Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
seren schreef:Hier een indicatiesteller. Wat mij betreft mag het pgb aangepakt worden, strengere controles, strengere regelgeving betreft de toekenning van een pgb. Wanneer bepaalde zorg niet via zin kan worden geleverd kan er via een pgb maatwerk worden geleverd.
Maar als een 25 jarige een pgb krijgt zodat een partner dagelijks een rug in kan smeren wegens een aandoening gaat mij dit te ver. Dan is het het pgb zijn doel totaal voorbij geschoten.
Brainless schreef:@joenohoe
Ermelo heeft deze regeling en Veenendaal ook.
Dit zijn de gemeente waar ik zeker van weet (ik heb daar bekende wonen die er gebruik van maken).
Mijn moeder krijgt van haar gemeente jaarlijks gratis een bepaald aantal kaartjes voor een dierentuin/attractiepark. Het verschilt per jaar waarvoor zij deze krijgt.
Ook een abonnement voor het zwembad is gratis.
Fietsen werden/worden vaak (goedkoper aan de gemeente) ter beschikking gesteld door een bepaalde fietsenmaker.
Die bekende van mij kreeg voor haar dochter (die toen naar het voortgezet ging) een nieuwe fiets.
gohya schreef:@Brainless
Klopt,Ermelo heeft deze regeling idd.
Met de kerst krijgen ze ook bonnen voor de Mac. Donalds.
Floortje2002 schreef:te belachelijk voor woorden. diegene die dit verzinnen zitten allemaal met hun luie reet achter een bureau en hebben geen idee wat het voor ouders, kinderen, gehandicapten, begeleiders inhoudt.
er word ook op de zorg gekort, mensen moeten een eigen bijdrage gaan betalen, ook al is het dan 12 euro per maand bijvoorbeeld, sommige mensen hebben dit gewoon niet, zeggen begeleiding af en komen weer in de problemen..........in het ergste geval zelfs op straat.....nee dat kost niks zeker op termijn.....![]()
bezuinig lekker op wat anders maar niet op de gezondheid van mensen of op begeleiding die mensen met een verstandelijke beperking zo hard nodig hebben.
joenohoe schreef:gohya schreef:@Brainless
Klopt,Ermelo heeft deze regeling idd.
Met de kerst krijgen ze ook bonnen voor de Mac. Donalds.
Bonnen voor de McDonalds voor kerst, hoe sneu is dit nu ??? Maar goed, kennelijk wonen de meeste mensen dus in een gemeente die royaler is dan mijn werk- en woon gemeente hier in Friesland. Zoals mensen het hier vertellen is de bijstand een soort feestje van gratis dingen, dat is hier dus echt niet het geval.
joenohoe schreef:Brainless schreef:Ik ben nog steeds benieuwd hoe men met de PGB naar Eurodisney kan.
Wil iemand mij dat even vertellen....?!
Het schijnt dat een percentage van wat iemand krijgt niet verantwoord hoeft te worden, maar ook kun je er allerlei etiketjes op plakken, staat hieronder ergens.
joenohoe schreef:Het staat hier ergens in het topic Brainless, ik bedenk het niet. Zie in mijn werk ook de uitwassen en de ellende die er van komt als ze geld terug moeten betalen doordat het niet goed besteed is.
Brainless schreef:Maar als mensen het terug moeten betalen is dat hun eigen fout.
Het is bekend waar je het geld aan mag uitgeven, en ja doe je dat niet dan moet je dat terug betalen.
Brainless schreef:Het zijn vooral de budgethouders die frauderen, niet de particulieren zelf.
http://www.meetwente.nl/index.php/id_pagina/77799/fraude-pgb-vertroebelt-bezuinigingsdiscussie.html?maand=&jaar=
Brainless schreef:Ik ben nog steeds benieuwd hoe men met de PGB naar Eurodisney kan.
Wil iemand mij dat even vertellen....?!