Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dan ga je voorbij aan een optie die hier nog niet veel besproken is, maar die er wel heel er toe doet. Namelijk dat Wilders na de berekeningen van het CPB niet opnieuw om tafel is gaan zitten met Rutte en Verhagen om verder te onderhandelen en te zoeken naar een oplossing die wel aanvaardbaar zou zijn voor hem en zijn fractie. Het was gewoon ineens BAM, deur dicht, houdoe, en meteen weer een verkiezingspraatje. Niet omdat het niet mogelijk was, maar gewoon omdat het hem aan de wil ontbrak.
En inderdaad, de taal van Wilders is voor iedereen begrijpelijk, duidelijk en simpel. En dat is dan ook meteen het probleem.
gummie schreef:Maar het werkt goed, wat Wilders doet! Gooi er wat stokpaardjes tegenaan, en men volgt gewillig. Twitter is ook een heel handig instrument als je wel wilt roepen, maar niet wilt verantwoorden.
Citaat:En inderdaad, de taal van Wilders is voor iedereen begrijpelijk, duidelijk en simpel. En dat is dan ook meteen het probleem.
Citaat:Wiens probleem?
Ik begin langzamerhand steeds meer het idee te krijgen dat deze 'nee' voor heel veel mensen erg belangrijk is.
Nicolletje gaf een lijstje, maar hoe vaak is zo'n lijstje al niet aangepast en doorgevoerd (lees door de strot geduwd) zonder dat de kiezers dat wilden of laat staan wisten dat het zoiets zou gaan worden?
Dat het vertrouwen in de politiek niet groot is, vindt ik niet vreemd.
Excuses volgen niet, uitleg ook niet; zodra ze er zitten gebeuren er hele andere dingen dan dat ze hadden gezegd.
avalonnancy schreef:Dat ben ik helemaal met je eens! en waarom dat niet gebeurd is is een heel groot vraagstuk! en bij wie dat ligt zullen we denk ik nooit te weten komen, het kunnen ook rutte en verhagen geweest zijn die hebben gezegd als je het er niet mee eens bent dan stoppen we er mee? of gezegd hebben van we veranderen hier niets meer aan? de cijfers van het cpb zullen waarschijnlijk ook nooit naar buiten komen, en dus kunnen we zelf ook niet oordelen of het daadwerkelijk terecht is dat de onderhandelingen stuk zijn gelopen.
want het nu werkelijk in onze portemonnee gaat doen weten alleen rutte, verhagen en wilders.
er zal de komende dagen nog wel wat meer duidelijkheid komen, dat is meestal zo met dit soort dingen, en rutte gaat maandag nog in gesprek met het kabinet en de tweede kamer om alsnog wat dingen door te drukken.
maar dat wilders dan de keuze maakt, ik wil dit niet op mijn geweten hebben en kan mijn kiezers dan niet meer recht in de ogen kijken dat is zijn goed recht.
en wat er dan verder gaat gebeuren is afwachten.
Nicolletje schreef:Dit waren de berekeningen (koopkrachtverlies) van het CPB, voor de mensen die er interesse in hebben.
Te vinden:
http://static3.volkskrant.nl/static/ass ... pb_162.pdf
HolyPope schreef:De meeste PVV stemmers vergeten dat Wilders het niet zo op heeft met de buitenlanden. Maar dat we dankzij die buitenlanden miljarden binnen krijgen wordt er niet bij verteld.
Citaat:Dit waren de berekeningen (koopkrachtverlies) van het CPB, voor de mensen die er interesse in hebben.
Te vinden:
http://static3.volkskrant.nl/static/ass ... pb_162.pdf
Boras schreef:Wilders vergelijken met Fortuin vind ik een belediging van wijlen Fortuin.
Wilders lift nog altijd mee op het succes van Fortuin, dat wel ja.
avalonnancy schreef:Boras schreef:Wilders vergelijken met Fortuin vind ik een belediging van wijlen Fortuin.
Wilders lift nog altijd mee op het succes van Fortuin, dat wel ja.
ja dat klopt ook, hij is de weg in geslagen waar fortuin het helaas niet af heeft kunnen maken, omdat ie de mond gesnoerd werd voor dat kon!
maar daarbij heeft wilders wel nog het lef om dit te doen!
na het fortuin gebeuren zou ik mijn billen er niet aan durven branden!
dus hij heeft wel de durf om daarop mee te liften!
Nicolletje schreef:Laat me raden, die van 4.25% zeker?
MarvanTom schreef:Nicolletje schreef:Laat me raden, die van 4.25% zeker?
Klopt.
En wij zullen niet de enigste zijn.
Waarom leveren wij zoveel meer in dan de andere werkende groepen?
Het is absurd, dus ik begin Wilders steeds meer gelijk te geven.
Hadden wij dit lijstje op voorhand gezien? Nee he? Datum is 20-4-2012.![]()
Duw maar door de strot, ze kunnen ons niks maken, want ze hebben ons gekozen.
Zo.
Hoe start je een referendum op?
Citaat:Catshuisberaad
Laatste update: 21 april 2012 16:50 info.
DEN HAAG - De onderhandelingen in het Catshuis over miljardenbezuinigingen en hervormingen zijn na 7 weken stukgelopen. Een overzicht van de gebeurtenissen:
Foto: ANP
1 maart: Na nieuwe ramingen van het Centraal Planbureau (CPB) weten CDA, VVD en PVV dat ze minimaal 9 miljard euro extra moeten bezuinigen om volgend jaar te voldoen aan de Europese begrotingseis dat het overheidstekort niet boven de 3 procent uitkomt. Omdat dergelijke maatregelen nooit helemaal de verwachte opbrengst opleveren, is er naar verwachting een paar miljard euro extra nodig.
5 maart: De onderhandelaars trekken zich terug in het Catshuis. Wilders (PVV) benadrukt dat hij alleen pijnlijke bezuinigingen accepteert als hij er wat voor terugkrijgt, zoals minder asiel en immigratie. Totale mediastilte wordt afgekondigd.
16 maart: Premier Mark Rutte (VVD) wil opnieuw niet ingaan op vragen over de voortgang van de gesprekken. Wel wijst hij erop dat er niet wordt geschreven aan een nieuw regeer- en gedoogakkoord.
20 maart: Hero Brinkman stapt uit de PVV-fractie en gaat in de Kamer alleen verder. Daarmee verliest de gedoogcoalitie de meerderheid in het parlement.
22 maart: Duidelijk wordt dat de deadline voor de gesprekken 30 april is: dan wil de Europese Commissie de begrotingsplannen van Nederland hebben.
27 maart: Wilders meldt de andere onderhandelaars dat hij de hervormingen in onder meer zorg en sociale zekerheid niet kan accepteren. Hij wil de gesprekken stoppen, waarop Rutte en vicepremier Maxime Verhagen(CDA) dreigen met nieuwe verkiezingen.
28 maart: De onderhandelingen gaan volgens een officiële mededeling door ''een moeilijke fase''. Rutte weet Wilders over te halen nog eens goed na te denken.
29 maart: De onderhandelaars besluiten toch verder te praten.
4 april: Rutte ontkent berichten dat er in het Catshuis of elders gesproken is over de positie van minister Gerd Leers (Asiel en Immigratie).
12 april: Rutte praat ook met SGP-leider Kees van der Staaij.
13 april: Wilders noemt berichten dat er bijna een akkoord is 'prematuur'.
20 april: Het CPB levert de doorrekening van het pakket maatregelen aan bij de onderhandelaars in het Catshuis. In de avond overleggen de onderhandelaars over de berekeningen.
21 april: Na amper een uur onderhandelen verlaat PVV-leider Geert Wilders het Catshuis. Volgens ingewijden kan hij de maatregelen niet aan zijn achterban uitleggen.
21 april: Premier Rutte bevestigt stuklopen Catshuisberaad en zegt dat nieuwe verkiezingen ''voor de hand liggen''