Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winddancer schreef:Als jij een euro op straat vind, breng jij het dan naar de politie?
Je weet immers ook niet van wie het is.
xDramaQueen schreef:Winddancer schreef:Als jij een euro op straat vind, breng jij het dan naar de politie?
Je weet immers ook niet van wie het is.
Hoezo je weet niet van wie het is? je weet toch dat al dat geld op de snelweg van het geldtransport is? en dat het geld in je kassa van je werkgever is?
dus ik snap nou niet wat je me duidelijk probeert te maken.. ?
Winddancer schreef:Nou i.p.v. 1 euro ligt daar 100 euro......breng je dat naar de politie of geef je het aan de eerste de beste collectebus?
Wedden dat diegene zich waarschijnlijk wel zal melden op het politiebureau.
Winddancer schreef:Die mensen wisten in eerste instantie niet van wie dat geld op de snelweg was, daar zijn ze dan achteraf via de media achter gekomen toen ze thuis kwamen.
Winddancer schreef:Die mensen wisten in eerste instantie niet van wie dat geld op de snelweg was, daar zijn ze dan achteraf via de media achter gekomen toen ze thuis kwamen.
xDramaQueen schreef:Winddancer schreef:Die mensen wisten in eerste instantie niet van wie dat geld op de snelweg was, daar zijn ze dan achteraf via de media achter gekomen toen ze thuis kwamen.
dat is erg (sorry dat ik het moet zeggen) dom, ik ken namelijk nog steeds geen burger die zoveel in zijn linker broekzak heeft zitten, als je zoveel geld ziet liggen snap je toch ook wel dat het van een kassa/transport komt..
Winddancer schreef:Nou i.p.v. 1 euro ligt daar 100 euro......breng je dat naar de politie of geef je het aan de eerste de beste collectebus?
Blue_Eyes schreef:Winddancer schreef:Nou i.p.v. 1 euro ligt daar 100 euro......breng je dat naar de politie of geef je het aan de eerste de beste collectebus?
Ik leg het thuis apart en bel de politie dat ik het gevonden hebAls de eigenaar zich meldt, dan hoor ik het wel.
Winddancer schreef:Is inderdaad het verstandigste, want zelfs politie steekt het in eigen zak als niemand zich meldt
Lamar schreef:Winddancer schreef:Nou i.p.v. 1 euro ligt daar 100 euro......breng je dat naar de politie of geef je het aan de eerste de beste collectebus?
Als kind vond ik 100 gulden in de goot op straat, ik ben toen naar de melkboer gelopen en heb hem gevraagd of hij het verloren had. Hij zei nee, maar ik ga bij alle mensen langs en kan wel voor je vragen wie het verloren heeft dus geef maar aan mij.
Vuile kinderdief, ik hoop dat hij nu straatarm is!En ik vond een keer 5 gulden op straat, toen zei mijn vriendinnetje dat zij het eerder had zien liggen dan ik en het dus van haar was... dus toen heb ik het netjes aan haar gegeven. Leugenachtig hebberig wezen, weet ik nu!
Dus ik ben wel zo dom dat ik het netjes af zou geven denk ik
Chaos schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij nogal af hangt van de persoon of ik geld terug zou geven of niet.
Portommonnees bewaar ik thuis, die lever ik niet meer in. Dan stel je politie op de hoogte en die kan eigenaar knip doorsturen.
Bij de pinautomaat: Nuja, ze hebben het mij ook niet gegeven en dus denk ik dat als er een mama met kids net gepind heeft of wat ouder volk dan zal ik het altijd teruggeven en mensen achterna zal lopen. Zijn het vervelende jongeren dan stop ik het in mijn knip.
Zo loop ik ook mensen achterna die bijv. boodschappen bij mij op de band hebben laten liggen, dat zijn gewoon de dingen die je als vanzelfsprekend doet.
Echter als ik verkeerd wisselgeld krijg: Lees te veel. Dan stop ik het in de zak en denk ik: Dan moet je maar beter tellen en beter opletten als kassiere zijnde.
Ik ben dus eerlijk als de situatie mij schikt.
En het gros van de mensen met mij, gezien de hoeveelheid die ik verloren heb (veel) en de hoeveelheid die ik teruggezien heb (nada).