Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:55

Diane65 schreef:
Eens, San87, maar kennelijk hebben die mensen toch een bepaalde drang om in de openbaarheid te treden en hun naam kenbaar te maken.

Ergens vind ik dat nog niet erg ook... Google de naam en je weet meteen welk vlees je in de kuip hebt :).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:28

_San87_ schreef:
Diane65 schreef:
Eens, San87, maar kennelijk hebben die mensen toch een bepaalde drang om in de openbaarheid te treden en hun naam kenbaar te maken.

Ergens vind ik dat nog niet erg ook... Google de naam en je weet meteen welk vlees je in de kuip hebt :).

Ook erg handig voor de toekomstige werkgever. :j
Of zijn ze zelfvoorzienend? >;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:56

MarvanTom schreef:
rg ook... Google de naam en je weet meteen welk vlees je in de kuip hebt :).

Ook erg handig voor de toekomstige werkgever. :j
Of zijn ze zelfvoorzienend? >;)[/quote]

Nee niet zelfvoorzienend, maar een uitkering bied voor deze mensen wel een uitkomst.

Juist omdat ze zo natuurlijk (met strafblad) nergens aan de bak komen zal dat er wel op neerkomen. Of ben ik nu erg bevooroordeeld?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:16

Vas schreef:
_San87_ schreef:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/574943/1 ... t-cel.html

Hoe blijven stereotypen in stand ;(. Ongelooflijk wat een respectloze en vooral oerdomme actie...

Domme actie van wie vraag ik me dan af..? Van Fok of van onze lelylaangangsters :')
Misschien lees ik niet goed, of begrijp ik het niet goed..?

Vraag ik me ook af.. Maar ik neem toch aan dat het gaat over de Lelylaangangsters (leuke naam voor hen trouwens :') ).
Andere mensen racisten gaan noemen omdat ze het er niet mee eens zijn dat die moordenaars (want dat zijn het gewoon vind ik) niet uit de gevangenis mogen??! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:36

Jolliegirl schreef:
Ik heb de hele berichtgeving niet gevolgd..excuus hiervoor..
Maar hier gaat mn mond wel van openstaan....

Is hij nou daadwerkelijk overleden door die mishandeling?
Of is hij zoals ze hier schrijven ONWEL geworden... Wat iedereen op elk willekeurig moment kan overkomen?
Want dan hebben de mishandelaars aan zijn dood wellicht helemaal geen schuld?
Word hier momenteel onderzoek naar gedaan??

De man is meerdere malen erg hard tegen zijn hoofd geschopt. Hierdoor is een bloeding ontstaan, toen de druk in de schedel te hoog werd is de man onwel geworden.

En jongens van 15 en 16, zijn soms gemakkelijk rond de 1,80 en groter en vol met hormonen. In verkeerde handen kunnen het ongeleide projectielen zijn.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:14

Mindim schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik heb de hele berichtgeving niet gevolgd..excuus hiervoor..
Maar hier gaat mn mond wel van openstaan....

Is hij nou daadwerkelijk overleden door die mishandeling?
Of is hij zoals ze hier schrijven ONWEL geworden... Wat iedereen op elk willekeurig moment kan overkomen?
Want dan hebben de mishandelaars aan zijn dood wellicht helemaal geen schuld?
Word hier momenteel onderzoek naar gedaan??

De man is meerdere malen erg hard tegen zijn hoofd geschopt. Hierdoor is een bloeding ontstaan, toen de druk in de schedel te hoog werd is de man onwel geworden.

En jongens van 15 en 16, zijn soms gemakkelijk rond de 1,80 en groter en vol met hormonen. In verkeerde handen kunnen het ongeleide projectielen zijn.

klopt inderdaad en de onderzoeken zijn nog in volle gang

Jolliegirl

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:09

Bedankt voor de opheldering.

Discussie had ik hier namelijk thuis... Iedereen kan onwel worden.
En ik wist helemaal niets van wat er gebeurt was, vandaag dus mijn vraag. :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:48

hihi de lelylaangansters, is bontkraagtuig het nieuwe tuigdorp?

Ik snap niet dat deze jongens zoiets posten, maar verstand zit er blijkbaar bij hun niet in. Bewijs nummer zoveel

geerke

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:52

sjeee....net een item bij de wereld draait door....de jongeren van de school werden geintervieuwd over wat zij er nu van vonden.
Mijn mening???Gooi maar een bom op die school...

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:59

geerke schreef:
sjeee....net een item bij de wereld draait door....de jongeren van de school werden geintervieuwd over wat zij er nu van vonden.

Wat een achterlijke reacties inderdaad. "Niet te veel aandacht aan geven gebeurt is gebeurt" pardon????

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:02

geerke schreef:

Zo erg :x?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:08

ik vond het vrij stuitend ja...veelbelovend voor de toekomst ook. :7
Nederland graaft z'n eigen graf....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:16

Waarschijnlijk behoorlijk vergelijkbaar met de berichten op Twitter?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:15

De interviewer vroeg "wat vinden jullie van deze toestand?".. Krijgt ie reacties als "Toestand? Welke toestand, ik vind het niet zo'n toestand" Wij waren in shock hoe ze er daar over praatten.. En die leraar oid ook zeggen "ja, ze (de jongens die het gedaan hebben) vallen niet op hier en we hadden het niet verwacht" Joh, als je die leerlingen zag verbaast het me niet dat ze niet opvielen, wat een zooitje ongeregeld daar :roll:

Mear

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:19

Volgens mij hadden ze het over dat hij een trap met de noppen van een voetbalschoen vol op het achterhoofd (net boven je nek) heeft gehad. De media noemde dat de 'fatale trap'.

Ik begreep ook dat een jongen die die wedstrijd een jubileum wedstrijd speelde. Die heeft de daders geprobeerd van de grensrechter af te halen. Zijn zus was er voor foto's van hem, daardoor heeft zij vast kunnen leggen wat er is gebeurd.

Dit las ik ook nog:
Citaat:
De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine getreiterd, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama tegen De Telegraaf. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. ‘Heel denigrerend’, vertelt Van Gelderen.

‘En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…’

Vooral die laatste zin...... ik kan er alleen maar op denken; fijne celstraf hè... kolere jochies...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:52

Ik vond het heftige reacties. Maar "gooi maar een bom?" Zou een lekkere wereld worden als we iedereen die kloteopmerkingen maakt gewoon maar dood mogen maken.
Ik vind het vooral getuigen van problemen in ons schoolsysteem. Te veel achterstandsleerlingen op één school, een te slappe directeur, te veel verkeerde invloeden, te weinig controle of al die leerlingen wel de goede richting uitgaan met hun leven.

Nadenker: er was een meisje van een jaar of 8, gok ik, Beth Thomas, die dankzij mishandelingen in haar jeugd een stoornis ontwikkelde waarbij ze haar familie regelmatig fysiek pijn deed. Schoppen, slaan, maar ook met scharen steken, bijvoorbeeld. Ze vertelt heel rustig dat haar deur 's avonds op slot gaat; als ze de kans had zou ze met een mes naar haar (pleeg)ouders gaan en ze vermoorden. Ze deed anderen graag pijn, spijt kende ze niet. Zij was jong genoeg om onder controle gehouden te worden, en met intensieve therapie (en veel liefde) is het met haar goed gekomen. Stel dat ze te ver was gegaan, haar broertje had gedood - had ze dan levenslang moeten krijgen? "Volwassen daad, volwassen straf?"

Wat als zoiets niet wordt gesignaleerd? Als datzelfde meisje doorworstelt en 16 wordt en níet meer te controleren valt? En dán iemand vermoord? Is het dan een klotekind die 't leven niet waard is, of eigenlijk nog steeds een meisje met een levensgroot probleem en een heftige stoornis? Iemand die met de juiste hulp prima een normaal leven op kan bouwen?

Jongeren van die leeftijd komen niet zomaar tot zo'n daad. Je wordt niet zomaar zó harteloos, zó onnadenkend, zó onbegrensd en zó gewelddadig. Daar gaat van alles aan vooraf. En als niemand je op weg helpt, als je ouders en vrienden en klasgenoten woede en geweld allemaal betrekkelijk normaal vinden, waar moet je dan leren dat het niet normaal is?

Straffen, absoluut. Maar ook helpen. Net doen alsof deze jongens monsters en vanaf nu reddeloos verloren zijn is vreselijk kortzichtig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:32

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:57

sarabande schreef:
Stuk in de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... mden.dhtml

Het probleem is dus dat ondanks alle inspanningen op dat gebied het maar niet lukt om die groep binnen de normen te krijgen.

Duidelijk stuk, maar dit is echt niet van vandaag of gisteren. Dit speelt al jaaaaaren en maar aan blijven modderen...
Ik denk dat het maar eens klaar moet zijn met de softe aanpak.
Alhoewel ik ook geen flauw idee heb hoe het anders kan of zou moeten...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:25

Citaat:
Ze zijn in Nederland geboren en getogen, van huis uit krijgen zij een zeer negatief beeld mee over de Nederlandse samenleving.

En hoe zou dát nou komen.. :)*
Opgroeien in een land wat je uitkotst, waar je regelmatig te horen krijgt dat je op moet rotten 'naar je eigen land,' nota bene vanuit de politiek zelf. Ik geef 't je te doen. Dat gecombineerd met lagere intelligentie, niet-ideale opvoeding, taalachterstand, leerachterstand, verkeerde school, verkeerde vrienden, en het is niet gek dat het misgaat.
Dit is geen bewijs dat het allemaal k*tmarrokanen zijn. Dit is een duidelijk signaal dat scholen, jeugdzorg, en preventiebeleid falen.

En wat doen wij? Wijzen naar die klotebuitenlanders, wijzen naar die rotvoetbal. Wijzen naar deze jongens die vanaf nu alleen nog maar Hufters-die-we-op-moeten-hangen zijn en geen kind.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:29

MarvanTom schreef:
Alhoewel ik ook geen flauw idee heb hoe het anders kan of zou moeten...

Nou dat is dus het probleem he. De enige die dat kunnen zijn mannen als Marouch, daar hebben ze respect voor.
Samsom zelf heeft in die buurten meegeholpen als straatcoach en Rutte geeft gastcollege's op ROC's dus ik denk dat die samen wel wat gaan brainstormen
De meest voor de hand liggende straf is de ouders voor alle financiële kosten op laten draaien die hun zonen, die ze dus niet in de hand hebben, veroorzaken. Dus ook het smarten geld.

Het is al jaren ondanks iedere aanpak die bedacht wordt een onoplosbaar probleem. Deze jongens zijn dus bij het voetballen gehaald om van de straat te zijn, heel verdrietig.

Dani Bani dat is dus een deel van het probleem en helaas doet iemand als Wilders daar weinig goeds aan integendeel

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:59

Het zijn de overlastgevende Marokkaanse jongens van de jaren 80 die de ouders zijn van onder andere de lieverdjes die nu flink huishouden in hun omgeving. Welk voorbeeld heb je dan gehad? Ik kan me dan ook helemaal vinden in het stuk in de Volkskrant. Maar ja, hoe krijg je respect van zulke gasten? De ouders drukken standaard hun snor en trekken zich helemaal terug in hun eigen wereld, maar daar moet de omslag toch vandaan komen. Een financiele negatieve prikkel wil ook wel helpen, pijn in de portemonnee doet altijd een hoop verandering teweeg brengen. Misschien moet het dan maar zo.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:33

blijft een moeilijk iets, zal niet zo 1 2 3 een oplossing komen voor dit probleem

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:43

En zolang het allemaal maar getolereerd wordt zal dat idd niet veranderen.
Hoe komt het dat ze in hun thuisland niet dit soort dingen flikken? Omdat ze daar veel zwaarder gestraft worden. Daar laten ze het wel uit hun hoofd. Een Marokkaanse collega van mij gaf dit zelf ook aan. Je denkt toch niet dat ze daar het lef hebben om zo tekeer te gaan tegen bv. politieagenten zoals ze dat hier wel doen? Als ze daar zich zo gedragen als hier zitten ze al 3 x in de cel.
Maar waarschijnlijk word ik nu weer uitgemaakt voor racist terwijl ik gewoon het probleem benoem.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:50

nee hoor, je bent geen racist, het zijn gewoon harde feiten!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:55

Fitzroy schreef:
En zolang het allemaal maar getolereerd wordt zal dat idd niet veranderen.
Hoe komt het dat ze in hun thuisland niet dit soort dingen flikken? Omdat ze daar veel zwaarder gestraft worden. Daar laten ze het wel uit hun hoofd. Een Marokkaanse collega van mij gaf dit zelf ook aan. Je denkt toch niet dat ze daar het lef hebben om zo tekeer te gaan tegen bv. politieagenten zoals ze dat hier wel doen? Als ze daar zich zo gedragen als hier zitten ze al 3 x in de cel.
Maar waarschijnlijk word ik nu weer uitgemaakt voor racist terwijl ik gewoon het probleem benoem.

Nee, hoor. Ik ben het met je eens.
Er is hier gebrek aan respect.
Geen respect voor ouderen, gezag of wat dan ook en zelf maar gillen als een speenvarken dat ze geen respect krijgen.
Nee, ik vind dat niet gek: respect moet je verdienen, het werkt nl. 2 kanten op.