de doodstraf weer invoeren wat vinden jullie hier van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:43

Citaat:
want mensen mogen mensen niet van hun leven beroven maar ook niet van hun vrijheid!

wat een vreemde zin is dit , ben het er in de verste verte niet mee eens

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:50

sjonnie48 schreef:
Citaat:
want mensen mogen mensen niet van hun leven beroven maar ook niet van hun vrijheid!

wat een vreemde zin is dit , ben het er in de verste verte niet mee eens

Inderdaad. Wat voor straffen heb jij dan in gedachten? Of gewoon niet meer straffen bij wetsovertreding?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:09

Ja idd gewoon fout gedrag negeren en goed gedrag belonen ?
of fout gedrag ook belonen , dat doen ze met criminele marokanen ook al , als ze
telkens hun clubhuis in de brand steken krijgen ze na 3 keer een hele luxe clubhuis , hahahaaa
waar gebeurd hoor , op hoograven

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:21

Laten we onze bejaarden in de gevangenis zetten en de criminelen in een verpleeghuis!

Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's, en wandelingetjes.
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische – en tandheelkundige behandelingen, rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen.

Ze worden constant via videocamera’s in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben.
Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen en al hun kleding wordt gewassen en gestreken naar hen terug gebracht.
Een surveillant checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden en hapjes naar hun cel.
Ze kunnen familiebezoek ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen is.

Ze hebben toegang tot een bibliotheek, de sportzaal, ‘n geestelijke raadgever, het zwembad en mogen een opleiding volgen.
Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden .
Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen gedaan kunnen worden.

Elke bejaarde heeft de beschikking over een computer, ‘n TV, ‘n radio en dagelijkse telefoongesprekken.

Een bestuur met managers is aangesteld om klachten in behandeling te nemen en de surveillanten moeten zich aan een strenge code hoe de bejaarden te behandelen, houden.
Terwijl aan de andere kant…

De criminelen koud eten krijgen, en alleen worden gelaten zonder dat er naar ze omgekeken wordt.
De lichten gaan om negen uur ’s avonds uit en douchen kan eens per week.

Ze wonen in een kleine kamer, betalen 500/1500 euro per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen..

Zet je toch wel even aan het denken niet?

Bron

Nav uitzendig gister van Jesse, meneer vermoord.. meneer krijgt 12 jaar. Ongeloofelijk.

MSQuincyTE

Re: de doodstraf weer invoeren wat vinden jullie hier van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:38

Zulke mensen moeten gewoon in het openbaar opgehangen worden, net als kinderverkachters

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:14

Als je het hebt over terug naar de middeleeuwen gaan....

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:22

BrankaZ schreef:

Misschien is dat op sommige punten juist wel goed om het weer terug te brengen ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:40

Ja hoor, helemaal mee eens

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:47

Pashon schreef:
Ik ben helemaal voor. Wij betalen ons nu scheel aan de belasting en de mensen in de gevangenis lachen zit rot, oke hebben misschien niet alle luxe die wij hebben, maar krijgen alles wat ze nodig zijn en ondertussen werken ze ook nog weliswaar voor een paar banketstaaf centen maar als ze vrij komen krijgen ze wel een zak met geld mee om zich eerst even mee te redden. Vervolgens komen ze bijnan niet meer aan het werk en betalen wij hun uitkering ook nog als ze al vrij komen natuurlijk.

En dan de mensen die zich even voor gek laten verklaren nee kom maar op met die doodstraf!

Lijfstraffen endergelijke zijn misschien niet meer van deze tijd, maar lijkt me een stuk effectiever!

Ben jij überhaupt wel eens binnen in een gevangenis geweest? Ze krijgen zéker niet alles wat ze nodig hebben. En een zak geld meekrijgen als ze vrij komen :? . Nee hoor, wij hebben altijd de misvatting dat levenslang niet in NL bestaat en door series als Vrouwenvleugel denken we allemaal dat onze gevangenen er luze bij zitten. Begrijp me niet verkeerd, ze zitten er niets voor niets maar er is wel een verschil tussen feit en fabel ;).

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:53

Is het alweer tijd voor de jaarlijkse doodstraf discussie? gaat die tijd toch heen!

Ik zie de doodstraf niet als een echte oplossing. Hoewel ik gevoelsmatig het mensen wel eens toewens weet ik ook de gruwelijke nadelen hiervan. Vaak genoeg dat het Amerikaanse rechtsysteem met zijn doodstraf heeft laten zien dat ook onschuldige mensen hiervan de dupe zijn. Laatst nog zijn 3 mannen vrij gelaten die 20 jaar geleden waren veroordeelt voor het doden van drie kinderen. Satanische ritueel, zij droegen goth kleding maar nooit was er echt bewijs. Een van hun was veroordeelt tot de doodstraf, de rest levenslang. Nu hun zaak weer aan het licht kwam omdat de dood veroordeelde ter dood zou worden gebracht werd duidelijk dat er nooit genoeg bewijs was jegens hun. Het hele zaakje rammelde aan alle kanten. Nu de mannen vrij zijn, en duidelijk is dat zij niet de moordenaars kunnen zijn. Wat nou als dat met jou broer/zus vader/moeder oom of tante gebeurd?

Gevangenissen zijn bewust mensvriendelijk om er voor te zorgen dat de zweer gemoedelijk blijft. Vergeet niet dat deze mensen opgesloten zitten, niet hun kinderen of vrouw kunnen zien waneer zij dat willen. En met elkaar zitten opgescheept. Om veiligheid te garanderen voor de bewakers, maar ook voor de gevangenen zelf word er voor gezorgd dat ze zo stress vrij mogelijk leven. Het is bewezen dat hoe beter een gevangenen zich voelt, hoe eerder hij geneigd is zijn leven te beteren. Bijgevoegde filmpje laat een open gevangenis zien gelegen op een eiland van Noorwegen. De cijfers waren geloof ik als volgt, slechts 10% van deze mensen gaan terug naar hun oude gewoonte. Normaal is dit 30%.

Je kunt als wijsneus westerling zonder enig kennis van zaken wel gaan zeuren over hoe alles werkt in de gevangenissen. Maar er is wel gekozen voor dit systeem omdat het beter en veiliger werkt dat wat er eerder was. Ik denk dat mensen de ernst van een gevangenis straf ernstig onderschatten net als hoe TBS werkt. Wat wel jammer is, omdat je dan onnodige reacties krijgt.

http://www.deathpenaltyinfo.org/innocence-and-death-penalty
http://www.deathpenaltyinfo.org/executed-possibly-innocent
http://en.wikipedia.org/wiki/West_Memphis_Three

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:10

Lobke_ schreef:
BrankaZ schreef:

Misschien is dat op sommige punten juist wel goed om het weer terug te brengen ;)

Dat idee deel ik niet met je. Kijk eens naar de landen in het midden oosten waar men doodstraffen openbaar uitvoert. Dat vinden we toch ook barbaars? Doodstraffen zijn niet voor niets afgeschafd. Weer invoeren zou ik een neerwaartse spiraal vinden, helemaal als het ook nog eens openbaar moet.
Doodstraf schrikt niet af. In tegendeel. Het is alleen maar een wraak. En wat is de winst bij wraak?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:58

Doodstraf moet overal afgeschaft worden vind ik. Ik vind dat je niet mag beslissen over andermans leven, hoe erg hij ook iets heeft gedaan. Levenslang vind ik nog beter, dan kunnen ze tenminste nadenken en alles. Bij de doodstraf is het je hebt even pijn, en dan ben je dood en van alle gezeur af.

Deze discussie hebben we hier thuis echt al heel vaak gehad, hihi O:)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:51

wendyP schreef:
Doodstraf moet overal afgeschaft worden vind ik. Ik vind dat je niet mag beslissen over andermans leven, hoe erg hij ook iets heeft gedaan. Levenslang vind ik nog beter, dan kunnen ze tenminste nadenken en alles. Bij de doodstraf is het je hebt even pijn, en dan ben je dood en van alle gezeur af.

sorry hoor
je mag niemands leven afnemmen
kom op zeg er zijn er zat die dit door dat ze een moord hebben gepleegt
wel doen
en als ze in de bak zitten gaan ze na denken echt niet
en wij maar betalen voor hun :( :(

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:20

Nagano schreef:
sorry hoor
wel doen

En dus mogen wij dat wel doen??
Waarom, omdat we er een goede reden voor hebben? Ongetwijfeld vond de moordenaar dat hij dat ook had..

Enne, misschien heb je eroverheen gelezen, maar hier is al meerdere malen aangegeven dat de doodstraf heel veel kost. Ook onze belastingcenten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:01

En wat denk je dat het kost als ze de verkeerde ombrengen? of onterecht veroordeelt was. Ik denk niet dat mensen daadwerkelijk snappen wat het precies inhoud om zulke stappen te zetten. Na hun idee is het gewoon een knopje indrukken en klaar is kees. Ondertussen zitten mensen soms 20 jaar te wachten tot hun dood, kost het de staat handen vol geld voor de papier romp slomp en wat denk je wat voor trauma het is voor evt familie kinderen van zo'n man of vrouw. Ik zou zeggen, als je het allemaal zo fantastisch is ga dan eens heen, ga eens kijken of je het nog zo geweldig vind ondertussen en volwassen man vrouw zichzelf de broek vol plast als hij/zij electrische schokken door diens lichaam krijgt. Of jij je nog groot kunt houden bij hun smeekbedes en niet zeker weten of hij/zij daadwerkelijk schuldig was. Stelletje dappere dodo's hier om te zeggen dat het maar moet, maar vooral niet gaan nadenken over de impact van zulke dingen.

Tiggs schreef:
Nagano schreef:
sorry hoor
wel doen

En dus mogen wij dat wel doen??
Waarom, omdat we er een goede reden voor hebben? Ongetwijfeld vond de moordenaar dat hij dat ook had..

Enne, misschien heb je eroverheen gelezen, maar hier is al meerdere malen aangegeven dat de doodstraf heel veel kost. Ook onze belastingcenten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:57

Over de doodstraf invoeren.
Ik snap überhaupt het nut er niet van!
Geef deze persoon dan levenslang!
Als je iemand écht pijn wilt doen, moet je hem laten lijden. (niet met eten en drinken)
Bijvoorbeeld bij bryvik (hoe je het ook mag schrijven).
Laat hem achter een schermpje zitten, en met de ouders praten van de overledenen. Hoe een idioot dat ook is! (Alleen wanneer ouders daar zelf toestemming toe geven om te praten met bryvik. )
Dan in hoop dat hij ziet wat hij al die onschuldige mensen heeft aangedaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:17

Die man is geestelijk niet goed, ik denk dat je eerder de ouders er mee straft dan hem. Omdat hij namelijk graag zijn verhaal doet erover en echt niet inziet dat wat hij heeft gedaan slecht is. Ik denk niet dat je helemaal snapt wat voor impact het heeft voor de familie en vrienden van de overleden mensen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:24

En dan. Dan ziet hij amper iets van de wereld. Alsof dat hem intresseert.
Een doodstraf kan hem niets schelen. Als hij dood is, heeft hij geen pijn meer.

Ik zou tevens wel denken.: ''zo weer een gestoorde gek van de wereld.''
Maar dan heeft hij geen pijn. Geen last van dingen. Dan is het eigenlijk een soort beloning wat je hem geeft.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:31

Ik denk niet dat een man als hem te straffen valt. Hij denkt op een hele andere manier dan ons, zijn beloning staat hem immers te wachten na het leven en dat is eigelijk het enige wat telt. De rest, de misschien levenslange opsluiting is alleen maar een test voor hem om te laten zien hoe trouw hij is aan zijn god. Het is alleen maar frustrerend voor de mensen om hem heen, omdat wij gewoon niet zien/denken wat hij ziet/denkt. Je kan niet doordringen bij zulke mensen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:41

Nagano schreef:
wendyP schreef:

sorry hoor
wel doen
en als ze in de bak zitten gaan ze na denken echt niet
en wij maar betalen voor hun :( :(

ja dat is fout, hartstikke fout maar ik vind gewoon dat je zelfs dan niet het recht hebt om iemand anders te doden. Je moet niet doen wat je niet wilt dat een ander doet.Dan kunnen ze beter een flinke straf krijgen, levenslang, dan kunnen ze tenminste nadenken over wat hun fouten zijn. Anders zou het toch wel heel makkelijk zijn, iemand vermoorden, hup zelf dood en het probleem is opgelost :n

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:06

Wat denk je dan over degene die de doodstraf zou moeten uitvoeren?
In principe begaat deze dan ook een moord, maar wel met toestemming.
Wat is het verschil, moord is moord. En uiteindelijk heeft die persoon het dan moeten uitvoeren
in opdracht van, maar als die 's avonds in zijn bed ligt heeft die de beelden voor zich dat hij
iemand vermoord heeft.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:35

Dat is voor die mensen ook zeker niet altijd even makkelijk. Vaak kennen de bewakers de gevangenen na zo'n lange tijd. Het is -ondanks wat ze hebben gedaan- een in-humane manier van rechtvaardigheid.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:06

Stond vandaag in de krant, er heerst nog steeds twijfel over deze zaak en toch is deze man om het leven gebracht. Walgelijke vertoning over hoe de doodstraf een te definitieve manier van recht is. Niet alleen omdat deze man vanaf 1989 zit te wachten op zijn dood, maar ook omdat er niet genoeg fysiek bewijs was en meerdere getuigen waren terug getrokken.

Vooral terug voeren de doodstraf, zullen we dan maar ook gaan kijken hoeveel 'moordenaars' in de afgelopen jaren onterecht zijn beschuldigt in Nederland?

Omstreden executie Troy Davis alsnog uitgevoerd

JACKSON - De veelbesproken executie van de Amerikaan Troy Davis is alsnog woensdagavond (lokale tijd) uitgevoerd in de gevangenis van Jackson in de staat Georgia.

Executie Troy Davis Fotoserie
Hij overleed om 23.08 uur, aldus gevangenisfunctionarissen.
Het Amerikaans hooggerechtshof had woensdag op het laatste moment zijn executie uitgesteld om een op het nippertje ingediend beroep te bekijken. Dat werd na ruim vier uur beraad alsnog afgewezen, meldden Amerikaanse media woensdagavond laat.

De executie door een dodelijke injectie stond in eerste instantie gepland voor 19.00 uur lokale tijd. Ongeveer 200 mensen hadden zich buiten de gevangenis verzameld en betoogden tegen de executie.
Agent
De zwarte Davis (42) was veroordeeld omdat hij een blanke agent had doodgeschoten tijdens een parkeerruzie in 1989, maar er is geen fysiek bewijs en zeven van de negen getuigen trokken hun verhaal in. Davis heeft altijd volgehouden onschuldig te zijn. Een gratieverzoek werd dinsdag nog afgewezen.
''Om een man de doodstraf te geven bij zoveel twijfel is een schandelijke belediging van de rechtvaardigheid'', verklaarde Amnesty International eerder.
De Amerikaan is symbool geworden van tegenstanders van de doodstraf. Ook de internationale gemeenschap bemoeide zich ermee en sprak zich uit tegen de executie.
Texas
Ondertussen ging eerder op de avond de executie van Ku Klux Klan-lid Lawrence Brewer in Texas gewoon door zonder enig protest, aldus functionarissen van de gevangenis waar Brewers doodstraf voltrokken werd.
De 44-jarige blanke man had met twee medeplichtigen een gehandicapte zwarte man vermoord in 1998. Volgens een woordvoerster van een beweging uit Texas die actie voert tegen de doodstraf was Brewer ''geen sympathieke man''.

http://www.nu.nl/buitenland/2622165/omstreden-executie-troy-davis-alsnog-uitgevoerd.html

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:09

Het moet je maar gebeuren, vermoord worden voor iets dat jij niet hebt gedaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:11

En vervolgens 22 jaar moeten wachten tot je vermoord word.