Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Asyaa schreef:@NatasjavE
Beetje banketstaaf als we later tegen het kind moeten zeggen 'tja sorry dat je pa is weggerend, je ma moest stoppen met school en dus geen opleiding heeft, je je gehele jeugd moest rond komen van de bijstand en elke zoveel jaar verhuisde naar een andere stad, maar je was toch echt een gevalletje jammer'.
anneliesdj schreef:Lente schreef:Uiteindelijk is het altijd de arts die beslist. Niet de ouders.
Dat hoop ik niet, is belachelijk.
Kind is niet van de arts, de ouders kunnen heel andere normen en waarden hebben, bepaalde gedachte's ed.
Je kunt ouders treffen die bv heel gelovig zijn en het kind koste wat kost willen laten leven en een arts die daar lijnrecht tegenover staat maar andersom kan natuurlijk ook; je ziet je kindje lijden en wilt daar een einde aan maken maar de arts wil niet meewerken.
Arts mag adviseren, meer niet.
Magrathea schreef:Er zijn zoveel stellen ongewenst kinderloos. Als ik nu ter plekke zou bevallen (goh rare gedachte, sta te wachten op de metro) dan zou ik het afstaan ter adoptie. Daar heb je toch geen euthanasie voor nodig lijkt me.