Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lon schreef:Het feit dat Koelman over de rug van Tim Ribberink Mariska Orban te grazen wil nemen, geeft aan dat hij geen haar beter is dan zij. En dan vervolgens op de radio zeggen dat mensen hem niet begrijpen, dan heb je toch een forse plaat voor je kop.
_San87_ schreef:Lon schreef:Het feit dat Koelman over de rug van Tim Ribberink Mariska Orban te grazen wil nemen, geeft aan dat hij geen haar beter is dan zij. En dan vervolgens op de radio zeggen dat mensen hem niet begrijpen, dan heb je toch een forse plaat voor je kop.
Hoe waar bovenstaande ook is, met zijn column bewijst Luuk ook dat een groot deel van Nederland zelf geen haar beter is.
Lon schreef:Ik hoef Koelmans hoofd niet op een plateau hoor, vind dat opgefokte gedoe op het net nogal sneu.
Aan de andere kant: als ik een dergelijke inschattingsfout zou maken, kan ik op zoek naar een andere werkgever. Ik hoop dat de metro dat ook zo ziet.
SaskiaKa schreef:Wat ik nogal mis in deze discussie over vrijheid van meningsuiting is het volgende:
Wáár in deze column wordt een mening gegeven? Luuk schrijft een brief zoals hij denkt dat Mariska deze geschreven zou kunnen hebben. Waar geeft hij zijn mening? Waar geeft Mariska in dit stukje haar mening?
Ja, ik weet wat haar opvattingen over deze zaken zijn en ik weet ook wat zijn opvatting over haar imo waanideeën zijn, maar dit schiet z'n doel volledig voorbij.
Er is een familie verwoest doordat hun zoon geen andere uitweg meer zag dan zelfmoord. Zij hebben aandacht gezocht om aan te geven hoe pesten een mens tot wanhoop kan drijven.
Luuk zocht een stok om Mariska mee te slaan en heeft dit stukje verzonnen. De moeder van Tim wordt door het slijk gehaald, onder het mom van "ik bedoel het sarcastisch, maar had ff een voorbeeldje nodig dat Nederland zou choqueren." Wie wist vóór vandaag wie Luuk was? Als zijn doel was om wat bekender te worden dan is dat gelukt. als het zijn bedoeling was om een discussie op gang te brengen over de op z'n zachtst gezegd "vreemde" denkwijze van Mariska, dan is dat mislukt. De discussie gaat over hem, over zijn gebrek aan fatsoen. Mission failed volgens mij...
Tim is doodgepest. Niet door een stel radicale katholieken, maar door leeftijdsgenootjes. Z'n hele korte leven lang.
Luuk mag z'n ongezouten mening geven over Mariska, ik vind haar ook een engerd eerste klas. Maar een tragische gebeurtenis als deze misbruiken om je eigen, persoonlijke vete uit te vechten vind ik ziek. En dát is míjn mening!
Miepie77 schreef:Tav : Luuk Koelman
Ach Luukje toch...
Dacht je toch even een mooi column te schrijven, scherp, geestig, net tegen het randje aan, maar met de gedachte dat het moet kunnen...toch?
Zelfvoldaan zoals alleen jij dat kunt ging je naar bed met de verwachting dat elke lezer van de Metro het een prachtig stuk zou vinden.
in je stoutste dromen had je dit niet verwacht,
in je ergste nachtmerrie kwam dit scenario niet voor...
Heel Nederland is over je heen gevallen...
Luukje toch...
Natuurlijk zouden we een scherp en pittige column terug kunnen schrijven over jou,
en eigenlijk terwijl je met de gordijnen dicht nu in je huiskamer achter de bank zit met een deegroller in je hand hoop je dat ook.
Je hoopt het zodat je je beter kunt verweren dat anderen net zo erg zijn.
Je trilt en zweet bij de gedachte dat mensen het niet gaan doen.
want dan weet je namelijk dat het goed mis is.
De televisie durf je ook niet meer aan te zetten omdat jouw hoofd in bijna elk programma voorkomt.
Je zit al helemaal te shaken nu je weet dat DWDD zo begint en vanavond om 23 uur krijg je de bibbers omdat Paul en Witteman erop komt.
en jij weet vast wel waar ze het over gaan hebben nu.
Luukje toch...
het zelfvoldane en zelfverzekerde imago is ineens omgedraaid als sneeuw voor de zon.
Gek he, dat mensen het op een gegeven moment niet meer accepteren, niet meer pikken, columnist of niet.
Je weet dat er een moment gaat komen dat je wordt gebeld door Metro met dat ene verschrikkelijke bericht...: U hoeft niet meer te komen !
Jeetje zeg...Luukje...
Je bedoelde het natuurlijk allemaal niet zo...dat weten wij allemaal.
diep van binnen heb je wel normen en waarden.
maar je schreef dit natuurlijk voor ons...ons lezers...omdat je dacht dat wij het allemaal een prachtig stuk zouden vinden.
En nu...
Nu zit je te bibberen achter je bankstel, een oud rood moffig bankstel gehaald bij een gezin met kinderen via marktplaats, via gratis op te halen.
jij samen met je deegroller ter bescherming...
Kon je nog maar even terug in de tijd he, gewoon even 24 uur terug in de tijd.
Dan was je namelijk gewoon de columnist zoals daarvoor...
die ene columnist die niemand echt kende,
maar blijkbaar wilde je daarin verandering, meer bekendheid en meer respect voor je scherpheid.
Nou Luukje, die bekendheid is je gelukt, dat zal ik niet ontkennen.
Respect daarintegen zal je niet meer lukken,
en weet je waarom niet Luukje,
Ga maar eens een papier pakken, frommel het in elkaar, ga erop staan, maar scheur het niet.
en na 2 minuten vouw je het weer open...
Klopt, dan zie je kreukels inderdaad.
pak nu eens een strijkijzer beste Luukje,
en probeer de kreukels weg te strijken.
....
......
Lukt je niet he ?
Weet je waarom niet Luukje,
Die kreukels zijn net als littekens,
die blijven,
zijn altijd zichtbaar,
gaan nooit meer weg.
Jij hebt nu kreukels bezorgt bij vele mensen.
En deze zullen blijven.
Jij hebt kreukels gegeven aan de ouders van deze lieve jongen.
Deze kreukels nemen ze mee tot aan hun dood.
Maar ja,
Jij bent columnist he...
achter de bank, met de deegroller..
Het ga je goed Luukje
ashley1 schreef:Dit kàn geen waar zijn, dit geloof ik nooit.
Maar mijn god, ik weet niet wat de schrijver hier van in hemelsnaam mee wilde bereiken maar ik vind het walgelijk om
zoiets persoonlijk aan de rouwende moeder van een jongen die nu onvoorstelbaar veel verdriet heeft door het verlies van haar kind te richten. Hoe kún je?