DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:59

sallandval schreef:
Het zou mij niet verbazen als dat hier helemaal niet aan de orde was en bijvoorbeeld meer om een paniekmoord ging. Te veel drank op, grenzen verlegd, dierlijke lust neemt het over (al dan niet in een dissociatieve staat) en daarna "dit mag niet naar buiten komen want dan ben ik alles kwijt" -> paniek -> in een impuls lustobject vermoord.

Ik zeg dus niet dat het zo is maar dat het me zou verbazen als het hier om een seriemoordenaar/verkrachter gaat.

Dit is dus precies hoe ik het me ook voorstel. Zeg ook absoluut niet dat het zo gegaan is, maar het zou mij dus ook niet verbazen.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:02

Vreselijk! Ben voor de familie Vaatstra blij dat er nu eindelijk, na 13 jaar wat meer duidelijkheid komt.
Maar wat daarna ook gelijk door mijn hoofd schoot: Ooh, wat heb ik een medelijden met zijn gezin! (der van uit gaande dat zij van niks wisten!)
Je zal der maar na 13 jaar achter komen dat je vader/man iemand vermoord heeft!!

Ik hoop echt dat ze genoeg bewijs kunnen vinden om hem zijn straf te geven!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:30

Wendel

Re: DNA-match in zaak Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:52

Het is een hecht dorp. Iedereen helpt elkaar en zo dus nu ook de familie van Jasper. Vandaag was ik even mediamoe! Wat een ellende elke keer. Wil je naar je paard word je eerst tegen gehouden door hekken. Gisteren kon ik het dorp niet door komen met de auto ivm met de media. Gekkenhuis. Vandaag heb ik ze weer gezien in het dorp. Snap ook wel dat de media er boven op duikt maar er is niks meer in het dorp.
Vandaag nog even met de dochter van de pensionstalling gepraat. Nuchtere meid voor haar leeftijd maar het blijft vreemd zegt ze. Kind is 10 en al aardig volwassen.
De kinderen op school hebben hulp, slachtofferhulp. Dit omdat ze met vragen zitten. Oudere kinderen gaan zich afvragen wat dan een sexueel misdrijf is en daar moet een goed antwoord op komen wat voor hun leeftijd geschikt is.
De bewaking staat nog steeds voor hun deur en 'vreemde' auto's rijden nog steeds langs.
Pensioneigenaar is van plan om dit weekend de frituur maar bij de weg te zetten, worden ze rijk.
Zoveel vreemd volk komt langs..... niet normaal

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:23

Kun je nagaan hoe mediamoe de mensen kunnen zijn waar het echt om draait...
Is jou stalhouder de vrouw die gister aaf bij P&W was?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:24

Wat ik trouwens wel erg ver vond gaan was dat ze de buurvrouw van de verdachte hadden uitgenodigd bij Pauw en Witteman.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:25

Die bedoelde ik dus hierboven :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 18:28

Maar ze is wel gegaan, dus blijkbaar had de vrouw er zelf ook behoefte aan?
Zelf was ik denk ik niet gegaan. Het begint op deze manier wel een mediaspektakel te worden met mensen die ernaast wonen etc etc.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:30

Ik heb de uitzending verder niet gezien, had er geen behoefte aan, maar vind het best ver gaan als de journalistiek dat soort dingen gaat doen. Hij is nog niet veroordeeld (hoewel alle schijn tegen), het wordt wel een beetje sensatieTV op deze manier. Of viel het mee in het programma zelf?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:41

Alja schreef:
Kun je nagaan hoe mediamoe de mensen kunnen zijn waar het echt om draait...
Is jou stalhouder de vrouw die gister aaf bij P&W was?

Klopt dat was haar. 8 keer gebeld met de vraag of ze wilde komen. In eerste instantie wilde ze niet, maar later toch gegaan

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:46

2005 schreef:
Ik heb de uitzending verder niet gezien, had er geen behoefte aan, maar vind het best ver gaan als de journalistiek dat soort dingen gaat doen. Hij is nog niet veroordeeld (hoewel alle schijn tegen), het wordt wel een beetje sensatieTV op deze manier. Of viel het mee in het programma zelf?

Ze was daar om de sfeer in het dorp te benadrukken. Heeft geen woord gezegd over een eventuele veroordeling. Geen woord trouwens over de verdachte.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:47

Wendel schreef:
2005 schreef:

Ze was daar om de sfeer in het dorp te benadrukken. Heeft geen woord gezegd over een eventuele veroordeling. Geen woord trouwens over de verdachte.

Was ook niet tegen haar bedoeld hoor! Maar meer dat ze dan alles én iedereen in de omgeving van zo'n verdachte gaan lastigvallen om maar TV te maken. Dat idee krijg ik er een beetje bij.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:48

Tja de buurvrouw kent ze eigenlijk niet eens, de kinderen van de "dader“ heeft ze 1/2 x gezien in de vijf jaar dat ze er woont..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:14

Ik hoop dat deze man ondanks alles een eerlijk proces krijgt, maar ik vrees het ergste. Hij is overal al publiekelijk veroordeeld, zelfs in de Volkskrant

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:55

als hij helemaal onschuldig was, had hij zich toen moeten melden dat hij haar nog gezien of gesproken had die koninginnenacht. Hij is nooit in zicht geweest bij het politieonderzoek dus heeft zich verre van alles gehouden, als er dan wel DNA van hem aanwezig is op het slachtoffer, dan kun je op je vingers natellen dat hij in elk geval iets te verbergen had.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:04

maar het spoor dan in het weiland richting zijn dorp?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:46

Heino schreef:
Ik hoop dat deze man ondanks alles een eerlijk proces krijgt, maar ik vrees het ergste. Hij is overal al publiekelijk veroordeeld, zelfs in de Volkskrant

Marianne heeft ook niet bepaald een eerlijk "proces" gehad. Náást de beestachtige moord heeft ie óók nog eens 13 jaar!! gezwegen! Ouders en andere nabestaanden met kapotte levens achter gelaten en hij ging fijn verder met zijn leven.

Hem boeit me niets, ik leef wel mee met zijn gezin.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:51

Hopelijk eindelijk opgelost

Wat ik meteen dacht is...het zal maar je vader of je man zijn die zo iets erg doet.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:58

Myfairytale schreef:
Marianne heeft ook niet bepaald een eerlijk "proces" gehad. Náást de beestachtige moord heeft ie óók nog eens 13 jaar!! gezwegen! Ouders en andere nabestaanden met kapotte levens achter gelaten en hij ging fijn verder met zijn leven.

Bizar verhaal en vreselijk voor iedereen, maar we weten niet hoe het zit.
Wie weet weet hij écht van niks (bewust) vanwege... die ene stoornis of het verdringen in je hoofd (brein werkt soms raar).

Lijkt me ook nógal.... bizar om mee te maken. Allerlei dingen wezen erop dat hij niet was voorbereid op een arrestatie na het DNA gebeuren.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:06

Hij heeft ook vrijwillig DNA afgestaan, wist hij dan niet dat ze er toch wel achter zouden komen of wist hij het echt echt niet?
Het lastige eraan is dat die stoornis die hij heeft voor sommige niet eens bestaat iig zoiets las ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:18

Roselie schreef:
Hij heeft ook vrijwillig DNA afgestaan, wist hij dan niet dat ze er toch wel achter zouden komen of wist hij het echt echt niet?
Het lastige eraan is dat die stoornis die hij heeft voor sommige niet eens bestaat iig zoiets las ik

Ze waren toch wel bij hem gekomen, zijn familie heeft ook DNA afsgestaan dus hij was uiteindelijk toch wel gepakt, en als de zoon wel gaat dan kan hij eigenlijk niet anders. Kan ook zijn dat hij hoopte dat ze naar diegene gingen kijken die geen DNA af wilden staan.
Dat hij echt niks meer weet geloof ik persoonlijk niet..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:26

Ja dat wist ik idd via via waren ze er toch wel achter gekomen
Ik denk dat hij het niet wil weten...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:52

Zijn zoon is niet gegaan om DNA af te staan.
Zijn zoon valt namelijk niet in de gevraagde leeftijds catergorie; het ging om mannen die op 1 mei 1999 de leeftijd 16/60 hadden en woonachtig binnen een straal van 5 km.
In het LC stond dat ook zijn vader niet aan het gevraagde profiel voldeed ( zou die dus al boven de 60 zijn geweest of niet binnen de straal van 5 km wonen)
Dus aan de ene kant ben ik dan ook wel benieuwd in welke 'lijn' er door familie DNA af is gestaan. Zou dus zomaar aangetrouwde familie kunnen zijn en dan hadden ze m wellicht niet gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:09

roxiie schreef:
Zijn zoon is niet gegaan om DNA af te staan.
Zijn zoon valt namelijk niet in de gevraagde leeftijds catergorie; het ging om mannen die op 1 mei 1999 de leeftijd 16/60 hadden en woonachtig binnen een straal van 5 km.
In het LC stond dat ook zijn vader niet aan het gevraagde profiel voldeed ( zou die dus al boven de 60 zijn geweest of niet binnen de straal van 5 km wonen)
Dus aan de ene kant ben ik dan ook wel benieuwd in welke 'lijn' er door familie DNA af is gestaan. Zou dus zomaar aangetrouwde familie kunnen zijn en dan hadden ze m wellicht niet gevonden.

Kan een neef of oom zijn, of zijn vader en zoon wel of niet meegedaan hebben weten we ook niet zeker, er word door de ene krant geschreven van wel en volgens de ander niet..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:24

Zoon van de verdachte was indertijd 8. Valt dus niet in de gevraagde leeftijds categorie.
Vader van de verdachte weten we indd niet.
Er gaan zoveel indianen verhalen rond.. :=