Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:Tuurlijk,kinderen worden niet meer "aangevallen" in de speeltuin. Dat is zooo zeldzaam. Laatst nog gehoord,maar ach dat is zo zeldzaam
Mindim schreef:Tja en hoe weet je dat je kind niet alleen aan het buitenspelen is dan? Moet ik er constant bij gaan staan kijken of het vriendje er ook nog is? En je kan vertellen dat ze niet met vreemden mee mogen gaan, maar als het nu een vader is van een vriendje met kwaadwillende bedoelingen en jongere kids kunnen nog best snel overgehaald worden hoor en anders heb je ze onder de arm gauw genoeg mee genomen.
Mijn kind weet dat ook wel en speelt in een buurt waar ik zeg dat hij mag spelen. Maar hij zag laatst toch vriendjes en is met ze mee gegaan, je schrikt je de pletter. Dus hij mag nog prima nar buiten, maar ik ga er niet vanuit dat daar altijd gehandeld wordt, zoals ik dat heb gezegd.
Als het hier een drukte is van belang met tractoren en dergelijke, dan heb ik liever dat hij in de buurt blijft.
Mindim schreef:Zo simpel is het niet altijd, vooral niet als je een gewoon een buurt hebt waar meerdere kinderen spelen en een ieder naar believen in en uit loopt.
Morrow_Less schreef:Er moet gewoon een goede balans gezocht worden van loslaten, niet te veel en niet te weinig.
Wel valt het mij op dat ouders steeds bezorgder worden, tot grote frustraties van het kind. maar ik snap de ouders wel als je dingen hoort op
het nieuws van al die verdwijningen en agressie.