Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:Ik vind het eigenlijk wel om te lachen dat plaatje, maar triest als je zo over je werk denkt...
Iedereen vindt dat hij eigenlijk meer hoort te verdienen he... En als ik eerlijk ben, zo weinig is het toch niet voor die uren?
MamboBeach schreef:Op dit moment is het zeker niet makkelijk om qua loon meer te krijgen, dat geloof ik!![]()
Jullie denken misschien dat het heel slecht betaald is maar kijk even verder, er zijn nog talloze banen waar je van schrikt wat men krijgt...
Maargoed, ik heb die vraag al eerder gesteld, dit weet iedereen dan toch van tevoren? Waarschijnlijk was die studie het toch waard.
Fiffill schreef:Omdat er talloze andere banen zijn die weinig krijgen, mag je niet voor die van jou opstaan? Ja, dan wordt het nooit wat natuurlijk als iedereen er zo over denkt.
Electra63 schreef:MamboBeach schreef:Ik vind het eigenlijk wel om te lachen dat plaatje, maar triest als je zo over je werk denkt...
Iedereen vindt dat hij eigenlijk meer hoort te verdienen he... En als ik eerlijk ben, zo weinig is het toch niet voor die uren?
http://educatie-en-school.infonu.nl/div ... rwijs.html
Electra63 schreef:MamboBeach schreef:Ik vind het eigenlijk wel om te lachen dat plaatje, maar triest als je zo over je werk denkt...
http://educatie-en-school.infonu.nl/div ... rwijs.html
mayniac_val schreef:MamboBeach schreef:Op dit moment is het zeker niet makkelijk om qua loon meer te krijgen, dat geloof ik!![]()
Jullie denken misschien dat het heel slecht betaald is maar kijk even verder, er zijn nog talloze banen waar je van schrikt wat men krijgt...
Maargoed, ik heb die vraag al eerder gesteld, dit weet iedereen dan toch van tevoren? Waarschijnlijk was die studie het toch waard.
Maar het is altijd al zo geweest, niet alleen nu.
En met een universitaire studie zou ik een hoop meer kunnen verdienen dan ditHet is ook niet het salaris waar we over klagen, het gaat om het complete gebrek aan waardering en het eeuwige gedoe over 'jullie hebben het zo makkelijk'. Dat kunnen mensen buiten het onderwijs nu eenmaal niet weten, want geprobeerd hebben ze het nooit.
MamboBeach schreef:Fiffill schreef:Omdat er talloze andere banen zijn die weinig krijgen, mag je niet voor die van jou opstaan? Ja, dan wordt het nooit wat natuurlijk als iedereen er zo over denkt.
Oh nee hoor, dat hoor je mij niet zeggen maar ik vind leerkrachten altijd erg zeuren en verdedigend uit de hoek komen. Dat is mijn mening, mag ik dat dan ook niet zeggen?
Blue_Eyes schreef:Overigens geeft die tabel wel een wat vertekend beeld; LA, LB of LB+ is toch wel het gros van de docenten, hoor. LD is al een schaal voor een docent met een onderwijsbevoegdheid voor VWO bovenbouw in een zwaar vak, met allerlei extra verantwoordelijkheden. http://www.wordleraarinhetvo.nl/fileadm ... ent_LD.pdf
Fiffill schreef:MamboBeach schreef:
Oh nee hoor, dat hoor je mij niet zeggen maar ik vind leerkrachten altijd erg zeuren en verdedigend uit de hoek komen. Dat is mijn mening, mag ik dat dan ook niet zeggen?
Dat mag je best zeggen hoor. Maar al eens gezien hoe erg leerkrachten worden afgezeken en beledigd in dit topic? Vind het niet gek dat ze zich dan gaan verdedigen.
amj schreef:Daarnaast wordt je meestal alleen maar LD als je meer dan 50% van je uren in de bovenbouw werkt. En laat de schoolleiding er nou vaak net voor zorgen dat je daar onder blijft...
Citaat:Alle mensen die vinden dat leraren klagen over de zwaarte van het beroep wil ik uitnodigen om eens een weekje met mij mee te lopen. En dan wel het hele pakket van lesgeven, mentoraat, nakijken, voorbereiden en extra taken...
MamboBeach schreef:Fiffill schreef:Dat mag je best zeggen hoor. Maar al eens gezien hoe erg leerkrachten worden afgezeken en beledigd in dit topic? Vind het niet gek dat ze zich dan gaan verdedigen.
Nou, dat heb ik nergens geschreven hoor!