Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prisca schreef:Keihard uitkering stopzetten.
Alhoewel afgelopen jaren zijn er al genoeg akties hierop gedaan er is altijd een groep die op een of andere manier het niet wil snappen. Dit is vooral een groep die het doet om onder bepaalde zaken uit te komen. Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.
Deze mensen vreten mijn belasting centen op waar ik hard voor moet werken.
Prisca schreef:Keihard uitkering stopzetten.
Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.
Sanne25 schreef:Prisca schreef:Keihard uitkering stopzetten.
Dat ze nu de uitkering aanpakken van mensen die samen wonen in een huis met iemand die wel een inkomen heeft terecht.
Helemaal niet terecht. Mijn schoonvader zit thuis met een kapotte rug. Solliciteert als een gek maar wordt nergens aangenomen. Zijn uitkering valt weg omdat mijn vriend nog thuis woont. Hij heeft zijn eigen vaste lasten en moet nu de vaste lasten van zijn vader overnemen. Bijna niet te doen en zijn kans om te sparen voor zijn toekomst wordt ook van hem weggenomen.
En deze man heeft dan meer dan 40 jaar gewerkt. Netjes zijn belasting betaalt. Dus het is gewoon helemaal niet terecht.
gohya schreef:Je kind hoort niet jou te onderhouden!
gohya schreef:Maar het gaat erom dat een zoon die een inkomen heeft een compleet gezin moet onderhouden! Dus huur,gas,water,enz moet betalen.De uitkering van moeder word stop gezet en zoon moet het maar zien te redden.Dat vind ik belachelijk.Het kind werkt er ook voor om te kunnen sparen,die krijgt het ook niet voor nix.
gohya schreef:Dat ze kostgeld betalen is normaal,een bijdrage dus in het huishouden.Maar om ze het hele gezin te laten onderhouden omdat je zoon/dochter toevallig een vaste baan heeft? Bullshit,slaat helemaal nergens op.
En onze belasting centen? je moest eens weten aan hoeveel onzin we ook belasting betalen.
En wat dacht je wat we betalen aan belasting om asiel zoekers in nederland te onderhouden?en de vele miljoenen die naar de arme landen gaan? ook, daar betalen we belasting voor,dan zeggen we toch ook niet,ja maar ik ga niet al die arme landen onderhouden.We betalen belasting om ook de mindere onder ons te kunnen onderhouden,omdat we een baan hebben!
Dat ik belasting betaal vind ik heel normaal,ik vind het niet erg om voor mensen die in de bijstand zitten belasting te betalen.Het is idd. jammer dat er een groep is die wel kan werken maar het makkelijker vind om zijn handje op te houden.Dat gebeurt nog steeds en zal altijd zo blijven.
Quellian schreef:Loran, dit topic gaat over de bijstand, niet over ziektewet. Dat is een heel ander verhaal.
En te oud ben je al snel ja...
MarisdB schreef:Die kinderen hoeven toch niet te sparen voor later van mijn belastinggeld??
Gucci_ schreef:Wat ik niet in dit nieuwsbericht kan vinden is dat ze ook voor het werk in de kassen betaald krijgen. Moeten ze werken met behoud van een uitkering, dan snap ik heel goed dat ze dat werk niet willen doen.
Ja, ik vind dat ook een stomme regel, dat er nu een inkomen in een gezin moet zijn. Deze mensen hebben waarschijnlijk al weinig en willen ze nog meer afpakken, ik snap niet waar het heen gaat met deze wereld...
Ben het er helemaal mee eens, die onzin zoals asielzoekers en ontwikkelingshulp, hier in NL moeten we eerst zelf alles maar eens goed voor elkaar hebben.