Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Ik heb nog nooit het woord slaaf in het verband met Zwarte Piet gehoord tot ik deze discussie las....
Het is nog altijdde knecht van sinterklaas
en niet de slaaf van sinterklaas...
ensinterklaasje kom maar binnen met je knecht
en niet kom maar binnen met je slaaf.
Dus waar zouden we het idee vandaan moeten halen dat het een slaaf zou kunnen zijn?
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=knecht
Keuze dus tussen een heleboel betekenissen en dan kiezen ze slaaf er uit.WIE kiest eigenlijk die term?
Het kan net zo goed als kameraad gelezen worden!!!!
Mindim schreef:Nicolletje schreef:
Tja, ik zou hem in zijn gezicht uitlachen, volgens mij is ie harstikke zat. De zwarte meneer achter hem zit met plaatsvervangende schaamte uit het raam te kijken. Deze man zal niet de gehele zwarte bevolking vertegenwoordigen, maar een groep. Net als wij blanken met sinterklaas onze kinderen proberen te indoctrineren met rascisme.
joostvangestel schreef:We kunnen het nu gaan hebben over hoe elfjes gecommandeerd worden door de kerstman
Ekeif96 schreef:Het zelfde met (neger-) zoenen en Jode koeken.
We kunnen dan toch ook zeggen dat blanke vla niet meer mag![]()
Ik vind het gewoon onzin.
Zo kunnen we van alles wel gaan roepen dat het niet mag
Lusitana schreef:Want wat willen die nu eigenlijk WEL en wat doen ze er aan om dat te bereiken?
Maar dat is verder off topic.
HolyPope schreef:Maar dan wel zwemmend, Mindim, als ze het halen.
Mindim schreef:kan je van de marokkanen en turken hier niet zeggen, ook al wonen ze hier al 50 jaar.
Lusitana schreef:Waar is in Nederland het respect van sommige "gasten" (al is dat tigste generatie) voor de tradities van het land?
MarlindeRooz schreef:vibabu schreef:Het stomme is... de mensen die over de naam en het gebeuren zwarte piet vallen vaak het hardst schreeuwen om traditie.
Trouwens, staat sinterklaas niet hoog in de werelderfgoedlijst?
Ja die staat er op