Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:47

Alice13 schreef:
Nee ik bedoel het ook niet verkeerd. Maar als mens weet je ook wel dat je niet naar een jong beest moet trappen. Ook niet om hem aan de kant te zetten. Wat ik nog veel erger vind is dat hij is door gelopen. Wees dan ook een vent en kijk of het dier het goed maakt.

Als jogger heb je zeer regelmatig honden achter je kuiten hangen. als zo'n beest ineens naast je loopt dat schrik je 9 van de 10x gewoon en uit reaktie kan je dan een zet of trap geven. al is het maar om overeind te blijven en niet op je bek te pleuren. dan kijk je niet eerst of het een jong dier is of niet. het is een reaktie welke je op dat moment geeft en ik denk dat ik dat ook wel gedaan zou hebben. hoe ik ook van dieren hou. ik zou er ook niet meteen vanuit gaan dat ik het beestje verkeerd geraakt zou hebben en dat het zo ernstig zou zijn hoor. op zo'n moment ben je als jogger zijnde denk ik ook behoorlijk pissig dat er WEER een hond achter je aan zit. dus ik kan zo'n reaktie op zich wel begrijpen. en als het inderdaad werkelijk zo'n klootzak van een vent was geweest dan was hij niet naar de eigenaren gegaan. dan had hij lekker thuis af zitten wachten totdat iemand er ooit achter was gekomen (of niet), dat hij het was geweest.
en daarnaast, de eigenaresse heeft al aangegeven dat ze uit gaat van een ongeluk.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:55

Diablo schreef:
Ik blijf er bij, van opzij schuiven (ook niet van per ongeluk onder de voet lopen trouwens) gaat een pup niet dood, van een goede schop misschien wél. Maar ook blijf ik er bij dat ook die kleintjes best wat kunnen hebben, of ik moet gewoon écht van geluk spreken dat die ukkies bij mij nog leven.

En ik kan me best voorstellen dat de meneer die mensen snel heeft opgezocht. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gebeurd is (net als alle anderen hier), maar ik kan me zo voorstellen dat hij dat misschien ook wel heeft gedaan omdat de media ingeschakeld werd en hij niet afgeschilderd wou worden als boeman.

Dat "opzij schuiven" gebeurd wel onder het rennen he. en dan maken ze een behoorlijke vaart. diertje is "gewoon" op een ongelukkige manier geraakt en dan is het zo gebeurd met zo'n beestje. 1x een goede tik in de nek, of er half over vallen waardoor je met z'n voet op z'n ruggengraat terecht komt en het kan gebeurd zijn. heb het gisteren aan de dierenarts hier gevraagd en ook die zei dat dat heel goed mogelijk was. het zijn toch hele kwetsbare beestjes. en dat de jouwe het nog goed doen, zegt niets natuurlijk. de ene is kwetsbaarder dan de andere. de ene heeft bijv. al meerdere keren een trap gehad van een paard maar heeft nooit letsel en de volgende loopt tegen een paaltje op en is dood. en ja, misschien heb jij geluk dat je ukkies nog niets hebben.

en als ik als die jogger zijnde, werkelijk schijt zou hebben aan die mensen, dan had ik lekker thuis af gaan zitten wachten of ze me zouden vinden of niet hoor. dan had ik me niet uit mezelf gemeld. mochten ze me dan gevonden hebben dan had ik alsnog ontkend. zie het maar eens te bewijzen. deze man heeft zich gemeld met het grote risico dat hij misschien aangegeven zou zijn bij de politie of iets dergelijks.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:57

Diablo schreef:
minikatje schreef:
trimmer schuift pup even opzij zodat deze hem niet meer volgt en loopt verder, s'avonds komt hij er pas achter wat er is gebeurt.
als het echt zo'n vervelende pestvent was was hij ook niet bij de eigenaren langs geweest, niemand wist immers wie hij is?
hij had ook zn schouders kunnen ophalen en niets kunnen doen.

Ik blijf er bij, van opzij schuiven (ook niet van per ongeluk onder de voet lopen trouwens) gaat een pup niet dood, van een goede schop misschien wél. Maar ook blijf ik er bij dat ook die kleintjes best wat kunnen hebben, of ik moet gewoon écht van geluk spreken dat die ukkies bij mij nog leven.

En ik kan me best voorstellen dat de meneer die mensen snel heeft opgezocht. Ik weet natuurlijk niet precies hoe het gebeurd is (net als alle anderen hier), maar ik kan me zo voorstellen dat hij dat misschien ook wel heeft gedaan omdat de media ingeschakeld werd en hij niet afgeschilderd wou worden als boeman.

beestje hoeft maar wat te mankeren, komt ongelukkig terecht, wordt net verkeerd geraakt.
een goede tik tegen de nek is al voldoende, maar er staat niets over de verwondingen dus verder kan ik daar niets over zeggen.

en afgeschildert als boeman?
hij stond er niet met naam en toenaam bij, lijkt me dat hij niet de enige trimmer is die daar loopt?
vind het top dat hij het toch nog heeft gedaan,voor hetzelfde geldt was hij neergeknuppeld ofzo door de eigenaren (geen vreemd idee gezien sommige reacties)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:07

Ik denk niet dat ik geluk heb dat mijn kleintjes nog leven. Mijn chihuahua's leven tussen jonge kinderen, die ook véél jonge kinderen op bezoek krijgen en bovendien nog een aantal grote honden en paarden, waar al eens het een en ander mee voorgevallen is, maar ze zijn taai hoor, ze gaan echt niet zomaar dood.

Als de media uit had willen vinden en bekend had willen maken wie het gedaan had, was dat zo gelukt en dat wist de trimmer ook wel.

Maar goed, ik denk dat we hier niet uit komen. Jullie hebben er je gedachten over en ik heb er mijn gedachten over, we gaan elkaar niet overtuigen denk ik ;) .

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:17

Diablo schreef:
Maar goed, ik denk dat we hier niet uit komen. Jullie hebben er je gedachten over en ik heb er mijn gedachten over, we gaan elkaar niet overtuigen denk ik ;) .

je hoeft niemand te overtuigen hoor. zolang de eigenaresse er maar ondertussen van overtuigd is dat het een ongeluk was ;)
en er zal vast wel een reden achter zitten dat de eigenaresse van mening is veranderd . het lijkt me dat eigenaresse ondertussen allang met hondje bij dierenarts is geweest of daar heeft gevraagd of zoiets per ongeluk kan gebeuren. lijkt me i.i.g. logisch dat je dat doet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:18

Tieme schreef:
het lijkt me dat eigenaresse ondertussen allang met hondje bij dierenarts is geweest of daar heeft gevraagd of zoiets per ongeluk kan gebeuren. lijkt me i.i.g. logisch dat je dat doet.

Wederom een aanname die je niet zeker weet.

Maar goed, ik geloof dat elkaars standpunten inmiddels wel duidelijk zijn, we denken er verschillend over.