Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:37

Ik heb geen stemrecht, maar als ik dat wel zou hebben zou ik denk ik D66 stemmen.
Ik zou nooit PVV stemmen, omdat het me gewoon niet aanstaat wat Geert Wilders doet: hij roept dingen die niet waargemaakt kunnen worden en dan vooral om bepaalde gevoelens bij mensen op te roepen. Dat er zoveel mensen PVV stemmen vind ik ook heel eerlijk gezegd best een eng idee.

Arabesk

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:40

Ik heb in het stemhokje pas mijn keuze gemaakt :oo

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:48

Arabesk schreef:
Ik heb in het stemhokje pas mijn keuze gemaakt :oo

Ienemienemutte? :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:50

nou bijna wel ja, tussen drie partijen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 18:53

ok, de partij ben ik uit, nu nog WIE ;)
Maar gewoon zoals ik opgevoed ben: De eerste vrouw op de lijst? ;) (was mijn moeder altijd heel stellig in ;) )

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:55

duodenum schreef:
•Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Correct me if I'm wrong, maar dat kan toch helemaal niet? Want je maakt dan een onderscheid op basis van religie: kerken en christelijke scholen mogen nog wel gebouwd worden maar moskeeën en islamitische scholen niet? Als dat onderscheid wordt gemaakt op basis van religie is het toch discriminatie en is het dus helemaal niet uitvoerbaar?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:57

stef schreef:
Maar gewoon zoals ik opgevoed ben: De eerste vrouw op de lijst? ;) (was mijn moeder altijd heel stellig in ;) )

ja heb ik ook gedaan :D

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:58

D66, veel economische dingen heb ik mij niet in verdiept, dingen die mij wel veel aangaan zoals het mileu en ecologische hoofdstructuur etc daar zit ik in 1 lijn mee met D66.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:59

stef schreef:

Ghehehe, dat doe ik ook :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:15

Chris schreef:
Nee een zwevende kiezer is iemand die geen vaste partij heeft waar hij of zij of stemt.

Ah okay nou ja hoe dan het zal allemaal wel loslopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:43

Zojuist dus D66 gestemd. :).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:47

stef schreef:

Zo ben ik ook opgevoed door me moeder. Me broer doet het trouwens niet.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:58

Ik heb dat ook gedaan :j

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:12

stef schreef:
eowyn04 schreef:
tevens dat ze niet alleen bezig zijn met de islam, maar dat wordt natuurlijk graag in beeld gebracht door de media.

Hmmz, ik weet me nog debatten voor de geest te halen waarop op werkelijk elke vraag het antwoord kwam: Door een strenger immigratiebeleid kunnen we weet ik veel hoeveel miljard bezuinigen.
Of het nou ging over scholen, milieu of wat dan ook... Daar kan je de media niet de schuld van geven. Daarbij vind ik het erg opvallend dat er een zwijgverbod geld voor mensen die verkiesbaar zijn, maar goed, het zal wel aan mij liggen :) De PVV heeft best een paar punten waar ik me in kan vinden, maar die vind ik bij andere partijen ook terug. De hele uitstraling van de PVV staat me niet aan, dus ook al zou hun programma perfect bij mij passen zou ik er nog steeds niet op stemmen :n

Daar heb je een punt. Maar ik vind een strenger immigratie-beleid op sommige punten zeker een goed punt.
(hmmm zegt iemand die volgend jaar zelf gaat emigreren :o ).
Maar ik ben het op bepaalde punten ook niet met ze eens hoor.
Maar ik bedoel eigenlijk, hoe zeg ik het, dat de media ook graag alleen het negatieve contstant herhaalt en dat je sommige goede punten niet te zien krijgt. Snap ie? :D

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:13

Fiffill schreef:
iedereen mag toch kiezen wat hij wil en dat maakt niemand er minder om. :)

amen! _/-\o_

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:15

Snap ik best, maar dat is ten eerst hun 'stokpaardje' en brengen ze zelf ook de aandacht daarop. Dat is net zoiets als dat PvdD vooral voor belang van dieren is maar ook andere punten heeft en dat SGP winkels op zondag dicht wil hebben maar ook andere punten heeft. Elke partij heeft wel iets waar het bekend om staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:31

Ik heb uiteindelijk SP gestemd. GroenLinks en SP hadden allebei punten waar ik helemaal achter sta en die ook prioriteit hebben voor mij, dus ik heb lang getwijfeld. Maar ik zag dat GroenLinks hier gecombineerd is met PvdA en dat vond ik minder aantrekkelijk, dus het is SP geworden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 20:45

eowyn04 schreef:
Maar ik bedoel eigenlijk, hoe zeg ik het, dat de media ook graag alleen het negatieve contstant herhaalt en dat je sommige goede punten niet te zien krijgt. Snap ie? :D

Dan is zo'n debat JUIST de kans om je andere punten te laten zien, maar als het dan over iets compleet anders gaat en je komt wéér met het immigratie beleid op de proppen heb ik, als kiezer, die ze moeten overtuigen, zoiets van jahaa, dat weet ik nou wel....

Net gestemd, SP, 1e vrouw op de lijst :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:46

Oh ja, ik heb ook op de eerste vrouw van de lijst gestemd. :j Beetje vreemde traditie van me. :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:48

RedPassion schreef:
Oh ja, ik heb ook op de eerste vrouw van de lijst gestemd. :j Beetje vreemde traditie van me. :D

Heb ik ook gedaan. :D

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:52

Ook net gestemd [3x] op de SP op nr. 18.
Deze man ken ik een beetje,is hier bij ons thuis geweest.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:54

tamary schreef:
SP

Vraag me trouwens af hoeveel mensen die VVD stemmen ook zo'n hoog inkomen hebben dat ze er met die keuze op vooruit gaan? Als je met een laag inkomen VVD stemt ben je een dief van je eigen portomonee.

En als je met een hoger inkomen op de PvdA of SP stemt, ben je ook dief van je eigen portemonnee. :Y)
Met een modaal inkomen kun je ook best VVD stemmen, het is niet alleen maar zo dat ze de hele samenleving voor de rijken willen maken..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 20:56

Over het stemmen op iemand die je kent, stem je daar puur op omdat je die kent? Of heeft die persoon ook meerwaarde ten opzichte van zijn/haar collega's?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:58

stef schreef:
Over het stemmen op iemand die je kent, stem je daar puur op omdat je die kent? Of heeft die persoon ook meerwaarde ten opzichte van zijn/haar collega's?

Ik stem niet persé op die man omdat ik hem ken hoor.Alle andere van de SP ken ik niet en zou dus niet weten wie ik moest kiezen.Vandaar de keuze op nr.18 ik weet ongeveer hoe die man is,zeer behulpzaam.Ja ik weet het,zo zijn ze meestal allemaal met verkiezingen voor de deur.Maar ach,je moet toch wat?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:10

Voorlopige prognose gezien? Zoals het er nu uitziet heeft de coalitie geen meerderheid.. zelfs niet met de SGP erbij. Ik hoop dat dit een goede prognose is. :j