Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:10

Jilletje schreef:
Wuis schreef:
Wat een stel idioten! En eerst waren explosieven de enige. manier?! Echt belachelijk dit. Schaam me er voor dat zulke dingen gebeuren in NL!

Die gebruiken ze niet hoor.......
Er is een aantal keer geprobeerd de walvis te redden en dat is niet gelukt, dat moet ook geaccepteerd worden.
Het is spijtig dat het niet is gelukt maar nog langer aanmodderen is niet dierwaardig :n

En ga nou geen moddergooien naar het dolfinarium en naturalis , dat hele PB is in deze zaak gewoon een spuit11 dus laat je daar ook niet door leiden.

Het is met man en macht geprobeerd, nu moeten we ook accepteren dat het geen happy end word

Over dolfinariums heb ik uberhaupt geen goed woord over, kotsen doe ik daar van.

En als dat beest werkelijk geen kans meer heeft vind ik afmaken echt het beste. Maar hoe het hier nu allemaal gaat, is wel een érg vreemde gang van zaken!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:10

dolfinarium heeft niet alleen dolfijnen ;) en wat maakt 't uit of 't een visje of zoogdier is, dat is in de discussie niet van toepassing. het klinkt mooier als bultrugje... dat was mijn punt ook niet.

Ik hoop dat naturalis verder aan een onderzoek kan werken en misschien nog kan vinden waarom hij aangespoeld is. misschien is er een verklaring voor en voor toekomstige onderzoeken om eventuele zulke standingen te voorkomen als hier aanleiding voor is :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:11

Mindim schreef:
Airborn schreef:
ik vind sommige reacties hier een regelrechte belediging voor al die mensen die dagen lang, en afentoe met gevaar op verwonding of erger, bezig zijn geweest om uit allemacht dat dier te proberen te redden...

Dat is niet mijn bedoeling iig.
Het enige waar ik zeer verbolgen over ben is dat men het de laatste kans niet heeft gegund.

mee eens, de laatste poging om te redden is tegengehouden door de waterpolitie.. belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:11

Onzettend jammer van zo'n bijzonder dier! Maar als dit nou een paard was geweest wat half dood in de wei lag had heel bokt gereageerd dat je geen dagenlange doodstrijd mag voeren. En na een poging waarbij hij los kwam en weer het land op zwom (ja dan is er iets niet goed!) en nog een mislukte poging is dit een waardig einde voor dat dier. Beter dan dat hij daar nog twee dagen ligt te creperen en dan als nog dood gaat.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:12

Wat is er mis met gewoon met rust laten? Redt ie het om zichzelf los te krijgen, dan is dat natuurlijk mooi maar normaal een natuurlijke dood laten sterven is toch ook mooi? Waarom moet iedereen zich daar nu weer tegenaan bemoeien? Laat de natuur haar werk doen en bemoei je je er niet mee.

Helpen is al geprobeerd en niet gelukt, dan kan je imo je handen er vanaf trekken en dat dier een dierwaardige dood laten sterven. Die vermenselijking van het dierenrijk moet eens afgelopen zijn. We hebben aan Morgan gezien waar dat ook toe kan leiden/lijden.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:12

Pff..avondtarrief arts ging zeker in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:13

Jolandaa_ schreef:
dolfinarium heeft niet alleen dolfijnen ;) en wat maakt 't uit of 't een visje of zoogdier is, dat is in de discussie niet van toepassing. het klinkt mooier als bultrugje... dat was mijn punt ook niet.

Ik hoop dat naturalis verder aan een onderzoek kan werken en misschien nog kan vinden waarom hij aangespoeld is. misschien is er een verklaring voor en voor toekomstige onderzoeken om eventuele zulke standingen te voorkomen als hier aanleiding voor is :)

Oh nee, ook walrussen en zeehonden en degenkrabben, maar geen walvissen hoor. Dus wat maakt hun dan meer expert? Deze boot had al eerder twee walvissen vlot getrokken, dat is meer dan het dolfinarium kan zeggen iig.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:13

WiancaR schreef:
Onzettend jammer van zo'n bijzonder dier! Maar als dit nou een paard was geweest wat half dood in de wei lag had heel bokt gereageerd dat je geen dagenlange doodstrijd mag voeren. En na een poging waarbij hij los kwam en weer het land op zwom (ja dan is er iets niet goed!) en nog een mislukte poging is dit een waardig einde voor dat dier. Beter dan dat hij daar nog twee dagen ligt te creperen en dan als nog dood gaat.

Dat is het hem juist! Ze hadden dat dier óf eerder af moeten maken inplaats van weet ik hoelang te laten lijden, óf hem nog een kans moeten geven met mensen die wél weten hoe ze dit moesten aanpakken.
Maarja geld..........

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:14

Heb het vanaf het begin gezegd dat Naturalis niet wilde dat het arme dier gered werd.
Hoop dat vd Kamp en Dolfinarium zich knap schuldig zullen voelen over het vermoorden van dit dier!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:15

Vergeet niet dat er er nu een ruime windkracht 5 staat daar, wat aan zal trekken naar iig 7, mogelijk 8. Er worden voor daar golven voorspeld van 1,5-2 meter, wat nog zal toenemen naar rond de 2,5 waarschijnlijk. Het water is koud, het stroomt daar als een malle, het is donker en het gaat om een dier van 2,5-3 ton (!!!!) Z'n reddings actie is niet zonder gevaar. Zeker met dit soort weer, waarbij het zicht slecht is en er gewoon flinke golven staan. Dat in zulke omstandigheden een reddingsactie door de politie word tegen gehouden, dat vind ik echt niet raar...
Vergeet niet dat als ze zand rond het dier weg willen zuigen/blazen, ze met materieel dicht bij het dier moeten komen. Combineer dat met nacht, golven, regen en een bewegend dier, en je hebt een gevaarlijke situatie niet alleen voor de mensen maar ook voor het dier zelf...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:16

WiancaR schreef:

Een walvis is geen paard/koe/geit. Dus daar gaat de vergelijking al mank. Als er paard opgevreten wordt door een leeuw in Namibië omdat ie kreupel loopt heet dat ook natuurlijke selectie.

Airborn

Myfairytale schreef:
Heb het vanaf het begin gezegd dat Naturalis niet wilde dat het arme dier gered werd.
Hoop dat vd Kamp en Dolfinarium zich knap schuldig zullen voelen over het vermoorden van dit dier!

dit soort opmerkingen bedoel ik met beledigend naar al die mensen, ook van dolfinarium, die hebben geprobeerd het dier los te krijgen... Dit dier word niet vermoord, hij word uit zn lijden verlost. Groot verschil!

liljebo

Ik heb toch wel moeite met de manier waarop hier met (voor)oordelen, beschuldigingen en dergelijke wordt rond rondgesmeten, terwijl m.i. niemand hier op bokt exact weet wat er aan de hand is. Nieuwsberichten zijn altijd gekleurd door degene die ze aflevert. Datzelfde geld ook voor de berichten van L.vh.H. De soms grove aantijgingen hier zijn gebaseerd op meningen die mensen hebben gevormd aan de hand van subjectieve berichten en het elkaar ophitsen. Probeer de beperkingen van eigen kennis in te zien.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:18

Lenie_t_hart @RTLNieuwsnl #HenkKamp denkt #bultrug laatste kans te geven terwijl artsen met spuit klaar staan #bultrug te doden. Laat niet zover komen!

Anoniem

Anne_GTI schreef:
Wat is er mis met gewoon met rust laten? Redt ie het om zichzelf los te krijgen, dan is dat natuurlijk mooi maar normaal een natuurlijke dood laten sterven is toch ook mooi? Waarom moet iedereen zich daar nu weer tegenaan bemoeien? Laat de natuur haar werk doen en bemoei je je er niet mee.

Helpen is al geprobeerd en niet gelukt, dan kan je imo je handen er vanaf trekken en dat dier een dierwaardige dood laten sterven. Die vermenselijking van het dierenrijk moet eens afgelopen zijn. We hebben aan Morgan gezien waar dat ook toe kan leiden/lijden.

Handen er van af trekken hebben ze dus ook niet gedaan.

Begrijp me niet verkeerd, als een eventuele reddingspoging vanavond ook niet was gelukt, dan met alle liefde laten inslapen.
Maar niet met een reddingsoperatie voor de deur, die dit vaker hebben gedaan, het dolfinarium te laten komen en afspuiten. Had het springtij afgewacht, men zei zelf dat hij zich daar misschien los kon wurmen. Misschien hadden ze hem een stuk minder ver op de zandplaat kunnen slepen, zodat hij dieper lag met het springtij. Waarom niet, nu is de uitkomst ook dood en je weet het niet, misschien had het anders wel leven betekent. Ecomare kwam zelf met het springtij, men kwam zelf met explosieven en naturalis verkondigde vanmiddag al dat ze de walvis hadden binnengehaald. Dus het spijt me, maar dan trek ik motieven in twijfel van sommigen. Ik geloof prima dat men daar met hart en ziel aan heeft gewerkt, maar dat het groter goed toch belangrijker heeft gewogen. En dat vind ik zeer spijtig.

Jilletje

Airborn schreef:
Vergeet niet dat er er nu een ruime windkracht 5 staat daar, wat aan zal trekken naar iig 7, mogelijk 8. Er worden voor daar golven voorspeld van 1,5-2 meter, wat nog zal toenemen naar rond de 2,5 waarschijnlijk. Het water is koud, het stroomt daar als een malle, het is donker en het gaat om een dier van 2,5-3 ton (!!!!) Z'n reddings actie is niet zonder gevaar. Zeker met dit soort weer, waarbij het zicht slecht is en er gewoon flinke golven staan. Dat in zulke omstandigheden een reddingsactie door de politie word tegen gehouden, dat vind ik echt niet raar...
Vergeet niet dat als ze zand rond het dier weg willen zuigen/blazen, ze met materieel dicht bij het dier moeten komen. Combineer dat met nacht, golven, regen en een bewegend dier, en je hebt een gevaarlijke situatie niet alleen voor de mensen maar ook voor het dier zelf...

Dier weegt zeker een ton of 20, 2,5 a3 ton is een orca ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:19

Airborn schreef:
Myfairytale schreef:

dit soort opmerkingen bedoel ik met beledigend naar al die mensen, ook van dolfinarium, die hebben geprobeerd het dier los te krijgen... Dit dier word niet vermoord, hij word uit zn lijden verlost. Groot verschil!

Kan me niets schelen wat jij vind. Het is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 14-12-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:20

Mindim schreef:
Jolandaa_ schreef:

Oh nee, ook walrussen en zeehonden en degenkrabben, maar geen walvissen hoor. Dus wat maakt hun dan meer expert? Deze boot had al eerder twee walvissen vlot getrokken, dat is meer dan het dolfinarium kan zeggen iig.

dan wil ik bij deze mijn excuses aanbieden, ik heb altijd gedacht ( en zover ik mijn werkstuk in groep 8, 10 jaar geleden) over het dolfinarium en ben toen achter de schermen geweest. Mij hebben ze toen verteld dat ze ook walvis experts hadden zitten.
Dus vanuit die info ben ik vanuit gegaan. Maar idd op de website hebben ze dat ook niet. Dus bij deze mijn excuses..

Neemt niet mijn mening weg over de reactie van LH :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:20

liljebo schreef:
Ik heb toch wel moeite met de manier waarop hier met (voor)oordelen, beschuldigingen en dergelijke wordt rond rondgesmeten, terwijl m.i. niemand hier op bokt exact weet wat er aan de hand is. Nieuwsberichten zijn altijd gekleurd door degene die ze aflevert. Datzelfde geld ook voor de berichten van L.vh.H. De soms grove aantijgingen hier zijn gebaseerd op meningen die mensen hebben gevormd aan de hand van subjectieve berichten en het elkaar ophitsen. Probeer de beperkingen van eigen kennis in te zien.

Ik ben niet naief hoor ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:22

Jeetje, Johannes word afgemaakt dus laten we elkaar ook lekker af gaan maken in het topic :+

Edit; klopt dat dolfinarium walvisexperts heeft... Een orca is tenslotte ook een walvissoort.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 14-12-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:23

Jolandaa_ schreef:

Tuurlijk mag je die mening hebben, vanzelf.
Ik heb hier echter alleen twitterberichten gelezen van haar en heb haar geen negatieve uitingen horen doen richting anderen.

Ik zie Lenie regelmatig voorbij huppelen en het is wel een karakter, ben het ook niet altijd met haar eens. Maar ik geloof zekers dat ze liefde voor dieren heeft en dat staat ze hier te doen. Niet als reclamestunt voor de creche, dat geloof ik niet.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:24

Jilletje schreef:
Airborn schreef:

Dier weegt zeker een ton of 20, 2,5 a3 ton is een orca ;)

hmmmm, ik zat fout met mn nulletjes, je hebt gelijk. Had in mn hoofd dat een ton 10.000 kg is. Hoeveelheid die ik bedoelde klopt wel alleen het aantal nulletjes wat ik neerzet niet, oeps. Had speciaal nog opgezocht hoe zwaar ze ookalweer precies waren. Had namelijk ook opgezicht hoe veel een chinook heli kan tillen. (eigen gewicht is 10 ton, kan totaal 20 ton verplaatsen, dus last van 10 ton tillen) Dus had wel goede getallen in mn hoofd, maar verkeerde term zegmaar.
Ah well, nobody is perfect :P

avalonnancy

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:25

Lenie 't Hart ‏@Lenie_t_hart

#bultrug wordt nu doodgespoten door dierenartsen #dolfinarium. We zijn verslagen dat dit mogelijk is.... In wat voor wereld leven we.. #fb

Details

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:26

Mindim schreef:
Jolandaa_ schreef:

Tuurlijk mag je die mening hebben, vanzelf.
Ik heb hier echter alleen twitterberichten gelezen van haar en heb haar geen negatieve uitingen horen doen richting anderen.

Ik zie Lenie regelmatig voorbij huppelen en het is wel een karakter, ben het ook niet altijd met haar eens. Maar ik geloof zekers dat ze liefde voor dieren heeft en dat staat ze hier te doen. Niet als reclamestunt voor de creche, dat geloof ik niet.

Ik denk dat iedereen het beste voorhad met Johannes (is dat een Voice stunt?)
Maar ik vond het zelf niet nodig dat ze het dan zegt met "dolfinarium spuit het dier' dat had van mij niet gehoeven.

Happy16

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:29

ik denk dat ze die vloeistof in z'n staart spuiten... daar wordt bij dolfijnen ook bloed afgenomen bijvoorbeeld.