Citaat:want mensen mogen mensen niet van hun leven beroven maar ook niet van hun vrijheid!
wat een vreemde zin is dit , ben het er in de verste verte niet mee eens
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pashon schreef:Ik ben helemaal voor. Wij betalen ons nu scheel aan de belasting en de mensen in de gevangenis lachen zit rot, oke hebben misschien niet alle luxe die wij hebben, maar krijgen alles wat ze nodig zijn en ondertussen werken ze ook nog weliswaar voor een paar banketstaaf centen maar als ze vrij komen krijgen ze wel een zak met geld mee om zich eerst even mee te redden. Vervolgens komen ze bijnan niet meer aan het werk en betalen wij hun uitkering ook nog als ze al vrij komen natuurlijk.
En dan de mensen die zich even voor gek laten verklaren nee kom maar op met die doodstraf!
Lijfstraffen endergelijke zijn misschien niet meer van deze tijd, maar lijkt me een stuk effectiever!
Lobke_ schreef:BrankaZ schreef:Als je het hebt over terug naar de middeleeuwen gaan....
Misschien is dat op sommige punten juist wel goed om het weer terug te brengen
wendyP schreef:Doodstraf moet overal afgeschaft worden vind ik. Ik vind dat je niet mag beslissen over andermans leven, hoe erg hij ook iets heeft gedaan. Levenslang vind ik nog beter, dan kunnen ze tenminste nadenken en alles. Bij de doodstraf is het je hebt even pijn, en dan ben je dood en van alle gezeur af.
Deze discussie hebben we hier thuis echt al heel vaak gehad, hihi
Nagano schreef:sorry hoor
je mag niemands leven afnemmen
kom op zeg er zijn er zat die dit door dat ze een moord hebben gepleegt
wel doen
Tiggs schreef:Nagano schreef:sorry hoor
wel doen
En dus mogen wij dat wel doen??
Waarom, omdat we er een goede reden voor hebben? Ongetwijfeld vond de moordenaar dat hij dat ook had..
Enne, misschien heb je eroverheen gelezen, maar hier is al meerdere malen aangegeven dat de doodstraf heel veel kost. Ook onze belastingcenten.
Nagano schreef:wendyP schreef:Doodstraf moet overal afgeschaft worden vind ik. Ik vind dat je niet mag beslissen over andermans leven, hoe erg hij ook iets heeft gedaan. Levenslang vind ik nog beter, dan kunnen ze tenminste nadenken en alles. Bij de doodstraf is het je hebt even pijn, en dan ben je dood en van alle gezeur af.
Deze discussie hebben we hier thuis echt al heel vaak gehad, hihi
sorry hoor
wel doen
en als ze in de bak zitten gaan ze na denken echt niet
en wij maar betalen voor hun![]()