Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:06

Uiteindelijk 21 doden. Maar dat was op de dag zelf ook allemaal niet zo bekend en er zijn ook later mensen bezweken aan hun verwondingen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:06

Je kan bellen naar +32(0)11 23 97 11, dan word je doorverbonden met de hulpdiensten en kunnen ze je vast wel vertellen of die naam al dan niet op de lijst staat.

Inderdaad, netwerk ligt volledig plat, op het nieuws zeiden ze nog dat een kleine minderheid door het bereik heen komt :(:)

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:07

Op Pukkelpop zelf doet ook de ronde dat er meer doden zijn dan het officiële..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:07

Dames ik ga slapen!

Ik zal onze engeltjes toespreken en hopende dat dit ons (de festivalganger) nooit gaat overkomen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:08

Yasmine schreef:
Roosch heeft inderdaad gelijk, vorig jaar waren er ook 2 doden. Een tourmanager die backstage aan een hartaanval overleed en een bandlid dat na zijn show in het publiek was gesprongen, op een meisje was geland dat in kritieke toestand naar het ziekenhuis is afgevoerd. Hij heeft zich na zijn show van een verlichtingspaal gegooid op de parking van het festival... Verschrikkelijk hoeveel bad luck dit festival heeft gehad de laatste jaren :\

jeetje, dat is best naar.

Zag vanmorgen in de krant de foto van de tentweide (al die tentjes een mm van elkaar) en vertelde nog tegen men ouders als daar maar niks gebeurd. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:09

LadyLisatje schreef:
Op Pukkelpop zelf doet ook de ronde dat er meer doden zijn dan het officiële..

Dat wil ik best geloven, zij zitten bij de bron en er zal vast over niets anders gepraat worden! Het moet daar nogal een stresstoestand zijn nu.

Tieneke

Roosch schreef:
Ik denk dat er maar een klein percentage bezoekers iets meegekregen heeft van de ellende eigenlijk.. op noodweer na.

Dat hangt er maar vanaf wat je onder ellende verstaat in dit geval. Overal zijn (zwaar)gewonen afgevoerd, al die chaos, uren en uren lang, duizenden die nu nog steeds daar staan te wachten... Je weet niet eens of je ergens gaat slapen vannacht, vind dat toch behoorlijk ellendig. Het noodweer was ook niet zomaar noodweer. Ik heb dit weer nog nooit eerder meegemaakt en hier zijn al talloze bomen omgevallen in het verleden. Dit was een categorie hoger. En die mensen hebben daar gewoon ingestaan...

Veertje96

Nog meer slachtoffers?

Ayasha
Blogger

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:10

He mooi, mijn werk biedt ook slaapplekken aan voor kampeerders! :+:

Roosch

Er zullen ongetwijfeld meer slachtoffers zijn dan nu bekend.

Anoniem

Inderdaad Lesilla, die tentjes staan daar jaar na jaar super dicht op elkaar gepropt! Wel gezellig hoor, maar inderdaad niet meteen het veiligst. Hoewel het voor zulk noodweer niet veel meer uitmaakt hoe de tentjes stonden...

Weet je wat ik - naast alle slachtoffers - zo erg vind, al die mensen die tot op het bot zijn natgeregend en nu nog gewoon buiten moeten staan!

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:11

Robin_S schreef:
Inderdaad Lesilla, die tentjes staan daar jaar na jaar super dicht op elkaar gepropt! Wel gezellig hoor, maar inderdaad niet meteen het veiligst. Hoewel het voor zulk noodweer niet veel meer uitmaakt hoe de tentjes stonden...

Weet je wat ik - naast alle slachtoffers - zo erg vind, al die mensen die tot op het bot zijn natgeregend en nu nog gewoon buiten moeten staan!

Ja mijn vriendin kwam ook zeiknat thuis en vele staan daar gewoon nog!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:12

Die meisjes hier daarstraks hadden een natgeregend koud bakje friet bij :+ Geen kleren, geen schoenen, maar wel een natgeregend koud bakje friet :D Hadden ze duidelijk ook geen zin meer in, want het staat hier nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:13

De brandweer zou dekentjes en warme drank moeten uitdelen of zoiets (als ze dat al niet aan het doen zijn)..

Anoniem

Ik ga ook mijn bed opzoeken, kan hier wel blijven zitten maar dat helpt ook niemand vooruit.
Ik hoop dat iedereen snel ouders/vrienden/... terugziet en dat iedereen die naar huis wil naar huis kan, of in ieder geval snel een droge & warme plek voor de nacht heeft. Hoop ook dat tegen morgenvroeg er geen verdere (dodelijke) slachtoffers zijn bijgekomen. Morgenvroeg om 8u is er trouwens nog een speciale nieuwsuitzending op VTM. Geen idee of Eén ook zoiets doet.

Anoniem

Tieneke schreef:
Die meisjes hier daarstraks hadden een natgeregend koud bakje friet bij :+ Geen kleren, geen schoenen, maar wel een natgeregend koud bakje friet :D Hadden ze duidelijk ook geen zin meer in, want het staat hier nog.

Haha, liggen al hun kleren dan nog op de camping?

LadyLisatje

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:15

Ik kwam op youtube een filmpje tegen van de camping dat na de storm gefilmd was. Het viel me heel goed mee hoe die er uit zag, afgezien van een hele grote plas water. Tweede helft van dit filmpje:

Het zou me helaas niet verbazen als er morgen nog meer zware slachtoffers zijn, de hulpdiensten zijn volgens mij nog niet helemaal tot alle plekjes doorgedrongen...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:16

Veertje96 schreef:
Vriendin van mij was er, haar vriendin is dood...
Zij is nogal van slag, ik wete niet wat ik haar moet zeggen !

Jeetje, wat vreselijk. :\

Ik ben ook echt al de hele avond aangeslagen van wat er gebeurd is. Moest eigenlijk studeren, maar daar is echt niets van gekomen.

X__Trees schreef:
Zus van vriend is half vertrappeld, gelukkig slechts breuken, ligt in het ziekenhuis maar het is meer shock omdat ze alles voor haar ogen zag gebeuren..

Pff, ook erg, maar gelukkig leeft ze nog. :\ Het lijkt me ook echt bizar en heel erg beangstigend om zoiets mee te maken.

Yasmine schreef:
En zo ken ik ook heel veel mensen die erg teleurgesteld zullen zijn over vandaag. Foo Fighters was dé headliner van vanavond, die hebben al jaaaaaren niet meer in België gespeeld en waren dé publiekstrekker dit jaar.

Ik las net een bericht van iemand op Facebook, dat hij naar één van zijn vrienden stuurde. Stond iets in als: "Wees blij dat je Foo Fighters al gezien hebt dit jaar, want dit zou mijn Pukkelpop tenminste hard verpesten."
Heb me moeten inhouden om niet te reageren... :x (al vraag ik me af hoe hij het werkelijk bedoelt, want ik vind hem echt geen persoon om zoiets te zeggen)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:16

Robin_S schreef:
Tieneke schreef:

Haha, liggen al hun kleren dan nog op de camping?

Ik denk het wel. Ze hadden dus echt niks bij en hun tent stond daar nog, dus ik vermoed dat al hun spullen daarin lagen. En ja, eentje dus zonder schoenen en beide met totaal doorweekte kleren die ze aanhadden. We wilden ze wel drogen voor hen, maar ze wilden graag gewoon de auto in en naar huis, wat natuurlijk te begrijpen was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:17

Nu roepen ze op twitter op om niet meer richting station en kempis che steenweg te gaan omdat de ambulances niet door kunnen.

Spirit

Filmpje van de camping heb ik ook gezien, viel me inderdaad goed mee! Al zal alles toch wel doorweekt zijn na zo'n bui?

Veertje96

Ik word er positief emotioneel van als ik hoor dat ziekenhuizen, hotels, omstandigers,... een slaapplek aan bieden.

Anoniem

De campingweide valt inderdaad goed mee, alle spullen zullen wel nat zijn! (Tenzij de tentjes echt zó goed waterdicht zijn)

lesilla

Robin_S schreef:
De brandweer zou dekentjes en warme drank moeten uitdelen of zoiets (als ze dat al niet aan het doen zijn)..

Maar als je kletsnat bent helpt dat niet zo super, en natuurlijk de schok van het hele gebeuren