'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: 'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:53

Van alle sollicitaties die ik heb gedaan heb ik maar een handje vol reactie gehad. En dat waren beveiligings bedrijven.
Al zouden ze maar een standaard brief doen, heb je wel het idee dat het niet helemaal voor niets was.

Als mijn lijf het toe zou laten zou ik zo weer de rozen in gaan. Verdiende niet verkeerd in vergelijking met uitzend werk. Ik verdiende in het weekend bij de rozenkweker meer dan 5 dagen voor een uitzendbureau. En ja ik heb maanden 7 dagen per week gewerkt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:01

Keihard uitkering stopzetten.

Alhoewel afgelopen jaren zijn er al genoeg akties hierop gedaan er is altijd een groep die op een of andere manier het niet wil snappen. Dit is vooral een groep die het doet om onder bepaalde zaken uit te komen. Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.

Deze mensen vreten mijn belasting centen op waar ik hard voor moet werken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:45

Prisca schreef:

Alhoewel afgelopen jaren zijn er al genoeg akties hierop gedaan er is altijd een groep die op een of andere manier het niet wil snappen. Dit is vooral een groep die het doet om onder bepaalde zaken uit te komen. Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.

Dit vind ik helemaal niet terecht! Je kind hoort niet jou te onderhouden!Omdat je niet kán werken moet je eigen kind je maar onderhouden. Zo kan een kind nooit een toekomst opbouwen,sparen voor later enz.
Gewoon een belachelijke regel! En als je toevallig door vrienden in huis word genomen omdat je op straat staat [reden doet er nu even niet toe],moeten je vrienden jou onderhouden,want zij hebben inkomen.

Je kan dus niemand meer helpen want dat kost je dan alleen maar geld.
Hoezo:we zijn op de wereld om mekaar te helpen??
Ja je mag wel helpen,maar dan ben je wel zelf de L*L.

Heb het zelf mee gemaakt.Ben zo blij dat ik van die soc, dienst af ben,geen bijstand meer heb.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:03

Ik vind dat ook wel een beetje raar eigenlijk.
Dus als ik afgekeurd word dan hoeft mijn partner me niet te onderhouden, maar als ik op straat kom te staan en niet binnen korte termijn een baan kan vinden (ik ben ook niet echt meer de jongste ofzo) dan moet mijn partner maar voor mij opdraaien ook al heeft hij niet echt een wereldbaan.
Nou lekker dan, op die manier ga je toch eigenlijk liever helemaal niet meer samenwonen en blijf je lekker ieder in je te goedkope huurhuis...

Of wat denk je van mensen die tegelijk hun baan verliezen en in een scheiding terechtkomen, hebben papa en mama ook een probleem als ze hun (30+) kind weer opnemen in huis, ja daag blijf maar weg :wave:

Ik begrijp wél dat het van de zotte wordt als er hele gezinnen maar langdurig in de bijstand leven en alle gezinsleden allerlei uitkeringen krijgen maar werken ho maar.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:33

Prisca schreef:

Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.

Helemaal niet terecht. Mijn schoonvader zit thuis met een kapotte rug. Solliciteert als een gek maar wordt nergens aangenomen. Zijn uitkering valt weg omdat mijn vriend nog thuis woont. Hij heeft zijn eigen vaste lasten en moet nu de vaste lasten van zijn vader overnemen. Bijna niet te doen en zijn kans om te sparen voor zijn toekomst wordt ook van hem weggenomen.
En deze man heeft dan meer dan 40 jaar gewerkt. Netjes zijn belasting betaalt. Dus het is gewoon helemaal niet terecht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:35

typische is...ik wil heel graag werken, ik moet werken zelfs. heb hard geld nodig en ik kom niet aan de bak in de kas -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:35

Het was allang zo dat je geen huursubsidie en andere aanvullingen krijgt als er kinderen/anderen bij je inwonen met een inkomen. En terecht vind ik, kinderen kunnen best wel sparen als ze fulltime werken en ook wel bijdragen aan het gezinsinkomen als pa/ma van een bijstandsuitkering rond moeten komen. Ik vind wel dat je mensen hun bijstand niet af kunt pakken als ze alles doen om aan werk te komen, alleen maar omdat de kinderen inkomen hebben. Als ik kijk wat veel jongeren allemaal hebben en kopen en uitgaan kunnen ze ook wel kostgeld betalen. Toen onze kinderen studeerden hadden ze allemaal een bijbaan voor extra's, schoolgeld was voor onze rekening en de rest moesten ze zelf ophoesten. En dat was veel bij enkele opleidingen, ze zijn er iig niet minder van geworden door hard te werken en zuinig te leven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:36

Sanne25 schreef:
Prisca schreef:

Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.

Helemaal niet terecht. Mijn schoonvader zit thuis met een kapotte rug. Solliciteert als een gek maar wordt nergens aangenomen. Zijn uitkering valt weg omdat mijn vriend nog thuis woont. Hij heeft zijn eigen vaste lasten en moet nu de vaste lasten van zijn vader overnemen. Bijna niet te doen en zijn kans om te sparen voor zijn toekomst wordt ook van hem weggenomen.
En deze man heeft dan meer dan 40 jaar gewerkt. Netjes zijn belasting betaalt. Dus het is gewoon helemaal niet terecht.

naar mijn idee is er een heel groot verschil tussen mensen die wel zoeken naar werk en er hard mee bezig zijn en de mensen die inderdaad beroeps ww-ers zijn. Die moeten ze wel aanpassen de mensen die zoeken naar werk en nergens aan de bak kunnen moeten op een bepaalde manier een extra kans krijgen

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:39

gohya schreef:
Je kind hoort niet jou te onderhouden!

Dat is een gedachte die heel erg past bij de periode van hoogconjunctuur die we net achter de rug hebben. In 3/4 van de wereld is het heel normaal dat het om gezinsinkomen gaat.

Die kinderen hoeven toch niet te sparen voor later van mijn belastinggeld??

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:52

Van kinderen met een inkomen mag je toch wel verwachten dat ze kostgeld betalen? Dat zou imo een redelijke tussenoplossing zijn.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:03

Als je de uitkering van de ouders inperkt gaan de kinderen dus vanzelf kostgeld betalen :)*

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:08

MarisdB schreef:
Als je de uitkering van de ouders inperkt gaan de kinderen dus vanzelf kostgeld betalen :)*

Vanzelf gaat niks :D Alleen de zon gaat vanzelf op en gaat vanzelf weer onder.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:11

Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:22

Ik vind het ook niet erg om belasting te betalen om mensen in de bijstand te kunnen houden, maar als het gezinsinkomen toereikend is om het gezin draaiende te houden vind ik niet dat de kinderen van mijn belastinggeld lekker moeten kunnen sparen voor de toekomst :?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:26

Maar het gaat erom dat een zoon die een inkomen heeft een compleet gezin moet onderhouden! Dus huur,gas,water,enz moet betalen.De uitkering van moeder word stop gezet en zoon moet het maar zien te redden.Dat vind ik belachelijk.Het kind werkt er ook voor om te kunnen sparen,die krijgt het ook niet voor nix.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:28

Ben ik helemaal met je eens, de moeder krijgt al veel minder omdat ze voor allerlei toeslagen niet in aanmerking komt.

gohya schreef:
Maar het gaat erom dat een zoon die een inkomen heeft een compleet gezin moet onderhouden! Dus huur,gas,water,enz moet betalen.De uitkering van moeder word stop gezet en zoon moet het maar zien te redden.Dat vind ik belachelijk.Het kind werkt er ook voor om te kunnen sparen,die krijgt het ook niet voor nix.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:32

gohya schreef:
Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.

Waarom haal je die asielzoekers erbij? Dat voegt niets toe aan deze discussie....
Overigens wordt er van ons BNP 0,7% afgedragen aan ontwikkelingssamenwerking. En dat is niet alleen geld wat we kwijt zijn, daar krijgen we indirect ook nog een boel van terug.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:36

Gewoon uitkering stopzetten. Belachelijk gedoe. WW oké, maar daarna is het gewoon over met de pret. Op een heel enkele uitzondering na.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:42

Wat ik niet in dit nieuwsbericht kan vinden is dat ze ook voor het werk in de kassen betaald krijgen. Moeten ze werken met behoud van een uitkering, dan snap ik heel goed dat ze dat werk niet willen doen.

Ja, ik vind dat ook een stomme regel, dat er nu een inkomen in een gezin moet zijn. Deze mensen hebben waarschijnlijk al weinig en willen ze nog meer afpakken, ik snap niet waar het heen gaat met deze wereld...
Ben het er helemaal mee eens, die onzin zoals asielzoekers en ontwikkelingshulp, hier in NL moeten we eerst zelf alles maar eens goed voor elkaar hebben.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:01

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:09

MarisdB schreef:
Die kinderen hoeven toch niet te sparen voor later van mijn belastinggeld??

Lastig.
Want als ze kunnen sparen, kunnen ze ook een huis kopen (in plaats van sociale huur bezet houden) en dat betekent ook: overdrachtsbelasting, eigen woning forfait, gemeentelijke belastingen :$ een florerende huizenmarkt betekent goede economie, en daarna kunnen ze van hun spaargeld meubeltjes kopen (19% BTW) en blijft er nog genoeg geld over voor de rest van de koopkracht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:42

Gucci_ schreef:
Wat ik niet in dit nieuwsbericht kan vinden is dat ze ook voor het werk in de kassen betaald krijgen. Moeten ze werken met behoud van een uitkering, dan snap ik heel goed dat ze dat werk niet willen doen.

Ja, ik vind dat ook een stomme regel, dat er nu een inkomen in een gezin moet zijn. Deze mensen hebben waarschijnlijk al weinig en willen ze nog meer afpakken, ik snap niet waar het heen gaat met deze wereld...
Ben het er helemaal mee eens, die onzin zoals asielzoekers en ontwikkelingshulp, hier in NL moeten we eerst zelf alles maar eens goed voor elkaar hebben.

Ik betaal liever belasting voor een asielzoeker die gevlucht is voor oorlogsgeweld of belasting voor hulporganisaties die kinderen helpen die sterven aan ondervoeding, dan dat ik belasting betaal voor iemand die te belazerd is om te werken hier in Nederland, als we dan toch zelf keuzes mogen maken :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:48

Ik ook Electra!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:50

Abiola schreef:
Ik ook Electra!

Ja, wij hebben vaak dezelfde mening :D . Ik zou graag zelf bepalen wie ik van mijn belastinggeld onderhoud, ik kan je vertellen, daar zitten geen bokkers bij. ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:48

Suggestie: wordt politicus ;)