9 miljard bezuinigen, wat kies jij? Bokt regeert!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: 9 miljard bezuinigen, wat kies jij? Bokt regeert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:43

Andere Europese landen stappen al uit het dramatische JSF verhaal, daar is echt veel geld verdampt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:47

Redneck1 schreef:
jaren geleden was er bij Veronica een programma "over de balk" waarin al dit soort zaken aan het licht kwamen ,het programma bestaat dan wel niet meer maar de verkwisting gaat nog steeds door

Daar zag ik vandaag nog een mooi voorbeeld van voorbij komen;

1 persoon is 1 nacht voor een onderzoek naar slaapapneu in een ziekenhuis gebleven en tijdens die nacht is ie dus onderzocht. Was een DBC van bijna 4000 euro. Een nieuwe knie/heup kost een stuk minder en ik kon voor mezelf niet boven water krijgen waar dat hoge tarief nou vandaan kwam.

Dus nog een leuke; Nader onderzoek naar absurde DBC's in de zorg.
Effe poeren in een oor met een wattestaafje met een bijbehorden lab. onderzoek is ook een DBC van over de 1000 euro; zie ik ook niet....
Zeker gezien hetzelfde onderzoek bij een huisarts maar een tiende kost....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:50

sarabande schreef:
Andere Europese landen stappen al uit het dramatische JSF verhaal, daar is echt veel geld verdampt

Zo kan het ook....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:51

Ik zou zeggen stoppen met de Europese subsidiëring van het aanleggen van wegen in ... geen idee maar nergens nuttigs; Portugal? het opknappen van oude woonboerderijtjes en reclame's voor kalfsvlees en nog veel meer van dat soort onzin.
Het banketstaaf is dat wij daar waarschijnlijk niet zoveel over te melden hebben waar het geld heen gaat, maar wel het meeste betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:56

DeSprinkhaan schreef:
Een ander banksysteem: de rente afschaffen (een put zonder einde), en stoppen met geld te lenen dat niet bestaat (van al het geld dat wordt uitgeleend hoefd de bank maar 10% contant de bezitten, de rest bestaat eigelijk gewoon niet.

Rente afschaffen wordt moeilijk, maar dat andere punt is wel heel erg waar. De financiele wereld is een fake wereld waar gespeeld wordt met geld als was het Monopolygeld. Maar men vindt het goed zolang iedereen profijt heeft van de winsten en dat is heel lang zo geweest.

Verder ben ik wat huiverig voor bezuinigingen die de werkloosheid stimuleren en daarom zie ik graag meer overheidsprojecten waardoor bedrijven weer meer opdrachten krijgen, beter draaien en weer mensen aan kunnen nemen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:12

Anne_GTI schreef:
Dus nog een leuke; Nader onderzoek naar absurde DBC's in de zorg.
Effe poeren in een oor met een wattestaafje met een bijbehorden lab. onderzoek is ook een DBC van over de 1000 euro; zie ik ook niet....
Zeker gezien hetzelfde onderzoek bij een huisarts maar een tiende kost....

Ophouden met Huisartsen af te straffen extra werk te doen. Huisartsenzorg in Nederland is spotgoedkoop en van hoog nivo.
Maar als ze nu extra werk doen wat ze inderdaad net zo goed kunnen wordt dat geld terug gehaald.

Overal verdwijnen de praktijkondersteuners omdat de huisartsen ze niet meer kunnen betalen en moeten ze verwijzen naar dat dure ziekenhuis om de patienten toch te kunnen helpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:58

Mevrouw Schippers is een ramp voor de zorg, nadat overal gebleken is dat diensten niet geprivatiseerd moeten worden gaat ze dat dus bij ziekenhuizen doen.
Huisartsen eerst stimuleren om uit te breiden zodat ze de dure zorg van de ziekenhuizen goedkoper konden aanbieden en nu die huisartsen geïnvesteerd hebben in materiaal en personeel korten.
Lang leve Wilders die dat allemaal mogelijk maakt en zijn achterban maar zeggen hij heeft zulke goede punten voor de zorg
Ik hou mijn hart vast waar ze over 3 weken nog mee gaat komen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:11

Redneck1 schreef:
Shenavallie schreef:

Er lag ooit een gracht, maar die moest gedempt worden omdat deze te gevaarlijk zou zijn (voor onder andere kinderen). De weg die er toen is aangelegd moest weer wijken voor een aantal paviljoentjes. Die paviljoentjes zijn nu na een aantal jaar weer verwijderd, want de gracht moest er toch maar weer wel komen... Daar zijn ze nu al maanden mee bezig en er zit geen schot in. Kosten, kosten, kosten... (bedacht vanachter een bureautje...)

jaren geleden was er bij Veronica een programma "over de balk" waarin al dit soort zaken aan het licht kwamen ,het programma bestaat dan wel niet meer maar de verkwisting gaat nog steeds door

Klopt, dat programma keek ik regelmatig! Jammer dat het er niet meer is, want sommige zaken zouden best wel eens onder de loep mogen.