wendyenbram schreef:Lieve Caelum
Ik werk 30 uur, mijn man werkt 40 uur bij de baas. verder zijn we bezig met bedrijfsovername waarbij heel veel tijd en geld gemoeid is! Dan komt er even leuk de belastingdienst met terugwerkende kracht geld innen (maar 6000 euro die ik gelukkig zo had liggen) vervolgens krijgen we doordat man bij bedrijf ingestapt is (zonder nog maar werkelijk geld te krijgen) wel al GEEN enkele toeslag meer. is 450 euro netto per maand aan inkomsten.
en doordat mijn spaargeld op is aan de rekening van de belasting, heb ik geen vangnet meer.
Wij weten dat het maximaal 2 jaar duurt, Maar we weten ook dat we elke maand minimaal 340 euro interen en straks dus volledig rood zullen staan. alles waar we op bezuinigen moeten heb ik het huis uit gegooid, maar internet niet, dat is samen met bellen, en t.v max 55 euro per maand. en houd je uit de eenzaamheid, en we hebben internet nodig voor het bedrijf.
Dus ipv lekker te melden dat je geen medeleven hebt (hoeft ook niet met mij hoor!!!) omdat mensen maar moeten gaan werken, kun je je ook eens gaan verdiepen in mensen. want lang niet alle mensen zitten door eigen schuld en handje ophouden in de crisis!!!
en ja wanneer ik NIET aan het werk ben hetzij mijn baan van 30 uur buitenshuis, of op het over te nemen bedrijf, of druk ben met de kinderen, zit ik lekker op bokt of andere sites, ter ontspanning, en nutteloze discussies te volgen.
Ter ontspanning kun je ook naar een parkje lopen en een stuk gaan wandelen daarvoor is een computer niet nodig
Spoiler:
+ het feit, je ontspant niet door mij af te kraken