Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:30

waarom dan in godsnaam wel van iemand anders? ik vind het dus echt niet heel wat anders, het is precies hetzelfde, diefstal.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:35

Als jij een euro op straat vind, breng jij het dan naar de politie?
Je weet immers ook niet van wie het is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:38

Die euro wordt nooit meer achterhaald, van wie die is. Van dit geld is bekend van wie het is en anders wordt er van zulke bedragen wel aangifte gedaan. Als ik een losse euro op straat vind, hou ik die meestal apart en stop hem in de eerste collecte die langskomt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:39

Winddancer schreef:

Dit is al vaker gezegt, denk je nou serieus dat iemand naar de politie gaat omdat diegene 1 euro verloren is? In dit geval is het dus wél bekend waar het geld hoort.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:41

Nou i.p.v. 1 euro ligt daar 100 euro......breng je dat naar de politie of geef je het aan de eerste de beste collectebus?
Wedden dat diegene zich waarschijnlijk wel zal melden op het politiebureau.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:42

Winddancer schreef:

Hoezo je weet niet van wie het is? je weet toch dat al dat geld op de snelweg van het geldtransport is? en dat het geld in je kassa van je werkgever is?

dus ik snap nou niet wat je me duidelijk probeert te maken.. ?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:42

als er iemand voor je aan de kassa staat en diegene laat geld vallen... dan geef je dat toch ook terug? of het nou € 2,- is die je hoort vallen... of € 5,- die zwierig naar onder dwarrelt en je dus niet hoort.... en of het nou geld is van degene die voor me staat of van haar moeder die slecht ter been is en zelf niet meer naar de winkel kan....

nogmaals ik weet niet wat ik zelf zou doen.... op het filmpje zie je de pa het ook in zijn zak steken... en je weet natuurlijk nooit hoeveel hij daarna weer eruit haalt als hij het gaat inleveren....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:43

Die mensen wisten in eerste instantie niet van wie dat geld op de snelweg was, daar zijn ze dan achteraf via de media achter gekomen toen ze thuis kwamen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:43

xDramaQueen schreef:
Winddancer schreef:

Hoezo je weet niet van wie het is? je weet toch dat al dat geld op de snelweg van het geldtransport is? en dat het geld in je kassa van je werkgever is?

dus ik snap nou niet wat je me duidelijk probeert te maken.. ?

Ik ook niet :=

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:45

Winddancer schreef:
Nou i.p.v. 1 euro ligt daar 100 euro......breng je dat naar de politie of geef je het aan de eerste de beste collectebus?

Als ik 100 euro vindt zou ik dat melden bij de politie. Als diegene zich meld kan hij/zij het mooi bij mij thuis ophalen. Zou jij niet doen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:45

Winddancer schreef:
Die mensen wisten in eerste instantie niet van wie dat geld op de snelweg was, daar zijn ze dan achteraf via de media achter gekomen toen ze thuis kwamen.

dat is erg (sorry dat ik het moet zeggen) dom, ik ken namelijk nog steeds geen burger die zoveel in zijn linker broekzak heeft zitten, als je zoveel geld ziet liggen snap je toch ook wel dat het van een kassa/transport komt..

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:47

Winddancer schreef:

Ja dus? Achteraf is dat toch wel bekend geworden? Waarom dan nog houden? En buiten dat, als er zoveel geld ligt weet je ook wel dat dat niet zomaar even van iemand is die prongelijk wat is verloren. Beetje dom..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:48

xDramaQueen schreef:
Winddancer schreef:

dat is erg (sorry dat ik het moet zeggen) dom, ik ken namelijk nog steeds geen burger die zoveel in zijn linker broekzak heeft zitten, als je zoveel geld ziet liggen snap je toch ook wel dat het van een kassa/transport komt..

Ik zeg ook niet dat het een slimme actie was :D . De transportwagen was niet te zien, misschien dachten ze dat een of andere maffiabaas het verloren was :+ Ik denk dat ieder mens daar wel zijn eigen gedachten en gevoelens bij heeft gehad. Zijn er misschien bij die het uiteindelijk eerlijk terugbrengen, maar ook genoeg die zich dood lachen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:48

Winddancer schreef:

Ik leg het thuis apart en bel de politie dat ik het gevonden heb :j Als de eigenaar zich meldt, dan hoor ik het wel.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:50

Blue_Eyes schreef:
Winddancer schreef:

Ik leg het thuis apart en bel de politie dat ik het gevonden heb :j Als de eigenaar zich meldt, dan hoor ik het wel.

Is inderdaad het verstandigste, want zelfs politie steekt het in eigen zak als niemand zich meldt :=

xDirkje

Hoe graag ik het ook zou willen hebben, ik ben er zo een die het helaas allemaal teruggeeft |(

xDramaQueen

Misschien moet ik dan toch maar eens met een maffiabaas aanpappen 8-)

Ik zag ook een gozer van GJS geld rapen en in zijn zak steken, vond ik ook errug vreemd..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:51

xDramaQueen schreef:
Ik zag ook een gozer van GJS geld rapen en in zijn zak steken, vond ik ook errug vreemd..

Haha ja dat viel me ook al op _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:55

De chauffeur misschien, die alles weer bij elkaar probeerde te krijgen? :)*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:56

dacht ik dus eerst ook, maar in een gjs bus zijn ze altijd met zijn 2en, en hij duwt de camera weg..

edit: ik zie hem aan het eind bij de politie staan, ik denk dus dat het een collega was maar dan op weg naar werk oid.
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 30-08-11 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:56

Winddancer schreef:

Als kind vond ik 100 gulden in de goot op straat, ik ben toen naar de melkboer gelopen en heb hem gevraagd of hij het verloren had. Hij zei nee, maar ik ga bij alle mensen langs en kan wel voor je vragen wie het verloren heeft dus geef maar aan mij.
Vuile kinderdief, ik hoop dat hij nu straatarm is!

En ik vond een keer 5 gulden op straat, toen zei mijn vriendinnetje dat zij het eerder had zien liggen dan ik en het dus van haar was... dus toen heb ik het netjes aan haar gegeven. Leugenachtig hebberig wezen, weet ik nu!

Dus ik ben wel zo dom dat ik het netjes af zou geven denk ik :')

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:59

Winddancer schreef:
Is inderdaad het verstandigste, want zelfs politie steekt het in eigen zak als niemand zich meldt :=

Als de overheid/de politie als bewaarder wordt aangesteld van gevonden goederen of geld worden zij inderdaad legaal eigenaar als de wettelijke bewaartijd is verstreken :j Maar het is dus helemaal legaal en OK om jezelf als bewaarder aan te laten wijzen en je gegevens aan de politie/gemeente door te geven :)
Het zonder het te melden houden van gevonden goederen of geld is iig niet legaal :n (zie verwijzing naar de betreffende artikelen in het Burgerlijk Wetboek in een eerdere post van mij in dit topic)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:02

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij nogal af hangt van de persoon of ik geld terug zou geven of niet.

Portommonnees bewaar ik thuis, die lever ik niet meer in. Dan stel je politie op de hoogte en die kan eigenaar knip doorsturen.

Bij de pinautomaat: Nuja, ze hebben het mij ook niet gegeven en dus denk ik dat als er een mama met kids net gepind heeft of wat ouder volk dan zal ik het altijd teruggeven en mensen achterna zal lopen. Zijn het vervelende jongeren dan stop ik het in mijn knip. :+

Zo loop ik ook mensen achterna die bijv. boodschappen bij mij op de band hebben laten liggen, dat zijn gewoon de dingen die je als vanzelfsprekend doet.

Echter als ik verkeerd wisselgeld krijg: Lees te veel. Dan stop ik het in de zak en denk ik: Dan moet je maar beter tellen en beter opletten als kassiere zijnde.

Ik ben dus eerlijk als de situatie mij schikt. :')
En het gros van de mensen met mij, gezien de hoeveelheid die ik verloren heb (veel) en de hoeveelheid die ik teruggezien heb (nada).

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:24

Lamar schreef:
Winddancer schreef:

Als kind vond ik 100 gulden in de goot op straat, ik ben toen naar de melkboer gelopen en heb hem gevraagd of hij het verloren had. Hij zei nee, maar ik ga bij alle mensen langs en kan wel voor je vragen wie het verloren heeft dus geef maar aan mij.
Vuile kinderdief, ik hoop dat hij nu straatarm is!
En ik vond een keer 5 gulden op straat, toen zei mijn vriendinnetje dat zij het eerder had zien liggen dan ik en het dus van haar was... dus toen heb ik het netjes aan haar gegeven. Leugenachtig hebberig wezen, weet ik nu!

Dus ik ben wel zo dom dat ik het netjes af zou geven denk ik :')

:')

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:26

Chaos schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij nogal af hangt van de persoon of ik geld terug zou geven of niet.

Portommonnees bewaar ik thuis, die lever ik niet meer in. Dan stel je politie op de hoogte en die kan eigenaar knip doorsturen.

Bij de pinautomaat: Nuja, ze hebben het mij ook niet gegeven en dus denk ik dat als er een mama met kids net gepind heeft of wat ouder volk dan zal ik het altijd teruggeven en mensen achterna zal lopen. Zijn het vervelende jongeren dan stop ik het in mijn knip. :+
Zo loop ik ook mensen achterna die bijv. boodschappen bij mij op de band hebben laten liggen, dat zijn gewoon de dingen die je als vanzelfsprekend doet.

Echter als ik verkeerd wisselgeld krijg: Lees te veel. Dan stop ik het in de zak en denk ik: Dan moet je maar beter tellen en beter opletten als kassiere zijnde.

Ik ben dus eerlijk als de situatie mij schikt. :')
En het gros van de mensen met mij, gezien de hoeveelheid die ik verloren heb (veel) en de hoeveelheid die ik teruggezien heb (nada).

Dat vind ik helemaal achterbaks, ongelovelijk zeg. 8)7