Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:33

Apart dat ergens hierboven als een feit wordt geponeerd dat AIDS en 'griep' laboratorium-ziekten zijn. Bewijs gaarne.

Zowel katachtigen als primaten hebben hun eigen vorm van AIDS; onderzoek heeft uitgewezen dat primaten hier inmiddels al zo lang mee kampen dat natuurlijke selectie voor een groot deel een omweg heeft geboden. Het 'overspringen' van het HIV virus van primaten naar mensen kan verklaard worden, evenals de 'geboorte' van nieuwe virussen. DE griep bestaat niet, en is ook niet gemaakt in een laboratorium; griep bestond al ver voordat wij laboratoria hadden en ook toen al ontstonden er regelmatig versies die een flinke slachting aanrichtten. De Spaanse griep heeft een enorme aanslag op de Europese bevolking gepleegd en die is niet in een laboratorium gemaakt, maar ontstaan in de loopgraven. ;)

Natuurlijk staat het iedereen vrij te geloven dat er genootschappen zijn die in 't geheim ziektes maken in laboratoria en die loslaten op de mensheid. Persoonlijk lijkt het mij een stuk praktischer om er op een logischer manier naar te kijken; evolutie & natuurlijke selectie kunnen prima verklaren waarom er af en toe een virus opduikt waar de mensheid op dat moment nog geen resistentie tegen heeft. Daar heb je geen laboratoria voor nodig, en zolang het gewoon zo te verklaren is, zie ik ook geen reden om er geheime genootschappen bij te halen. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:20

F_Orumster schreef:
Je haalde god aan, en dat vind ik nu een grote bron van volkeren manipuleren.

Ok, dat mag :) Daar kunnen we evt. in een ander topic over discussiëren, lijkt me hier niet zo op z'n plek.

HolyPope

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:36

Oooh GOD, waar gaat 't allemaal over ?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:31

Ik ken het fenomeen wel ja, maar echt verdiept heb ik me niet en dat zal ik dan ook eerlijk toegeven.
Mijns inziens heeft het wat weg van een sekte. De wereld wordt niet bestuurd door een selecte groep.
De landen worden onafhankelijk bestuurd door een selecte groep gekozen door het grote publiek, nou ja grotendeels de landen. Er zijn uitzonderingen.
Vandaar dat ik me hier niet mee bezig hou, het systeem zoals het bedoeld is lijkt mij op zich prima, ik ben voor een democratie.
Als je wilt geloven in deze methode prima, maar het heeft mij iets te zweverigs/onduidelijks.
Nogmaals, heb me er niet in verdiept maar ik ga deze discussie zeker vanaf de zijlijn zo objectief mogelijk volgen. :)

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:32

gummie schreef:
"Inherent menselijk zijn"? kan iemand mij dit uitleggen? Want ik snap em niet.

Inherent wil zeggen dat het niet los te koppelen is. Als iets inherent menselijk is, dan gaat het dus over een eigenschap die mens-eigen is. Zo'n vriendelijk stelletje zijn we niet: corruptie, het streven naar macht en geld, doofpotten enzovoorts zijn allemaal menselijke dingen. Zonder die eigenschappen haal je immers zelden de top van de voedselketen en het blijft toch het recht van de sterkste. :j Dat vind je overal in de evolutie terug en ook bij ons, alleen hebben wij concepten als 'economie' en 'geld' dus uit het zich wat anders.

Maar goed, omdat mensen van nature niet alleen maar leuk en lief zijn krijg je dus sowieso een maatschappij waarin deze dingen sterk naar voren komen. Voor mij maakt dat het bestaan van een complot als de Illuminati juist onwaarschijnlijker, want je hebt geen complot of hogere organisatie nodig dan "gewoon" mensen. Of je moet het breder trekken, dan zit er een stukje Illuminati in iedereen. ;)

Het gaat dus om de redenering "Boel ellende in de wereld -> Dat moet van iets 'groters' komen." Hoop dat het daar wat duidelijker van wordt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:37

Ik vind het een hele mooie, goeie en duidelijke uiteenzetting! _/-\o_

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:51

FirebirdM schreef:
gummie schreef:
"Inherent menselijk zijn"? kan iemand mij dit uitleggen? Want ik snap em niet.

Inherent wil zeggen dat het niet los te koppelen is. Als iets inherent menselijk is, dan gaat het dus over een eigenschap die mens-eigen is. Zo'n vriendelijk stelletje zijn we niet: corruptie, het streven naar macht en geld, doofpotten enzovoorts zijn allemaal menselijke dingen. Zonder die eigenschappen haal je immers zelden de top van de voedselketen en het blijft toch het recht van de sterkste. :j Dat vind je overal in de evolutie terug en ook bij ons, alleen hebben wij concepten als 'economie' en 'geld' dus uit het zich wat anders.

Maar goed, omdat mensen van nature niet alleen maar leuk en lief zijn krijg je dus sowieso een maatschappij waarin deze dingen sterk naar voren komen. Voor mij maakt dat het bestaan van een complot als de Illuminati juist onwaarschijnlijker, want je hebt geen complot of hogere organisatie nodig dan "gewoon" mensen. Of je moet het breder trekken, dan zit er een stukje Illuminati in iedereen. ;)

Het gaat dus om de redenering "Boel ellende in de wereld -> Dat moet van iets 'groters' komen." Hoop dat het daar wat duidelijker van wordt.

Thanx! Ja dat is ook hoe ik er over denk :) Begreep alleen de samenstelling van de zin niet... Ik dacht namelijk dat het "inherent aan het mens-zijn" moest zijn ;) Onlosmakelijk verbonden aan het mens-zijn. Niet onlosmakelijk verbonden menselijk ;)

Maar ben nu een beetje autistisch aan het doen, excuses! En heel helder omschreven!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:14

Talisa schreef:
Interessante discussie (weliswaar soms weer echt in bokt-stijl elkaar denigreren, maar oke daar moet je overheen lezen), maar ik ga me hier openlijk op internet niet over uit laten. :D Neemt niet weg dat ik graag mee lees en bij deze dus een stipje heb gezet. ;)

Wat ik wel wil zeggen is, verdiep je er eens in zonder dat je gelijk roept dat het allemaal onzin is. En met verdiepen bedoel ik niet de eerste hit op google doorscrollen en dan denken dat je weer waar het om draait. Zoek meerdere bronnen, van zowel aanhangers als tegenstanders. Voorbeeld van een interessante link: http://vigilantcitizen.com/ bij "read this first" en "educate yourself".

Sommige mensen gaan er TE veel in op (jup, seen that). En dat slokt je op, je wordt er compleet paranoïde van. Soms moet je ook maar dingen niet willen weten denk ik. Want als het allemaal echt zo is als ze beweren, nou dan kun je er gelijk wel mee kappen, waar doe je het dan allemaal nog voor.....

Het maakt op zich niet zoveel uit hoever je je erin verdiept. Alle theorieën en complotten die ik tot nu toe tegengekomen ben (en dat zijn er nogal wat in de loop van de jaren) maken allemaal gebruik van dezelfde techniek. Neem totaal van elkaar losstaande feiten, beweer dat het logisch is dat ze niet los van elkaar staan en ga op basis daarvan verder redeneren.

Het grappige is wel dat de complotdenkers daarna precies doen wat ze de illuminatie verwijten. Door er elke keer op te hameren dat die onbewezen verbanden er zijn, gaan mensen op een gegeven moment geloven dat het ook echt zo is, want het wordt toch overal beweerd?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:15

DaniBanani schreef:
Dus:

Er is een organisatie die al enkele eeuwen bestaat.
Van alle Amerikanen is 1% lid, dat komt neer op 3 miljoen mensen. Wereldwijd zijn er dus nog veel meer leden.
Deze organisatie zou als doel hebben het uitroeien van een groot deel van de mensheid.
Ze hebben de hand gehad in iedere semi-onverklaarbare gebeurtenis van de afgelopen eeuwen, en nog een rits andere gebeurtenissen, van de moord op JFK tot de ondergang van de Titanic tot de opkomst van internet tot anticonceptie tot ongeveer elke levensbedreigende ziekte.

Ondertussen groeit de bevolking vooralsnog, is er nog nooit een lid uit de school geklapt, is er nog nooit enig tastbaar bewijs gevonden voor het bestaan van deze organisatie, en worden hun plannen nogal succesvol tegengewerkt. Er gaat immers steeds meer discussie over de antibiotica bij veedieren, euthanasiewetten verruimen is zeer moeilijk, strenge abortuswetten in de V.S. komen er niet door, en medicijnen voor HIV of kanker worden steeds beter. Om maar eens wat te noemen.

Mag ik dan concluderen dat áls deze organisatie al bestaat het een bijeengeraapt zooitje is wat aanmerkelijk minder heeft bereikt dan ze zouden willen, en dat het dus wel meevalt met het Grote Gevaar?

Het grote "probleem" om complottheoriën te bewijzen, zit natuurlijk in het complot :+

Of elke levensbedreigende ziekte nu wel of niet "uit het vat van De Illuminatie" afkomstig is, is niet bewijsbaar, aantoonbaar en controleerbaar.

Maar het grote gevaar van levensbedreigende ziekte's is niet meer relevant.

De genezing van veel levensbedreigende ziekte's dmv antibiotica is nu een groot vraagstuk geworden door de resistentie die ontstaan is door gemanipuleer met antibiotica.
Een veel effectiever middel om de wereldpopulatie te verminderen :+

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:31

Ik heb me er laatst ook in verdiept (de Illuminati) omdat het zo langzamerhand een beetje een trend begint te worden ?
Dan bedoel ik vooral de tekens die Beyoncé & Jay-z etc. maken. Het Roc-A-Fella sign... Afbeelding
Na veel speuren op het internet over wat Illuminati nou precies betekend kwam ik op filmpjes uit over de Illuminati bij beroemdheden en dat het met de duivel te maken heeft.. (zie deze post op tumblr; http://mediaexposed.tumblr.com/post/953 ... 1-analysis ) <-- vond dit wel erg overdreven..?
Ik begon het eng te vinden en ben toen aan iemand gaan vragen wat het Roc-A-Fella sign of Illuminati teken nou precies inhoud?
waarop ik dit antwoord kreeg: http://morethanarap.tumblr.com/post/208 ... fella-sign
Toen is het me duidelijk geworden en heb er verder niet meer aan gedacht.

Maar nu ik dit topic lees vind ik het wel allemaal erg vaag, haha :P

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:23

Ik denk ook dat we zien wat we willen zien.... geloven wat we willen geloven. Zo worden er bijvoorbeeld namen genoemd van beroemdheden die illuminatie zouden zijn, gebaseerd op tekens die ze maken/ gebruiken.

Diegenen die deze beroemdheden noemen, stellen zij zichzelf ook wel eens de vraag hoeveel beroemdheden niet illuminatie zijn, of tekens maken of gebruiken die in die richting wijzen?

Dezelfde discussie valt de voeren over de scientology-kerk. Enkele beroemdheden zijn daar lid van. Die komen in het nieuws. Maar hoeveel zijn er geen lid van? En waarom niet? En waarom die anderen wel? Wat kun je er uit afleiden, als je er al iets uit kunt afleiden?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:36

Sterker nog - als ik een geheim genootschap geheim zou willen houden, dan zou ik absoluut geen beroemdheden erbij willen hebben, al helemaal niet als die 'mijn' teken de godganse tijd op foto's zouden laten zien. :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:05

Hanmar schreef:
Sterker nog - als ik een geheim genootschap geheim zou willen houden, dan zou ik absoluut geen beroemdheden erbij willen hebben, al helemaal niet als die 'mijn' teken de godganse tijd op foto's zouden laten zien. :')

_O- :') _O-

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:10

Het antwoord op de vraag waarom mensen in samenzweringen geloven.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:19

Super interessant!!! Heb 7 minuten bekeken, ga em straks even afkijken :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:33

Het lijkt erop dat Illuminati in de aap is gelogeerd. :(:)
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 21-04-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:33

Als de complot theorieën zouden kloppen, dan zou je verwachten dat de illuminatie zo langzamerhand hun macht aan het consolideren zijn en ons als grote, domme massa met brood en spelen tevreden houden. Maar in de praktijk zie je precies het omgekeerde. De bevolking krimpt niet, maar groeit met steeds minder kindersterfte en een steeds hogere levensverwachting. Dus dat doen ze al precies verkeerd. Er is ontzettend veel onrust, 9/11, financiële crisis, Tsunami, oorlogen en burgeroorlogen in het midden oosten en noem maar op. Maar elke dictator (een soort illuminatie in het klein in hun eigen land) kan je vertellen dat onrust juist het laatste is wat je wilt hebben. Je wilt dan juist het volk tevreden houden met brood en spelen, want bij onrust is het risico veel te groot dat je regering omver geworpen wordt. Media control is ook al totaal mislukt met het internet wat niet controleerbaar is.

Alle tekens wijzen er dus juist op dat er geen wereld regering is, die de macht in handen heeft of dat ze zo dom zijn dat ze niet snappen wat ze aan het doen zijn.