Tiggs schreef:kanniet schreef:Ik zal het doorgeven aan die non die ik laatst tegenkwam. Behalve een hoofddoek had ze ook nog een allesbedekende grijze jurk aan, pure vrouwenonderdrukking!
Deze non heeft hiervoor gekozen en conformeert zich hierdoor aan deze kleding. Een moslima kiest er zelden voor een moslima te zijn. De meeste moslims zijn het door geboorte, of ze willen of niet. Ik ken niemand die non is door geboorte en daardoor deze kleding moet dragen/draagt. Bovendien kan de non op elk moment van haar leven ervoor kiezen haar habijt en non-zijn aan de wilgen te hangen. Voor een moslim is dat onmogelijk, dan wel zeer gevaarlijk. Zeer onjuiste vergelijking dus, gaat op alle punten mank.
[/quote]Citaat:Tiggs:
Tsja, dus dan mag het ene geloof wel een hoofddoek op en het andere niet? Omdat even bepaald wordt dat het ene geloof ze wel uit vrije wil draagt en het andere niet?
Vind ik nogal wat...En hoe doen we het dan met die vrouwen op de bible-belt die zo'n vormeloze lange rok aan moeten en niet mogen werken? Of is dat dan weer wel vrije wil?
Vrouwen uit de bible belt kunnen hun geloof afzweren. Dus je kan het vrije wil noemen.
Het gaat zich erom dat je het ene geloof uit vrije wil aanhangt, en je dus conformeert aan de gebruiken daarin, en het andere móet aanhangen, vaak mét de kleding die voorgeschreven wordt. Het ene geloof mag je afzweren, het andere niet. De dwang, dát is het verschil. En dat enkele moslima's er bewust voor kiezen om deze tekenen van het geloof te dragen kan, maar het gros doet het omdat alle andere opties zeer vervelende gevolgen kunnen hebben. Dat noemt men dus dwang.