Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:hier ook twiggy.. we zitten ongeveer in hetzelfde schuitje geloof ik.
ik red me ook met zo'n soort inkomen. mijn kinders komen niets te kort. tuurlijk, er is veeel ellende in de wereld, maar dat heeft me niet ervan weerhouden om aan kinderen te beginnen. Ze gaan zich heus wel redden in deze wereld en het komt allemaal wel goed. daar heb ik vertrouwen in. Ik ben dan ook wel een rasoptimist hoor haha..
jammer dat jij dat niet zo ziet bello.
bello2005 schreef:limburg is crimineler dan dat je denkt;)
Sammyoo schreef:Misschien sla ik door, maar ik vind een nare bijklank zitten aan de opmerking 'een moeder kan niet ziek zijn'. Alsof je jezelf beklaagt. En laat ik daar nou een beetje allergisch voor zijn!
En waarom zou je niet ziek kunnen zijn? Kind kan toch ook naar opvang, buren, opa en oma, vader, broer, zus etc. Je bent als moeder heus niet de enige die goed voor je kind kan zorgen.
bello2005 schreef:pauline,
de opvang kost ook geld, ga dan thuis werken ??
je krijgt kindergeld, en nee dat is niet veel, maar als je alleen staand bent, krijg je ook geld van de vader.
dat is die verplicht.
ik vind dat altijd zo leuk gezegd, ja maar er moet toch geld binnen komen.
maar de opvang kost ook geld, dus als je nu gewoon thuis gaat werken ofzo kun je en je kind opvoeden
en je verdient meer .
bello2005 schreef:wie wilt er in DEZE maatschappij nou kinderen ?
juval schreef:Pauline schreef:Wahaha sorry hoor, maar jij bent echt wereldvreemd, meer zeg ik er niet over.
nou ja, wereldvreemd? dat weet ik niet.. een product van de opvoeding. iedereen heeft een andere achtergrond toch. ik ben opgegroeid met werkende ouders, dus ik vind het vrij normaal om zelf ook een werkende ouder te zijn.
bello is dat niet.. dus die heeft daar andere ideeën over.
er is denk ik geen goed of slecht.
wel iets ouderwets misschien
Sammyoo schreef:Haha Diablo, zo was mijn oudste ook, vanaf de geboorte niet willen slapen overdag ('s-nachts gelukkig wel)! Maar nu ze negentien is gaat dat slapen heel veel beter!
bello2005 schreef:dat je daarna wanneer je kind fulltime na school gaat weer gaat werken , is ook voor je eigen beter.
wat moet je anders nog de hele dag thuis ?
dat is mijn mening
juval schreef:ben ik blij dat ik in utrecht woon.
bello2005 schreef:precies !!!
vrouwen die kinderen krijgen moeten voor hun kinderen zorgen
en niet meteen in de opvang duwen, voor wat begin je dan aan kinderen als je er toch niet voor kunt zorgen ??
wie wilt het nou missen dat haar kind de eerste stapjes zet, of de eerste woordjes, voor het eerst zichzelf optrekken..
ik zou dat echt niet willen missen,,
en mensen die zeggen dat dat tegenwoordig niet gaat.. BULLSHIT..
wanneer je thuis blijft als moeder zijnde, moet je natuurlijk op het geld letten. maar je kunt echt wel thuis bij je kinderen zijn !!
om ze op te voeden ..
dus kort gezegd, moeders moeten thuis blijven , en zorgen voor hun kind !!
anders moet je niet aan kinderen beginnen
bello2005 schreef:pauline,
de opvang kost ook geld, ga dan thuis werken ??
je krijgt kindergeld, en nee dat is niet veel, maar als je alleen staand bent, krijg je ook geld van de vader.
dat is die verplicht.
ik vind dat altijd zo leuk gezegd, ja maar er moet toch geld binnen komen.
maar de opvang kost ook geld, dus als je nu gewoon thuis gaat werken ofzo kun je en je kind opvoeden
en je verdient meer .
en niet meteen in de opvang duwen, voor wat begin je dan aan kinderen als je er toch niet voor kunt zorgen ??
wie wilt het nou missen dat haar kind de eerste stapjes zet, of de eerste woordjes, voor het eerst zichzelf optrekken..
wanneer je thuis blijft als moeder zijnde, moet je natuurlijk op het geld letten. maar je kunt echt wel thuis bij je kinderen zijn !!
om ze op te voeden ..
om ze op te voeden ..
Urielle schreef:Sammyoo schreef:Wat bedoel je met deze opmerking? Zou ik een schuldgevoel moeten hebben omdat ik ook financieel voor het grootbrengen van mijn kinderen heb gezorgd?![]()
....Ik heb nooit een schuldgevoel gehad, is ook absoluut niet nodig. Of vind jij van wel?
Dan ben ik jaloers op je en ik denk vele moeders met mij.
Ik weet dat ik niet voldoe en niet kan voldoen aan het plaatje van de zelfstandige vrouw die zichzelf onderhoudt PLUS goede betrokken moeder die veel (wanneer is het genoeg?) qualitytime met haar kinderen doorbrengt, PLUS een interessante partner zijn, PLUS mezelf verder ontwikkelen, PLUS mijn eigen wensen mbt tijd met de kinderen en tijd met de paarden. Daar voel ik me schuldig over, want hoe je het ook invult, je voldoet niet. Daar worstelen veel vrouwen mee, daar sloeg dat anti-schuldgevoel verhaal op. Ik zeg ook vaak graag van alles tegen mezelf waaruit zou moeten blijken dat ik het goed doe maar zo simpel werkt het niet