mika11 schreef:Ik vind het een goed topic. Je raakt gewend aan een bepaalde manier van paarden houden, zoals je dat zelf gewend bent.
Zelf vind ik nog steeds dat mijn paard een prima huisvesting heeft, maar ik heb hier wel allerlei dingen gelezen, waar je nog eens over nadenkt.
Misschien als het mijn boerderij was waar mijn paard staat, en ik had wat geld over, zou ik er inderdaad wat aan gaan sleutelen, en bepaalde ideeën en voorstellen uitvoeren.
Maar dat gedoe over dat touw vind ik ook een beetje raar. Degene van die foto had alleen haar paard even vast voor de foto. Dat wil niet zeggen dat haar paard 24 uur per dag aan een touw staat.
ahhh ik zou eigenlijk niet meer reageren maar kan het toch weer niet laten.
Ik ben toch blij dat ik niet gewend ben geraakt aan een bepaalde manier van huisvesten. Dan zou mijn paard nog steeds in de stand staan van een krappe 1.50m breed met hooguit 2 plakken stro en turend naar een muurtje.
Als ik daar toch aan terug denk
(toen was het nog niet mijn eigen paard en we hebben het dan over 17 jaar geleden).
Godzijdank heb ik altijd al gehad dat een paard naar buiten moet van mij. Als 9 jarige vond ik het dan ook geweldig dat de manege paarden zomers weer lekker buiten liepen en vond ik het toen al zielig als hij na de les weer op stal moest.
Ik heb nog altijd de drijfkracht de huisvesting beter te maken. Zo zou ik graag eenmooie schuilgelegenheid willen hebben waar ik voer kan neerleggen. En wat tevens makkelijk toegankelijk en te onderhouden is door mijzelf. EEn grote ruime DROGE paddock daarop aangesloten zou helemaal toppie zijn.
Nog 2 weken en dan is de staatsloterij. Als ik die win begin ik een hit-actief stal
Of misschien verhuis ik dan wel naar spanje want dat is toch wel het beste land om paarden te houden al ik het hier zo moet geloven