Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Wat ik jammer vind is dat ik regelmatig Jehova getuigen aan de deur krijg, ze komen dan met een auto speciaal naar mij toe, kennelijk sta ik in de boeken om koste wat kost omgeturnd te worden...woon in de bible belt...naar de protestanten gaan ze niet....waarom wel naar mij? Ik bedank steeds heel vriendelijk voor hun bezoek...maar ze blijven terug komen...vind ik eigenlijk niet echt respectvol
Quellian schreef:Ik zat vorige week -als atheïst- in de kerk op de begrafenis van mijn tante (gereformeerd).
Werkelijk... ik snáp het gewoon niet. Waarom zou iemand dat willen?
Quellian schreef:Brainless schreef:Wat zou iemand willen?
Welke specifieke dingen van de begrafenis snap je niet?
Het dood-gaan deel :+
Nee, wat denk je? Die hele poppenkast er omheen in de kerk. Begrafenis oke, maar dat prutsmuts over Jezus, Gods handen, God die tranen wegpakt, etc. Dat geleuter duurde 5 kwartier.
mirim schreef:russel schreef:Wat ik jammer vind is dat ik regelmatig Jehova getuigen aan de deur krijg, ze komen dan met een auto speciaal naar mij toe, kennelijk sta ik in de boeken om koste wat kost omgeturnd te worden...woon in de bible belt...naar de protestanten gaan ze niet....waarom wel naar mij? Ik bedank steeds heel vriendelijk voor hun bezoek...maar ze blijven terug komen...vind ik eigenlijk niet echt respectvol
Jehovah's Getuigen komen bij iedereen aan deur, dus ook bij protestanten.
Ik weet niet waar je woont, maar misschien komen ze wel met de auto naar je toe omdat je niet in een straat woont waar je makkelijk van huis naar huis loopt?
Het terugkomen is niet uit disrespect, maar mensen kunnen veranderen, er kunnen dingen in iemands leven gebeuren die er voor zorgen dat je wel wat meer over God of over de Bijbel wilt weten.
mirim schreef:Overigens staat er nergens in de Bijbel dat 'slechte' mensen naar de hel gaan. De mensen die dat verkondigen moeten zich dan zelf gaan verdiepen in wat de Bijbel daarover zegt. Ik ben het nog nergens tegengekomen, het tegendeel is zelfs waar.
Citaat:Ze kunnen toch niet weten of er gelovige mensen of ongelovige mensen achter de deur wonen?