Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:06

Tiffany schreef:
Tja iedereen heeft verschillende ervaringen met aparte bevolkingsgroepen. En laat ik nou behoorlijk wat nare ervaringen hebben met de oost europeanen. En door mijn beroep kom ik die vaak tegen ja. Geerke ik weet niet uit welk deel van het land jij komt maar ik kan me voorstellen dat je in de landbouw hard werkende mensen tegenkomt in tegenstelling tot de randstad waar ze drank jatten , zich klemzuipen om vervolgens weer te gaan jatten.

Er zijn hier ook genoeg werkloze die wel willen werken, 10 sollicitaties per dag schrijven en overal langs gaan. Maar dan nemen ze liever een oostblokker want ja die is goedkoper. En iemand die zich 25 jaar de schrompes heeft gewerkt verdient gewoon een uitkering daar heeft zij haar hele leven voor betaald.

Meer randstad dan waar ik woon kun je het niet krijgen..... en ik heb geen negatieve ervaringen met Polen ;) ik geloof best dat er vervelend ervaringen met Polen zijn maar die zijn er met elke bevolkingsgroep. Het feit dat er een meldpunt over wordt geopend vind ik gewoon zwaar triest.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:19

Ach wat heb ik toch weer spijt dat ik zo`n anti wilders topic ben gaan lezen.....
het was geen slim idee om nu zo`n enquete te beginnen aangezien er altijd kinderachtige geitewollensokken zijn die de boel willen verstieren. verder zie ik er op dit moment ook niet het nut er van in om deze enquete te doen en kon hij zich beter richten op de belangerijkere zaken waar hij achter staat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:21

Rutte gaat toch wat uitleggen aan Europa.
Hij moet wel de Oost Europese landen begonnen aan te dringen op financiële sancties.
Zouden Wilders zijn aanhangers beseffen hoeveel economische schade de strapatsen van hun voorman aan Nederland als exportland toebrengt, dus minder inkomsten, minder werk????

http://www.nu.nl/politiek/2742624/rutte ... dpunt.html

Gulpje

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:26

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:31

blazelover schreef:
Ach wat heb ik toch weer spijt dat ik zo`n anti wilders topic ben gaan lezen.....
het was geen slim idee om nu zo`n enquete te beginnen aangezien er altijd kinderachtige geitewollensokken zijn die de boel willen verstieren. verder zie ik er op dit moment ook niet het nut er van in om deze enquete te doen en kon hij zich beter richten op de belangerijkere zaken waar hij achter staat.

Iemand roept op om anoniem fouten van anderen aan te geven, zoals bij de Nazi's en Stalin gebeurde en nu nog steeds in landen die door een schrikbewind geregeerd worden zoals Noord Korea en Syrië en degenen die dat verwerpelijk vinden zijn kinderachtige geitenwollensokken..................

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:33

sarabande schreef:
blazelover schreef:

Iemand roept op om anoniem fouten van anderen aan te geven, zoals bij de Nazi's en Stalin gebeurde en nu nog steeds in landen die door een schrikbewind geregeerd worden zoals Noord Korea en Syrië en degenen die dat verwerpelijk vinden zijn kinderachtige geitenwollensokken..................

:j, niet verder kijken dan dan je neus lang is heet dat

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:37

wauw jij voelt je blijkbaar aangesproken :)
ik heb nergens gezegd dat ik dit goedkeur, dit leg jij mij blijkbaar in de mond. (maar dat zien we in de politiek ook wel veel gebeuren he!)
ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat dit 'onderzoek' verpest wordt door wat...tja...mensen. en had de uitkomst wel leuk gevonden. iedereen weet dat hier toch niks mee gedaan wordt en dat het allemaal niet zo serieus genomen wordt.
en dat over europa....iedereen weet wel opeens weer waar nederland ligt en de export werd al minder voordat wilders er was :+

Kwanyin

Re: Wat met de PVV klaag site tegen Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:46

Geloof je nu echt dat er -zonder de "geitenwollensokken" antwoorden- er een degelijk resultaat uit zo'n opgezet "onderzoek"(?) zou gekomen zijn? :? Dat doe je toch wel even op héél andere manier.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:49

Fiffill schreef:
Tiffany schreef:
Tja iedereen heeft verschillende ervaringen met aparte bevolkingsgroepen. En laat ik nou behoorlijk wat nare ervaringen hebben met de oost europeanen. En door mijn beroep kom ik die vaak tegen ja. Geerke ik weet niet uit welk deel van het land jij komt maar ik kan me voorstellen dat je in de landbouw hard werkende mensen tegenkomt in tegenstelling tot de randstad waar ze drank jatten , zich klemzuipen om vervolgens weer te gaan jatten.

Er zijn hier ook genoeg werkloze die wel willen werken, 10 sollicitaties per dag schrijven en overal langs gaan. Maar dan nemen ze liever een oostblokker want ja die is goedkoper. En iemand die zich 25 jaar de schrompes heeft gewerkt verdient gewoon een uitkering daar heeft zij haar hele leven voor betaald.

Meer randstad dan waar ik woon kun je het niet krijgen..... en ik heb geen negatieve ervaringen met Polen ;) ik geloof best dat er vervelend ervaringen met Polen zijn maar die zijn er met elke bevolkingsgroep. Het feit dat er een meldpunt over wordt geopend vind ik gewoon zwaar triest.

Zonder meldpunt stond er ook al als een paal boven water dat 9 van de 10 oostblokkers zich bezighouden met criminaliteit en dat het vervelende mensen zijn. Of je moet het normaal vinden dat ze met touringcars komen een dagje gaan jatten en dan weer teruggaan 8)7
Of zoek even op google ;)

Maar ik heb een serieuse vraag aan de antiwilders geitenwollensokken (grapje ;)) figuren. Wat heeft het bij jullie voor meerwaarde dat deze mensen hier komen? -O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:50

9 van de 10... bron graag?

En om antwoord te geven op je vraag: wat mij betreft hoeven ze hier niet te komen hoor. Maar de Polen zelf kunnen daar toch niks aan doen? Ligt bij de werkgevers die ze banen aanbieden ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:54

Fiffill schreef:
9 van de 10... bron graag?

Oke dat is een beetje overdreven :+ maaree wat mijn voorgangers al zeiden google is voor de grap. En ik heb nog nooit een oostblokker zien afrekenen in de winkel hoor :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:55

Kijk, geef dan of juiste cijfers, of ga er helemaal niet mee smijten ;) en ik heb er nog nooit eentje zien jatten. Tsja :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:55

Maar ik heb een serieuse vraag aan de antiwilders geitenwollensokken (grapje ) figuren. Wat heeft het bij jullie voor meerwaarde dat deze mensen hier komen?

De meerwaarde is dat zij wél ál het werk aanpakken wat ze aangeboden krijgen.
Dat doen wij nederlanders [heel veel] dus niet.Tuinders en Fruittelers zitten te springen om personeel wat ze niet konden krijgen,nu de Polen hier komen hebben ze wél personeel.En hardwerkend personeel!
Ik heb gezien [op t.v.] dat Komkommer Telers tig kilo komkommers konden weg gooien omdat niemand ze wilde plukken! En zo ook met paprika telers en tomaten telers.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:56

Fiffill schreef:
Kijk, geef dan of juiste cijfers, of ga er helemaal niet mee smijten ;) en ik heb er nog nooit eentje zien jatten. Tsja :)

Ik zie er genoeg hier in de supermarkt,heb er ook nog nooit eentje zien jatten.Ze betaalden altijd netjes aan de kassa!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:57

Kwanyin: lees eens goed mijn post....zeg ik daar dat ik geloof dat er een degelijk resultaat zou uitgekomen zijn?

verder is het ook niet zo dat iedere PVV 'aanhanger' 'fan' 'gek' whatever iedere marrokaan, turk of oostblokker over een kam scheert hè!
maar nee dat is meestal te lastig om te begrijpen en worden alle PVV 'aanhangers' eigenlijk over een kam geschoren :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:58

Fiffill schreef:

Tja ik genoeg en niet voor zulke kleine bedragen ook... ook wel eens een flessie wijn hoor voor een eurotje of 7. Maarja maakt niets uit he dat als zo'n persoon wordt aangehouden dat dat behoorlijk wat belastingcenten kost.

Maargoed ik krijg het idee van de oostvoorstanders dat ze de helft niet weten wat die mensen uitspoken terwijl het nodige genoeg in de media komt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:59

blazelover schreef:
Kwanyin: lees eens goed mijn post....zeg ik daar dat ik geloof dat er een degelijk resultaat zou uitgekomen zijn?

verder is het ook niet zo dat iedere PVV 'aanhanger' 'fan' 'gek' whatever iedere marrokaan, turk of oostblokker over een kam scheert hè!
maar nee dat is meestal te lastig om te begrijpen en worden alle PVV 'aanhangers' eigenlijk over een kam geschoren :)

Nee hoor, dat is niet lastig te begrijpen. Maar uit sommige reacties komt dat wel degelijk naar voren :) en het zal mij een worst wezen of zo iemand pro-Wilders is of niet.

Tiffany schreef:
Fiffill schreef:

Tja ik genoeg en niet voor zulke kleine bedragen ook... ook wel eens een flessie wijn hoor voor een eurotje of 7. Maarja maakt niets uit he dat als zo'n persoon wordt aangehouden dat dat behoorlijk wat belastingcenten kost.

Maargoed ik krijg het idee van de oostvoorstanders dat ze de helft niet weten wat die mensen uitspoken terwijl het nodige genoeg in de media komt.

En nu andersom: ik krijg het idee dat jij de helft niet weet, namelijk de andere groep die niét steelt/extreem veel zuipt en wél hard werkt.
Ik ben geen "oostvoorstander" wel een voorstander van het niet-over-één-kam-scheren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:00

Tiffany schreef:
Fiffill schreef:

Tja ik genoeg en niet voor zulke kleine bedragen ook... ook wel eens een flessie wijn hoor voor een eurotje of 7. Maarja maakt niets uit he dat als zo'n persoon wordt aangehouden dat dat behoorlijk wat belastingcenten kost.Maargoed ik krijg het idee van de oostvoorstanders dat ze de helft niet weten wat die mensen uitspoken terwijl het nodige genoeg in de media komt.

Wat denk je wat de bewaking voor Wilders kost? dat betaald hij echt niet uit eigen zak hoor.
Daar betalen wij ook voor.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:05

Je hebt mij nooit horen zeggen dat er geen groep is die niet hard werkt. Maar er zijn hier hele bende's met oostblokkers actief. Winkeldiefstallen, zakkenrollers, inbraken waarbij mensen worden vastgebonden, autodiefstallen maar dat wordt voor het gemak even vergeten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:11

Klopt, dat heb ik je nooit horen zeggen. Maar met dingen zoals "9 van de 10" en "Tja ik vind de oost europeanen ook niet zo'n fijne medemens.. " is het natuurlijk niet zo heel gek dat dat wel zo overkomt. Overigens had ik het niet per definitie over jou :)

Maar goed, ik vergeet dat niet hoor. Zie alleen de keerzijde, dat er ook zat Polen zijn die wel hard werken en zich gedragen. En dat die "slechte groep" in het nieuws komt - is dat zo gek? Nee, want de "goede groep" komt natuurlijk nooit in het nieuws ;) of het nou Polen, Marokkanen of Nederlanders zijn.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:12

En groenlinks, pvda en dergelijke hebben geen chauffeurs en assistenten en dergelijke? dat de PVV bewaking nodig heeft zegt ook wel wat over het land waarin we wonen :j

uit ervaring weet ik dat mensen die hier illegaal verblijven vaker geen kaartje kopen voor de trein, dingen vernielen in de trein of gewoon crimineel gedrag vertonen. als er dan procesverbaal wordt opgemaakt wordt diegene die deze uitschrijft nog keihard uitgelachen ook! aangezien ze geen verblijfplaats kunnen zeggen en geen identiteitsbewijs hebben. hierna wordt deze aan de politie overhandigd die op dat moment ook niet veel meer kan dan de man een waarschuwing geven.

maar (en nu lees GOED) er zijn ook genoeg autochtonen die dit gedrag tonen en net zo goed niet aangepakt worden (of te min)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:14

Fiffill schreef:
Klopt, dat heb ik je nooit horen zeggen. Maar met dingen zoals "9 van de 10" en "Tja ik vind de oost europeanen ook niet zo'n fijne medemens.. " is het natuurlijk niet zo heel gek dat dat wel zo overkomt. Overigens had ik het niet per definitie over jou :)

Maar goed, ik vergeet dat niet hoor. Zie alleen de keerzijde, dat er ook zat Polen zijn die wel hard werken en zich gedragen. En dat die "slechte groep" in het nieuws komt - is dat zo gek? Nee, want de "goede groep" komt natuurlijk nooit in het nieuws ;) of het nou Polen, Marokkanen of Nederlanders zijn.

:j Jawel hoor laatst nog een heel stuk op televisie over een camping vol met oostblokkers en hun dagbesteding volgens mij rtl 4. Een heel net stuk en ze zijn er inderdaad wel hardwerkende polen die geen vlieg kwaad doen. Alleen in mijn ogen te weinig .. :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:16

Tiffany schreef:
Fiffill schreef:

:j Jawel hoor laatst nog een heel stuk op televisie over een camping vol met oostblokkers en hun dagbesteding volgens mij rtl 4. Een heel net stuk en ze zijn er inderdaad wel hardwerkende polen die geen vlieg kwaad doen. Alleen in mijn ogen te weinig .. :o

Jammer dat je zoveel vervelende ervaringen hebt, ik heb die gelukkig niet. Ben zelf in Polen geweest ook en daar werken ze even hard trouwens, de mensen die ik ontmoet heb dan (heb daar vrijwilligerswerk gedaan). Het is om te janken trouwens hoe weinig Engels ze kunnen. Mensen van rond de 20 spreken maar een paar woordjes... zelfs niemand sprak Duits!

Het moge duidelijk zijn dat er overlast is van sommige Oost-Europeanen, en ik vind ook zeker dat dat aangepakt moet worden :j ik vind alleen niet dat je hen dingen kunt aanrekenen zoals "ze pakken onze banen in". Dat ligt bij de werkgevers die die banen aanbieden en graag goedkope arbeidskrachten in dienst nemen (vindt je het gek ;) ). Vraag is meer: hoeveel gaat zo'n meldpunt nou toevoegen? In mijn ogen niks. Je kunt beter naar oplossingen zoeken om die criminaliteit tegen te gaan...
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 16-02-12 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:17

gohya schreef:
Maar ik heb een serieuse vraag aan de antiwilders geitenwollensokken (grapje ) figuren. Wat heeft het bij jullie voor meerwaarde dat deze mensen hier komen?

De meerwaarde is dat zij wél ál het werk aanpakken wat ze aangeboden krijgen.
Dat doen wij nederlanders [heel veel] dus niet.Tuinders en Fruittelers zitten te springen om personeel wat ze niet konden krijgen,nu de Polen hier komen hebben ze wél personeel.En hardwerkend personeel!
Ik heb gezien [op t.v.] dat Komkommer Telers tig kilo komkommers konden weg gooien omdat niemand ze wilde plukken! En zo ook met paprika telers en tomaten telers.

Nou, over niet al te lange tijd begint de aspergetijd en daar in Nederland blijkbaar niemand voor te vinden is heeft dat bij mij een behoorlijke meerwaarde.

Ja er zijn hier werkeloze maar zie die maar voor alleen de asperge periode uit de randstad te verhuizen.

BTW...dit kunststukje is niet de enige rede waarom ik tegen Wilders ben....
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-02-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:18

Tiffany schreef:
Fiffill schreef:

Als tegengeluid van alle positieve berichten hier:

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Oh-oh ... -Polen.htm

De reacties op dat stuk zijn voor een groot deel heel anders dan de reacties die ik hier op bokt lees. Ik vraag me - serieus - af waar het verschil van visie vandaan komt. Is de ene groep blind of wil de andere niet zien?

Mijn eigen ervaring: Wij hebben een aantal jaren geleden ook een groepje Polen aan het werk gehad ivm een verbouwing. Toen ze weg waren was ook een groot gedeelte van ons gereedschap weg.... en nee dan heb ik het niet over schroevedraaiers of een nijptang....
Ik snap ook wel dat je om 1 niet de hele wereld kunt haten maar je krijgt toch een nare smaak in je mond en als je dan om je heen nog een aantal gelijkaardige verhalen hoort en je kijkt regelmatig TV en leest de krant, zoals recentelijk weer dat verhaal van die campingbaas die gemolesteerd is door een groep polen, dan is je mening gauw gevormd. Althans in mijn geval.

In Polen is weinig te halen vandaar dat de georganiseerde misdaad naar West Europa komt om daar de boel te stelen en nog erger. En de straffen hier daar lachen ze om.
En natuurlijk heb je ook nederlandse criminelen, maar ik denk niet dat die naar Oost europa gaan. Die blijven wel dichter bij huis....
Ik kan me voorstellen dat ze in Oost europa blij zijn want daar is het misdaadcijfer de laatste jaren fors gezakt, dus logisch dat ze Wilders en zijn ideeën helemaal niet zien zitten.
En economische schade voor Nederland hadden ze ook voorspeld bij de film Fitna, en toen de PVV gedoogpartner werd want oh oh, dat zou wat teweeg brengen in het buitenland..... dus dit is ook weer een storm in een glas water. Waarschijnlijk afleiding creëren voor andere zaken.