Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:30

20 euro per consult? huh? 9,11 is toch de prijs voor een consult van 10 minuten?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:35

19 euro en een paar centen. Exacte prijs weet ik niet uit me hoofd. Hoe kom jij aan de lagere prijs?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:38

Angeliekje schreef:
Het wordt steeds gekker en gekker hier in Nederland.... _-:( Zei gisteren nog tegen mijn vriend of het geen tijd is om te gaan emigreren??

Ik weet nog dan ik 37 gulden per maand kwijt was aan mijn zorgverzekering "vroeger"...

Dit was ook mijn reactie na het uitlekken van de miljoenennota.
En dan niet alleen om de premie voor de zorgverzekering.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:39

juline schreef:
19 euro en een paar centen. Exacte prijs weet ik niet uit me hoofd. Hoe kom jij aan de lagere prijs?

Net als de miljoenennota is dat gewoon op internet te vinden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:49

juline schreef:

Hoe kom jij aan die prijs, als ik in het systeem kijk en declareer zie je de prijs staan.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:55

Electra63 schreef:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/zvw/wan ... alers.html

Voor de mensen die overwegen hun verzekering op te zeggen, niet doen.

Goede tip :) Gelukkig kan ik het allemaal betalen, maar leuker word het er zo niet op. Denk zeker dat grote(re) gezinnen hier de dupe van zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:04

Je zal versteld staan bij hoeveel mensen de CvZ dit laat uitvoeren. En ook wel terecht. De mensen die wel premie betalen zijn de dupe van de mensen die geen premie betalen.
Als je inderdaad een heel laag inkomen hebt en je neemt alleen de basisverzekering, dan heb je recht op zorgtoeslag, dus is de premie niet heel erg duur, al ben je dan niet volledig verzekerd, maar i.i.g. altijd nog beter dan onverzekerd rond te lopen. De premie is vooral duur voor mensen die geen recht hebben op zorgtoeslag en studerende kinderen hebben boven de 18, maar die verdienen dan wel weer wat meer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:06

Electra en wat te denken van de gezinnen die -geloof ik- boven de 33.000 euro bruto per jaar zitten? Die gaan ook tot 1000 euro per jaar omhoog. Vriendlief en ik zouden daardoor gezamelijk 160 euro bovenop de huidige 235 moeten gaan betalen, daarnaast nog de eigen bijdrage (die er bij mij half januari al door is).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:09

Quellian schreef:
Electra en wat te denken van de gezinnen die -geloof ik- boven de 33.000 euro bruto per jaar zitten? Die gaan ook tot 1000 euro per jaar omhoog. Vriendlief en ik zouden daardoor gezamelijk 160 euro bovenop de huidige 235 moeten gaan betalen, daarnaast nog de eigen bijdrage (die er bij mij half januari al door is).

Ik krijg ook geen zorgtoeslag en ik heb een studerende dochter, dus ik weet hoeveel ik kwijt ben per jaar. En ook mijn eigen bijdrage is al op in januari.
Ik weet niet waar die € 1000 op gebaseerd is. Volgens mij op verlaging kinderbijslag en verlaging van allerlei toeslagen. Heb je dan een aantal kinderen, dan zal dit best kunnen oplopen. Voor jou en je partner lijkt € 1000 me nogal hoog.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:15

dat is de prijs die wij als verzekeraar uit betalen aan de artsen voor een normaal consult. Dus waar gaat het mis?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:22

Electra63 schreef:
Quellian schreef:

Ik krijg ook geen zorgtoeslag en ik heb een studerende dochter, dus ik weet hoeveel ik kwijt ben per jaar. En ook mijn eigen bijdrage is al op in januari.
Ik weet niet waar die € 1000 op gebaseerd is. Volgens mij op verlaging kinderbijslag en verlaging van allerlei toeslagen. Heb je dan een aantal kinderen, dan zal dit best kunnen oplopen. Voor jou en je partner lijkt € 1000 me nogal hoog.

Ik kan niets terug vinden over de verlaging van de kinderbijslag. Wie weet daar meer over? Dacht dat er alleen maar geen inflatiecorrectie zou plaatsvinden...maar ik hoor hier al een paar keer iets over.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:26

Electra63, dat was in eerste instantie het plan. Het kabinet geeft aan dat de premies met zo'n 11 euro p.p.p.m. omhoog zullen gaan, de zorginstellingen geven 20 a 30 euro p.p.p.m. aan, daarnaast gaat de eigen bijdrage omhoog naar 220. Dat betekent enkel aan ziektekostenverzekering (premie en eigen bijdrage) een totaalbedrag van 580 tot 820 euro meer per jaar. Dit zijn enkel de ziektekosten en dan hebben we het nog niet over alle andere bezuinigingen.
Als je boven de inkomensgrens zit dan word je aan alle kanten gepakt, als alles doorgaat zoals 'beloofd', dan wordt het op den duur voordeliger om te stoppen met werken en aanspraak te maken op alle toeslagen.

NatasjavE, de kinderbijslag gaat met ongeveer 10 euro per 3 maanden naar beneden, MAAR -jawel- het wordt inkomensafhankelijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:30

Dus gaat het alleen voor mensen met een bepaald inkomen naar beneden of krijgt je boven een bepaalde inkomens grens helemaal niks meer???
Sorry off topic maar ik kan het nergens vinden...een linkje of pb mag ook...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:32

Ik weet ook niet precies hoe het definitief wordt, maar bij ons is het zo dat we maandelijks 200 euro achteruit gaan door de fratsen zoals ziektekostenpremie, eigen bijdrage en toeslag kinderopvang (die tikt aan!). Kinderbijslag valt dan nog te verwaarlozen (hoe dan ook, er wordt niet mee gegaan in de inflatie).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:37

Als het hele bedrag inkomensafhankelijk wordt dan zijn wij ons enige extraatje kwijt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:38

NatasjavE schreef:
Ik kan niets terug vinden over de verlaging van de kinderbijslag. Wie weet daar meer over? Dacht dat er alleen maar geen inflatiecorrectie zou plaatsvinden...maar ik hoor hier al een paar keer iets over.

Daar is de SGP met succes voor gaan liggen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:38

sarabande schreef:
NatasjavE schreef:

Daar is de SGP met succes voor gaan liggen

De SGP weet ook wel waar haar prioriteiten liggen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:53

Oooohhhh ik had al een hekel aan dat cluppie...maar als ik daardoor ons enige extra-tje kwijtraak }> ivm dat clubje de meest toepasselijke smiley...die lui zijn echt van god los..
Zitten er dan bij de SGP geen mensen die boven modaal verdienen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:00

Electra63 schreef:
De SGP weet ook wel waar haar prioriteiten liggen :D

Ja dus dat hele item kinderbijslag zal weer apart bekeken worden, kijken wat ze nu weer gaan verzinnen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:04

o...wacht er veranderd niets aan de kinderbijslag??? Nou ja...okey was toch al off topic.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:08

NatasjavE schreef:
o...wacht er veranderd niets aan de kinderbijslag??? Nou ja...okey was toch al off topic.

Heb geen idee denk dat er nog wel wat komt was zo last minute met de SGP

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:27

veerledec schreef:
En dat doet pijn inderdaad, en dan zijn we boos op déze regering, maar niet op al die vorige regeringen die dat al lang aan hadden zien komen.

Daar heb je wel een punt, volgens mij is het allemaal begonnen met dat "kwartje van kok" dat kwartje zouden we tijdelijk moeten inleveren en kregen we weer terug... nou niemand heeft volgens mij dat kwartje ooit terug gezien en er is steeds meer ingeleverd...

Nog even en ik kan mn maag aan de kapstok hangen, geld voor eten is er toch niet meer dan...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:47

We kunnen ons ook lekker aanstellen met zn allen...
Ja we moeten bezuinigen, maar kom op zeg, niemand heeft het hier Echt slecht.

Geen geld meer voor eten, kom nu toch. We zijn gewoon veel te veel gepamperd met zn alle, daarom willen we nu niks meer zelf betalen. Ik zie wel wat ik volgend jaar moet betalen, kan er toch niks aan doen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:28

Babsiej schreef:
We kunnen ons ook lekker aanstellen met zn allen...
Ja we moeten bezuinigen, maar kom op zeg, niemand heeft het hier Echt slecht.

Geen geld meer voor eten, kom nu toch. We zijn gewoon veel te veel gepamperd met zn alle, daarom willen we nu niks meer zelf betalen. Ik zie wel wat ik volgend jaar moet betalen, kan er toch niks aan doen.

kijk alsjeblieft eens wat beter om je heen.
ik zie er en ik ken er waar dat werkelijkheid is....en nee,niet vanwege het boven hun stand leven.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:48

Zo zit eindelijk eens achter de pc op de telefoon typt het wat lastiger.
Ik werk dus zelf ook voor een verzekeraar en ja ik tref dagelijks minstens 10 betalingsregelingen echter is dit veelal door het eigen risico en kan ik ook iedere dag uitleggen hoe dit in elkaar steekt. Heel veel mensen snappen dit niet en geven de verzekering of mij persoonlijk de schuld van het niet vergoeden en denken te kunnen dreigen met weggaan want bij een ander zullen ze niet voor hun medicijnen hoeven te betalen. En ja ik krijg ook veel ouderen aan de lijn die een AOW hebben van 800 euro en ja dan is met 2 man eigen risico dit jaar 340 euro een hoop geld en dan volgend jaar 440 euro dat is dus de helft van hun AOW dat is geen doen. Zeker ouderen hebben vaak een uitgebreid pakket dus zijn alleen al gauw 140 euro premie kwijt en met zijn 2tjes 280 tot 300 euro. Dus ja voor de ouderen, uitkeringsgerechtigde en minima is het een hoop geld en zal eten er bij in gaan schieten want het is niet alleen de zorgverzekering ook alle andere vaste lasten gaan er nog vanaf. Dus ja ik kan me erg goed indenken dat er veel mensen zijn die niet meer weten wat te doen. Maar niet verzekeren help je jezelf en anderen niet mee aangezien je zelf via CvZ 148 euro gaat betalen en je mede mens draait er ook voor op. Zeker over het CvZ proces valt een hoop te zeggen aangezien mensen hun normale premie al niet kunnen betalen kunnen zeker niet de premie met 30% boete niet betalen.

Persoonlijk wil ik nog wel even kwijt dat er terecht eerder op gemerkt werd dat we dit blijkbaar zelf allemaal wilde daar we voor dit kabinet gekozen hebben maar dat er minimaal 8 van de 10 man hier er op tegenstribbelen en ik tot nu toe 2 man tegen ben gekomen die zich kunnen vinden in de verhogingen.
Dus hoe de democratie nu in elkaar steekt snap ik niet zo. Volgens mij klopt er daar in Den Haag niet bijster veel of er hebben erg veel mensen toch op deze 3 partijen gestemd en durven/willen dit niet toegeven.

Ik kan me er erg druk over maken hoe alles geregeld is in Nederland en wil dolgraag dit land verlaten maar wordt tegen gehouden door financiële kwesties. Maar kan me op het werk ook soms erg druk maken over hoe "dom" de meeste Nederlanders zijn door te denken dat de verzekeraars de klanten pesten door het eigen risico in rekening te brengen en dat wij als telefoonmiepen daar voor uitgescholden moeten worden. En dat er überhaupt in dit topic gesproken moet worden over telefoonmiepen alsof wij een stel achterlijke debielen zijn die de mensen aan de telefoon belachelijk zitten te maken en daar een flink salaris voor krijgen...