Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:22

Jolliegirl schreef:
Dan heb ik niets gezegd ;)

ik snap het wel hoor, dat je daar aan denkt.
Hadden wij ook al gedaan. als je eenmaal gaat wegstrepen over waar je mee gaat bezuinigen.
Gelukkig zijn de paardjes beide gezond, kosten ze dus echt bijna geen geld. mochten we binnen een jaar niet uit de situatie zijn dan zullen ze ook weg moeten. want dan blijkt dat dus het ene kleine beetje wat ze nog kosten (wormenpasta en de vitamine korrel) te veel is. Maar om nu gelijk je beesten weg te doen is ook zo wat.

en voor welke "nood" situatie er zich voordient heb ik wel een potje. Of dat nu een dierenarts is, of mijn wasmachine die stuk gaat. helaas is dat potje heel klein geworden. en meer mag er niet op gaan aan "eventjes toch nog een rekening betalen" het moet nu echt voor nood blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:39

Mensen in een bejaardenhuis hebben het nog luxe. Het zijn de mensen in een verpleeghuis die het slecht hebben. En omdat we met te weinig personeel lopen hebben we geen tijd om 12 bewoners elke dag te douchen. De meeste bewoners vinden het niet eens nodig dat ze elke dag worden gedouched omdat in hun verleden ze ook niet elke dag onder de douche gingen.

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:48

Sommige mensen zijn werkelijk waar zo losgerukt van de realiteit dat het bijna hilarisch wordt. Natuurlijk zijn er daklozen in Nederland, en mensen die niets hebben. Maar zij kunnen nog naar de voedselbank, leger des heils en er is in ieder geval drinkwater te vinden in Nederland. Daarnaast mag medische hulp niet geweigerd worden in Nederland.

De mensen in de Fillipijnen kunnen niet ontsnappen aan de rottende geur van lijken, lijken die het drinkwater vervuilen. Er zijn daar geen voedselbanken en er is geen medische hulp zonder donaties. Oftewel, zonder donaties zullen ze daar zeer zeker sterven aan honger, uitdroging, en ziekte.

Als je durft te beweren dat de situatie van arme, dakloze Nederlanders even erg is als die van de mensen in de Fillipijnen... Dan vrees ik dat je óf oogkleppen op hebt, óf een IQ van <70 hebt. (Op dat laatste is statistisch gezien een grote kans aangezien er veel PVV-ers zijn die dit soort ongein roepen.)

purny

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:52

Voor een slaapplaats moeten dak- en thuislozen ook betalen.

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:53

purny schreef:
Voor een slaapplaats moeten dak- en thuislozen ook betalen.

Alsof het hebben van geen slaapplaats een argument is... Slaap je liever op straat in Nederland of tussen de rottende lijken?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:05

Dos_Caballos schreef:
Als je durft te beweren dat de situatie van arme, dakloze Nederlanders even erg is als die van de mensen in de Fillipijnen... Dan vrees ik dat je óf oogkleppen op hebt, óf een IQ van <70 hebt. (Op dat laatste is statistisch gezien een grote kans aangezien er veel PVV-ers zijn die dit soort ongein roepen.)

Er zijn maar weinig mensen die dat durven te beweren. dat het even erg is. Wel is er momenteel ook heel erg in Nederland en als je dat niet wil zien dan heb je pas oogkleppen voor!
en ja dat het altijd erger kan, betekent nog niet dat het nu niet erg is!

En wat een rare opmerking over PVV zeg. Dat laat me toch afvragen welk IQ jij zelf hebt!!!
Ik ben in ieder geval GEEN! PVV stemmer. En ik doneer nu ook niet aan 555.
heb via de kerk met de collecte zak naar MIJN vermogen gedoneerd!
en tja we zijn met 6 personen in ons gezin. en het is normaal dat kinderen ook geld in de collecte zak doen. dus ook mijn kinderen hebben naar HUN vermogen geld in de zak gedaan.
en of dat dan 1,- euro is, of 0,05 cent. of als "het naar hun vermogen 0,0 is" maakt niks uit!

en om niks te geven hoef je dus GEEN Pvver te zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:07

Quote:

Jij durft!!

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:13

wendyenbram schreef:
Dos_Caballos schreef:

Er zijn maar weinig mensen die dat durven te beweren. dat het even erg is. Wel is er momenteel ook heel erg in Nederland en als je dat niet wil zien dan heb je pas oogkleppen voor!
en ja dat het altijd erger kan, betekent nog niet dat het nu niet erg is!

En wat een rare opmerking over PVV zeg. Dat laat me toch afvragen welk IQ jij zelf hebt!!!
Ik ben in ieder geval GEEN! PVV stemmer. En ik doneer nu ook niet aan 555.
heb via de kerk met de collecte zak naar MIJN vermogen gedoneerd!
en tja we zijn met 6 personen in ons gezin. en het is normaal dat kinderen ook geld in de collecte zak doen. dus ook mijn kinderen hebben naar HUN vermogen geld in de zak gedaan.
en of dat dan 1,- euro is, of 0,05 cent. of als "het naar hun vermogen 0,0 is" maakt niks uit!

en om niks te geven hoef je dus GEEN Pvver te zijn.

Ik heb geen kritiek op mensen die niet geven omdat ze niets hebben, ik heb kritiek op mensen die niet geven omdat ze vinden dat het in Nederland net zo erg is. En natuurlijk hoef je geen PVV-er te zijn om niet te geven, ik geef enkel aan dat naar mijn ervaring er relatief veel PVV aanhangers zijn die zeggen om die reden niet te geven. En natuurlijk is het statement van een IQ van <70 een heerlijke overdrijving, maar feiten liegen er niet om.

Oh en mijn IQ? Geen idee. Ik neem intelligentietesten af, maar maak ze niet zelf :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:29

Het gaat volgens mij niet zozeer om 'net zo erg', maar vooral dat er een grote groep mensen binnenlands is die niks krijgen omdat er geen enkele organisatie of BN-er is die reclame maakt voor de Nederlandse armen.
Bij grote zaken als de Filippijnen schiet iedereen in actie maar de overgrote meerderheid van de mensen die hier trots post dat ze wel een hele Euro over hebben gemaakt doen door het jaar heen geen moeite voor de binnenlandse armen.
(correct me if i'm wrong!)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:34

Urielle schreef:
Het gaat volgens mij niet zozeer om 'net zo erg', maar vooral dat er een grote groep mensen binnenlands is die niks krijgen omdat er geen enkele organisatie of BN-er is die reclame maakt voor de Nederlandse armen.
Bij grote zaken als de Filippijnen schiet iedereen in actie maar de overgrote meerderheid van de mensen die hier trots post dat ze wel een hele Euro over hebben gemaakt doen door het jaar heen geen moeite voor de binnenlandse armen.
(correct me if i'm wrong!)

-O- Lekker zwart wit! En de mensen die niks geven, doen die wel wat voor de NLse armoede?
In plaats van andere mensen met een vinger te gaan aanwijzen (BN-ers, mensen die geld doneren aan 555, organisaties), kom zelf in actie, lekker lokaal voor de ouderen of de voedselbank, blijkbaar zitten heel veel mensen daar op te wachten dus gegarandeerd succes.

Trouwens, er is een dame hier op bokt die dit doet (Actie voor de voedselbank), maar ook zei krijgt commentaar...het is nooit goed :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:53

Dos_Caballos schreef:
Sommige mensen zijn werkelijk waar zo losgerukt van de realiteit dat het bijna hilarisch wordt. Natuurlijk zijn er daklozen in Nederland, en mensen die niets hebben. Maar zij kunnen nog naar de voedselbank, leger des heils en er is in ieder geval drinkwater te vinden in Nederland. Daarnaast mag medische hulp niet geweigerd worden in Nederland.

De mensen in de Fillipijnen kunnen niet ontsnappen aan de rottende geur van lijken, lijken die het drinkwater vervuilen. Er zijn daar geen voedselbanken en er is geen medische hulp zonder donaties. Oftewel, zonder donaties zullen ze daar zeer zeker sterven aan honger, uitdroging, en ziekte.

Toch jammer dat mensen in elke discussie altijd hun argumenten proberen te verdedigen door de tegenpartij maar PVV aanhanger te noemen als deze het niet eens is met hun standpunt. Ik vraag mij dan af, wat voor IQ heb je als je dit soort dingen roept?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:57

@ Yucca
Ik geef zelf iedere week geld aan het dakloze echtpaar wat voor de Aldi staat, ik heb dus een riant pakket naar Syrië gestuurd, ben momenteel aan het naaien voor een organisatie die dat gaat verkopen voor kinderen met kanker, doneer goederen aan een herverdelingsstichting voor minderbedeelden hier in België en ben bezig aan een goederenpakket voor de Filippijnen, dus ik voel me niet aangesproken if you don't mind.

En ja, als mensen aangeven dat ze geen geld geven aan de Filippijnen omdat ze dat liever aan de binnenlandse armen besteden dan neem ik aan dat ze dat ook naar waarheid zeggen ja.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:04

Dan hoop ik maar dat het deze keer bij de juiste mensen terecht kan komen en niet zoals Haiti dat het aan de strijkstok blijft hangen en valt in de corrupte handen en juist alleen bij de rijke en er nog weinig veranderd is voor de gewone mensen. Want de Filipijnen is daar helaas niet anders in ingericht. Harde wereld en het geld komt niet bij de mensen die het echt nodig hebben om terug op de benen te komen maar juist bij de mensen die het zelf ook kunnen realiseren al zonder hulp. Jammer..er staat van Haiti ook nog steeds geld op de rekening juist door dit bovenstaande. En dan denk eerst daar een oplossing voor voor ik voor de volgende ramp kan en wil storten. Dan ga ik liever als ik zou kunnen daarheen en met blote handen hulp bieden om een huis terug op te bouwen en daarvoor zelf het materiaal mee te nemen en zelf mensen uit kiezen waar ik dat voor doe. Helaas krijg je dan weer dat andere het niet eerlijk vinden en de boel weer weg stelen zo blijft het kringtje rond. Mens eigen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:13

Ik vind het goed dat je ook aan andere mensen denkt! ik heb ook niet veel gedoneerd, maar wel een klein beetje. Dat zorgt er echt niet voor dat ik vanavond niet kan eten, mischien wel dat ik deze week niet naar de bioscoop kan gaan, maar wat voor rottende ziel heb je als je dat erger zou vinden :o

Ik ben 2 weken geleden terug gekomen uit India. Daar is pas armoede! Mensen en kinderen die op straat leven, bedelaars die aan je trui gaan hangen, allemaal omdat ze echt geen rode cent te makken hebben. Dan vind ik dat wij met onze mooie huisjes, gratis basis scholen en mogelijkheden op een toekomst echt wel aan een ander mogen en zouden moeten denken!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:19

loveidefix schreef:
Ik vind het goed dat je ook aan andere mensen denkt! ik heb ook niet veel gedoneerd, maar wel een klein beetje. Dat zorgt er echt niet voor dat ik vanavond niet kan eten, mischien wel dat ik deze week niet naar de bioscoop kan gaan, maar wat voor rottende ziel heb je als je dat erger zou vinden :o

Ik ben 2 weken geleden terug gekomen uit India. Daar is pas armoede! Mensen en kinderen die op straat leven, bedelaars die aan je trui gaan hangen, allemaal omdat ze echt geen rode cent te makken hebben. Dan vind ik dat wij met onze mooie huisjes, gratis basis scholen en mogelijkheden op een toekomst echt wel aan een ander mogen en zouden moeten denken!

Ik zal het tegen die oudere dakloze meneer op de hoek zeggen dat hij blij moet zijn met zijn mooie huis...

Echt zo krom weer, alsof ik mij niet besef dat ik geluk heb. Maar er zijn zoveel mensen in Nederland die dat niet hebben, maar die vergeten wij voor het gemak even!

Ik heb niet gedoneerd. Want als ik doneer aan de Filipijnen, moet ik ook doneren aan de slachtoffers van de tornado's in Amerika, aan de mensen op Sardinië waar van het weekend ook een ramp is gebeurt. En dan moet ik ook doneren aan alle collecte's voor hart, kanker en nier, en noem maar op stichting. En dan ook aan het WNF, Natuurmonumenten, het ouderenfonds en noem maar op. Want in Afrika gaan ook nog steeds mensen dood aan de honger. Is dat allemaal minder erger dan de mensen in de Filipijnen? Is het erger dat iemand aan de kanker dood gaat dan iemand aan de honger bijvoorbeeld?

Bovendien kan ik het nu niet missen. Ik zit werkloos thuis, met nog 2 maanden uitkering te gaan en nul kans op nieuw werk binnen twee maanden. Ik woon samen, en heb drie katten die ook moeten eten en naar de da moeten. Die ene euro mis ik niet, maar ik ben hypocriet als ik wel doneer aan de Filipijnen maar aan alle andere dingen niet. En andersom ook.

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:25

xx_Horsiex schreef:
loveidefix schreef:

Ik zal het tegen die oudere dakloze meneer op de hoek zeggen dat hij blij moet zijn met zijn mooie huis...

Echt zo krom weer, alsof ik mij niet besef dat ik geluk heb. Maar er zijn zoveel mensen in Nederland die dat niet hebben, maar die vergeten wij voor het gemak even!

Ik heb niet gedoneerd. Want als ik doneer aan de Filipijnen, moet ik ook doneren aan de slachtoffers van de tornado's in Amerika, aan de mensen op Sardinië waar van het weekend ook een ramp is gebeurt. En dan moet ik ook doneren aan alle collecte's voor hart, kanker en nier, en noem maar op stichting. En dan ook aan het WNF, Natuurmonumenten, het ouderenfonds en noem maar op. Want in Afrika gaan ook nog steeds mensen dood aan de honger. Is dat allemaal minder erger dan de mensen in de Filipijnen? Is het erger dat iemand aan de kanker dood gaat dan iemand aan de honger bijvoorbeeld?

Bovendien kan ik het nu niet missen. Ik zit werkloos thuis, met nog 2 maanden uitkering te gaan en nul kans op nieuw werk binnen twee maanden. Ik woon samen, en heb drie katten die ook moeten eten en naar de da moeten. Die ene euro mis ik niet, maar ik ben hypocriet als ik wel doneer aan de Filipijnen maar aan alle andere dingen niet. En andersom ook.

Dat je het niet kunt missen is een goede reden om niet te doneren. Maar als reden noemen ''dan moet ik ook aan alle andere goede doelen doneren'' is een dooddoener. Als iedereen zo zou denken, zou er dus geen enkel goed doel meer bestaan en zouden heel wat mensen slechter af zijn. Het idee is juist dat mensen voor zichzelf prioriteiten stellen, wat hun het meest raakt, wat zij het liefst willen steunen. Desnoods doe je iene miene mutte, want je kúnt inderdaad niet alle doelen steunen. En op die manier blijven er goede doelen bestaan op tal van gebieden.

Maar gelukkig beredeneert niet iedereen zoals jij, want dan zouden we het een stuk slechter hebben op de wereld.
Laatst bijgewerkt door Dos_Caballos op 20-11-13 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:28

Dos_Caballos schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dat je het niet kunt missen is een goede reden om niet te doneren. Maar als reden noemen ''dan moet ik ook aan alle andere goede doelen doneren'' is een dooddoener. Als iedereen zo zou denken, zou er dus geen enkel goed doel meer bestaan en zouden heel wat mensen slechter af zijn. Het idee is juist dat mensen voor zichzelf prioriteiten stellen, wat hun het meest raakt, wat zij het liefst willen steunen, want je kúnt inderdaad niet alle doelen steunen. Is dat een reden om dan maar geen enkel doel te steunen?

Hoezo is dat een dooddoener? Ik vind het ergens hypocriet dat mensen het een wel belangrijk vinden en het ander niet. En dus het een steunen en het ander niet. Bovendien geloof ik niet zo in geld doneren maar meer op de plek hulp verlenen. Dus zou ik een bedrijf een donatie geven waarvan ik weet dat het ter plekke helpt dan op een of andere giro nummer storten.

Dos_Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:32

xx_Horsiex schreef:
Hoezo is dat een dooddoener? Ik vind het ergens hypocriet dat mensen het een wel belangrijk vinden en het ander niet. En dus het een steunen en het ander niet. Bovendien geloof ik niet zo in geld doneren maar meer op de plek hulp verlenen. Dus zou ik een bedrijf een donatie geven waarvan ik weet dat het ter plekke helpt dan op een of andere giro nummer storten.

Het is geen kwestie van het één niet belangrijk vinden en het ander wel. Het is een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen omdat je niet alles kúnt steunen. Het feit dat ik de Filipijnen steun en Unicef niet, betekent niet dat ik Unicef niet belangrijk vind.
Hoe kan geen enkel doel steunen nou beter zijn dan één, of een paar doelen steunen?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:35

Qua geld heb ik niets gestort, heb wel net 2 vuilniszakken vol met kleding (oud, nieuw, te groot, te klein) bij de buuf gedropped die morgen met de boot meegaan. Zo draag ik mn steentje bij.

Crisis hier of de situatie daar vind ik inderdaad ook totaal niet te vergelijken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:37

Dos_Caballos schreef:
xx_Horsiex schreef:

Het is geen kwestie van het één niet belangrijk vinden en het ander wel. Het is een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen omdat je niet alles kúnt steunen. Het feit dat ik de Filipijnen steun en Unicef niet, betekent niet dat ik Unicef niet belangrijk vind.
Hoe kan geen enkel doel steunen nou beter zijn dan één, of een paar doelen steunen?

Zo heb ik wel de WSPA voor de Filippijnen gesteund, maar de mensen niet.
Vind ik mensen daarom onbelangrijk? Nee. Stel ik dieren daarom boven mensen? Hell no.

Maar ik kan maar 1 keer geld geven, dan liever voor een doel waar geen grote media hype voor is opgezet, maar die wél heel goed geld kan gebruiken.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:48

Ik ben hard ik ben gemeen, maar iedereen die hier loopt te l*llen en zeggen dat zijzelf elk dubbeltje om moeten draaien...

Heb ik geen medelijden mee, doe dan iets eraan om dat voedsel/dak te kunnen betalen i. p. v. achter je laptop/computer/mobiel te zitten :+

Als je er even aan denkt wat voor geld je zou verdienen als je dit verkoopt en je internet-bedrag lager is, hoef je niet in 'armoede' te leven.. Voor de mensen die in en internetcafe/ zo iets dergelijks zitten. Wat is het nut om hier op bokt te zitten? In die tijd kun je heus wel iets doen wat geen geld kost. :)

But on the topic now,

Ik vind het goed dat mensen geven. Stel je voor dat jij in een keer niets meer hebt en iedereen onwijs egoistisch is.. Dan zou je ook graag hulp krijgen. +:)+

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:58

Lieve Caelum
Ik werk 30 uur, mijn man werkt 40 uur bij de baas. verder zijn we bezig met bedrijfsovername waarbij heel veel tijd en geld gemoeid is! Dan komt er even leuk de belastingdienst met terugwerkende kracht geld innen (maar 6000 euro die ik gelukkig zo had liggen) vervolgens krijgen we doordat man bij bedrijf ingestapt is (zonder nog maar werkelijk geld te krijgen) wel al GEEN enkele toeslag meer. is 450 euro netto per maand aan inkomsten.
en doordat mijn spaargeld op is aan de rekening van de belasting, heb ik geen vangnet meer.
Wij weten dat het maximaal 2 jaar duurt, Maar we weten ook dat we elke maand minimaal 340 euro interen en straks dus volledig rood zullen staan. alles waar we op bezuinigen moeten heb ik het huis uit gegooid, maar internet niet, dat is samen met bellen, en t.v max 55 euro per maand. en houd je uit de eenzaamheid, en we hebben internet nodig voor het bedrijf.

Dus ipv lekker te melden dat je geen medeleven hebt (hoeft ook niet met mij hoor!!!) omdat mensen maar moeten gaan werken, kun je je ook eens gaan verdiepen in mensen. want lang niet alle mensen zitten door eigen schuld en handje ophouden in de crisis!!!

en ja wanneer ik NIET aan het werk ben hetzij mijn baan van 30 uur buitenshuis, of op het over te nemen bedrijf, of druk ben met de kinderen, zit ik lekker op bokt of andere sites, ter ontspanning, en nutteloze discussies te volgen.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:01

wendyenbram schreef:
Lieve Caelum
Ik werk 30 uur, mijn man werkt 40 uur bij de baas. verder zijn we bezig met bedrijfsovername waarbij heel veel tijd en geld gemoeid is! Dan komt er even leuk de belastingdienst met terugwerkende kracht geld innen (maar 6000 euro die ik gelukkig zo had liggen) vervolgens krijgen we doordat man bij bedrijf ingestapt is (zonder nog maar werkelijk geld te krijgen) wel al GEEN enkele toeslag meer. is 450 euro netto per maand aan inkomsten.
en doordat mijn spaargeld op is aan de rekening van de belasting, heb ik geen vangnet meer.
Wij weten dat het maximaal 2 jaar duurt, Maar we weten ook dat we elke maand minimaal 340 euro interen en straks dus volledig rood zullen staan. alles waar we op bezuinigen moeten heb ik het huis uit gegooid, maar internet niet, dat is samen met bellen, en t.v max 55 euro per maand. en houd je uit de eenzaamheid, en we hebben internet nodig voor het bedrijf.

Dus ipv lekker te melden dat je geen medeleven hebt (hoeft ook niet met mij hoor!!!) omdat mensen maar moeten gaan werken, kun je je ook eens gaan verdiepen in mensen. want lang niet alle mensen zitten door eigen schuld en handje ophouden in de crisis!!!

en ja wanneer ik NIET aan het werk ben hetzij mijn baan van 30 uur buitenshuis, of op het over te nemen bedrijf, of druk ben met de kinderen, zit ik lekker op bokt of andere sites, ter ontspanning, en nutteloze discussies te volgen.

Ter ontspanning kun je ook naar een parkje lopen en een stuk gaan wandelen daarvoor is een computer niet nodig :+

Spoiler:
+ het feit, je ontspant niet door mij af te kraken

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:06

tja ik kraak jou niet af, ik kraak je mening af die meld dat mensen die geen geld over hebben of zelfs te kort komen niet op internet mogen komen, maar iets moeten gaan doen om geld te verdienen. tja ik laat jou nu zien, dat je ook flink geld te kort kan komen terwijl je dus wel keihard werkt!! (het is zelfs zo dat als ik veeeeeeeel minder zou gaan werken we net zoveel over houden als nu doordat we dan weer de toeslagen zouden krijgen!) maar ja net zoveel als nu is nog niet meer dan nu he ;-)

en inderdaad ontspan je niet van dit topic, gelukkig zijn dr genoeg topics waarbij ik wel kan ontspannen. en tja het park in lopen hoef ik niet zonodig, aangezien ik tegen het bos aan woon. en achter de hei!!!!
en met in het park lopen verdien je ook geen geld ;-)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:15

Het geval van de Filipijnen is wel iets erger dan die 'crisis' van ons. Alhoewel ik wel van mening ben dat Nederland haar geld veeeeeeel beter kan besteden en ons sneller de crisis uit kan helpen dan dat op dit moment gebeurd..