Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:39

Heino schreef:
Winddancer schreef:
Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen!

Ik blijf me verbazen dat dergelijke uitspraken (en nog een aantal andere uitspraken in dit topic) toegelaten worden op Bokt, het is je reinste haatzaaierij. Als er topic over het scheren van je schaamstreek op Bokt verschijnt wordt het direct gesloten om tere kinderzieltjes te beschermen. Maar een negatief en onwaar beeld over mensen in burka verspreiden mag wél. Wie begrijpt dit en kan het me uitleggen?

Onwaar??? Dat vind jij.....vrijheid van meningsuiting ;)

Haatzaaierij? Nee, het is zoals het hier gebeurd. Zelfs een kind heeft identificatieplicht en zij mogen vermomd rondlopen? Beetje cru he? Want dan weet je bij god niet wie of wat je voor je hebt. Ik vind gewoon dat het dan ook voor iedereen moet gelden! Je moet je kunnen identificeren.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:39

Ik ben het er mee eens dat ze gewoon verboden moeten worden op straat. Wat ze thuis doen moet men zelf weten.
We leven hier in een andere cultuur en ook de dragers moeten zich hier maar aanpassen.(in mijn straat wonen veel Marokanen,maar zij zijn heel westers, "wij wonen in Nederland en dragen deze alleen op feesten")
De geld-boete....tja die is wel verschrikkelijk hoog...ze zullen hopen dat men het ook laat neem ik aan.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:40

Electra63 schreef:
Joanne1987 schreef:
dus dat heeft met beschermend opvoeden te maken... snapte al niet waarom mn petekindje ze aliens noemt...

Dat heeft je petekindje dan ergens gehoord: aliens.
Ik hoop niet dat je dat bedoeld met de normen en waarden van Nederlanders: mensen uitschelden als alien.

jaja... gelukkig weet jij hoe ze opgevoed wordt he... het woord alien hoort elk kind wel eens (ooit ET gezien???) dat ze hun alien noemt heeft ze dus maar meteen geleerd, die link leggen :s

en je tweede zin slaat nergens op... een kindje van 3 zegt zoiets ook echt met de bedoeling van uitschelden ja...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:40

Winddancer schreef:
Electra63 schreef:
Wat lees ik hier weer een hoop vooroordelen.
Van de ong. 180 burka-dragers woont er i.i.g. een aantal in Wijchen waar zij mensen beroven, die moeten toch makkelijk te vinden zijn. :=
Dat moslima's met burka niet werken dat kan, dit betekent echter niet dat zij automatisch een uitkering ontvangen, waarschijnlijk worden zij onderhouden door hun echtgenoot. Dus ook de zorgverzekering zal door de echtgenoot worden betaald. Dat 99% van de allochtonen niet werkt, is natuurlijk de grootste onzin. Bijna al het "vuile" ongewaardeerde werk in Nederland wordt door allochtonen gedaan. En natuurlijk zijn er in Nederland ook vrouwen die er voor kiezen (bijv. vanuit hun geloof) om thuis voor de kinderen te zorgen en te worden onderhouden door hun man.
En als kinderen schrikken van iemand in Burka, dan vraag ik me af of je je kind niet te beschermend opvoedt? Een paar jaar geleden ging een kennis (van een klein stadje op het platteland) met de metro in Rotterdam en haar zoontje van 6 schrok van een grote donkere man met rastaharen en pet. Dan denk ik, onder welke steen leven jullie?

Ik ben blij dat ik in Rotterdam woon en niet zoveel vooroordelen heb als sommigen hier in dit topic. :D

Die werken meestal ook niet en als je van één inkomen al minimaal € 240,- moet betalen aan zorgverzekering en je doet maar het "vuile" werk (wat ook zo is, maar je verdient er dus nauwelijks wat mee) houd je toch niks meer voor de overige vaste lasten over....laat staan je levensbehoeften (boodschappen e.d.)

Vaak nemen mensen met lagere inkomens alleen een basisverzekering ad. ong. € 90 per maand en men heeft recht op zorgtoeslag, dus dat valt wel mee, die zorgkostenverzekering voor de lagere inkomens.
En er zijn ook ontzettend veel Nederlanders onverzekerd. Een paar honderduizend. Indien je dan een baan hebt, wordt er gewoon loonbeslag gelegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:42

Electra63 schreef:
Joanne1987 schreef:

Ik hoop niet dat je dat bedoeld met de normen en waarden van Nederlanders: mensen uitschelden als alien.

jaja... gelukkig weet jij hoe ze opgevoed wordt he... het woord alien hoort elk kind wel eens (ooit ET gezien???) dat ze hun alien noemt heeft ze dus maar meteen geleerd, die link leggen :s

en je tweede zin slaat nergens op... een kindje van 3 zegt zoiets ook echt met de bedoeling van uitschelden ja...

Ik heb ook kinderen (en neefjes en nichtjes). Als een kind een allochtoon benoemt als spook of alien, dan heeft hij/zij dit ergens gehoord. Kinderen leggen zelf niet die link. Waarschijnlijk hebben zij thuis (of op straat) dit al eens gehoord. Fijne normen en waarden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:43

Electra63 schreef:
ponylies schreef:
Afbeelding

deze mensen lopen er in wijchen rond stuk of 10 schat ik zo ,
dit is een boerka toch>?

Dat is dan gemakkelijk, deze 10 van de 180 zijn dus crimineel? Aangifte doen en anders de pers, vooral de Telegraaf of Wakker Nederland inschakelen.

In het land waar ze vandaan komen, is het blijkbaar normaal dat ze er zo gesluierd erbij lopen.
Maar ik zou het ook niet zo fijn vinden als ze naast mij zouden wonen.
Je kunt gewoon niet zien, hoe ze zijn en wie er achter dat kleed zit. Dan hebben ze ook nog een man die wil dat ze er zo bijlopen.
Misschien zijn het wel heel aardige mensen, maar het is zo onderdanig zoals de vrouwen zich moeten bedekken.
Maar ik vraag me af of zij zichzelf wel thuisvoelen in een land, waar de meeste vrouwen onbedekt lopen.
Ik denk dat die vrouwen zelf weinig kwaad in de zin hebben, ze hebben zich maar te schikken in hun lot.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:43

Electra63 schreef:
Vaak nemen mensen met lagere inkomens alleen een basisverzekering ad. ong. € 90 per maand en men heeft recht op zorgtoeslag, dus dat valt wel mee, die zorgkostenverzekering voor de lagere inkomens.
En er zijn ook ontzettend veel Nederlanders onverzekerd. Een paar honderduizend. Indien je dan een baan hebt, wordt er gewoon loonbeslag gelegd.

Nou dan zit je toch al op € 180,- voor alleen de basis, wie betaalt de rest??????
En er zijn inderdaad ook genoeg Nederlanders die niet verzekerd zijn, niet alleen de Islamitische die hier wonen enzo, dat klopt!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:45

dennisje schreef:
Ojajoh schreef:
Terecht!!!

Je gezicht bedekken, dus onherkenbaar maken werkt alleen maar criminaliteit in de hand

mee eens :)

Waarom?

Ik vind deze regel echt HEEEEL ver gaan en vind dit echt een grote stap terug. Zelfs een integraal helm mag niet meer?

En als ik dus in de winter met een muts en shawl en weet ik het ingepakt loop dan krijg ik ook een boete? Of iets a la bivakmuts om me te beschermen tegen de kou. Dan ben ik blijkbaar potentieel crimineel. En is er ook maar iemand die nu denkt dat diegene die ECHT crimineel zijn nu geen bivakmuts meer gaan opzetten? :+

En dat de vrouwen die in boeka lopen, die nu maar af doen als ze de straat op gaan? Nee, ze zullen of gewoon hem op houden en hopen dat ze geen boete krijgen, of helemaal de deur niet meer uit gaan...

jesito schreef:
Ik vind het inderdaad ook best intimiderend overkomen.

tja ik vind een vent van 2 meter met een "eng" gezicht intimiderend over komen, dus die mogen ook niet meer op straat?

JuliaMaria schreef:
Soms gaat veiligheid boven geloof, gelukkig maar....... :)

waarom is het minder veilig?

Heino schreef:
JuliaMaria schreef:
Soms gaat veiligheid boven geloof, gelukkig maar....... :)

Wat is er onveilig aan een burka? Vergroot een burka de kans op crimineel gedrag? Of verkleint het de pakkans na crimineel gedrag? Of wat anders??

shilady schreef:
Stel

Ik schaf mezelf een boerka aan en steek iemand neer die ik ontzettend haat
er zijn omstanders dus die zien dus dat ik het hem gedaan
maarja ik blijf natuurlijk niet op die plek en ren er als een haas vandoor ..

Een beetje verstandig iemand rent niet achter een gek aan die net iemand heeft neergestoken maar belt wel de politie :)*

afijn politie word gebelt en er word aan de tel gevraagt hoe ziet de verdachtwe eruit ? Omstander zegt ja het was iemand in een boerka ..

Maar inmiddels heb ik uit het zich van mensen dat ding uit gedaan en ben ik gewoon ik niks boerka die heb ik onderweg gedumpt

Tja hoe gaat de politie mij dan opsporen ????? Omschrijving boerka verders geen herkennings punten...

Tja dit is allemaal heel ver gezocht maar een beetje misdadigers kan hier goed misdaden mee plegen zonder herkent te worden want je ziet geen haar ogen niks :?

Er moet maar net iemand zo slim zijn om zo iemand op klaarlichte dag te vermoorden of neer te steken

ja en iemand die van plan is om iemand neer te steken, die gaat dan natuurlijk HEEEL duidelijk herkenbaar over straat lopen, kom op zeg. En hoe wilde jij super snel weg rennen met je boerka? :+

ben het helemaal eens met jameyskatje

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:46

Electra63 schreef:
Ik heb ook kinderen (en neefjes en nichtjes). Als een kind een allochtoon benoemt als spook of alien, dan heeft hij/zij dit ergens gehoord. Kinderen leggen zelf niet die link. Waarschijnlijk hebben zij thuis (of op straat) dit al eens gehoord. Fijne normen en waarden.

Onzin! Als eens gehoord van vriendjes/vriendinnetje, tv e.d.??? Daar pikken ze heel veel van op. Ook op school van andere klasgenoten.
En laten we eerlijk zijn.....ze zien er voor een kind ook uit als spoken met die gewaden of niet dan.

RoodZonnetje

Winddancer schreef:

Oké, plaats dan maar eens een bron waarin te lezen valt dat 99% van de burka-dragers van Nederland profiteert :) Wat jij hier weergeeft is geen mening, maar een onwaarheid.

Los daarvan heb ik nog steeds van niemand onderbouwd gezien dat burka's idd criminaliteit in de hand werken. Dus, wie voelt zich geroepen? Ojajoh? Dennisje?

MamboBeach

Winddancer schreef:
Electra63 schreef:

Nou dan zit je toch al op € 180,- voor alleen de basis, wie betaalt de rest??????
En er zijn inderdaad ook genoeg Nederlanders die niet verzekerd zijn, niet alleen de Islamitische die hier wonen enzo, dat klopt!

Per jaar betaalt elke verzekerde 30 euro extra voor die mensen die niet verzekerd zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:47

Winddancer schreef:
Electra63 schreef:

Zo zijn er ook zat Nederlanders, vraag je dan ook hoe ze de rest betalen?

Kijk trouwens hier eens op Bokt, hoeveel topics er zijn met werkeloze jonge meiden, wajongers en chronisch zieken. Ik heb alleen het idee, dat het dan minder erg is, omdat het 100% Nederlanders zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:47

ponylies schreef:
nee dat zeg ik niet :(

ik zeg dat een van die mensen uit die groep het heeft gedaan,
wil je aub niet mijn woorden verdraaien,
ik kan jou toch ook met respect behandelen??????????

Ik dacht de hele groep, dat zei je eerder..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:48

Electra63"
[quote="Electra63 schreef:
Joanne1987 schreef:

en je tweede zin slaat nergens op... een kindje van 3 zegt zoiets ook echt met de bedoeling van uitschelden ja...[/quote

nogmaals, fijn dat je dit kunt beoordelen... blijkbaar zijn jouw neefje en nichtje niet zo slim dan, zo kun je het ook zien...

MamboBeach

Ook ik vind het geen rare regel en vindt het eigenlijk niet meer dan logisch met de ID-plicht die we hier hebben.

Winddancer

Heino schreef:
Winddancer schreef:

Oké, plaats dan maar eens een bron waarin te lezen valt dat 99% van de burka-dragers van Nederland profiteert :) Wat jij hier weergeeft is geen mening, maar een onwaarheid.

Los daarvan heb ik nog steeds van niemand onderbouwd gezien dat burka's idd criminaliteit in de hand werken. Dus, wie voelt zich geroepen? Ojajoh? Dennisje?

Quote jij maar eens volledige berichten in plaats van selectief ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:52

Ik ben er niet mee eens dat de boerka verboden moet worden.
Ten eerste, ik heb er geen last van.
Ten tweede, het is uit geloof
En ten derde, ik dacht altijd dat Nederland een multicultureel land was?

Hoe zit het straks met kettingen met kruizen of Jodensterren, mogen die straks ook niet meer gedragen worden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:53

Joanne1987 schreef:
nogmaals, fijn dat je dit kunt beoordelen... blijkbaar zijn jouw neefje en nichtje niet zo slim dan, zo kun je het ook zien...

Ooooh burn

Dus jouw petekindje heeft de film ET gezien en aan de hand daarvan noemt hij/zei moslima's in een burka 'aliens'. Am I right?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:53

Joanna1987,
Ik vind dat mijn neefjes en nichtjes (en mijn eigen kinderen) wel slim zijn en niet bevooroordeeld. Als zij mensen van allochtone afkomst zouden beschouwen als een spook of alien, dan zou ik toch wel twijfelen aan mijn normen en waarden. Ik voed mijn kinderen zo op, dat zij ieder mens beoordelen op hun daden en niet op hun uiterlijk. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan is er misschien minder tweedeling.

Nogmaals: ik, persoonlijk, vind een burka ook niets, maar die vrouwen moeten dat zelf weten, vrijheid van godsdienst. En de regering moet zich met belangrijkere zaken bezig houden.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:56

MamboBeach schreef:
Ook ik vind het geen rare regel en vindt het eigenlijk niet meer dan logisch met de ID-plicht die we hier hebben.

ja ook al zo'n regel waarvan ik denk, waarom? Als ik gewoon over straat wandel en toevallig geen ID mee heb kan ik ook al meteen een boete krijgen? Nog even en iedereen krijgt een chip in zn kont echt serieus let op.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:01

SimoneDV schreef:
MamboBeach schreef:

ja ook al zo'n regel waarvan ik denk, waarom? Als ik gewoon over straat wandel en toevallig geen ID mee heb kan ik ook al meteen een boete krijgen? Nog even en iedereen krijgt een chip in zn kont echt serieus let op.

Weet je wat de andere kant is, als er iemand naar je huis staat en die persoon zal iets kwaad in de zin hebben en kan zich niet identificeren. Politie laat hem lopen en er gebeurt iets dan horen we de mensen wel klagen! Want hypocriet is de mens zeker, en zeker de NL-er! Dit als voorbeeld genomen he.
Als ik mijn rijbewijs niet bij me heb krijg ik ook een boete, vind je dat dan ook raar? En wat als de politie me laat gaan en blijkt dat ik helemaal geen rijbewijs heb...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:02

k weet niet of ik het met deze regel eens ben. Aan de ene kant, identificatie plicht. Aan de andere kant, mag men ook nog zelf weten wat men draagt?

Ik heb nog nooit een moslima in een burka/niquaab gezien. Ik vind het niet mooi, ik vind het achterlijk staan zelfs. Maar als zij daar gelukkig van worden, wie ben ik om ze te verbieden te dragen wat ze willen, he :D.

MamboBeach schreef:
SimoneDV schreef:

Weet je wat de andere kant is, als er iemand naar je huis staat en die persoon zal iets kwaad in de zin hebben en kan zich niet identificeren. Politie laat hem lopen en er gebeurt iets dan horen we de mensen wel klagen! Want hypocriet is de mens zeker, en zeker de NL-er! Dit als voorbeeld genomen he.
Als ik mijn rijbewijs niet bij me heb krijg ik ook een boete, vind je dat dan ook raar? En wat als de politie me laat gaan en blijkt dat ik helemaal geen rijbewijs heb...

Helemaal mee eens _/-\o_ .

Ik ben overigens nog nóóit om mijn ID gevraagd.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:05

SimoneDV schreef:
MamboBeach schreef:

Nee, als je gewoon over straat loopt vragen ze er niet heen, alleen wanneer er een reden voor is zoals een overtreding, misdrijf e.d.
Maar in gebouwen die met beveiligingscamera's werken (winkels, warenhuizen, stations, overheidsgebouwen etc. etc.) vind ik het niet meer dan normaal dat je er herkenbaar op staat. En met een burka is dat gewoon niet zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:06

Winddancer schreef:
Nee, als je gewoon over straat loopt vragen ze er niet heen, alleen wanneer er een reden voor is zoals een overtreding, misdrijf e.d.
Maar in gebouwen die met beveiligingscamera's werken (winkels, warenhuizen, stations, overheidsgebouwen etc. etc.) vind ik het niet meer dan normaal dat je er herkenbaar op staat. En met een burka is dat gewoon niet zo.

Waarom is dat normaal?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:07

_San87_ schreef:
Winddancer schreef:

Waarom is dat normaal?

Omdat elke gek zich wel kan verschuilen achter een burka, maar dat zie je dan niet.