Werken voor je Bijstand uitkering.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Werken voor je Bijstand uitkering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:17

Dat deel wat niet wil is echt wel groter dan je denkt.
In bepaalde wijken ben je uitzondering als je wel werkt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:25

In bepaalde wijken klopt dat idd. Maar in veel gebieden komen die wijken helemaal niet voor en steden hebben vaak meer wijken dan alleen die. Het kan wel dat je gevoel je zegt dat veel mensen profiteurs zijn, maar gevoel en cijfers zijn twee dingen :)

Je kan precies hetzelfde zeggen over allochtonen, maar ook daar blijkt uit de cijfers dat het gevoel niet klopt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:04

Wat klopt er niet bij allochtonen?
Vogelmarkt cijfers is misdaad onder heb hoger, maar veel willen die cijfers niet zien.

Bepaalde wijken is werken vies, maar dat heel wat mensen samen.
Mensen die de gemeente kent maar niets tegen doet.
Ik denk dat je schrikt om hoeveel geld dat nog zou gaan.
Geld dat veel beter besteed kan worden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:10

Er zijn genoeg mensen die vinden dat allochtonen ook klaplopers en profiteurs zijn die hun geld verdienen in het criminele circuit, dat gevoel dus. De cijfers zeggen wat anders en dat de meeste gewoon netjes hun geld verdienen. Dat het misdaadcijfer hoger is moet je ook in verhouding zien, maar dat is een andere discussie die erg offtopic wordt :)

Ik denk dat je sowieso schrikt als je kijkt hoeveel geld beter besteed kan worden, niet alleen in deze richting maar in alle richtingen. Feit blijft dat andere richtingen behoorlijk meer geld kosten dan een concentratie bijstandstrekkers in een wijk waarbij, in mijn ogen, vooral de gemeente verantwoordelijk is om daar iets aan te doen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:49

@ ts.

Waar ik enorm positief over verrast ben is jouw initiatief om de burgemeester te schrijven. DAT is dealen met de situatie, DAT is creatief denken, DAT is actie, DAT is goed. Hiermee laat je zien dat je ballen hebt, dat je uit deze situatie wil komen en dat je het niet allemaal maar OK vind.

ik zeg DOEN!! Als je er hulp bij nodig hebt, stuur me dan een PB dan help ik je wel. Wat je ook kan doen is een wob verzoek indienen waar je om de documentatie vraagt waar de raad dit goedgekeurd heeft bijvoorbeeld.

Dit geeft voor mij in iedergeval aan dat jij niet de doorsnee beroepswerkeloze bent. super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:17

Ceriadwen om eerlijk te zijn durf ik dat pas zodra ik uit de situatie ben :o
Ik wou dat ik de ballen had die Russel toonde met die brief aan haar ex baas.
Hoe vaak ik wel niet de gedachte heb maar het niet daadwerkelijk durf te doen............
Ik durf niet zo goed mijn grenzen aan te geven en helaas de enige keer dat ik wel mijn kwetsbaarheid heb getoond werd er niet naar gekeken.
Wat dat betreft zitten er net wat teveel littekens op mijn ziel.
Die brief aan de burgemeester gaat er waarschijnlijk wel komen want ook mijn man had die gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:23

Juist daarom ben je ook ziek geworden...ga manieren bedenken om je grenzen aan te geven, om alleen om NEE te piepen...is al een grens en een begin en gek genoeg, ook dat horen mensen hoor....maar om je grens te bewaken door simpel te zeggen, heb je mij gehoord? Is een tweede fase., uiteindelijk zeg je heel resoluut Nee! En komt dat uit je zelf zonder er over na te denken...

Een ontwikkeling die je ook lichamelijk sterker gaat maken omdat je geen spanning vasthoudt en je energie vrij blijft stromen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:10

Russel iets meer den twee jaar geleden zat ik noodgedwongen thuis.... 2 weken in totaal.
Ik had niet geluisterd naar de grenzen die mijn lichaam al 2 jaar aangaf en dat komt ook deels doordat ik mijn paard wilde houden (alhoewel ik had een bijrijdster die meer op het paard zat dan ik zelf).
Ik ging door tot mijn lichaam op was en ik een hele week op bed lag.
Mijn spieren waren zo overbelast dat elke beweging mijn hoofd deed ontploffen en ik elke dag zo'n beetje aan het janken was omdat het voelde als falen.
Krijg dat maar eens uit je kop die nare gedachte.
Ik zat in de tweede week zo overspannen als maar kan bij Arbo Arts waar ik voor het eerst mijn kwetsbaarheid heb getoond.
Ik kon het gewoon niet meer aan en heb dat ook verteld. Ik vertelde hem van de pijn maar ook dat ik geen plezier meer had in het werken en zelfs niet meer kon genieten van mijn paard.
De Arbo arts heeft het gewoon genegeerd en ik had niet ballen genoeg om er tegen in te gaan.

Dat is ook de reden dat ik zo als berg op zie tegen die medische keuring.
Het voelt fijn dat er iemand bij is maar eerlijk?........ik heb er echt heel weinig vertrouwen in.
Het is zo erg dat ik last heb van paniek aanvallen en bij de huisarts om iets rustgevend heb gevraagd.
Vanmorgen dan ook een propranolol in genomen en ik moet zeggen het helpt, ik ben te moe om een paniek aanval te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:24

Ik hoop dat je ziekte proces ook door je huisarts is gevolgd en er onderzoeken en behandelingen zijn geweest, dan heeft het een naam gekregen. Zo niet dan rap afspraak maken HA en de molen in gaan. Dat zet je de arbo arts even buiten spel en heb jij even tijd om alles op een rijtje te zetten.

Dan aan je zelf werken, want je hebt geen idee wat een psychische spanning een lichaam volledig uit het lood krijgt en hoe alles vast kan komen te zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:27

Tja ik volg op het moment een dry needlen behandeling bij de fysio-manueel therapeut.
Gisteren heeft hij ook mijn rug gemobiliseerd.
Ik ben destijds zeker bij de huisarts geweest en mijn verhaal gedaan volgens mij heb ik toen pijnstillers gehad die sterker werkten dan Pcmol en Ibuprofen.
Mijn arts gaf toen aan dat ik over werkt was en dat het werk te zwaar voor me was.
Maar ik weet niet of je daar op doelt? of bedoel je het geestelijk vlak? daar voor ben ik nu aangemeld bij GGZ.
Ik wacht nog op een intake gesprek dus behandeling of therapie is er nog niet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:01

Ik herken je verhaal helemaal OsMO en ik ben er bang voor in wat de arts gaat zeggen.
Voor mij was dat een reden om helemaal ander werk te gaan doen.
Omscholen naar minder zwaar werk als een fabriek en schoonmaak en dat soort dingen.
Voor het grootste gedeelte doe ik dat nu ook en dat houd ik zeer goed vol. Helaas door de crisis nu ook nog een paar ochtenden zwaar werk erbij, maar omdat dat nu maar een beetje is is het te doen. Zwaar, doorknokken, maar te doen.
Dus ook voor jou als tip, ga kijken in wat je graag zou willen doen, maar wel lichter is.
Ga daar in omscholen, ja dat kost geld, maar zo door gaan red je ook niet. En geld in een opleiding stoppen is nog altijd wat anders dan lenen voor luxe wat veel mensen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:04

Ja ik bedoel op geestelijk vlak, lichaam en ziel zijn 1. Ontspanning is al het begin, maar hoe doe je dat...dat is je innerlijke rust. Een lange weg, maar wel een weg die succes boekt.

Ga je klachten zo precies mogelijk omschrijven. Houdt een logboek bij. Schrijf op wat je eet, hoeveel en hoeveel water je per dag drinkt. Kijk en ruik hoe je urine en ontlasting is, dat zegt nl al heel veel hoe je lichaam opereert.

Hoe slaap je, slaap je door, waarom wordt je wakker. Lokaliseer je rugpijn, zijn het gewrichten of je spiercorset. Eet je veel dierlijke eiwitten en hoe is je avondmaaltijd..zwaar en veel en laat?

Je zelf even in de loep nemen. Je kunt nl heel veel zelf.. Met al deze info kun je al een goed begin maken, met of zonder hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:59

Gisteren de medische keuring gehad.
Ik was echt geen klap waard en gelukkig had ik alles duidelijk op papier gezet want een normaal woord zonder huilen kwam er niet uit.
De keuringsarts had grootte moeite om duidelijk te krijgen wat eigenlijk mijn probleem nu was.
Ik voelde me tijdens het gesprek vooral onbegrepen en alles wat de arts zei vond ik behoorlijk confronterend.
Al had ik mij nog zo goed voorbereid ik had er helemaal niks aan want er kwam een overlevingsmechanisme waarin ik mezelf continue aan het herhalen was en aan het verdedigen.
Ik hoorde eigenlijk helemaal niet wat ze allemaal zei behalve het moment in het gesprek waarin ze mij heel direct labiel noemde...............Slik :\ .
Dat ik zelf er achter ben dat ik psychisch niet helemaal lekker in mijn vel zit is al een hele stap maar dat kan ik nog verbloemen.
Maar wanneer iemand anders dat zo zegt tegen mij dan komt dat heel hard binnen.
Ze gaat het advies geven dat ik op dit moment psychisch te onstabiel ben om een re-integratie traject te starten.
Zij denkt dat mijn lichamelijke klachten voort komen uit mijn psychische onstabiliteit.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben want ik had ook al lichamelijk klachten tijdens een periode waarin ik weinige stress had.
Nu is het afwachten wat SoZa met dit advies gaat doen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:34

Ik neem aan dat soza het advies gaat volgen. Wat je hebt gehoord komt hard aan en is confronterend, het zorgt wel dat je even adempauze hebt om zelf tot rust te komen.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:54

Tja niet leuk, maar laten we eerlijk zijn ,het is toch zo?

Al met al beter zo dan dat ze je voor een aansteller ziet en op deze manier kan je tenminste in een traject waar je zelf beter van kan worden en in ieder geval tijd krijgt om je problemen onder de loep te nemen en op te lossen.