Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Estera schreef:Volgens mij kan je beter eerst eens naar jezelf kijken. Mij gebeurt het namelijk nooit dat ik problemen heb met de politie, onterecht wordt gearresteerd, corruptie tegenkom, aangehouden wordt of überhaupt in aanraking kom met de politie. Toch typisch dit.
(Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen rotte appels tussen zitten, maar dit is weer lekker makkelijk zo)
Grote_Beer schreef:Estera schreef:Volgens mij kan je beter eerst eens naar jezelf kijken. Mij gebeurt het namelijk nooit dat ik problemen heb met de politie, onterecht wordt gearresteerd, corruptie tegenkom, aangehouden wordt of überhaupt in aanraking kom met de politie. Toch typisch dit.
(Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen rotte appels tussen zitten, maar dit is weer lekker makkelijk zo)
Dit hadden mijn woorden kunnen zijn, totdat ik echter zelf het slachtoffer werd van zo'n rotte appel.
Begrijp me goed, ik heb geen haat tegen de politie in het algemeen, ben gisteravond toevallig nog uitermate netjes ontvangen op het politiebureau toen ik aangifte kwam doen van een poging tot autodiefstal. Ik heb zelfs directe familie die bij de politie werkzaam is geweest en heb zondermeer respect voor het werk dat vele politieagenten netjes uitvoeren.
Maar helaas ben ik dus anderhalf jaar geleden wel, zonder dat ik daar zelf enige aanleiding toe gaf, op een heel vervelende en onterechte manier behandeld door de politie. En dan voel je je toch wel heel erg machteloos. Een fout maken is menselijk, en met een excuus en vergoeding van de materiële schade die ze hadden aangericht had ik prima kunnen leven. Betreffende agenten hebben echter hun fouten proberen te verdoezelen door compleet onjuiste informatie over mij uit hun duim te zuigen en die zelfs naar buiten te brengen op een manier die mij ernstig had kunnen schaden. Geloof me, je staat erg raar te kijken als je ineens bij bepaalde instanties te boek blijkt te staan als een psychiatrisch patiënt met een drugsproblematiek, terwijl je nog nooit van je leven psychische problemen hebt gehad of iets van verdovende middelen hebt gebruikt. Ik had nooit gedacht dat zoiets in een beschaafd land als Nederland mogelijk was, maar dus kennelijk wel....
Ik heb geen haat t.o.v. iedereen die bij de politie werkt, maar het vertrouwen in het functioneren van de politie in het algemeen ben ik wel aardig kwijt.
cinn87 schreef:Grote_Beer schreef:Dit hadden mijn woorden kunnen zijn, totdat ik echter zelf het slachtoffer werd van zo'n rotte appel.
Begrijp me goed, ik heb geen haat tegen de politie in het algemeen, ben gisteravond toevallig nog uitermate netjes ontvangen op het politiebureau toen ik aangifte kwam doen van een poging tot autodiefstal. Ik heb zelfs directe familie die bij de politie werkzaam is geweest en heb zondermeer respect voor het werk dat vele politieagenten netjes uitvoeren.
Maar helaas ben ik dus anderhalf jaar geleden wel, zonder dat ik daar zelf enige aanleiding toe gaf, op een heel vervelende en onterechte manier behandeld door de politie. En dan voel je je toch wel heel erg machteloos. Een fout maken is menselijk, en met een excuus en vergoeding van de materiële schade die ze hadden aangericht had ik prima kunnen leven. Betreffende agenten hebben echter hun fouten proberen te verdoezelen door compleet onjuiste informatie over mij uit hun duim te zuigen en die zelfs naar buiten te brengen op een manier die mij ernstig had kunnen schaden. Geloof me, je staat erg raar te kijken als je ineens bij bepaalde instanties te boek blijkt te staan als een psychiatrisch patiënt met een drugsproblematiek, terwijl je nog nooit van je leven psychische problemen hebt gehad of iets van verdovende middelen hebt gebruikt. Ik had nooit gedacht dat zoiets in een beschaafd land als Nederland mogelijk was, maar dus kennelijk wel....
Ik heb geen haat t.o.v. iedereen die bij de politie werkt, maar het vertrouwen in het functioneren van de politie in het algemeen ben ik wel aardig kwijt.
Maar je verteld nu in eerste instantie zelf wel goede ervaringen te hebben gehad met de politie en door dus zo rotte appel het vertrouwen in hetfunctioneren van de politie kwijt geraakt te zijn. Dus dan begrijp ik eerlijk gezegd uit jouw tekst dat de politie nu door jouw ook over èèn kam geschoren word door die ervaring of niet?
Los van die rotte appel ( en vast nog wel wat collega's meer ) wil dan toch niet zeggen dat de hele politieorgaisatie niet meer te vertouwen is?
cinn87 schreef:Dit hadden mijn woorden kunnen zijn, totdat ik echter zelf het slachtoffer werd van zo'n rotte appel.
Maar je verteld nu in eerste instantie zelf wel goede ervaringen te hebben gehad met de politie en door dus zo rotte appel het vertrouwen in hetfunctioneren van de politie kwijt geraakt te zijn. Dus dan begrijp ik eerlijk gezegd uit jouw tekst dat de politie nu door jouw ook over èèn kam geschoren word door die ervaring of niet?
Los van die rotte appel ( en vast nog wel wat collega's meer ) wil dan toch niet zeggen dat de hele politieorgaisatie niet meer te vertouwen is?
Nee, ik scheer niet over één kam. Nogmaals, er zijn genoeg agenten die keurig netjes hun werk doen. Maar nu ik weet dat die rotte appels er ook tussen zitten en op welke wijze ze misbruik kunnen maken van hun positie, kan ik niet zeggen dat ik bij voorbaat iedere agent vertrouw. Dat vertrouwen heeft een deuk opgelopen. Ik vind het ook te gek voor woorden dat het mógelijk is dat agenten zich zo gedragen. Dat ze daar mee weg komen.
Ik zal echter niemand persoonlijk de fouten van zijn of haar collega's aanrekenen.
Snadrem schreef:Als ik bij een controle of een roadblock sta, dan vraag ik ook niet alles op van iedere auto. Dat doe je vooral op gevoel en ervaring. Dus ja, dan kan het wel eens zo zijn dat een mazzelaar er tussenuit piept terwijl die nog een bekeuring moest betalen. Maar die komt dan echt nog wel een keer aan de beurt. De echte rotzakken uit je werkgebied die pik je er wel tussenuit, die heb je namelijk al vaak genoeg gezien tijdens je werk. Tijdens zo'n controle vind ik het ook helemaal niet interessant of iemand zijn kentekenbewijs kan laten zien, ik ben op zoek naar hele andere dingen.
verootjoo schreef:Snadrem schreef:Als ik bij een controle of een roadblock sta, dan vraag ik ook niet alles op van iedere auto. Dat doe je vooral op gevoel en ervaring. Dus ja, dan kan het wel eens zo zijn dat een mazzelaar er tussenuit piept terwijl die nog een bekeuring moest betalen. Maar die komt dan echt nog wel een keer aan de beurt. De echte rotzakken uit je werkgebied die pik je er wel tussenuit, die heb je namelijk al vaak genoeg gezien tijdens je werk. Tijdens zo'n controle vind ik het ook helemaal niet interessant of iemand zijn kentekenbewijs kan laten zien, ik ben op zoek naar hele andere dingen.
Jij klinkt alsof je er verstand van hebtvraagje: afgelopen zaterdag reden wij tereug vanuit oostenrijk weer naar nederland. Om een uur of 4 's nachts staat er een auto te wachten in de berm op de snelweg die achter ons aanrijdt toen wij passeerden, bleek politie te zijn en we moesten volgen. Ik lag te slapen en mijn vriend riep ineens 'politie, politie!' dus ik schrok wakker en werd al wat pissig omdat ie vast weer veel te hard gereden had, of zn gordel niet omhad ofzo. Dat bleek niet het geval te zijn. Ze vroegen alleen wat we gedaan hadden in oostenrijk en wilde onze paspoorten zien. En toen mochten we weer doorrijden.
Wat denk jij dat hierin aan de hand was? We waren zo nieuwsgierigwe hebben er zelf maar een spannend verhaal van verzonnen