Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Als je écht iets wilt doen, Stem dan voor een hogere vleesprijs.
_San87_ schreef:Als je écht iets wilt doen, Stem dan voor een hogere vleesprijs.
Zinia schreef:Het kan mij niet schelen of het een eenzijdig beeld is, het beeld is er en of dit nou aan elkaar is gezet of niet... de beelden liegen er niet om.
Natuurlijk doen boeren er vast wel 'iets' aan, maar het feit blijft dat de dieren te klein, te dicht op elkaar, zonder daglicht vet worden gemest en als product worden gezien i.p.v als intelligent dier.
Een varken is na de dolfijn het meest intelligente zoogdier... het doet mij pijn dat varkens zo'n leven hebben en als massaconsumptie-product gebruikt.
Het is niet goed te praten dat deze actiegroep s'nachts ingebroken heeft om zo een beeld te laten zien en dan ziet het er waarschijnlijk iets te eenzijdig uit, maar tegenhangers en ook tegenhangers hier op bokt moeten niet doen alsof het ineens allemaal niet bestaat omdat de beelden achter elkaar zijn gezet.
Varkensboeren en tegenhangers die in een slachtofferrol kruipen, dikke -1
svdijk86 schreef:_San87_ schreef:Als je écht iets wilt doen, Stem dan voor een hogere vleesprijs.
Mee eens, moeten we zeker doen.
Stem dan ook even voor een goede loonsverhoging in verhouding met aankopen van voedsel. Aangezien wij
dagelijks vlees en melkproducten op ons menu hebben en ook nog rond moeten kunnen komen zonder aan het
droge brood te moeten.
Ik denk niet dat je dat erdoor krijgt. Al zou ik het ook liever anders zien.. Als wij meer uit te geven hebben en
goedkoop vlees is NIET meer te krijgen.. dan wellicht wel.. maar nu? Mnee.. dan zou ik denk ik mijn paard weg
moeten doen voor mijn boodschappen..
Annemiek_ schreef:Ik heb het filmpje wel gekeken, maar ik wordt er misselijk van eerlijk gezegd.
Ben blij dat ik al zo'n 3 jaar geen vlees meer eet (:
Ik snap trouwens wel dat de ergste beelden achter elkaar geplakt zijn, want heus niet alle varkens zullen er zo aan toe zijn, maar het feit dat er überhaupt varkens zijn die er zo aan toe zijn zegt voor mij genoeg.
Annemiek_ schreef:Ik heb het filmpje wel gekeken, maar ik wordt er misselijk van eerlijk gezegd.
Ik snap trouwens wel dat de ergste beelden achter elkaar geplakt zijn, want heus niet alle varkens zullen er zo aan toe zijn, maar het feit dat er überhaupt varkens zijn die er zo aan toe zijn zegt voor mij genoeg. ;)
LiNdA1986 schreef:Zinia schreef:Het kan mij niet schelen of het een eenzijdig beeld is, het beeld is er en of dit nou aan elkaar is gezet of niet... de beelden liegen er niet om.
Natuurlijk doen boeren er vast wel 'iets' aan, maar het feit blijft dat de dieren te klein, te dicht op elkaar, zonder daglicht vet worden gemest en als product worden gezien i.p.v als intelligent dier.
Een varken is na de dolfijn het meest intelligente zoogdier... het doet mij pijn dat varkens zo'n leven hebben en als massaconsumptie-product gebruikt.
Het is niet goed te praten dat deze actiegroep s'nachts ingebroken heeft om zo een beeld te laten zien en dan ziet het er waarschijnlijk iets te eenzijdig uit, maar tegenhangers en ook tegenhangers hier op bokt moeten niet doen alsof het ineens allemaal niet bestaat omdat de beelden achter elkaar zijn gezet.
Varkensboeren en tegenhangers die in een slachtofferrol kruipen, dikke -1
Inderdaad diep triest!
Ik snap aan de ene kant niet dat mensen dit soort dingen hier goed praten, aan de andere kant zijn niet alle boeren slecht en hebben de boeren het ook erg zwaar. Maar ja, denk dat deze discussies toch voortvloeit en iedereen bij zijn eigen standpunt blijft.
Ik zeg altijd maar; het grootste beest op deze wereld is de mens. Hoe beter je de mensen leert kennen hoe meer je van de dieren gaat houden.
Hogere vleesprijs in inderdaad een optie, maar dan gaan we het vlees misschien wel importeren omdat dat goedkoper is? En dan gaan mensen wel het vlees laten liggen of er minder van consumeren.
koetje10 schreef:Annemiek_ schreef:Ik heb het filmpje wel gekeken, maar ik wordt er misselijk van eerlijk gezegd.
Ik snap trouwens wel dat de ergste beelden achter elkaar geplakt zijn, want heus niet alle varkens zullen er zo aan toe zijn, maar het feit dat er überhaupt varkens zijn die er zo aan toe zijn zegt voor mij genoeg. ;)
en toch word ik daar moe van. sorry. kennelijk vind jij het ook niet kunnen als iemand een paard heeft met een wondje. of dat er een keer een hond voorbij komt die kreupel loopt. terwijl je dat ook niet altijd in de hand hebt. Pas als ze een reportage kunnen maken van meer dan een uur echt schokkend filmmateriaal van 1 bedrijf, dan is er echt wat aan de hand.
_San87_ schreef:Annemiek_ schreef:
Ik heb het filmpje wel gekeken, maar ik wordt er misselijk van eerlijk gezegd.
Ik snap trouwens wel dat de ergste beelden achter elkaar geplakt zijn, want heus niet alle varkens zullen er zo aan toe zijn, maar het feit dat er überhaupt varkens zijn die er zo aan toe zijn zegt voor mij genoeg.
Ooit al eens op een ziekenboeg geweest in de dierenkliniek?
picobello schreef:_San87_ schreef:Als je écht iets wilt doen, Stem dan voor een hogere vleesprijs.
Dat lijkt mij een puik idee!
Vlees kan best een wat luxer product zijn. Maar dan moet het extra geld wel bij de boer terecht komen en niet bij de overheid.
koetje10 schreef:Oke, prima! hoop alleen wel dat je beseft dat een minuut filmmateriaal niet veel bewijst.
blijf het knap vinden dat mensen uit zulke korte flimpjes conclusies kunnen trekken.