Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milou123 schreef:Maar levenslang gaat gewoon niet toegewezen worden gezien o.a. de mening van deskundigen dat de kans op recidieven laag is en het een enkelvoudige moord is. Dat telt allemaal mee in een beslissing.
milou123 schreef:Lang gedetineerde mogen een prostituee (of partner) laten komen voor een BZT (Bezoek Zonder Toezicht).
Dus het is niet dat hij geheel droogstaat.
Maar zoals ik al eerder zei, wordt niet alleen daarnaar gekeken als je kijkt naar hoe hoog de kans op recidieven is. Er worden echt nog veel meer punten bekeken om tot een conclusie te komen.
Nicolletje schreef:Als je kijkt naar de netto straf, staat Nederland in de top drie van de zwaarst straffende landen in West-Europa.
Bron:
http://programma.vpro.nl/themadaders/ni ... treng.html
milou123 schreef:Ik vraag me af in hoeverre er normale stress was, als ik het mij niet vergis was er rond die tijd een vervoersverbod voor dieren vanwege de gekke koeienziekte.
Dat soort zaken zorgt voor heel veel stress bij boeren.
anneliesdj schreef:milou123 schreef:Ik vraag me af in hoeverre er normale stress was, als ik het mij niet vergis was er rond die tijd een vervoersverbod voor dieren vanwege de gekke koeienziekte.
Dat soort zaken zorgt voor heel veel stress bij boeren.
Dus bovengemiddelde stress op het bedrijf én een vrouw die niet elke avond zin heeft is voldoende excuus?
Dan zou met de crisis de laatste jaren de misdaadcijfers drastisch gestegen moeten zijn.
Het klinkt bijna alsof je het goed zit te praten
anneliesdj schreef:Hoe komen ze erbij dat wij in die top3 staan?
En welke landen horen bij West Europa? Dat zijn er toch maar 4??
Als je eens vergelijkt met landen ten noorden en westen van ons straffen wij helemaal niet zwaar.
Babootje schreef:Tja, 1/3 van de straf he? Als hij zich goed gedraagt, dan staat ie weer buiten over 7 jaar. Het is geen levenslang. Geen
Babootje schreef:Verdringing kan natuurlijk.
Maar er zijn een aantal zaken die me grote zorgen baren bij die man
- zijn gebrek aan empatisch vermogen (zich kunnen inleven in een ander)
- zijn egocentrisme (ikke ikke ikke en de rest kan ...)
- de in koelen bloede gepleegde moord. Niet in razernij, maar overwogen. Kon op dat moment nog overwegen wat het meest praktisch was.
Er wordt sterk naar gekeken dat dit een enkelvoudige moord was. Jasper S. kon zich blijkbaar goed in de hand houden voor en na Marianne.
Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit de enige misstap is van de man.
sloffiee schreef:Het was SMooor druk in de stad toen hij hier voor de rechter kwam... 20 jaar.. wat een straf LEVENSLANG die vent !net zoals vele andere gedetineerden
mijn vriend werkt ook in de gevangenis in veenhuizen en hij zij ze hadden hem daar graag willen hebben..
verootjoo schreef:Babootje schreef:Verdringing kan natuurlijk.
Maar er zijn een aantal zaken die me grote zorgen baren bij die man
- zijn gebrek aan empatisch vermogen (zich kunnen inleven in een ander)
- zijn egocentrisme (ikke ikke ikke en de rest kan ...)
- de in koelen bloede gepleegde moord. Niet in razernij, maar overwogen. Kon op dat moment nog overwegen wat het meest praktisch was.
Er wordt sterk naar gekeken dat dit een enkelvoudige moord was. Jasper S. kon zich blijkbaar goed in de hand houden voor en na Marianne.
Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit de enige misstap is van de man.
Wat mij ook zorgen baart, is dat dit een heel ernsitg delict is voor een eerste delict. Over het algemeen doen mensen zoiets niet voor de eerste keer.
Ik hoop uiteraard wel dat dit zijn eerste delict is, maar ben benieuwd of er ergens nog wat boven komt drijven...sloffiee schreef:Het was SMooor druk in de stad toen hij hier voor de rechter kwam... 20 jaar.. wat een straf LEVENSLANG die vent !net zoals vele andere gedetineerden
mijn vriend werkt ook in de gevangenis in veenhuizen en hij zij ze hadden hem daar graag willen hebben..
Ik ben toch blij dat hier de straffen niet door emoties bepaald worden maar wettelijk vast gelegd zijn. Walgelijk die reacties over wat deze man wel niet verdiend. Buiten een moordenaar is hij ook nog een mens.
enomis123 schreef:ja sloffiee zo zie je maar weer dat veel mensen toch nog een mens zien in zo`n beestiaal figuur... deze man heeft in mijn ogen zn kaarten verspeeld in de maatschapij, en moet ie inderdaad levenslang opgesloten worden... weg ermee, onbehandelbaar... zieke ziel...