracht.. het zal een reden hebben en we horen vanzelf wel hoe of wat