Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biggers schreef:-Alle reizen zijn ruim 2x zo duur
Citaat:-Sommige mensen zijn 40 euro kwijt voor een reis die normaal 5/6 euro kost.
Citaat:-Een kind kan je er niet mee op pad sturen
Citaat:-Demente mensen hebben problemen met in en uit checken
Citaat:-Je kunt niet goed zien of je in of uit gecheckt bent
Citaat:-Als je per ongeluk in en uit checkt tegelijkertijd dan heb je een fikse boete
Citaat:-De kaart is alleen voor hun administratie
Citaat:-Het is niet altijd sneller.
Citaat:-Die palen doen het vaak niet.
Citaat:Dit zijn zomaar wat argumenten die NIET gelogen zijn.
smurffie schreef:Wat ik wel raar vind is dat studenten die gratis reizen ineens moeten in en uit checken.
Waar is dat goed voor, weet iemand dat? zodat ze kunnen zien wat je doet ofzo?
Bailey_4ever schreef:Vannochtend hier ook weer irritaties! Ik kon niet opladen en het oplaadpunt in het dorp was nog gesloten dus het is de vraag of ik terug naar huis kom! Ik kan misschien opladen op het tussenstation maar daar ben ik niet zeker van en dan mis ik mijn trein.. Heel vervelend zo, was er ook niet vanuit gegaan dan het oplaadpunt problemen gaf anders was ik gisteren het dorp even in gegaan.
Biggers schreef:Ik heb de algemene voorwaarden ook eens doorgekeken.
Daarin staat letterlijk: ''Uw pasfoto wordt door TLS gebruikt om uw OV-Chipkaart te maken. Er wordt een digitale versie van uw pasfotoe bewaard''
Dat betekend dat je pasfoto gewoon bewaard wordt.
En in hetzelfde kolom staat: ''Bij bewaar of vragen, bel de klantenservice''
En die zeggen dat het niet anders kan. Maar als je er bezwaar tegen hebt, is er toch wel wat aan te doen...
Ook staat er in de algemene voorwarden, ''Tls Neemt gegevens op in haar administratie voor verschillende doeleinden, waaronder de eventuele productie van een nieuw exemplaar van uw persoonlijke OV chipkaart.''
Ik wil niet veel zeggen, maar wat zijn die andere doeleinden dan?
En voor mensen die nog meer nieuwsgierig worden.
Er komt ook nog administratiekosten voor het opladen van je pasje.
Magrathea schreef:Pasfoto wordt bewaard zodat je niet een nieuwe hoeft in te leveren als je je kaart kwijt bent. Stukje service. Tip trouwens voor de mensen die m op papier aanvragen: zet naam en postcode op de achterkant, als oer dan los raakt op de stapel kunnen ze hem weer terugvinden. Dat is één van de doeleinden. Er zijn nog meer. Wat zijn die dan?????
'gegevens' kan vanalles zijn hè.. ik weet bijv dat je kaart 2 'identiteiten' heeft, de ene is gekoppeld aan je persoonsgegevens, dat is het nummer op de kaart, en de ander zie je als je een bon met 'laatste 12 transacties' uitprint, die registreert hoe en waar je reist. Die 2 identiteiten worden NOOIT gekoppeld, ze kunnen dus alleen zien dat persoon x elke dag van a naar b gaat maar niet wie dat is. Dat kan weer gebruikt worden om de service af te stemmen (betere aansluitingen enzo)
Over de administratiekosten: het enige wat ik me kan indenken dat je bedoelt is dat je aan het loket meer betaalt. Dit is om de druk op het loket te verminderen, wat ik logisch vind, je kan net zo makkelijk ff bij de automaat opladen...