Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:59

HC; wauw! Bewonderend verhaal zeg! Ik ben heel benieuwd nr het ontwerp!
http://i171.photobucket.com/albums/u308 ... ollage.jpg
Hoop dat de link zichtbaar is, collage van mijn verzameling tot nu toe, mankeert er eentje op. :)
Mijn meest grappige tattoo tot nu toe; No regrets. Heel toepasselijk na de andere 8 :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:14

Huertecilla schreef:
Woogy schreef:
In de openingpost werd er duidelijk gevraagd naar meningen, die mogen we geven, daar mag je vragen bij stellen maar waarom het zo fel moet?

Meningen die het beperken van vrijheid van anderen betreffen moeten te vuur en te zwaard bestreden worden.
Die laten gaan maakt dat ze normaal worden dat ze norm worden en voor je het weet verplicht. Dát is de koppeling naar de verplicht bedekte schouders bij Endurance, het hellend vlak naar de burka.

Democratie leidt makkelijk tot dictatuur van de meerderheid. Een meerderheid die per definitie niet het meest verlichte noch meest intelligente deel van de bevolking is waardoor defacto demagogie regeert.

Opmerkingen over moeten bedekken van tattoos in welk verband ook zijn stap één naar de burka.
Jouw opmerking over ´representatief´ is subjectief en vanuit een vermeend hogere moraal; je meet je het recht aan die eerste stap te maken door op te merken dat voor een representatief voorkomen de tattoo bedekt moet worden.
Dit kan niet fel genoeg bestreden worden en verdient een dikke FOEI!

Uhmm....als ik zeg dat ik iets lelijk vind kan ik zelfs bij wet niets verweten worden gezien het VRIJHEID van meninguiting is. Maar blijkbaar heb jij issues die te vuur en te zwaard bestreden moeten worden.

Jij bent tegen de burka lees ik...is dat niet wat ze hypocriet noemen??

Amaris

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:15

ohnee Woogy rakel dat nou niet weer op.... -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:18

Woogy schreef:
Huertecilla schreef:

Meningen die het beperken van vrijheid van anderen betreffen moeten te vuur en te zwaard bestreden worden.
Die laten gaan maakt dat ze normaal worden dat ze norm worden en voor je het weet verplicht. Dát is de koppeling naar de verplicht bedekte schouders bij Endurance, het hellend vlak naar de burka.

Democratie leidt makkelijk tot dictatuur van de meerderheid. Een meerderheid die per definitie niet het meest verlichte noch meest intelligente deel van de bevolking is waardoor defacto demagogie regeert.

Opmerkingen over moeten bedekken van tattoos in welk verband ook zijn stap één naar de burka.
Jouw opmerking over ´representatief´ is subjectief en vanuit een vermeend hogere moraal; je meet je het recht aan die eerste stap te maken door op te merken dat voor een representatief voorkomen de tattoo bedekt moet worden.
Dit kan niet fel genoeg bestreden worden en verdient een dikke FOEI!

Uhmm....als ik zeg dat ik iets lelijk vind kan ik zelfs bij wet niets verweten worden gezien het VRIJHEID van meninguiting is. Maar blijkbaar heb jij issues die te vuur en te zwaard bestreden moeten worden.

Jij bent tegen de burka lees ik...is dat niet wat ze hypocriet noemen??

Voor een keer in mijn leven ben ik het eens met HC.
Hij is niet tegen de burka, hij is tegen de 'verplichting' tot bedekken van tattoo's omdat een ander er aanstoot van zou kunnen nemen. In sommige gevallen zou dat een soort burka-plicht zijn.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:25

Ach, ik vind een trampstamp ook niets. Er is natuurlijk een reden dat dat zo heet :+ Ík vínd het goedkoop en hoerig staan. Betekend niet dat de persoon zelf dat ook is, maar ik vind een trampstamp echt helemaal niks. En nee, ik snap niet dat mensen dat zouden laten tatoeëren. Ieders goed recht hoor, maar waarom zou je daar willen accentueren. Ga dan naar de sportschool en creëer een mooie kont.
En ja, dat klinkt kort door de bocht, maar dat is het niet. Want ik zeg niks over de persoon zelf, ik vind alleen de tattoo echt helemaal niks.

En voor HC ook bij mij komt over eyeliner en mascara. Nee, ik draag in het dagelijkse leven geen make-up. Vind het niet nodig en zonde van mijn tijd.
En nee, ik ben ook niet kortzichtig. Maakt me niet uit of je wit/zwart/paars of groen bent. Of uit welk milieu je komt. Ik doe mijn best niemand te veroordelen op uiterlijk of milieu. Pas na je acties en daden zal ik een mening over je vormen.

@Whisper; ik vind die clowns-tattoo het mooiste van allemaal :) Die is echt heel gaaf!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 14:26

:wow: Hoe kan ik dit allemaal bij gaan houden..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:31

Ik keek een keer naar een TV iets dat mensen tatoo's maken... Toen zei een vrouw:
Ik wil 3 vogels, en 1 die komt uit de kooi.
En de redenen vond ik heel appart, iedere vogel had een reden... Maar wat de redenen waren wist ik niet meer :')
Maar die vogels waren wel kunstwerken, maar hadden een betekenis, dan vind ik het mooi... Als het iets simpels is of totaaaaal geen betekenis heeft denk ik: ja, ik zie er het nut niet volledig in dan? :')

Een oud klasgenoot die heeft haar zus der naam getatoeëerd op der enkel, en der zus de naam van haar. Waarom? Omdat ze er altijd voor elkaar zijn... Dan vind ik het ook wel leuk, want je bent niet zomaar geen zus meer :') Zoals vriendje vriendinnetjes namen denk ik altijd: ja en toen 5 jaar later zijn jullie uit elkaar en dan heb je die tatoo :')

Maar dat is mijn mening :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:35

Puppy1128, ik ken mensen die tattooëren een zwarte roos over de naam van de ex. Ken ook iemand die een naam van 1 ex op zijn pols heeft, een mega grote in zijn nek van het vriendinnetje erna, en nu is ie twee vriendinnetjes verder en staat alles er nog steeds op. Haha. Gelukkig vindt mijn vriend dat ook maar niks..
suikermeisje schreef:
Poiuytrewq schreef:
Ohh een kennis van mij heeft een Leeuw icm zijn geboortedatum, en hij is bijna jarig. Wat raaarr!?? :roll:

Bang dat hij zijn eigen geboortedatum vergeet :)?

Misschien zou je eerst naar je eigen intelligentie moeten kijken voordat je een ander erop veroordeelt..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:04

Amaris schreef:
ohnee Woogy rakel dat nou niet weer op.... -O-

Jaahwel }> }>

Nee gekheid, ik kan niet tegen zulke belachelijke opmerkingen ;) Excuses voor alle andere mensen die wel kunnen discussieren ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:16

Ayasha schreef:
Hij is niet tegen de burka, hij is tegen de 'verplichting' tot bedekken van tattoo's omdat een ander er aanstoot van zou kunnen nemen. In sommige gevallen zou dat een soort burka-plicht zijn.

Ik ben inderdaad noch voor noch tegen een burka.

Het is een kwestie van individuele smaak of iemand een tattoo, gele jurk of geblondeerd haar mooi of lelijk vindt. Het staat ook volkomen vrij om in het algemeen die smaak te uiten als onpersoonlijk gerichte mening.

Ik ben principieel tegen het opleggen van een beperking van beslissingsvrijheid door een burka te verbieden/verplichten of een tattoo willen laten bedekken. Het willen laten bedekken van een tattoo is fundamenteel hetzelfde als een burka verplichten; alleen maar een verschil in gradatie.

Er is een grote hoeveelheid mensen die dit bovenstaande niet kunnen volgen en dat is nu exact waarom het zo belangrijk is om tegen dit soort uitlatingen te ageren als tegenwicht vóór het ongeremd normaal wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:17

Woogy schreef:
Nee gekheid, ik kan niet tegen zulke belachelijke opmerkingen ;) Excuses voor alle andere mensen die wel kunnen discussieren ;)

en wéér zo´n waardeoordeel. Gevolgd door een persoonlijke belediging.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:35

goldenarrow schreef:
Ach, ik vind een trampstamp ook niets. Er is natuurlijk een reden dat dat zo heet :+

Ja; de reden is het snobbisme van apiranten met een vermeend hogere moraal.

Citaat:
Ík vínd het goedkoop en hoerig staan. Betekend niet dat de persoon zelf dat ook is, maar ik vind een trampstamp echt helemaal niks. En nee, ik snap niet dat mensen dat zouden laten tatoeëren. Ieders goed recht hoor, maar waarom zou je daar willen accentueren. Ga dan naar de sportschool en creëer een mooie kont.
En ja, dat klinkt kort door de bocht, maar dat is het niet.

Het woord trampstamp is een denegrerend waardeoordeel vanuit een vermeend hogere moraal.

De opmerking over sportschool is ook een vooroordeel. Menig prachtig sportkontje is geaccentueerd met inkt.
Menig minder strak achterwerk ook en wellicht wil de drager dát accentueren.
Jouw opmerking is dus kort door de bocht van jouw eigen vooroordelen.

Citaat:
En voor HC ook bij mij komt over eyeliner en mascara.

Die zin begrijp ik niet.

Waar ik op doel is dat mascara en ooglijner als functie hebben het oog te accentueren, te vergroten. Idem het aanzetten van de wenkbrouwboog Exact dezelfde functie als een inktlijn om een vorm te accentueren.
Zo is er ook het tatoueren van de wenkbrouwboog.

Imo is er geen verschil tussen een werkbrouw met inkt accentueren en de vorm van de billen of om het even welke andere vorm of lichaamsdeel ook accentueren.
Ik zie evenmin verschil tussen het tijdelijke en permanente karakter van verfgebruik anders dan een verschil in duurzaamheid. Mascara en lichaamsverf zijn tijdelijker dus makkelijker situationeel afhankelijk te veranderen doch functioneel hetzelfde; illustratie van/op het lichaam.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:46

Prima als je je kont wilt accentueren door er een tattoo boven te zetten hoor. Ik zal mensen er echt niet om veroordelen, net zo min als dat ik ze veroordeel voor dat lijntje om hun ogen. IK vind het echter lelijk en dat is MIJN goed recht. Dat is niet kortzichtig, dat is niet kort door de bocht. Dat is een mening en die mag ik volgens mij nog steeds uitten. Ik zeg niks over de persoon zelf, ik zeg alleen dat ik de TATTOO niet mooi (en hoerig/sletterig vind). Ik zeg absoluut niet dat de persoon die die tattoo heeft dus ook maar gelijk een prutsmuts en slet is. Er is een wezenlijk verschil.

Die laatste zin die je quote gaat erover dat je aan Geryon (?) vroeg of zij eyeliner en mascara draagt om de ogen te accentueren. Omdat zij over de trampstamp begon. Dus ik ben je voor en zeg, nee ik gebruik geen eyeliner en mascara. Ik teken mijn wenkbrauwen niet in (want ik vind dat ze al een mooi vorm hebben en duidelijk zat zijn).

Maargoed, zoals al eerder gezegd. Ik vind een tattoo, mits goed gezet, vaak schitterend. Met uitzondering van de trampstamp die ik afgrijselijk vind. Bij wie ook en door wie ook gezet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:46

whisperramse schreef:

Bedankt voor het delen.

Die van ´mijn´ vriendin is één plant welke de vrouwelijke lijnen volgend en zo accentuerend over haar lichaam groeit.
De grenzen zijn zó gekozen dat ze kan kiezen en met kleding kan bepalen wanneer en wie ze niets/meer/alles laat zien of raden waar deze heen gaat. Degenen die veel te raden houden, zullen dat vast asociaal vinden ;)

De laatste groeispurt gaat de zandloper accentuerend omhoog tot een grote kleurige bloem boven- en achterop haar schouder. Decolletée en hals blijven daarbij vrijgehouden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:51

goldenarrow schreef:
nee ik gebruik geen eyeliner en mascara. Ik teken mijn wenkbrauwen niet in (want ik vind dat ze al een mooi vorm hebben en duidelijk zat zijn).

Dat is dan bewonderenswaardig consequent +:)+

Fijn dat je in een land leeft waar het bedekken niet verplicht is door lieden die er aanstoot aan nemen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:55

Ik vind tattoo's erg mooi, mits ze een mening hebben en niet een tribal of ee sterretje omdat al je klasgenoten en vrienden het ook hebben.
Ik heb zelf 2 tattoo's, een kleine op mijn achouderblad en een grote op mijn zij. (Moet nog afgemaakt worden.) Voor mij hebben beide tattoo's veel betekenis. Ik heb er wel bewust voor gekozen om ze op plekken te doen die je kunt bedekken.
Mijn moeder is iemand die altijd veel vooroordelen had over tattoo's en het was voor mij dus een struikelblok om het mijn moeder te vertellen. Tot mijn verbazing stond ze helemaal achter mijn keuze en wilde ze zelfs mee tijdens het laten zetten.
Mijn tweede heb ik haar pas achteraf na het zetten verteld, want dat ging om een behoorlijk grote. Ze moest even slikken, maar heeft het volledig geaccepteerd. Tattoo's zijn al veel minder een taboe dan het vroeger is geweest, maar je zult altijd mensen houden die er niet van houden. Maar dat heb je met alles. Niet alleen met tattoo's.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:03

goldenarrow schreef:
Maargoed, zoals al eerder gezegd. Ik vind een tattoo, mits goed gezet, vaak schitterend. Met uitzondering van de trampstamp die ik afgrijselijk vind. Bij wie ook en door wie ook gezet.

Ik vind het wonderlijk dat blijkbaar uitsluitend een vrijstaande tattoo op de onderrug een probleem geeft.
Ik respecteer dat jij dit afgrijselijk vindt want dat is jouw goed recht. Ook dat je dit uit.
Het afgrijselijk vínden maakt het nog geen tramp stamp, want in tegenstelling tot vinden is dát een waardeoordeel met inherente veroordeling van de drager als tramp. Dát uiten is een heel andere zaak dan smaak ventileren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:16

Babeth schreef:
Tattoo's zijn al veel minder een taboe dan het vroeger is geweest, maar je zult altijd mensen houden die er niet van houden. Maar dat heb je met alles. Niet alleen met tattoo's.

Nóg vroegerder (bb) was het tatoueren een element van de indo-germaanse cultuur. Zowel als cultuuruiting als zijnde heilzaam. Het is pas wanneer het christendom zich tegen lichaamsinkt keert dat het ongewenst wordt in onze streken.

Zoals ik eerder popmerkte is het hoogst vermakelijk dat gedurende de periode dat het tattoo-taboe onder aspirerende burgers hoogtij vierde Queen V en haar kerel een intieme tattoo c.q. piercing hadden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:31

Huertecilla schreef:
goldenarrow schreef:

Ik vind het wonderlijk dat blijkbaar uitsluitend een vrijstaande tattoo op de onderrug een probleem geeft.
Ik respecteer dat jij dit afgrijselijk vindt want dat is jouw goed recht. Ook dat je dit uit.
Het afgrijselijk vínden maakt het nog geen tramp stamp, want in tegenstelling tot vinden is dát een waardeoordeel met inherente veroordeling van de drager als tramp. Dát uiten is een heel andere zaak dan smaak ventileren.

Dat is helemaal niet waar. De tattoo een tramp stamp noemen maakt de drager geen tramp. Dat maakt dat de tattoo als zijnde sletterig wordt bevonden. Niet dat de drager gelijk een slet is.

Was er niet ook een onderzoek naar laatst? Vrouwen zonder trampstamp werden minder vaak door mannen aangesproken dan vrouwen met een trampstamp (zelfde vrouwen, plakplaatje als tattoo).

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:35

Ik ben helemaal niet tegen tatoo's vind ze zelf ook prachtig.
ben 20 jaar en heb er 3.
waarbij ze alle3 veel betekenis voor mij hebben :)
Alle 3 ook onzichtbaar onder kleding niet in de zomer winter alles verstopt:p
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 30-07-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:38

Nog een tatoeage draagster meld zich. Veel mensen weten niet eens dat ik een tatoe heb. Bewust gekozen om deze onder mijn kleding te laten plaatsen, net boven het ondergoed en alleen zichtbaar met doorschijnende shirts of het dragen van een bikini. Omdat het een zeer persoonlijke iets is.

Tatoeages kunnen mooi zijn, ieder zo zijn eigen smaak. En vind je het niet mooi, kijk je de andere kant maar op.

Vroeger durfde ik geen eens een tatoe te nemen, maar deze heb ik laten zetten ( vlinder met gesloten vleugels ) na de geboorte en overlijden van mijn zoontje, met zijn naam er onder. Een tweede komt er alleen bij een tweede kind.

Ik ben van mening dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt, vind je de tatoe of piercing mooi, lekker laten zetten en niet oordelen en/of bepalen voor een ander.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:42

goldenarrow schreef:
Was er niet ook een onderzoek naar laatst? Vrouwen zonder trampstamp werden minder vaak door mannen aangesproken dan vrouwen met een trampstamp (zelfde vrouwen, plakplaatje als tattoo).

Ja maar dat zegt niet zoveel, behalve misschien dat mannen óók een vooroordeel over die vrouwen hebben en denken dat ze makkelijk zijn.

Leven en laten leven, ik vind trampstamps niet mooi, infinity's niet mooi, sterrenbeelden stom maar hey, wie ben ik? Ik zal iemand er nooit op veroordelen, mensen moeten lekker met hun lichaam doen wat ze willen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:52

goldenarrow schreef:
Huertecilla schreef:

Dat is helemaal niet waar. De tattoo een tramp stamp noemen maakt de drager geen tramp. Dat maakt dat de tattoo als zijnde sletterig wordt bevonden. Niet dat de drager gelijk een slet is.

Net als in ´sletterig´ = als een slet.
Het stempel[i]´tramp stamp´[/i] gebruiken = ´ik vind dat (dus haar!!) sletterig´. Hoewel je niet expliciet ´ze is slet´ stelt blijft het een hoogst subjectief waardeoordeel.

Het onderzoek waar jij naar verwijst kan op verschillende zaken duiden. Ook op dat mannen wellicht hetzelfde vooroordeel hebben. Dat zegt dan niets over de tattoo, noch over de draagsters; alleen dat er dan blijkbaar een vooroordeel over is.
Heel wat anders dan dat het een ´tamp stamp´ zou zíjn of dat het terecht of zelfs maar fatsoenlijk is om dit woord te gebruiken.
Zoals ík dat zie zegt het alleen dat de gebruik(st)er een snob is met een vermeend hogere moraal.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:06

Dan kijken wij anders tegen dat woord aan :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:08

whisperramse schreef:
HC; wauw! Bewonderend verhaal zeg! Ik ben heel benieuwd nr het ontwerp!

Hier een tere zieltjes zo weinig mogelijk aanstoot gevende foto via een link zodat ook nog eens niemand er op hoéft te klikken; soort van afgedekte tattoo dus :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SBSLF3NU.jpg