Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Oh, ik heb een kip wel een ei zien leggen, maar een dooie kip nog nooit![]()
Een ei is gewoon niet 'een product van het gedode dier'. Je kunt er van maken wat je wilt, maar dat klopt gewoon niet.
OldSkipper schreef:Blue_Eyes schreef:Oh, ik heb een kip wel een ei zien leggen, maar een dooie kip nog nooit![]()
Een ei is gewoon niet 'een product van het gedode dier'. Je kunt er van maken wat je wilt, maar dat klopt gewoon niet.
Nee dat is t ook niet, maar achter dat eitje gaat een heel verhaal schuil. Kippen moeten worden gefokt, anders heb je geen eitjes, maar uit die eitjes komen ook haantjes, en die haantjes verdwijnen weer in de versnipperaar. Dus voor elk eitje wat jij eet is er minimaal 1 haantje de versnipperaar in gegaan...
T zelfde verhaal voor melk, een koe geeft alleen melk als t een kalf heeft gegeven, stiertjes heeft niemand wat aan dus die gaan naar de slager.. dus ongeveer de helft van de melk die gedronken word heeft t verhaal van een dood stiertje achter zich.
Dus indirect zit er wel een dood dier aan deze producten vast.
OldSkipper schreef:Ayasha schreef:Dat zit er achter maar BE haar stelling blijft. Het ei dat je eet is niet ten koste van een kuiken gegaan. Er zat er nl geen in.
Niet van dat kuiken nee,... wel van een andere
OldSkipper schreef:Ayasha schreef:Dat zit er achter maar BE haar stelling blijft. Het ei dat je eet is niet ten koste van een kuiken gegaan. Er zat er nl geen in.
Niet van dat kuiken nee,... wel van een andere
Ayasha schreef:IMO zoek je het dan zo ver dat je ook geen vegetarier mag zijn want jij eet het voedsel van dieren op en die kunnen dan in hongersnood komen
F_Orumster schreef:Zoals ik eerder zei, de wereld zou al zoveel beteren als we minder tot geen vlees meer aten. Doordrammen dat een vega hypocriet is omdat t nog wel melk nuttigt vind ik daarom de boel wat laten doorslaan. Ja er gaan dieren voor dood, maar al zoveel minder dan wanneer je vlees blijft eten.
OldSkipper schreef:Dat is zeker zo, alle beetjes helpen!
Ik heb geen problemen met mensen die vlees eten (heb er zelf 2 in huis) .. maar denk dan niet aan je portomonee maar aan het leven wat dat stukje vlees gahad heeft..
Mijn man en zoon eten vlees, maar ik zal t nooit in een supermarkt of bij een slager kopen. Wij halen t bij een boerderij, daar lopen de dieren 1,5 jaar lang in een natuurgebied eer ze geslacht worden. En ze worden geschoten en niet halal geslacht. Mijn mening is dat die beestjes ondanks hun goede leventje nog niet dood wide... maargoed ik eet t dan ook niet.
Ayasha schreef:Ik denk dat je die beesten vermenselijkt. Dieren kijken niet naar toekomst. Die leven in het hier en nu. Plannen en toekomst zijn iets typisch menselijk..
OldSkipper schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat je die beesten vermenselijkt. Dieren kijken niet naar toekomst. Die leven in het hier en nu. Plannen en toekomst zijn iets typisch menselijk..
Toch weten dieren best in welk stadium van hun leven ze zijn... en de meeste dieren die geslacht worden zijn nog jong en sterk en hebben een grote overlevingsdrang.. dus met andere woorden "die willen nog niet dood"