Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ffortuna schreef:Als je het zo omschrijft kan alleen iemand met een put, een moestuin en tijd teveel (zelf brood bakken kost véél tijd) gezond eten. Er zal toch ook een manier zijn waarop iemand die fulltime werkt en er nog hobby's op nahoudt ook gezond kan leven zonder dat dat eten uit eigen tuin hoeft te komen?
gohya schreef:Echt Gezond eten?
Eigen verbouwde groenten,aard. en fruit,eigen gebakken brood,verse kruiden uit eigen tuin,enz.
En drinken? grondwater! daar zit geen jodium,chloor of weet ik wat allemaal niet in.Grondwater is zuiver.
Enne liever 10 x per dag kleine beetjes eten dan 3 x per dag een volle maaltijd.
Heino schreef:_Tara_ schreef:BMI is naar mijn mening niet echt een goede maat. Denk dat bv vetpercentage al een veel beter beeld geeft van of iemand echt te dik is of niet.
Mwoah vetpercentage zegt ook niet alles. Ik heb een vetpercentage van 33% en toch maat 38.
gohya schreef:@Ine23
Heel mooi geschreven!
Ik worstel al jaren tegen mijn onder gewicht,ik wil er zó graag minstens 5 kilo bij hebben,maar het gaat gewoon niet.Ik meet 1.58m en schommel constant tussen de 50 en 52 kilo.Eet ik een dag iets minder dan normaal ben ik gelijk 1 kilo kwijt.Niet normaal meer zo snel dat gaat bij mij.Ik sport ook 3 x per week,voetbal.En verder ben ik altijd in beweging,ik kan niet stil zitten.
Ik kan álles eten,maar word nergens dikker van.Mijn verbranding is gewoon super snel.
Meteen na het eten krijg ik het altijd koud,mijn kachel is bezig met het verbranden van mijn voedsel,dus mijn temperatuur gaat even iets lager.Mijn lijf krijgt gewoon geen kans om dikker te worden.
Iemand en idee hoe ik mijn verbranding wat kan vertragen?
Dan nog even een positief iets over mensen die mollig of dik[ker] zijn,ze hebben altijd zo'n mooi gaaf,glad gezicht zonder rimpels!
Man0n89 schreef:@ gohya: 176 is inderdaad wel heel vervelend. Ik besef ook goed dat ik nog geen uitzonderlijk geval ben hoor in tegendeel zelfs. Maar ik kan me goed voorstellen dat de personen die net boven het standaard BMI vallen gek worden van deze berichten. Niemand is perfect!
gohya schreef:Man0n89 schreef:@ gohya: 176 is inderdaad wel heel vervelend. Ik besef ook goed dat ik nog geen uitzonderlijk geval ben hoor in tegendeel zelfs. Maar ik kan me goed voorstellen dat de personen die net boven het standaard BMI vallen gek worden van deze berichten. Niemand is perfect!
Voor slips/onderbroeken moet ik nog 5 maten kleiner nemen! anders zakt het zo van me kont af.![]()
![]()
Echt onder gewicht heb ik niet,maar ik zou ow zo graag maar 5 kilo's erbij willen hebben.
Het is helaas oneerlijk verdeeld allemaal.
storrum schreef:Daarvoor is dit een leuke blog, http://www.100daysofrealfood.com/start-here/
Heel verhelderend en leuk geschreven met heerlijke recepten.
Adamootje schreef:gohya schreef:Voor slips/onderbroeken moet ik nog 5 maten kleiner nemen! anders zakt het zo van me kont af.![]()
![]()
Echt onder gewicht heb ik niet,maar ik zou ow zo graag maar 5 kilo's erbij willen hebben.
Het is helaas oneerlijk verdeeld allemaal.
Ik wil best doneren hoor! Ik heb een iets wat te hoog vetpercentage!
Maar Goya, je bent natuurlijk niet zo heel groot, dus eigenlijk is je gewicht toch hartstikke normaal?
Amanda schreef:Er zit altijd een achterliggende gedachte achter. Psychische problemen, verhouding bewegen/eten niet goed (bewegen kan misschien niet mogelijk zijn vanwege lichamelijke problemen?), niet weten wat gezond eten is en wat niet