Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:56

NatasjavE schreef:
Lauren_ schreef:
Er IS geen werk! Moeilijk he? Er zijn veel te weinig banen, het is CRISIS

Electra, dan verdien je dus goed :D

Jawel er is wel werk.....alleen niet werk wat jij wil doen.

Toen we begin jaren 90 een crisis hadden ben ik ook werk onder mijn nivo gaan doen want dat staat beter op je CV dan thuis zitten. Ik heb bollen geplant, enveloppe gevouwen en in het magazijn van de HEMA gewerkt....leuk nee niet echt.
Maar het was beter dan niets doen.

Is het lastig om werk te vinden? Ja heel erg....maar er is wel wat hoor.

Hier ben ik ook van overtuigd, het is toch van de zotte dat we met zoveel werklozen arbeiders uit het buitenland moeten halen om bijvoorbeeld in de kassen te werken, fruit te plukken enz. Als ieder werkloze, ongeacht niveau eens één of twee dagen in de week dit soort werk zou gaan doen zouden er al heel wat bedrijven een probleem minder hebben.

aisie

Re: Regeer akkoord "Bruggen slaan", wat vinden wij er nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:02

Maar de bedrijven willen liever goedkope buitenlanders dat is het probleem. Zodra je de volwassen leeftijd hebt kom je bijna nergens meer aan de bak omdat je veel te duur bent. Je kunt solliciteren wat je wilt op de zgn niet leuke banen maar je krijgt ze toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:04

Klopt wat hierboven wordt gezegd. Door de hoeveelheid oost Europeanen die komen werken in ons land voor een schamel loontje liggen de banen er niet voor het opruimen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:10

NatasjavE schreef:
Lauren_ schreef:
Er IS geen werk! Moeilijk he? Er zijn veel te weinig banen, het is CRISIS

Electra, dan verdien je dus goed :D

Jawel er is wel werk.....alleen niet werk wat jij wil doen.

Toen we begin jaren 90 een crisis hadden ben ik ook werk onder mijn nivo gaan doen want dat staat beter op je CV dan thuis zitten. Ik heb bollen geplant, enveloppe gevouwen en in het magazijn van de HEMA gewerkt....leuk nee niet echt.
Maar het was beter dan niets doen.

Is het lastig om werk te vinden? Ja heel erg....maar er is wel wat hoor.

Onzin! Er zijn veel te veel werklozen in verhouding tot vacatures. Geen kwestie van niet willen dus. Je zal maar werkloos zijn op dit moment.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:40

Tuurlijk overtrek ik het een beetje...het is niet makkelijk. Maar onmogelijk..nee. Kost tijd en heel erg veel soliciteren.

Maar nu even 500 euro van je netto inkomen te verliezen doe je ook niet even. Dat is een maand boodschappen doen voor 4 personen. Even je huis verkopen? Dan ben je in nog grotere problemen want je blijft met een enorme schuld zitten die even betaald moet worden. Gas en ligt is duurder geworden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:40

Rowdine schreef:
Klopt wat hierboven wordt gezegd. Door de hoeveelheid oost Europeanen die komen werken in ons land voor een schamel loontje liggen de banen er niet voor het opruimen.

Daar zouden ze zeker iets tegen mogen doen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:43

NatasjavE schreef:
Tuurlijk overtrek ik het een beetje...het is niet makkelijk. Maar onmogelijk..nee. Kost tijd en heel erg veel soliciteren.

Maar nu even 500 euro van je netto inkomen te verliezen doe je ook niet even. Dat is een maand boodschappen doen voor 4 personen. Even je huis verkopen? Dan ben je in nog grotere problemen want je blijft met een enorme schuld zitten die even betaald moet worden. Gas en ligt is duurder geworden...

500 voor vier personen??? Ja dan snap ik wel dat je snel geld tekort komt. En helaas, tijd en moeite doet het hem in deze tijd niet om aan een baan te komen. Geluk wel, dat is wat anders

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:46

Ik doe echt niet zo heel gek boodschappen hoor. Ik zou wel iets aan luxe kunnen schrappen maar er 300 van maken lukt echt niet.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:57

Rowdine schreef:

Is deel ook zo maar ik hoor van meerdere telers dat ze liever met Nederlandse productieve werknemers werken maar die gewoon niet kunnen kijgen.
In de bouw en transport sector ligt dat anders, daar huren ze liever de oosteuropese goedkope krachten in maar dat heeft niet alleen met geld te maken, daar heb je nog "echte" arbeiders, mensen die alles kunnen zoals zij bij ons vroeger van de ambachtschool afkwamen maar iedereen moet zonodig en "vak" leren in dit land dus hebben we geen alleskunners meer, vind zeker dat daar ook wat aan gedaan moet worden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:59

NatasjavE schreef:
Ik doe echt niet zo heel gek boodschappen hoor. Ik zou wel iets aan luxe kunnen schrappen maar er 300 van maken lukt echt niet.

Heb ik wel eens geprobeerd maar dat lukt mij ook niet, als het echt zou moeten misschien wel maar daar heb ik ook geen tijd voor. Dan moet je verschillende winkels bezoeken en geen snelle (gezonde) hap willen eten, nou gebeurd dat hier ook niet dagelijks maar een paar keer per week ontkomen we er toch niet aan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:14

lauren wat ben jij een negatief naief persoon zeg 500 euro is echt niet veel ik ben in mijn eentje 60 euro per week kwijt en dan moet ik dus niks bijzonders hebben zoals waspoeder.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:16

Dan hebben jullie nog veel te leren! Ik doe voor drie personen voor 40 euro boodschappen per week en eet nog gezond ook. Niks met negatief te maken. Grote monden over uitkeringstrekkers, jullie zouden niet overleven ha ha
Nu ik weer werk doe ik nog steeds zo boodschappen, niet moeilijk hoor

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:18

Lauren_ schreef:
Dan hebben jullie nog veel te leren! Ik doe voor drie personen voor 40 euro boodschappen per week en eet nog gezond ook. Niks met negatief te maken. Grote monden over uitkeringstrekkers, jullie zouden niet overleven ha ha

Wat koop je dan? Alleen al verse groente kost al bijna meer.

Vis voor 4 personen 10 euro zomaar.

Brood voor een week 4 euro

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 13:25

NatasjavE schreef:
Lauren_ schreef:

Wat koop je dan? Alleen al verse groente kost al bijna meer.

Vis voor 4 personen 10 euro zomaar.

Brood voor een week 4 euro

Zit net te rekenen, koffie, melk, brood, fruit, groente, vlees/vis, dan ben ik er al ruim.........

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:26

Ben ook heel benieuwd wat je dan koopt voor 40 euro voor 3 personen? Ik krijg dat voor 2 personen niet eens voor elkaar.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:47

Gewoon bij de appie en slim koken. niet zo heel moeilijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:53

Lauren_ schreef:
Gewoon bij de appie en slim koken. niet zo heel moeilijk

Wat koop je dan voor die 40 euro?

Ik probeer ook slim te koken. Wij hebben ook kliekjes dagen. Ik koop niet alleen A merken. Gewoon het huismerk.
Maar 40 euro all-inn in de week voor 3 personen??? Nou dan wil ik wel leren....

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:01

Lauren_ schreef:

Wat denigrerend spreek jij steeds zeg. Ik keek net in je profiel en zag je leeftijd, sorry maar als ik jou zo hier hoor praten had ik je minstens 10 jaar jonger verwacht.
Ben ook erg benieuwd hoe je bij de appie voor 40 euro boodschappen per week kan eten met 3 personen. Heb je het dan puur over het eten of ook over wasmiddelen, vuilniszakken etc?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:11

Mindim schreef:
En verder staat de hele achterban van de VVD op zijn achterste poten om het besluit over de zorgpremies, Rutte heeft dit namelijk als gebaar naar de PvdA gedaan, die wilden dit namelijk. Dus je kunt maar beter geen PvdA gestemd hebben.

Wel slim van Rutte. Ik denk dat dit in zijn 'verdediging' nog wel uitvergroot gaat worden.

Ik heb gemerkt dat de één nou eenmaal beter goedkoop boodschappen kan doen dan de ander.
Dat heeft alles met omstandigheden te maken, welke winkels je in de buurt hebt, hoeveel tijd en ruimte je hebt om uitgebreid te koken (en je moet het ook maar net kunnen) en het huishouden te doen én natuurlijk je eigen smaak en ook in hoeverre je concessies wil doen, bijv. als je ver weg van alles woont, minder vaak de auto pakken dat soort dingen.
Als ik zwaar lichamelijk werk doe heb ik meer honger overdag, minder zin en tijd om een uur te gaan koken, vaker vieze kleding enz. dan dat ik thuis zit de hele dag.

Ik kan heel goedkoop leven in mijn eentje, maar een vriend van mij kan dat weer niet.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:11

Wasmiddel koop ik bij de makro, ik was een heel jaar voor nog geen vier tientjes. Denigrerend? Hoe hier over mensen met een uitkering wordt gesproken is denigrerend. En die moeten ook zo boodschappen doen. Jullie kunnen dat niet eens.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:13

Sannnn schreef:
Lauren_ schreef:

Wat denigrerend spreek jij steeds zeg. Ik keek net in je profiel en zag je leeftijd, sorry maar als ik jou zo hier hoor praten had ik je minstens 10 jaar jonger verwacht.
Ben ook erg benieuwd hoe je bij de appie voor 40 euro boodschappen per week kan eten met 3 personen. Heb je het dan puur over het eten of ook over wasmiddelen, vuilniszakken etc?

Misschien alleenstaand met 2 erg kleine kinderen, hoe men dat met 2 volwassenen en een kind wil doen zou ik ook niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:14

Lauren_ schreef:
Wasmiddel koop ik bij de makro, ik was een heel jaar voor nog geen vier tientjes. Denigrerend? Hoe hier over mensen met een uitkering wordt gesproken is denigrerend. En die moeten ook zo boodschappen doen. Jullie kunnen dat niet eens.......

Waar een wil is, is een weg hoor en als je niet meer te besteden hebt, zul je wel moeten. Dus om maar gelijk aan te nemen dat mensen dat niet zouden kunnen is natuurlijk onzin.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:15

Het is maar wat je erg klein noemt. Al die mensen die hun handje ophouden moeten het zo doen. En de manier waarop over die groep hier gesproken wordt geeft maar weer an hoe erg het gesteld is met onze maatschappij. Gelukkig zit ik anders in elkaar, zuur hoor als je alleen aan je eigen ikje denkt....

Mindim, dat zeggen jullie toch zelf, dat jullie het niet kunnen. De "klaplopers"kunnen het toch ook? Kun je toch nog wat van ze leren :D

mysa
correspondent/vertaler

Zo krankzinnig goedkoop zijn ongeschoolde buitenlanders ook niet meer hoor, 20 euro is vrij normaal, bruto. En nee, ik kan ook niet voor 40 in de week boodschappen doen, drie mannen die veel eten, zelf eet ik weinig. Ook nog 2 honden en een kat.

NatasjavE

Lauren_ schreef:

Wasmiddel koop ik bij de Lidl,...nog goedkoper.

Kom nou eens met een lijstje van reguliere boodschappen die jij iedere week doet.

En niemand die hier denigrerend praat over mensen met een uitkering. Niemand die vind dat zij nog minder moeten krijgen.

jij bent diegene die denigrerend doet (jullie kunnen dat niet eens....)