Electra63 schreef:Babsiej schreef:De meeste hier bedoel ik veel mensen in Nederland.. Niet in dit topic.
En ja ik kom nogal wat situaties tegen ...
Om te beginnen dan eens echt solidariteit, de ziektekostenpremie voor iedereen gelijk, allemaal via de werkgever, kinderbijslag naar inkomen/afschaffen. Kinderen zijn een keuze tenslotte.
Maar das 1 van de redenen waarom ik al 1 dag minder ben gaan werken. Ik voel me niet zo genoodzaakt zoveel belasting te betalen voor iedereen die niet werkt.. en dat wordt in de toekomst nog een dagje minder.. Vriendlief is om dezelfde reden ook al 1 dagje in de week gaan flexen.
Dus je gaat minder werken, om minder belasting te betalen?
Slim!! Je hebt dan toch minder te besteden? Tenslotte hou je nog altijd van iedere verdiende bruto euro minimaal € 0,48 cent over. Je bouwt ook minder pensioen op, enz.
Ik werk ook niet fulltime. O.a. omdat ik tijd wil besteden aan mijn kinderen en sociale leven. BTW ik heb ook geen gebruik gemaakt van kinderopvang/toeslag.
Ik zou niet minder gaan werken, omdat ik dan minder belasting hoeft te betalen.Dat vind ik een rare keuze/reden. Als je stelt, dat je meer tijd voor je paard/hobby/kinderen/huishouden/sociale leven of wat dan ook, wilt, dat kan ik begrijpen, maar minder werken omdat anderen niet werken? Ik kijk niet naar anderen, ik kijk naar wat mijn gezin en ik willen, dat is het belangrijkste, in mijn ogen.
In verhouding houdt je gewoon meer over als je minder werkt. Ik verdien nu per uur meer als bij 40 uur.
Ja hoor voor mij een reden om het te doen. Mijn inkomen is in zijn geheel extra en ik sponsor de Nederland B.V. al veel meer dan mij lief is.