Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Charmaiineee schreef:Frederieke_ schreef:ik vind het echt heel erg dom dat je om zoiets zelfmoord zou plegen, ik zou het niet eens in mijn hoofd halen...
Dom? Sorry, maar je weet niet wat er in zo'n meisje haar hoofd om gaat.
Ik vind dat je daar niet over kan oordelen. Als je zo depressief bent, is niks meer belangrijk, alles is crap.
Inclussief jezelf, voor je gevoel. Dus waarom zou je er dan nog zijn?
Ik vind eerlijk gezegt niet dat je zo iets kan zeggen over iemand..
Citaat:depressief op je dertiende?Daar kan ik niet inkomen....
Frederieke_ schreef:depressief op je dertiende?Daar kan ik niet inkomen....
Natuurlijk heel triest dit,hoewel ik mij afvraag of dit echt door die lijst komt,en dit meisje gewoon niet van nature al erg labiel was.
Misschien was dit toch vroeg of laat wel gebeurd....ook zonder lijst?Wie zal het zeggen....
De jeugd moet zich eens wat minder aantrekken van wat er gezegt en geschreven wordt.Beetje ruggengraat kweken.
randalinpony schreef:Geerke schreef:Citaat:depressief op je dertiende?Daar kan ik niet inkomen....
Dat blijkt al uit jouw onderschrift, ja.
Wellicht je iets genuanceerder uitdrukken in het vervolg? Dat jij je kennelijk niet kunt inleven, wil niet zeggen dat een depressie geen zware, heel ernstige ziekte is. Mensen die een dierbare aan deze ziekte verloren zijn (enig idee hoe het is als je kind, broer, zus, zelfmoord pleegt?), of wellicht zelf een depressie doorgemaakt hebben (de meesten klimmen gelukkig wél uit dat dal) vinden jouw onderschrift en je uitlatingen waarschijnlijk dom, kwetsend, of allebei.
Citaat:Wat ik me slechts afvraag is hoe zij zover heeft kunnen zinken zonder dat er iemand ingegrepen heeft, juist met alle tweets die al zo triest overkomen....
fanci_mike schreef:Wat ik me slechts afvraag is hoe zij zover heeft kunnen zinken zonder dat er iemand ingegrepen heeft, juist met alle tweets die al zo triest overkomen....
ruitje schreef:Dit soort reacties bedoel ik nou. Ken je Livia Geerke? Zo nee, hoe kom je er dan bij om dit soort posts neer te zetten. Kan echt zo kwetsend zijn voor de betrokkenen...
Jans schreef:Wat het ook kan zijn is dat mensen wel wisten van haar manier van uiten op internet maar het niet geloofden, dan is zelfmoord zo'n harde bevestiging. Want helaas doen pubers dit soort berichten ook voor een beetje aandacht waardoor degenen die echt knopen hebben er aan kapot gaan. Letterlijk.
Ik ben blij dat ik toen ik in zo'n put zat een trap onder mn reet heb gehad (figuurlijk) van mijn ouders, alleen zat ik aan het eind van de puberteit en kon ik al makkelijker relativeren. Dit heeft mij geholpen om problemen ook bij ze neer te durven leggen. Zelfs nu ik uit huis ben.
ruitje schreef:Jans schreef:Wat het ook kan zijn is dat mensen wel wisten van haar manier van uiten op internet maar het niet geloofden, dan is zelfmoord zo'n harde bevestiging. Want helaas doen pubers dit soort berichten ook voor een beetje aandacht waardoor degenen die echt knopen hebben er aan kapot gaan. Letterlijk.
Ik ben blij dat ik toen ik in zo'n put zat een trap onder mn reet heb gehad (figuurlijk) van mijn ouders, alleen zat ik aan het eind van de puberteit en kon ik al makkelijker relativeren. Dit heeft mij geholpen om problemen ook bij ze neer te durven leggen. Zelfs nu ik uit huis ben.
Bovenstaande is niet waar. En zeer pijnlijk voor de mensen die wel geprobeerd hebben haar te helpen.