Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Mja, als je de bijbel bestudeert staan er eveneens absurde dingen in. Da's inherent aan geloof lijkt het wel (daarom heb ik bijzonder weinig met geloof in het algemeen)
Nicolletje schreef:randalinpony schreef:Tja, ik heb geen enkele behoefte harder in mijn standpunten te worden naar aanleiding van een paar posters op bokt.
Ik ben niet harder in mijn standpunten geworden, ik uit ze alleen meer zwart-wit omdat, zo blijkt nu ook weer, iets anders toch niet gelezen wordt.
Omdat er telkens blijkbaar geen tussenvorm (in denken, lezen, standpunten, discussieren) is, dat blijkt wat mij betreft maar weer uit deze post:Citaat:En eerlijk gezegd waardeer ik posts die toch wel meer dimensies hebben en zelfreflectie onthullen het meest, ook van mensen met een andere mening.
Waaaaaarom telkens die steken onder water, echtAls je mijn posts niks vindt, waarom moet je er dan op reageren??
Citaat:En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt.
Anti-Wilders mensen mogen dan ook hand in eigen boezem steken.
randalinpony schreef:Wat betreft heilige boeken: als mensen nou eens gingen beseffen (en dan bedoel ik gelovigen én ongelovingen) dat die dingen in heel andere tijden geschreven zijn, toen mensen onder heel andere omstandigheden leefden en een heel andere uitkijk hadden, dan zouden we al een stuk verder komen.
Blue_Eyes schreef:'Dit staat er. Hoe kan je dat zien in de huidige tijd? Is dit een waargebeurd verhaal of heeft God hiermee een punt willen maken?'
jameyskatje schreef:euhm... hallo vibabu ik kraak alles af en ben bij definitie negatief over de islam wat men ook mag inbrengen (vandaar dat ikk wel meelees maar echt de moeite niet meer wil nemen)
wij moslims geloven ook in de bijbel, alleen de evangelie van jezus.. en bestaat die nog? nee. maar de originele bijbel (de indjiel) en de thorah en het boek van david daar moeten wij als moslim in geloven. als je dat als moslim verwerpt dan ben je geen moslim.
bekijk het filmpje in mijn profiel maar eens, een fragment uit de film 'the message' over het ontstaan van de islam en het leven van onze profeet vzmh.
misschien uberhaupt een interessante film om te zien. dan zal ik je wel de originele adviseren ipv de ingekorte engelse versie. het gaat over de 23 jaar waarin de koran is neergedaald. inclussief die 'gruwelijke oorlogen'. alles is 100% gebasseerd op de authentieke overleveringen en koranverzend, dus het filmpje 'verbloemd' de waarheid niet.
Citaat:Stel nou dat het echt tot een burgeroorlog komt... dankzij (o.a.) zo'n nu nog kleine Sharia4 bijvoorbeeld... dan vraag ik me af (misschien dat iemand het hier kan antwoorden) welke 'kant' de mensen kiezen die én de moslim- én de Nederlandse identiteit in zich dragen?
De gematigde moslims...?
Kiezen zij voor strijden voor Nederland en de vrijheid (althans, ik beschouw het als vrijheid en juist deze vrijheid wordt mij telkens voor de voeten geworpen waarom moslims in burka en hoofddoek mogen lopen, mogen haat-en antiwesters prediken, niet hoeven meedoen met onze gewoontes, halal mogen slachten, halal-eten in de kantines en winkels kunnen kopen, moskeeën mogen bouwen, hun feestdagen mogen vieren, enz) , of zouden zij dan toch denken: Liever de sharia hier, ik kies de moslim-kant.
Dat is dan toch raar als dat zo is?!
randalinpony schreef:Maar dat de manier waarop ze nu weggezet worden, ze wel langzaam maar zeker in de armen van de fundamentalisten drijft. De manier waarop moslims weggezet worden, is niet misselijk en dat heeft zéker zijn weerslag, dat kan toch ook niet anders?
christel1857 schreef:Grappig dat ik wekenlang niet op bokt heb gezeten en vervolgens weer een topic tegenkom met dezelfde mensen die allemaal stug hetzelfde blijven zeggen. Kortom: zinloze discussie
randalinpony schreef:Klopt ik denk dat het een wisselwerking is, ook met thuislanden, en dus het gevolg van ontwikkelingen in de hele wereld. Natuurlijk hebben moslims er zelf ook een aandeel in. Er zijn ook gevaarlijke tendenzen, radicale imams die jongeren recruteren voor hun heilige plannetjes en zo...
Daarom is het zo moeilijk de slinger weer de andere kant op te krijgen.
lovelucydan schreef:jameyskatje schreef:precies adil. in mijn ogen is het bang voor het onbekende. en hoe komt het dat men bang is?omdat men wordt beinvloed door de politiek en media en niet zelf op onderzoek uitgaat en met moslims in gesprek gaat.
mijn uitnodiging voor de bekeerlingendag op 8 januari staat nog steeds.
het lijkt me heel interessant voor personen die er eigenlijk heel negatief tegenover staan om eens een leuke positieve middag onder de moslims mee te maken en uiteraard met elkaar in gesprek gaan
mag ik vragen wat je hier mee wil bereiken?
zie je eigenlijk wel wat je schrijft BEKEERLINGENdag??? hallo dit is wat nl juist niet wil. pfff
en ja in de koran staat dat je de ander moet proberen te overtuigen van je geloof. en dat alles wat geen moslim is haram is.
jameyskatje schreef:als ik vragen vanm mensen ben vergeten en diegene willen alsnog graag antwoord.. aub even per pb
Citaat:8 januari 2011 zal er in Denhaag in het opera zalencentrum een bekeerlingendag zijn. hier ben ik al vaak geweest en ieder jaar is het drukker en beter georganisseerd dus ik kijk ontzettend uit naar dit jaar.
mutah napoleon komt. 1 van de leden van outlawz van Tupac. (hij is nu ook moslim) http://www.youtube.com/watch?v=FMnEAEA- ... r_embedded
buiten lezingen zullen er ook discussies zijn, kraampjes uiteraard (ook met gratis spullen) en gewoon ruimte om te netwerken en gezellig te kletsen etc
Ik ga er heen en er komen heel veel bekenden. ik ben erg benieuwd of er ook bokkers willen/kunnen komen/????
eventueel kan ik jullie ontmoeten en voorstellen aan andere moslims.
het is een bekeerlingendag maar dat betekent niet dat het enkel voor bekeerlingen is. het is voor iedereen. van geborenmoslim tot niet-moslim. het onderwerp is alleen over bekeringen.
de vorige keren zijn er ook mensen live bekeerd tijdens het evenement. ik hoop dat het dit jaar ook weer zo is, want ht is altijd heel puur en emotioneel om mee te maken.
de discussies op bokt over moslims gaan de laatste tijd een stuk beter, dus wellicht hebben mensen interesse om met ons in gesprek te gaan tijdens de bekeerlingedag.
het past ook mooi bij het onderwerp van dit topic. omdat de islam toch erg snel groeit in nederland. er is ook ruimte om vragen te stellen aan de sprekers en wellicht gaan ze het ook hebben over 'het leven als moslim in een niet islamitisch land'.
groetjes en wie weet tot ziens
Citaat:
Idioterie en Islam gaan niet samen!
Het is niet vreemd dat er in een gemeenschap of groepering mensen te vinden zijn die rationele tekortkomingen vertonen of afwijkende ideeën verkondigen. Noch wordt er vreemd opgekeken bij de aanwezigheid van moordenaars en misdadigers. Wel is het van de zotte wanneer dit soort figuren naar voren worden geschoven in de media en ook nog eens gepromoot worden als zijnde verkondigers van de Islam.
Alsof dit nog niet genoeg is, moet de algehele islamitische gemeenschap boeten voor hun idioterie. Dit is de methodiek die gehanteerd wordt door de media (met name de westerse!) bij het tentoonstellen van moslims en hun credo. Dit is hoe zij de zaken opblazen!
Het betreft deze keer een verzameling jongeren, die zichzelf de positie heeft gegeven van staatshoofd en die de mensen de Islamitische Wetgeving wil opleggen in Nederland en België. Zij hebben zichzelf een verantwoordelijkheid gegeven die de hunne niet is. Ook de taal die zij uitslaan, doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Dit alles duidt op één van de volgende zaken: Of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de Islam willen rechtvaardigen.
Indien deze figuren daadwerkelijk lijden aan geestelijke stoornissen, dan is het de plicht van België om hen in een geestelijke inrichting op te sluiten. Anders moeten zij achter slot en grendel in de gevangenissen verdwijnen. Dit voordat het land opgeschrikt wordt door een auto-explosie of een zelfmoordaanslag. Het zijn per slot de moslims die daarna de verwijtende vinger toegewezen krijgen en van terrorisme beschuldigd zullen worden. Ook zullen er wetten in het leven worden geroepen die het de moslims moeilijk maken om hun leven op een normale manier te kunnen voortzetten. Zij zullen opgejaagd worden op school en op de werkvloer. Dit alles door toedoen van een stel zwakzinnigen.
Daarom wil ik nogmaals benadrukken dat de Islam noch de moslims iets te maken willen hebben met deze absurditeit. Ook wil ik een oproep doen richting de media om geen podium te bieden aan dit soort mensen door hun werk het promoten. Verder wil ik de autoriteiten erop wijzen dat er iets ondernomen moet worden om deze verderfzaaiers een halt toe te roepen, voordat zij de samenleving in het algemeen en de moslims in België en Nederland in het bijzonder grote schade toebrengen.
En eenieder die in de toekomst de aspiraties heeft om namens de Islam en de moslims te spreken, moet de volgende woorden van Allah in acht nemen (interpretatie van de betekenis):
“En zegt niet door de leugen die jullie tongen beschrijven: “Dit is toegestaan en dat is verboden”, om over Allah een leugen te verzinnen. Voorwaar, degenen die over Allah de leugen verzinnen zullen niet welslagen.”
(Soerat an-Nahl: 116)
Tot slot wil ik tegen mijn moslimbroeders en -zusters zeggen dat wij goed op de hoogte zijn van de grote druk die op moslims in het Westen wordt uitgeoefend. Ook zijn wij op de hoogte van het onrecht dat hun wordt aangedaan, zoals in geval van het hoofddoekverbod op scholen. Maar het tegengaan van dit soort zaken gebeurt door geduld, standvastigheid en gebruikmaking van alle toegestane middelen om onze rechten te verdedigen. En niet door onverantwoorde uitspraken en handelingen of massale zelfmoord.
Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“Jullie zullen zeker beproefd worden in jullie bezittingen en jullie zelf en jullie zullen veel kwetsende woorden horen van degenen die het boek eerder hebben gekregen en van de veelgodenaanbidders. Maar als jullie je geduldig opstellen en geloven, dan behoort dat tot de beste der daden.”
(Soerat Aali-cImraan: 186)
Dus wees op je hoede voor dit soort mensen die zogenaamd in Naam van de Islam spreken, maar in werkelijkheid geen enkel besef hebben van goed of kwaad. Vragen over hoe een probleem aangepakt moet worden, zijn bestemd voor mensen met kennis en niet voor roekeloze jongeren waarvan de onwetendheid afdruipt.
Sheikh Fawaz Jneid en
Bestuur stichting as-Soennah