Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Julia

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:08

Ik haal nergens Geert Wilders aan? :P

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:08

Shellyke schreef:
Sarabande, laat het ophitsen maar aan Geert en zijn twitters over. Dat je een hekel hebt aan Geert Wilders is allang duidelijk, dat je alles wat er mis is gegaan hem verwijt is niet terecht. Geert kon nog niet zo lang mee praten en toch verwacht je van hem dat hij in een korte periode alles recht ging breien wat andere al jaren krom hebben gemaakt.

Volledig mee eens! Nu komt er vast een links kabinet en mag rechts over een aantal jaar weer de puinzooi opruimen!

Dan faalt rechts en zijn ze alles schuld dat links veroorzaakt heeft. Alleen durven mensen dat niet onder ogen te zien

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:09

Julia schreef:
maar daarnaast is het ook niet geheel onbelangrijk is om ook het grotere geheel te bekijken. :)

Zéker niet nee, maar we (iedereen) worden steeds meer in een hoek gedrukt.

Ik las net ergens een quote van jou in dit topic over dat thuiswonende kinderen mee moesten gaan betalen in de huishouding als de ouders een uitkering ontvangen.
Dit is niet nieuws, maar er wordt nu pas ophef over gemaakt.
Ik ben jong uit huis gegaan omdat het niet betalen was om thuis te blijven wonen (mijn moeder zat in de bijstand), daarmee waren ook mijn opleidingskansen verkeken.

Tita, ben ik met je eens hoor. Wat mij betreft mag NL uit de EU stappen.
We zorgen gezellig voor de Grieken, die betalen nooit een rooie rotcent pensioen en gaan wél van hun pension genieten op hun 50e. Wij daarentegen mogen door werken tot ons 67e en het is de vraag of er tegen die tijd voor ons nog wel pensioen is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:10

Quellian schreef:
Julia schreef:

Ze máken toch dat je je eigen hachje moet gaan redden? Ik vind het al te belachelijk voor woorden dat er in een land als dit een voedselbank in het leven moest worden geroepen!! Kom kom zeg!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
En de groep mensen die er gebruik van moeten maken is ook alweer enorm gestegen, echt schandalig!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:11

Kortom, tis en blijft een zooitje en het heeft eigenlijk geen reet zin dat je je er druk om maakt!
Deze egoistische middenmoter gaat zich zo maar nuttig maken op haar werk, chronisch zieke patienten in leven houden, o zo egoistisch!

050206051012

Vala schreef:
Kortom, tis en blijft een zooitje en het heeft eigenlijk geen reet zin dat je je er druk om maakt!

Precies :+

Anoniem

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

D66 :D

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:13

dat hoe ze op buitenlanders neerkijken, gaat mij ook wat te ver
ik ben er geen fan van (buitenlanders) maar ze zijn er, en je moet er mee leven......
en die er zijn, prima hoor, maar gooi een slot op de deur, vind dat het hier wel erg vol is.......

ik ga nu mss iets zeggen waarmee ik een hoop mensen tegen de schenen schop, maar het is hoe ik het relativeer..........

de afgelopen jaaaaaaaaren zijn er zoveel nederlandse burgers bijgekomen vanuit het buitenland. Die mensen krijgen hier allemaal pensioen e.d.
daardoor is het potje leeg (mede ook doordat de mensen ouder worden)
dat potje moet aangevuld worden, goh, laten we dan de studenten pakken, die moeten maar gaan lenen.... die mensen moeten nog gaan beginnen met hun leven en beginnen al met een schuld..... nee dat is een goede opbouw voor de toekomst.......

ik ben heel erg van mening dat ze het belasting geld eens binnen de nederlandse grensen moeten gaan houden, die pensioenen weer op de rails krijgen, zorgen dat de mensen een goede (iig basis) opleiding kunnen krijgen.
hoorde van de week op het nieuws dat er gevonden wordt dat er in nederland bulgaren aan het werk moeten kunnen...... er zijn hier al te veel burgers die geeneens een baan kunnen vinden, het ene na het andere bedrijf gaat falliet.......
het eind is een beetje zoek momenteel geloof ik

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:13

AmySP: Dan kun je je boktnaam beter veranderen in AmyD66 :D

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:14

Ik heb de vorige keer PVV gestemd omdat ik vond dat de PVV goede punten had.(niet allemaal,maar in grote lijnen) Helaas sprak Wilders zijn eigen denkbeelden tegen toen hij Beatrix kritiek gaf terwijl ze juist de gewoontes van dat land respecteerde. Niet echt geloofwaardig. Overigens zie ik dat veel voormalige PVV stemmers nu voor de SP gaan, ik weet zelf nog niet wat het gaat worden, ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen meer in,dus de partij die mijn stem zal verdienen moet erg zijn best(blijven) doen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:14

Vala schreef:
AmySP: Dan kun je je boktnaam beter veranderen in AmyD66 :D

-O- jeetje Vala wat ben je scherp

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:14

Dobel schreef:
Doma_clasica schreef:
Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
De hooggeplaatste mensen bezuinigen zichzelf natuurlijk niet weg.

Ik heb het erg goed thuis en ag mijzelf denk ik wel bij de 'rijkere' mensen bedelen. Daar hebben mijn ouders hard voor gewerkt. Bij rijke mensen bezuinigen vind ik dus erg stom, je werkt er zelf voor en hebt zelf de keuze om aan scholing te doen of niet om hoger op te komen. Tegenwoordig kan je beter niet werken of zo min mogelijk dan krijg je veel meer. Ik vind dat ieder hetzelfde moet inleveren.

Hoezo die keuze heb je?
Als ik naar de universiteit had gewild had dat heel simpel niet betaald kunnen worden, dus wat "je hebt zelf de keuze"?

Nogal makkelijk gedacht...

En mensen die minder verdienen, die werken niet hard? Wat een onzin.

Nee, bijv de zorg weer laten betalen naar gelang het inkomen (zoals het was met ziekenfonds/particulier) ben ik nog steeds grote voorstander van.
De sterkste schouders de zwaarste lasten laten dragen

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:16

_/-\o_

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:16

Wb de zorg naar inkomen laten betalen: dan pak je dus de middenmoot flink aan. De rijken kunnen het toch wel betalen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:17

KellyG schreef:
ik ben heel erg van mening dat ze het belasting geld eens binnen de nederlandse grensen moeten gaan houden,

Dat gaat niet zolang we in de EU zitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:18

Citaat:
Nee, bijv de zorg weer laten betalen naar gelang het inkomen (zoals het was met ziekenfonds/particulier) ben ik nog steeds grote voorstander van.

Waarom moet ik meer betalen omdat jij niet KAN/KON leren?

Waarom moet ik gestraft worden omdat ik mijn hersens beter gebruikt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:18

stef schreef:
Hoezo die keuze heb je?
Als ik naar de universiteit had gewild had dat heel simpel niet betaald kunnen worden, dus wat "je hebt zelf de keuze"?

Nogal makkelijk gedacht...

En mensen die minder verdienen, die werken niet hard? Wat een onzin.

Kan ik ook helemaal in mee gaan. _/-\o_

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:19

Quellian schreef:
KellyG schreef:
ik ben heel erg van mening dat ze het belasting geld eens binnen de nederlandse grensen moeten gaan houden,

Dat gaat niet zolang we in de EU zitten.

He ja en wilden wij dat >;) en wie wilde dat niet.......

Maar laten we eens bij het begin beginnen, de geld kraan dichtdraaien richting Afrika, tis daar dweilen met de kraan open

NatasjavE

Renee1990 schreef:
Volledig mee eens! Nu komt er vast een links kabinet en mag rechts over een aantal jaar weer de puinzooi opruimen!

Ten eerste denk ik niet dat er een links kabinet komt. PVDA, Groenlinks(wat helemaal niet links meer is maar veel meer een midden partij) en SP hebben nog geen meerderheid.
VVD, SP en groenlinks word hem echt niet. Zover over links zal de VVD niet gaan.

Blijft over VVD, PVDA, D66...de basis van tot nu toe het meest succesvolle kabinet ooit. (Kok met Paars) Dit is een middencoalitie die de belangen van verreweg de meeste Nederlanders kunnen behartigen.

Die kunnen dan de rotzooi van dit kabinet opruimen...
...want wie dit geen rotzooi noemt. (of het nou de VVD, CDA of PVV is die de schuld heeft) die heeft voor wat mij betreft een klein vuiltje in z'n oog. Met het pakket..waar rechts Nederland z'n vingers bij af likt.

Vala

Hersenen, Tita, geen hersens :+

KellyG

dat is ook een van de dingen die ik krom vind eigenlijk he, staat hier overigens helemaal buiten.....

mensen die het hardst werken (stratenmakers, timmerlui, noem maar op, alles wat zwaar lichamelijk werk vericht) die krijgen het het zwaarst dalijk......
de lonen zijn al niet om van uit je dak te gaan, laat staan wat die nog aan pensioen gaan krijgen (als dat dan uberhaubt nog bestaat)
die mensen zijn straks lichamelijk helemaal naar de klote......
en die kantoorpikkies met hun hoge loontjes (en dan heb ik het over de hogere functies he) maar klagen..... die moeten ze eens aanpakken

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:20

tita schreef:
Citaat:

Wat belachelijk kortzichtig

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:20

tita schreef:
Maar laten we eens bij het begin beginnen, de geld kraan dichtdraaien richting Afrika, tis daar dweilen met de kraan open

Laten we eens beginnen bij de JSF die ons 4,6 miljard gaat kosten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:21

tita schreef:

Tita, het is niet een ieder gegeven om met een flink stel hersenen geboren te worden, er is gewoon verschil in IQ en daar kan iemand die daar minder van heeft geen donder aan doen!
Die zouden ook graag naar de uni gaan, maar hebben er de capaciteit gewoon niet voor.
Het klinkt nogal hard wat je nu zegt en denk voornamelijk naar mensen toe die helaas niet hebben kunnen leren of enkel een basis onderwijs hebben kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 24-04-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:21

Vala schreef:
Hersenen, Tita, geen hersens :+

shipsssssssssss die fles wijn he