Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:28

Het feit dat Koelman over de rug van Tim Ribberink Mariska Orban te grazen wil nemen, geeft aan dat hij geen haar beter is dan zij. En dan vervolgens op de radio zeggen dat mensen hem niet begrijpen, dan heb je toch een forse plaat voor je kop.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:30

Oh mijn hemel, de paardenmeisjes van bokt.nl :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:31

Lon schreef:
Het feit dat Koelman over de rug van Tim Ribberink Mariska Orban te grazen wil nemen, geeft aan dat hij geen haar beter is dan zij. En dan vervolgens op de radio zeggen dat mensen hem niet begrijpen, dan heb je toch een forse plaat voor je kop.

Hoe waar bovenstaande ook is, met zijn column bewijst Luuk ook dat een groot deel van Nederland zelf geen haar beter is.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:33

_San87_ schreef:
Lon schreef:

Hoe waar bovenstaande ook is, met zijn column bewijst Luuk ook dat een groot deel van Nederland zelf geen haar beter is.

Nouja daar moet ik je dan ook weer gelijk in geven. De heksenjacht die nu weer geopend is gaat ook niet echt ergens over :n

Lon

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:36

Ik hoef Koelmans hoofd niet op een plateau hoor, vind dat opgefokte gedoe op het net nogal sneu.
Aan de andere kant: als ik een dergelijke inschattingsfout zou maken, kan ik op zoek naar een andere werkgever. Ik hoop dat de metro dat ook zo ziet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:37

Lon schreef:
Ik hoef Koelmans hoofd niet op een plateau hoor, vind dat opgefokte gedoe op het net nogal sneu.
Aan de andere kant: als ik een dergelijke inschattingsfout zou maken, kan ik op zoek naar een andere werkgever. Ik hoop dat de metro dat ook zo ziet.

Ik heb het volgens mij ook niet over jou specifiek, he ;).

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:42

Mijn naam is Luuk Koelman, columnist van het gratis blad Metro. U kent mij vast wel. Ik schrijf graag columns waarin ik net doe of ik iemand anders ben. Zoals de laatste keer, toen ik deed alsof ik Mariska Orban- de Haas heet. Ik schaam mij namelijk heel erg voor mezelf en ik vraag mij af hoe het voor mijn moeder is om mij als zoon te hebben.

Enfin, ik maak graag gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. En als zodanig schrijf ik u deze open brief, mama. U heeft een narcist als zoon. Ik wil graag aandacht ten koste van het verdriet van de familie Ribberink. Tim was geen loser, maar ik wel. Ik heb blijkbaar een tekortkoming. Daarover wil ik het graag met u hebben. Toen ik vier was kon u toch al heel duidelijk aan mij zien dat ik een narcist ben. Zoheb je mij ook opgevoed. Ik zou dodelijk ongerust zijn, want narcisten hebben altijd schokkend veel sekspartners. Maakte u zich nooit zorgen over ziektes bij mij mama? Ik vraag mij oprecht af waarom u nooit heeft ingegrepen. Waarom zei u nooit: kies voor het mooiere, zoek hulp om je veel te grote ego aan te pakken? Nee, dat deed u niet. Liever was u modern en tolerant.

Ach, leefden wij nog maar in het Nederland van de jaren vijftig, toen er nog normen en waarden in de maatschappij waren. Toen er nog bescheidenheid gepredikt werd. Was ik in mijn jonge jaren netjes van mijn balletjes ontdaan, dan had ik minder last gehad van mijn testosteron. Wellicht was dat mijn redding geweest. Maar daarvoor is het nu te laat. Nou, lieve groetjes dan maar,

Uw geweldige, onovertroffen zoon, Luuk

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:43

Ik vind het heel erg, dat hij dit over de rug van tim heeft gedaan,
En voorral voor z'n ouders,
Als je dit leest, komt het voorral voor hun, en voor vele anderen keihard aan.
Heb ook wel aardig wat *piep* woorden gebruikt in de auto :)

Maar, nu ben ik wel benieuwd, waarom hij dit heeft geschreven.
Nu denk ik uit het colum te halen,
Dat dit tegen die vrouw is van dat katholieke iets is..
Schijnbaar is zij tegen homo's?
Ik probeer het te snappen...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:38

SaskiaKa schreef:
Wat ik nogal mis in deze discussie over vrijheid van meningsuiting is het volgende:

Wáár in deze column wordt een mening gegeven? Luuk schrijft een brief zoals hij denkt dat Mariska deze geschreven zou kunnen hebben. Waar geeft hij zijn mening? Waar geeft Mariska in dit stukje haar mening?

Ja, ik weet wat haar opvattingen over deze zaken zijn en ik weet ook wat zijn opvatting over haar imo waanideeën zijn, maar dit schiet z'n doel volledig voorbij.

Er is een familie verwoest doordat hun zoon geen andere uitweg meer zag dan zelfmoord. Zij hebben aandacht gezocht om aan te geven hoe pesten een mens tot wanhoop kan drijven.
Luuk zocht een stok om Mariska mee te slaan en heeft dit stukje verzonnen. De moeder van Tim wordt door het slijk gehaald, onder het mom van "ik bedoel het sarcastisch, maar had ff een voorbeeldje nodig dat Nederland zou choqueren." Wie wist vóór vandaag wie Luuk was? Als zijn doel was om wat bekender te worden dan is dat gelukt. als het zijn bedoeling was om een discussie op gang te brengen over de op z'n zachtst gezegd "vreemde" denkwijze van Mariska, dan is dat mislukt. De discussie gaat over hem, over zijn gebrek aan fatsoen. Mission failed volgens mij...

Tim is doodgepest. Niet door een stel radicale katholieken, maar door leeftijdsgenootjes. Z'n hele korte leven lang.

Luuk mag z'n ongezouten mening geven over Mariska, ik vind haar ook een engerd eerste klas. Maar een tragische gebeurtenis als deze misbruiken om je eigen, persoonlijke vete uit te vechten vind ik ziek. En dát is míjn mening!

_/-\o_

"Het doel heiligt de middelen", moet Luuk gedacht hebben. Blijkt ie dat even mis te hebben zeg, oef!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:46

@ SaskiaKa, dat bedoelde ik nou inderdaad te zeggen!
Oke die luuk, hij heeft het niet slim aangepakt,
Maar, ik vind wel dat hij zeker een punt heeft tegen over Mariska.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:49

Tav : Luuk Koelman

Ach Luukje toch...

Dacht je toch even een mooi column te schrijven, scherp, geestig, net tegen het randje aan, maar met de gedachte dat het moet kunnen...toch?
Zelfvoldaan zoals alleen jij dat kunt ging je naar bed met de verwachting dat elke lezer van de Metro het een prachtig stuk zou vinden.

in je stoutste dromen had je dit niet verwacht,
in je ergste nachtmerrie kwam dit scenario niet voor...

Heel Nederland is over je heen gevallen...
Luukje toch...

Natuurlijk zouden we een scherp en pittige column terug kunnen schrijven over jou,
en eigenlijk terwijl je met de gordijnen dicht nu in je huiskamer achter de bank zit met een deegroller in je hand hoop je dat ook.

Je hoopt het zodat je je beter kunt verweren dat anderen net zo erg zijn.

Je trilt en zweet bij de gedachte dat mensen het niet gaan doen.
want dan weet je namelijk dat het goed mis is.
De televisie durf je ook niet meer aan te zetten omdat jouw hoofd in bijna elk programma voorkomt.

Je zit al helemaal te shaken nu je weet dat DWDD zo begint en vanavond om 23 uur krijg je de bibbers omdat Paul en Witteman erop komt.
en jij weet vast wel waar ze het over gaan hebben nu.

Luukje toch...

het zelfvoldane en zelfverzekerde imago is ineens omgedraaid als sneeuw voor de zon.

Gek he, dat mensen het op een gegeven moment niet meer accepteren, niet meer pikken, columnist of niet.

Je weet dat er een moment gaat komen dat je wordt gebeld door Metro met dat ene verschrikkelijke bericht...: U hoeft niet meer te komen !

Jeetje zeg...Luukje...
Je bedoelde het natuurlijk allemaal niet zo...dat weten wij allemaal.
diep van binnen heb je wel normen en waarden.
maar je schreef dit natuurlijk voor ons...ons lezers...omdat je dacht dat wij het allemaal een prachtig stuk zouden vinden.

En nu...
Nu zit je te bibberen achter je bankstel, een oud rood moffig bankstel gehaald bij een gezin met kinderen via marktplaats, via gratis op te halen.
jij samen met je deegroller ter bescherming...

Kon je nog maar even terug in de tijd he, gewoon even 24 uur terug in de tijd.
Dan was je namelijk gewoon de columnist zoals daarvoor...
die ene columnist die niemand echt kende,
maar blijkbaar wilde je daarin verandering, meer bekendheid en meer respect voor je scherpheid.

Nou Luukje, die bekendheid is je gelukt, dat zal ik niet ontkennen.
Respect daarintegen zal je niet meer lukken,
en weet je waarom niet Luukje,

Ga maar eens een papier pakken, frommel het in elkaar, ga erop staan, maar scheur het niet.
en na 2 minuten vouw je het weer open...
Klopt, dan zie je kreukels inderdaad.

pak nu eens een strijkijzer beste Luukje,
en probeer de kreukels weg te strijken.

....
......

Lukt je niet he ?
Weet je waarom niet Luukje,

Die kreukels zijn net als littekens,
die blijven,
zijn altijd zichtbaar,
gaan nooit meer weg.

Jij hebt nu kreukels bezorgt bij vele mensen.
En deze zullen blijven.
Jij hebt kreukels gegeven aan de ouders van deze lieve jongen.

Deze kreukels nemen ze mee tot aan hun dood.
Maar ja,

Jij bent columnist he...
achter de bank, met de deegroller..

Het ga je goed Luukje

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:52

@Angelique18: Tuurlijk, die vrouw komt regelrecht uit de jaren 20, met haar antieke gedachtegang. Maar dit was niet de beste manier om dat punt te maken.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:58

Miepie77 schreef:
Tav : Luuk Koelman

Ach Luukje toch...

Dacht je toch even een mooi column te schrijven, scherp, geestig, net tegen het randje aan, maar met de gedachte dat het moet kunnen...toch?
Zelfvoldaan zoals alleen jij dat kunt ging je naar bed met de verwachting dat elke lezer van de Metro het een prachtig stuk zou vinden.

in je stoutste dromen had je dit niet verwacht,
in je ergste nachtmerrie kwam dit scenario niet voor...

Heel Nederland is over je heen gevallen...
Luukje toch...

Natuurlijk zouden we een scherp en pittige column terug kunnen schrijven over jou,
en eigenlijk terwijl je met de gordijnen dicht nu in je huiskamer achter de bank zit met een deegroller in je hand hoop je dat ook.

Je hoopt het zodat je je beter kunt verweren dat anderen net zo erg zijn.

Je trilt en zweet bij de gedachte dat mensen het niet gaan doen.
want dan weet je namelijk dat het goed mis is.
De televisie durf je ook niet meer aan te zetten omdat jouw hoofd in bijna elk programma voorkomt.

Je zit al helemaal te shaken nu je weet dat DWDD zo begint en vanavond om 23 uur krijg je de bibbers omdat Paul en Witteman erop komt.
en jij weet vast wel waar ze het over gaan hebben nu.

Luukje toch...

het zelfvoldane en zelfverzekerde imago is ineens omgedraaid als sneeuw voor de zon.

Gek he, dat mensen het op een gegeven moment niet meer accepteren, niet meer pikken, columnist of niet.

Je weet dat er een moment gaat komen dat je wordt gebeld door Metro met dat ene verschrikkelijke bericht...: U hoeft niet meer te komen !

Jeetje zeg...Luukje...
Je bedoelde het natuurlijk allemaal niet zo...dat weten wij allemaal.
diep van binnen heb je wel normen en waarden.
maar je schreef dit natuurlijk voor ons...ons lezers...omdat je dacht dat wij het allemaal een prachtig stuk zouden vinden.

En nu...
Nu zit je te bibberen achter je bankstel, een oud rood moffig bankstel gehaald bij een gezin met kinderen via marktplaats, via gratis op te halen.
jij samen met je deegroller ter bescherming...

Kon je nog maar even terug in de tijd he, gewoon even 24 uur terug in de tijd.
Dan was je namelijk gewoon de columnist zoals daarvoor...
die ene columnist die niemand echt kende,
maar blijkbaar wilde je daarin verandering, meer bekendheid en meer respect voor je scherpheid.

Nou Luukje, die bekendheid is je gelukt, dat zal ik niet ontkennen.
Respect daarintegen zal je niet meer lukken,
en weet je waarom niet Luukje,

Ga maar eens een papier pakken, frommel het in elkaar, ga erop staan, maar scheur het niet.
en na 2 minuten vouw je het weer open...
Klopt, dan zie je kreukels inderdaad.

pak nu eens een strijkijzer beste Luukje,
en probeer de kreukels weg te strijken.

....
......

Lukt je niet he ?
Weet je waarom niet Luukje,

Die kreukels zijn net als littekens,
die blijven,
zijn altijd zichtbaar,
gaan nooit meer weg.

Jij hebt nu kreukels bezorgt bij vele mensen.
En deze zullen blijven.
Jij hebt kreukels gegeven aan de ouders van deze lieve jongen.

Deze kreukels nemen ze mee tot aan hun dood.
Maar ja,

Jij bent columnist he...
achter de bank, met de deegroller..

Het ga je goed Luukje

Wat een slap verhaal... Doe mij zo'n glazen bol, handig joh, weten wat een ander denkt en doet.

En dat laatste deel is rechtstreeks van zo'n 'allemaal delen-bericht' op Facebook gejat.

Nee, hier ga je het niet mee winnen. :))
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 08-11-12 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:58

Zometeen een stuk over hem in Shownieuws.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:00

@pniekepnak : Ik hoef niets te winnen, als jij denkt dat je hier wat mee moet winnen dan snap je het duidelijk toch niet.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:01

Dat was bij wijze van spreken, Miepie. ;) Maar dat snapte jij duidelijk niet. Geeft niks, leg ik het gewoon even uit! :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:19

Dieuwke_ schreef:

hadden ze bij DWDD nog iets gezegd hierover, was te laat thuis dus niet kunnen kijken?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:22

Geen idee, DWDD kijk ik nooit. HvN en Shownieuws besteden er zometeen aandacht aan, dat weet ik wel :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:25

Miepie77 schreef:
Dieuwke_ schreef:

hadden ze bij DWDD nog iets gezegd hierover, was te laat thuis dus niet kunnen kijken?

heb alleen het laatste stuk niet gezien, maar voor zover ik gezien heb hebben ze er geen aandacht aan besteed :n

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:30

dan maar naar sbs6 kijken, vreemd dat DWDD niets heeft gezegd erover

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 23:36

Sakia, als je gelezen had was de stelling ook, als dit door iemand, wie dan ook was geschreven, waarvan het daadwerkelijk de mening was, kan dat dan? Maar nu val ik echt hopeloos in herhaling.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:48

ashley1 schreef:
Dit kàn geen waar zijn, dit geloof ik nooit.
Maar mijn god, ik weet niet wat de schrijver hier van in hemelsnaam mee wilde bereiken maar ik vind het walgelijk om
zoiets persoonlijk aan de rouwende moeder van een jongen die nu onvoorstelbaar veel verdriet heeft door het verlies van haar kind te richten. Hoe kún je? :r

Misschien komt het doordat ik vandaag de hele dag filosofie gehad heb op school, of omdat ik misschien wel ruimdenkend ben... maar ik geloof (bijna) absoluut dat er meer achter deze publicatie schuilt dan de meeste denken. Het doel van het bericht heeft in ieder zijn zinnen bereikt: het komt in het nieuws, jullie praten erover, emoties komen los. Waarom moet het schokkend overkomen?

Ik denk dat deze schrijver wilt laten zien hoe sommige mensen in ónze samenleving denken. Om mensen te bereiken moet je schokkend zijn. Dit is blijkbaar de manier. Ik denk dat dit bericht, als doel, moet werken als bewustwoording van deze maatschappij waarbij homo's nog steeds niet geaccepteerd worden, naast het eindeloze gepest. Soms is de waarheid hard.

Ik kan het ook volledig mis hebben, maar het komt niet voor niets in een krant die veel lezers heeft. En, ik denk dat we dit soort berichten nog meer zullen gaan tegen komen, juist omdat het werkt om de aandacht te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Lipydo op 08-11-12 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:56

Er zal ongetwijfeld al veel de revue gepasseerd zijn, heb nog niet alles bijgelezen.
Oké, ik snap de ophef wel, hier komen waarschijnlijk meer emoties bij kijken omdat 'Tim' vers in ieders geheugen zit.
Maar ik vind het zo ontzettend hypocriet.
Waar was deze ophef op het moment dat Mevr. Orban haar uitspraken deed? Toen heb ik alle social media 'deel' berichtjes toch echt gemist.
Waar was deze ophef toen een politiek leider, nog niet zo lang geleden, een bevolkingsgroep met een ander geloof opzettelijk kwetste?
Nee, dát was vrijheid van meningsuiting. Dat moest kunnen in een vrij land.
En nu?

Hypocriet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:58

De paardenmeisjes van Bokt.nl blijken ook fier in het zadel te zitten qua niet buigen voor fatsoensgejank.
bron: geen stijl.
haha die paardenmeisjes letten natuurlijk wel op

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:37