Alice13 schreef:Nee ik bedoel het ook niet verkeerd. Maar als mens weet je ook wel dat je niet naar een jong beest moet trappen. Ook niet om hem aan de kant te zetten. Wat ik nog veel erger vind is dat hij is door gelopen. Wees dan ook een vent en kijk of het dier het goed maakt.
Als jogger heb je zeer regelmatig honden achter je kuiten hangen. als zo'n beest ineens naast je loopt dat schrik je 9 van de 10x gewoon en uit reaktie kan je dan een zet of trap geven. al is het maar om overeind te blijven en niet op je bek te pleuren. dan kijk je niet eerst of het een jong dier is of niet. het is een reaktie welke je op dat moment geeft en ik denk dat ik dat ook wel gedaan zou hebben. hoe ik ook van dieren hou. ik zou er ook niet meteen vanuit gaan dat ik het beestje verkeerd geraakt zou hebben en dat het zo ernstig zou zijn hoor. op zo'n moment ben je als jogger zijnde denk ik ook behoorlijk pissig dat er WEER een hond achter je aan zit. dus ik kan zo'n reaktie op zich wel begrijpen. en als het inderdaad werkelijk zo'n klootzak van een vent was geweest dan was hij niet naar de eigenaren gegaan. dan had hij lekker thuis af zitten wachten totdat iemand er ooit achter was gekomen (of niet), dat hij het was geweest.
en daarnaast, de eigenaresse heeft al aangegeven dat ze uit gaat van een ongeluk.