Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moelly schreef:Ik heb er geen moeite mee als ik op mijn 30ste nog een zusje erbij krijg, wat niet gebeurd, maar ik denk dat je zelf moet bepalen wanneer het klaar is.. want je leeft maar 1 keer.
en soms is die kinderwens dan toch wel heel groot.
je moet je alleen wel goed beseffen wat je gaat doen als...
luve_rozes schreef:Voorop gesteld dat we helemaal niet weten wat die vrouw geregeld heeft voor haar kind; als we de media een regering moeten geloven, moeten vrouwen allemaal werken (om de schade toegebracht door de voor het overgrote deel uit mannen bestaande regering, en de crisis, onstaan door banken, met wederom meer mannen aan het bewind, op te vangen.)Vrouwen magazines juichen het ons toe, krijg een kind, doe het id opvang, en werk aan je carriere. Is dat dan zo goed? Baby's belanden nu al in creches, bij die oude oma's en opa's, of wat voor opvang dan ook.
Deze vrouw is 62, menig opvangende oma en opa ook. Gaan we, buiten het lichamelijke verhaal, dat dan ook bekritiseren? Is de manier waarop wij jonge moeders met onze spruiten omgaan (als we de media en regering moeten geloven) dan zo goed?
Jennasilver schreef:Ik weet niet of kinderen krijgen egoisme is, we zijn gemaakt om voort te planten. De klokjes die tikken de behoefte om moeder te worden, vruchbaarheid zijn allemaal "gemaakt" om te zorgen dat we door gaan.
Het is net als sex het is voor de meeste mensen( denk ik) een behoefte.
In dit geval heeft deze vrouw wel alleen aan zichzelf gedacht want wie zegt dat zij er over 2 a 3 jaar nog is. Laten we eerlijk zijn bij ouderdom nemen de kansen op kanker, hartproblemen enz allemaal toe.
sallandval schreef:Jennasilver schreef:Ik weet niet of kinderen krijgen egoisme is, we zijn gemaakt om voort te planten. De klokjes die tikken de behoefte om moeder te worden, vruchbaarheid zijn allemaal "gemaakt" om te zorgen dat we door gaan.
Het is net als sex het is voor de meeste mensen( denk ik) een behoefte.
In dit geval heeft deze vrouw wel alleen aan zichzelf gedacht want wie zegt dat zij er over 2 a 3 jaar nog is. Laten we eerlijk zijn bij ouderdom nemen de kansen op kanker, hartproblemen enz allemaal toe.
Dus als iets een behoefte is is het niet egoistisch? Er zijn zoveel behoeften die we kunnen/moeten onderdrukken; te veel eten, de hele dag lekker luieren ipv werken, met iedereen die je aantrekkelijk vind het bed in duiken, de boel de boel laten, agressief gedrag etc etc etc.
En een pedofiel die zijn behoefte bevredigd vind ik ook egoistisch, net als iemand die over de rug van anderen veel geld verdient.
Bovendien; als je een behoefte bevredigen niet egoistisch vind is deze mevrouw van 62 met een baby het dus eigenlijk ook niet.
Nogmaals; ik vind het niet erg als mensen egoistische keuzes maken; dat doen we allemaal. We zijn er inderdaad voor gemaakt om egoistisch te zijn op sommige vlakken.
luve_rozes schreef:Maar dan nog; jonge moeders laten zoals er beweerd wordt, dus een groot deel van de belangrijke jeugd, nl de leeftijd tot 4 jaar, hun kinderen achter bij opvang en oma's en opa's. Dat deel is bepalend volgens bepaalde pschygologen, voor de latere volwassenheid. Dat is toch ook raar, als je jonge moeder bent, en kiest voor een kind? Zoals deze vrouw kiest, voor oude moeder zijn?
En over haar gebroken nachten enz, enz, dat moet ze toch zelf weten?Wie weet helpt haar familie haar wel, of heeft ze vrienden die jonger zijn.Het mag gek zijn dat ze deze keuze maakt, maar dat hoeft niet te zeggen dat ze haar zaakjes niet voor elkaar heeft. Daar gaan wij hier vanuit.
En levensverwachting, tsja. Alleen op risico van leeftijd loopt ze de kans eerder te sterven. Maar je kunt het niet anders zeggen dan KANS. Tegenwoordig sterven ook jongere mensen vroeg, je hoort het steeds meer om je heen. En de mensen die nog roken? Die beinvloeden hun levens verwachtings kans ook. Niemand zegt, weg je peuk, want je sterfKANS is hoger.
De discussie gestoeld op deze vrouw, ligt voor de hand, maar dan moet je ook naar andere zaken strenger gaan kijken.Ongezond leven, gevaarlijke sporten, gevaarlijke beroepen, allemaal KANS dat je als 30-er een kind kunt baren, maar als 45-er KANS hebt te sterven, of een vervelende ziekte te krijgen.
Twiggy2008 schreef:Gelukkig heeft mijn kind een levenslust waar je U tegen zegt, dus ik vind het woord 'egoistisch' ook een beetje dubbel in deze.![]()
Ben heel blij dat ze gekomen is op mijn 34e, prima leeftijd, ook al beweren sommigen jonkies hier dat het al heel oud is.![]()
Kan je nagaan nu ik 40 ben, mijn leven is over! En als ik zie wat ik elke dag investeer in mijn kind, dan valt mijn egoistische keuze eigenlijk wel mee.
Jennasilver schreef:Seks is een behoefte. Is het egoistisch om seks te hebben, in mijn ogen niet het is net als eten en drinken. Een pedofiel met zijn behoeften is een andere situatie en topic. Kinderen krijgen is het doel van de natuur je kan het keren en draaien zoals je wilt maar dat is gewoon zo. Nu kan je kiezen om te wachten of geen kinderen te krijgen. Dat haalt niet de essentie weg van dieren en mensen voortplanten en evolueren.
De behoeftes die ik bedoel zijn levensbehoeftes eten , drinken dak boven je hoofd liefde en seks. Agressief gedrag is geen behoefte in mijn ogen net als de boel de boel laten.
Ik heb moeite met het feit dat deze vrouw al haar kansen al had om hier eerder aan te beginnen. IVF en alle andere mogelijkheden zijn er al jaren en is niet gisteren uitgevonden. Haar lichamelijke "instinct" om te voorplanten is al voorbij dit is puur een emotionele behoefte van haar zelf.
Jennasilver schreef:He Twiggy he hebt helemaal gelijk als je ziet wat je er in met stoppen aan tijd, liefde en aandacht blijft er niks voor je zelf over.
40 is niet oud hoor
Jennasilver schreef:Sorry maar ik moest even lachen om je afwegingen. Ik heb geen kinderen omdat andere het hebben of om welke van de jouw gegeven redenen dan ook. Ik heb kinderen omdat mijn man en ik er lichamelijk en geestelijk klaar voor waren. Ik heb er bewust voor gekozen en zet alles opzij voor mijn kinderen zo goed mogelijk op te voeden en de liefde aandacht te geven die ze nodig hebben.
Citaat:Agressie is een emotie daar ben ik het met je eens, maar het is geen behoefte. Twee homofiele mannen hebben een wederzijdse verlangen samen te zijn en een gelijkwaardige relatie. Deze twee factoren ontbreken duidelijk bij de Pedofiel.
luve_rozes schreef:@[***]: Iedereen is heden ten dage dus afhankelijk. Zij dus ook.Iemand die weet, dat ook als erkinderen komen, ze beiden moeten werken, moet dan imo ook geen kinderen nemen? Zo begrijp ik het uit jouw antwoord?
Citaat:luve_rozes schreef:
En over haar gebroken nachten enz, enz, dat moet ze toch zelf weten?Wie weet helpt haar familie haar wel, of heeft ze vrienden die jonger zijn.Het mag gek zijn dat ze deze keuze maakt, maar dat hoeft niet te zeggen dat ze haar zaakjes niet voor elkaar heeft. Daar gaan wij hier vanuit.
Jennasilver schreef:idefix4 even off topic ik was 19 toen ik de oudste kreeg en was de jongste moeder van de hele school. Ik ben daar trots op. Helaas toen mijn kinderen terug op Aruba naar school ging werd ik verslagen door een nog jongere moeder.
odetteke schreef:Neem aan dat je geen kinderen hebt genomen omdat je dan de jongste moeder van de school bent (was)?
Ik vind dat je geen max. of min. kunt opleggen. Je weet zelf wanneer je er aan toe bent toch? En inderdaad, soms word je ongepland moeder, maar als je vindt dat je daar nog niet aan toe bent, zijn er tegenwoordig genoeg oplossingen om hier goed mee om te kunnen gaan.