Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:en een huwelijksvoltrekking is tussen 2 mensen en die hebben niet voor niets een praatje met de ambtenaar vooraf. waarin anekdotes gevraagd wordt.
Dus er is ZEKER ruimte voor persoonlijke dingen en mijn geloof hoort bij mij.
als het alleen zo mag gaan zoals de niet gelovige wil, dan moet het gewoon met 2 personen even koud en kil op een kamertje getuige de bij alleen tekenen.
Zo klaar huwelijksvoltrekking! zonder enig persoonlijk tintje niks!
cam schreef:Kiezen voor de SGP maar wel hopen dat ze het nooit echt voor het zeggen krijgen is in mijn ogen het zelfde als kiezen voor de PVV en dan hopen dat deze het net niet gaat redden om in de regering te komen. Dat is namelijk 2 jaar geleden gebeurt. En in mijn ogen zou het kiezen van een volksvertegenwoordiger niet op deze manier moeten gebeuren.
wendyenbram schreef:oke van jouw mag dat, maar van diegene waar ik nu op reageerde mag dat niet!
vandaar dat ik het er even zo neer zet.
Ik vond de discussie fijn gaan, maar dan komt er 1 die weer even iets er in moet gooien en dat vind ik jammer.
Van mij mag iedereen zijn huwelijk laten voltrekken door wie hij wil en hoe hij wil, Dus waarom dan ineens. als het christelijke er bij wordt gehaald mag dat ineens niet?
wendyenbram schreef:cam schreef:Ik duw je niets door de strot. IK vind dat de WET niets met GELOOF te doen moet hebben. En aangezien je een WETTELIJK huwelijk aan gaat hoort dat christelijke tintje er dus in MIJN ogen niet thuis.
nou jammer voor jou dan dat de wet zeer veel gebassert is op de wet uit de bijbel!
en een huwelijksvoltrekking is tussen 2 mensen en die hebben niet voor niets een praatje met de ambtenaar vooraf. waarin anekdotes gevraagd wordt.
als het alleen zo mag gaan zoals de niet gelovige wil, dan moet het gewoon met 2 personen even koud en kil op een kamertje getuige de bij alleen tekenen.
NatasjavE schreef:wendyenbram schreef:en een huwelijksvoltrekking is tussen 2 mensen en die hebben niet voor niets een praatje met de ambtenaar vooraf. waarin anekdotes gevraagd wordt.
Wij hadden ook een praatje met annekdotes. Was heel leuk. Wij hadden een duidelijk homoseksuele huwelijks ambtenaar(die desgewenst er ook nog een christelijk tintje aan had kunnen geven maar dat was voor ons niet nodig) die er echt iets mooi's van gemaakt heeft.
NatasjavE schreef:Ik ben voor de mogenlijkheid van abortus en ik heb zeer veel respect voor het leven. Ook mensen die een abortus laten plegen hebben respect voor het leven. Mischien wel meer dan jij en ik te samen. Alleen hun moraal is niet de jouwe. En je kan dus niet zeggen dat mag niet. Je mag en kan gewoon niet jouw moraal opleggen aan een ander.
Ik zie daar in de link geen erg schokkende zaken staan. Geen geld vind ik al een hele goede rede bijvoorbeeld. Tis een dure hobby kinderen.
Abortus wordt door niemand zomaar even gedaan. Daar gaat veel wikken overheen. En voorlichting over de voor en nadelen van een abortus zijn uiteraard belangriijk.
M
wendyenbram schreef:[
dat vind ik heel mooi, Ik heb niks tegen homohuwelijken dat heb ik eerder al uitgelegd. Ik heb dat liever dan dat losbandige gedoe van roze maandag enzo.maar ook toen heb ik al uitgelegd dat ik dat losbandige gedoen van de hetero kant ook niet snap!
echter ben ik er nog niet over uit over het adopteren. aan de ene kant zou ik zeggen ja want 2 van het zelfde geslacht kunnen net zoveel of meer liefde geven aan een kind dat hetero`s.Maar ja het is nou eenmaal zo dat mensen geschapen (gemaakt gecreeert, ontstaan uit een eencellig dier wat je maar wilt!!!) worden als man en vrouw en dat de vrouw gemaakt is om een kind te laten groeien.
terwijl sommige dieren wel gemaakt, onstaan enz... worden om dat dubbel te kunnen en te doen. en soms niemand van het andere geslacht nodig hebben.
Toch met reden? van de oerknal? van God, van.... vul maar in.
in mijn ogen als je kiest om het niet te doen zoals de natuurlijke weg leert (man en vrouw) kies je er ook zelf voor om hetgene wat dan niet kan (kinderen maken/krijgen) niet te doen/ontvangen.
Maar wat ik al zeg daar ben ik zelf nog een mening over aan het vormen en ben dr nog niet uit.
(ja ja christenen mogen zelf meningen vormen en zelf dingen uitzoeken. er wordt ons zelfs geleerd niet alles klakkeloos van de kerk over te nemen. maar alles zelf te toetsen aan jouw geweten en de bijbel!)
wendyenbram schreef:in mijn ogen als je kiest om het niet te doen zoals de natuurlijke weg leert (man en vrouw) kies je er ook zelf voor om hetgene wat dan niet kan (kinderen maken/krijgen) niet te doen/ontvangen.
Maar wat ik al zeg daar ben ik zelf nog een mening over aan het vormen en ben dr nog niet uit.
(ja ja christenen mogen zelf meningen vormen en zelf dingen uitzoeken. er wordt ons zelfs geleerd niet alles klakkeloos van de kerk over te nemen. maar alles zelf te toetsen aan jouw geweten en de bijbel!)
anneliesdj schreef:Aangezien je geen geld een goede reden vind, je kunt ook onvoorzien ineens geen inkomsten meer hebben terwijl de kinderen al geboren zijn.
En stel dat ik werkloos wordt en ik heb geen inkomsten meer, vind je dat dan ook een goede reden om mijn kinderen te 'aborteren'? Aangezien je geen geld een goede reden vind, je kunt ook onvoorzien ineens geen inkomsten meer hebben terwijl de kinderen al geboren zijn.
liedje89 schreef:Ik vraag me enigzins af in hoeverre je kan zeggen dat iemand kiest om het niet volgens de "natuurlijke weg" te doen. Bovendien zou adoptie toch gewoon helemaal afgeschaft moeten worden, als je geen kinderen kan krijgen, nou dan hoort dat zo en dan krijg je ze maar niet. Daarbij komt in de natuur ook gewoon homoseksualiteit voor, zo had mijn oudtante ooit twee lesbische uilen in haar kapschuur
NatasjavE schreef:anneliesdj schreef:Aangezien je geen geld een goede reden vind, je kunt ook onvoorzien ineens geen inkomsten meer hebben terwijl de kinderen al geboren zijn.
En stel dat ik werkloos wordt en ik heb geen inkomsten meer, vind je dat dan ook een goede reden om mijn kinderen te 'aborteren'? Aangezien je geen geld een goede reden vind, je kunt ook onvoorzien ineens geen inkomsten meer hebben terwijl de kinderen al geboren zijn.
Ja alles kan. En als die situatie onstaat is dat erg beroerd. Alleen heb je doorgaans dan al iets opgebouwd en is werkeloosheid tijdelijk.
Mensen die financien opgeven als reden zijn doorgaans jong en hebben nog niets opgebouwd. En zeker een moeder krijgt daarna vaak geen kans meer om een bestaan op te bouwen.
anneliesdj schreef:Nu geef je wel echt je eigen invulling en probeer je het goed te praten.
In de 50% van de gevallen zullen het echt niet allemaal tienermoeders zonder vermogen zijn geweest (overigens staat te jong daar apart genoemd als reden)
Als je zwanger wordt heb je doorgaans ook al wat opgebouwd, onder je 20e zwanger worden gebeurt tegenwoordig niet zoveel meer.
Lauren_ schreef:Helaas is het grllif nogal homofoob. Hier in het dorp wordt een ondernemer door de kerk het oven zuur gemaakt. Bijbelteksten in zijn brievenbus. Je begrijpt het al: hij is homo
Lauren_ schreef:Helaas is het grllif nogal homofoob. Hier in het dorp wordt een ondernemer door de kerk het oven zuur gemaakt. Bijbelteksten in zijn brievenbus. Je begrijpt het al: hij is homo
panny schreef:Lauren_ schreef:Helaas is het grllif nogal homofoob. Hier in het dorp wordt een ondernemer door de kerk het oven zuur gemaakt. Bijbelteksten in zijn brievenbus. Je begrijpt het al: hij is homo
Daar mag je die mensen dan best op aan spreken. Zulk gedrag past niet bij de normen en waarden die Jezus ons heeft voorgeleefd, maar eerder bij het gedrag van de Farizeeën (wat Jezus afkeurde).
stef schreef:Mwah, ben van de week nog afgewezen voor een functie bij een bedrijf wat een reformatorische grondslag bleek te hebben.
Tja, ik heb compleet geen religieuze grondslag...
stef schreef:Mwah, ben van de week nog afgewezen voor een functie bij een bedrijf wat een reformatorische grondslag bleek te hebben.
Tja, ik heb compleet geen religieuze grondslag...