Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:45

agjah ik ga niet in discussie, ik vind het vies dat iemand fantasieerd over kinderen of dieren.

Ze zouden maar lopen te fantaseren over jou kind of je nichtje of neefje....iewl %) Ik kan daar echt misselijk van worden en de gedachte alleen al vind ik misselijkmakend. TOP als ze niet gaan handelen naar die gedachte en erken ook wel dat pedofiellie en pedosexueel 2 verschillende dingen zijn.

Maar voor mij is de gedachte aan seks met een kind of dier al te walgelijk....en hoop dat mensen met hulp wel een normaal leven kunnen leiden.

Maargoed dit is EIGEN mening :)
ik ga niet mijn mening in jou strot douwen, en wil ook niet dat iemand zijn/haar mening door mijn strot heen douwt :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:52

gelukkig zijn er met een kind van 8 ook zeer zinnige, diepgaande gesprekken te voeren en zou het de pedo in kwestie heus niet alleen om het lichaampje gaan...

......... schei toch uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:55

Dat wordt nergens gezegd newmom :?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:59

jawel, er word beweerd dat het heus niet alleen om de seks gaat..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:03

Maar dat is toch ook gewoon zo.
Er wordt nergens gezegd dat er met kinderen zulke gesprekken te voeren zijn, dat kan ook niet want het is hartstikke ongelijk.
Die mensen kunnen verliefd worden op kinderen. Verliefdheid is niet puur seks. Dus ja, het is niet alleen seks seks seks. Kijk alleen al naar de titel van dit topic.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-05-12 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:06

Ik lees nu al ff mee, maar newmom, ik snap je woede ergens wel, zeker gezien je spreekt over een eigen verleden met misbruik.

Maar sommige dingen zijn gewoon zo, ik zou gevoelsmatig ook alles op een grote hoop willen gooien en veroordelen. Gewoon omdat dat makkelijker is te behappen. Daar kan je woede en onmacht in kwijt.

Het verhaal alleen over pedofilie en pedoseksuelen, dat is wel iets wat gescheiden is. Ik vind het ook niet fijn dat er mensen zijn met die gedachten, maar daar kunnen ze ook niets aan doen. Dat gaat niet om seks, dat zit veel complexer in elkaar.

Niemand heeft hier het misbruiken van kinderen goed gepraat. Niemand geeft aan dat het gewoon maar vrijheid blijheid moet zijn en dat alles moet kunnen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:07

zoals ik al eerder aangaf vind ik (persoonlijke mening) de verliefdheid op een kind al walgelijk. :)

@Hedwig....Ik deel de mening van Newmon en heb zelf nog nooit te maken gehad met "eigen verleden met misbruik" Ik vind het echt sick :) (persoonlijke mening)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:08

ik zeg ook niet dat iemand dat zegt..
maar waarom zou iemand op kinderen 'vallen' dan???
Als jullie zeggen dat het niet seksueel is.. wat is het dan wel?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:09

Mag hopen dat de meesten hier dat walgelijk vinden ;)

newmom schreef:

Niemand zegt hier toch dat het niet seksueel is :? er wordt alleen gezegd dat het vaak méér is dan dat ze alleen seks willen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:14

Fiffill schreef:

newmom schreef:

Niemand zegt hier toch dat het niet seksueel is :? er wordt alleen gezegd dat het vaak méér is dan dat ze alleen seks willen.

Nee hoor, een pedofiel voelt zich seksueel aangetrokken tot een kind en niets anders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:14

En waar haal je dat vandaan?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:16

newmom schreef:

Volgens mij is het wel degelijk seksueel :j
Punt is: hoe zit een geaardheid in elkaar? Hoe werkt verliefdheid? Wat doen welke stofjes wanneer en waar leidt dat toe? En op welk punt raken hersenen zo in de war van de verliefd-stofjes dat ze niet meer in staat zijn het eigen gedrag te beoordelen?
Puur chemisch bekeken is verliefdheid immers een drug, mensen gaan onder invloed daarvan vreemde dingen doen. Dingen die ze misschien onder invloed van drank of andere drugs ook zouden doen, maar in elk geval dingen die ze niét zouden doen als ze volkomen nuchter zijn.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:20

ja kom op nou zeg, d'r word hier toch duidelijk gespeculeerd dat een pedo ook gewoon een mens is,
dat ze ook gewoon een leven hebben, en er worden notabene de meest belachelijke vergelijkingen getrokken met mensen wie op hun eigen leeftijd vallen, of het nu mannen of vrouwen zijn, er word vergeleken met de meest bizarre verlangens van mensen, wie mijn inziens gewoon respectabel zijn omdat het zich tussen twee volwassenen afspeelt, als mensen over elkaar heen willen zeiken moeten ze dat lekker doen, zolang de relatie maar evenwaardig is.. Maar met die vergelijkingen wordt toch kant noch wal geslagen??!! Daar is toch geen kind in het spel?
Er zijn zelden mensen wie moordneigingen/gedachten hebben omdat ze de ander zo aardig vinden,
dan heeft er wat afgespeeld, dan heeft de persoon wie ze willen vermoorden hun of iemand wie hun dierbaar is iets aangedaan..
maar wat heeft een kind gedaan dat het dit verdiend?

Waarom valt een pedo op een kind?
wat is er behalve het lichaam van een kind nog meer waarin een pedo een relatie kan vinden?
Daar valt toch niks goed in te praten?? Ook al hebben ze geen daadwerkelijke seks, er is toch niks te vinden wat het rechtvaardigd dat zo'n smeerlap zulke gevoelens voor een kind mag hebben?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:20

Fiffill schreef:
En waar haal je dat vandaan?

wat is er nog meer dan??

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:22

Fiffill schreef:

newmom schreef:

Wat denk jij dan, dat een pedofiel het fijn zou vinden om een leuke boswandeling te maken, gevolgd door een goed gesprek en een diner bij kaarslicht? Hou toch op. Ga je hier eens wat meer in verdiepen. Een pedofiel voelt zich lichamelijk aangetrokken tot kinderen. Ze willen ons graag doen geloven dat het een soort van liefde/verliefdheid is, maar het gaat gewoon om lust.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:26

@SaskiaKa: is lust dan iets anders dan verliefdheid?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:28

Je hoeft tegen mij niet te zeggen dat ik me er meer in hoef te verdiepen... dat heb ik nl. al eerder gedaan.
Sommigen worden verliefd op kinderen... hoe krom het ook is. Ze voelen zich aangetrokken tot kinderen. Uiteraard is dit seksueel. Dat is verliefdheid uiteindelijk ook.
Ik snap overigens niet waar het nou weer vandaan gehaald wordt dat ik pedofiele gedachten/pedoseksueel gedrag zou rechtvaardigen. Er is niks wat dat kan rechtvaardigen, snap dus niet waar dat ineens vandaan komt.
Trouwens, wat is een pedofiel dan, als het geen mens is? Kom op zeg. Natuurlijk is een pedofiel een mens.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:30

maura schreef:
@SaskiaKa: is lust dan iets anders dan verliefdheid?

Ja. Lust is het verlangen om een behoefte te bevredigen.

Edit: in dit geval een seksuele behoefte
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 25-05-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:30

Fiffill schreef:

wat is er nog meer dan?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:32

newmom schreef:
maar wat heeft een kind gedaan dat het dit verdiend?

Wat heeft iemand met pedofiele gedachtes gedaan dat ze het verdienen zo vreselijk uitgekotst te worden door de samenleving? Behalve een voorkeur hebben waarvan het eerste stukje van het naampje ook voorkomt in het woordje pedoseksueel?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:33

Wel eens verliefd geweest newmom?
En nu hoef ik niet te horen 'ja maar dat is niet te vergelijken 2 volwassenen blabla'. Nee, dat klopt. Maar verliefde gevoelens (die vaak gepaard gaan met lust) bevatten meer dan lust alleen. En sommige mensen krijgen die gevoelens voor kinderen.

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:35

Ik ga mij niet in deze discussie mengen en ook mijn mening niet verkondigen maar hoeveel leden van MARTIJN zitten er hier op het forum en stel je voor dat pedofilie sex met dieren zou zijn en het kind zou dan je paard zijn. Zouden jullie er dan nog zo over denken?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 16:35

Handje vasthouden en achter in het fietsenhok een kusje geven op de mond? Diepe gesprekken, wandelingen op het strand?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:36

Dat zijn handelingen. Ik heb het over gevoélens.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 16:37

De behoefte aan bovenstaande dingen dan?