Leliaardje schreef:Ik heb alleen de eerste 5 pagina's doorgelezen, de rest volgt nog.
Ik heb tijdens mijn diergeneeskunde studie geleerd dat bij het doorsnijden van de halsslagaders de dieren direct hersendood waren en dit dus geen extra lijden opleverde. Nu lees ik in de verklaring van de KNMVD een heel ander verhaal. Ben ik erg verbaasd over.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik me nooit afgevraagd heb, hoe ze dat dan bij grote runderen deden. Bij schapen en geiten kende ik het.
Overigens gebeurt het neerleggen dat ze met de schapen doen, ook bij een hoop bedrijven bij het hoefjes knippen. Het ziet er volgens mij akeliger uit dan het is.
Waar ik wel erg bang voor ben als dit verbod er komt: hoe komen de mensen dan wel aan dit vlees. Dat gaat dan dus uit het buitenland gehaald worden of illegaal geslacht worden, ik zie namelijk echt nog niet gebeuren dat ze hun gewoontes aan gaan passen. Raken we dan niet van de regen in de drup: dan gaan die arme dieren dus eerst op walgelijke transporten naar het buitenland, om daar vast niet zachtzinnig alsnog ritueel geslacht te worden. Wat schieten die dieren daar nou mee op?
Kunnen we dan niet beter manieren verzinnen waarop het op een nettere manier in Nederland kan?
Dan raken de dieren inderdaad van de regen in de drup.
Net zo erg dus.
Er zijn veel meer haken en ogen aan, als van te voren bedacht.