Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:38

Mja, als je de bijbel bestudeert staan er eveneens absurde dingen in. Da's inherent aan geloof lijkt het wel (daarom heb ik bijzonder weinig met geloof in het algemeen)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:54

Heino schreef:
Mja, als je de bijbel bestudeert staan er eveneens absurde dingen in. Da's inherent aan geloof lijkt het wel (daarom heb ik bijzonder weinig met geloof in het algemeen)

´De Bijbel´ bestaat uit twee delen.
Het eerste deel is de Tora van het jodendom.
Het tweede deel is een door concilies van christelijke leiders samengestelde bundel vor Jezus en maakt het de chrístelijke versie.

De meeste mensen vergeten deel 1.; het Oude Testament want een essentiële basis is van het christendom.
Het Nieuwe Testament is als een interpretatie bij het Oude.

Het Oude Testament is een verzameling als makkelijke leesbare parabels geschreven normen en waardes.
De normen en waardes van een sem-nomadische samenleving waarvan Mohammed een gemoderniseerde versie geschreven heeft.
De Koran bevat een detailleerde sterk verbeterde set normen en waardes voor diezélfde samenleving.

Vergelijk de normen uit het Oude Testament maar eens met de Koran.
De normen en waarden in het Oude Testament zijn bepaald niet westers modern. Toch is dát de basis voor het Christendom :)*

Waar men (bij deze drie religies) in gelooft is of dit Oude Testament en/of de Koran het woord van God zijn en of Christus de zoon van God met een uitleg bij dat woord was.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:14

Nicolletje schreef:
randalinpony schreef:
Tja, ik heb geen enkele behoefte harder in mijn standpunten te worden naar aanleiding van een paar posters op bokt. :)

Ik ben niet harder in mijn standpunten geworden, ik uit ze alleen meer zwart-wit omdat, zo blijkt nu ook weer, iets anders toch niet gelezen wordt.
Omdat er telkens blijkbaar geen tussenvorm (in denken, lezen, standpunten, discussieren) is, dat blijkt wat mij betreft maar weer uit deze post:

Citaat:
En eerlijk gezegd waardeer ik posts die toch wel meer dimensies hebben en zelfreflectie onthullen het meest, ook van mensen met een andere mening. :)

Waaaaaarom telkens die steken onder water, echt :n Als je mijn posts niks vindt, waarom moet je er dan op reageren??

Citaat:
En ik denk werkelijk dat als de dialoog, discussie, eendimensionaler en wij-zij wordt, dat dan de oplossing eerder in de weg wordt gestaan dan dat er iets bereikt wordt.

Anti-Wilders mensen mogen dan ook hand in eigen boezem steken.

Die opmerking was zéker niet bedoeld als steek onder water. Verder beinvloedt iedere post het verloop van een discussie, ik heb geen behoefte om langs enkele mensen heen te kletsen en dan maar te reageren op de reacties op hun post.
Misschien dat je mijn posts niet altijd fijn of terecht vindt, kan. Discussies zijn niet om elkaar te knuffelen, maar om standpunten uit te wisselen en eventueel mensen te overtuigen. Maar ik druk me netjes uit en steken onder water vind ik niet nodig.

En wat dat laatste betreft: het lijkt mij dat bovenstaande voor iederéén opgaat.

Dán blijft het leuk.

Wat betreft heilige boeken: als mensen nou eens gingen beseffen (en dan bedoel ik gelovigen én ongelovingen) dat die dingen in heel andere tijden geschreven zijn, toen mensen onder heel andere omstandigheden leefden en een heel andere uitkijk hadden, dan zouden we al een stuk verder komen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:11

Ok :) Randalinapony, het leek even zo. Omdat ik namelijk ook een aardig stukje tekst over "breng de humane islam meer naar buiten" had gelinkt waar ik zometeen over doorga.
Dat, en de rest van mijn post lijkt mij niet dat ik starre en rigide denkbeelden heb en geen zelfonderzoek doe.
Doe ik ook namelijk, neem nou bijvoorbeeld de slogan "aanpassen of opkrassen" het is niet alleen maar zo dat moslims/ Marokkanen/ Colombianen/ Chinezen zich hebben aan te passen op een postzegeltje land met veel inwoners, volgens ons, maar ikzelf ook. Volgens diezelfde 'ons'.

Ondanks dat ik hier geboren en getogen ben en de gewoontes hier mij in theorie 'eigen' zouden zijn, moet ook ik me (naar mijn mening) toch enigszins aanpassen, wat betreft kleding (tenzij ik als 'raar' 'slet' of 'slons' bestempeld wil worden of zwaar overdressed op een feest o.i.d. terecht wil komen, veel Nederlanders zijn toch wat gewoontjes), gedrag, beleefdheden (ik HAAT zoenen en handjes geven op verjaardagen) wat betreft paarden houden zelfs (ik kan mijn paard hier niet op straat met stokken gaan slaan omdat ik dat wil), wat betreft werken ('ik heb geen zin om te werken dus trek ik een uitkering' is echt not-done) wat betreft inkopen (AH-terreur noem ik dat, in elke plaats alleen maar AH's zodat je lekker weinig keus hebt), wat betreft wat ik eet (wat de meerderheid eet is het aanbod), wat betreft harde muziek luisteren (buren!), wat betreft de auto waarin ik rij (milieuregels, hoge belastingen enz), wat betreft het hele leven eigenlijk, en dan denk ik zelfs dat er in Nederland nog véél plaats is voor het individu, als je kijkt naar andere landen.

Ook moet ik het allemaal maar pikken dat ik hier continu gefimd wordt als ik bij mijn ouders op bezoek ga of uit winkelen ga, dat mijn telefoongesprekken, internetgegevens allemaal bewaard worden, dat ik me 'verplicht' in moet enten of 150 euro per maand moet betalen aan die klotezorg en dan nog kan ik niet de zorg krijgen die ik wil.

Als ik het er allemaal niet mee eens ben dan mógen mensen (en dat gebeurt ook) gewoon zeggen "als het je niet bevalt hier dan ga je toch lekker ergens anders wonen".
Maar wáárom is het bij bepaalde groepen mensen dan zó beladen als je dat ook zegt ?!

Ik zal even terugkomen op de humane islam (artikeltje) wat mij en misschien wel vele anderen nogal stoort/ verbaast, is het volgende: Moslims protesteren niet nauwelijks tegen wat er gebeurt. Terwijl moslims in het algemeen heus wel protesteren en demonstreren als het gaat om (vermeend of echt) onrecht tégen hun. klik en klik en klik en klik en klik enz...

Omdat de WOII er nogal eens bij gehaald wordt, haal ik hem er ook even bij naar aanleiding van het artikeltje over de gematigde moslims, de uitroep dat de meeste moslims hier toch eigenlijk wel gematigd zijn: waar waren de 'gematigde' Duitsers toen de joden aangevallen werden in de Kristallnacht? Waar waren überhaupt de gematigde Duitsers (Nederlanders...) in de WOII ??

Stel nou dat het echt tot een burgeroorlog komt... dankzij (o.a.) zo'n nu nog kleine Sharia4 bijvoorbeeld... dan vraag ik me af (misschien dat iemand het hier kan antwoorden) welke 'kant' de mensen kiezen die én de moslim- én de Nederlandse identiteit in zich dragen?
De gematigde moslims...?

Kiezen zij voor strijden voor Nederland en de vrijheid (althans, ik beschouw het als vrijheid en juist deze vrijheid wordt mij telkens voor de voeten geworpen waarom moslims in burka en hoofddoek mogen lopen, mogen haat-en antiwesters prediken, niet hoeven meedoen met onze gewoontes, halal mogen slachten, halal-eten in de kantines en winkels kunnen kopen, moskeeën mogen bouwen, hun feestdagen mogen vieren, enz) , of zouden zij dan toch denken: Liever de sharia hier, ik kies de moslim-kant.

Dat is dan toch raar als dat zo is?!

Wat betreft de vergelijking bijbel-koran die telkens voorbij komt:

Ten eerste bestaat in het christendom momenteel nog nauwelijks een 'eenvorming' of grootschalig religieus fanatisme ("wij christenen" op de wereld tegen de rest) ten tweede, kritiek op de bijbel en het christendom mág gewoon, op de koran en de islam niet. [ klik islamkritiek en de de koran is perfect ] en zelfs godslastering, in landen met een christelijke achtergrond krijg je misschien een boete of lichte straf (en ook dat staat ter discussie), in moslimlanden staat er de doodstraf op.
De bijbel is misschien een inspiratie geweest voor onze wetgeving, maar het is allang los van elkaar gekomen, in moslimlanden niet - sterker nog deze Sharia4... wil het zelfs weer terugbrengen in ons land, de godsdienstelijke macht die wij net allemaal aan de kant geworpen hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:10

randalinpony schreef:
Wat betreft heilige boeken: als mensen nou eens gingen beseffen (en dan bedoel ik gelovigen én ongelovingen) dat die dingen in heel andere tijden geschreven zijn, toen mensen onder heel andere omstandigheden leefden en een heel andere uitkijk hadden, dan zouden we al een stuk verder komen.

Dat is alleen voor ongelovigen mogelijk. Daar moet je minimaal selectief gelovig voor zijn.

Wanneer je gelooft dat het een geschreven woord God´s is, is dat ´in zijn tijd zien´ op zich al heiligschennis.

Daar wringt de hele schoen. In geloven dat de Tora (Oude TestamenT), Nieuwe Testament, Koran, het woord van God (en diens zoon) weergeven.
Daardoor is het boven elke menselijke beoordeling verheven.

Het interpreteren is daardoor een slangenkuil van machtsmisbruik waar alle ´kerken´ van deze drie middenin staan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:21

Nee, HC, dat is niet waar. Je moet het juist in zijn tijd lezen en kijken naar de stijl en de cultuur waarin het geschreven is. Dat prediken dan ook veel kerken: 'Dit staat er. Hoe kan je dat zien in de huidige tijd? Is dit een waargebeurd verhaal of heeft God hiermee een punt willen maken?'

Overigens is het OT wel ietsje meer dan alleen de Torah. De Torah bestaat namelijk alleen uit de Wet. Het OT is wel de Joodse bijbel: De Wet, de Geschriften en de Profeten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:48

Blue_Eyes schreef:
'Dit staat er. Hoe kan je dat zien in de huidige tijd? Is dit een waargebeurd verhaal of heeft God hiermee een punt willen maken?'

Dan geef je er dus een draai aan.
Wijk je af van God´s woord.
Je kan er een beetje of iets meer vanaf wijken. Hoeveel is nog geloven?

Ook is God almachtig en alwetend. Waarom dan interpreteren? Hoezo dan aan diens letterlijke woord twijfelen?

Dat is dan selectief geloven. Volgens sommigen afvallig.
Ik kan dat prima volgen.
Selectief geloven is een hellend vlak.
Begrijp de huidige Paus daarom ook helemaal en vernieuwers in het geheel niet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:31

@Nicolletje: Dat laatste stukje... over christendom en koran. De koran is afgeleid van de Bijbel. Dus ik vind het wel echt geweldig als moslims hun "moeder" koran gaan afbranden. Verder ben ik het helemaal met je eens dat als je hier niet wil werken en alles slecht is dat je gewoon lekker een ander plekje moet zoeken. Gaan de belastingen weer omlaag ook denk ik :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:47

euhm... hallo vibabu ik kraak alles af en ben bij definitie negatief over de islam wat men ook mag inbrengen (vandaar dat ikk wel meelees maar echt de moeite niet meer wil nemen)

wij moslims geloven ook in de bijbel, alleen de evangelie van jezus.. en bestaat die nog? nee. maar de originele bijbel (de indjiel) en de thorah en het boek van david daar moeten wij als moslim in geloven. als je dat als moslim verwerpt dan ben je geen moslim.

bekijk het filmpje in mijn profiel maar eens, een fragment uit de film 'the message' over het ontstaan van de islam en het leven van onze profeet vzmh.

misschien uberhaupt een interessante film om te zien. dan zal ik je wel de originele adviseren ipv de ingekorte engelse versie. het gaat over de 23 jaar waarin de koran is neergedaald. inclussief die 'gruwelijke oorlogen'. alles is 100% gebasseerd op de authentieke overleveringen en koranverzend, dus het filmpje 'verbloemd' de waarheid niet.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 23-12-10 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:48

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:51

jameyskatje schreef:
euhm... hallo vibabu ik kraak alles af en ben bij definitie negatief over de islam wat men ook mag inbrengen (vandaar dat ikk wel meelees maar echt de moeite niet meer wil nemen)
wij moslims geloven ook in de bijbel, alleen de evangelie van jezus.. en bestaat die nog? nee. maar de originele bijbel (de indjiel) en de thorah en het boek van david daar moeten wij als moslim in geloven. als je dat als moslim verwerpt dan ben je geen moslim.

bekijk het filmpje in mijn profiel maar eens, een fragment uit de film 'the message' over het ontstaan van de islam en het leven van onze profeet vzmh.

misschien uberhaupt een interessante film om te zien. dan zal ik je wel de originele adviseren ipv de ingekorte engelse versie. het gaat over de 23 jaar waarin de koran is neergedaald. inclussief die 'gruwelijke oorlogen'. alles is 100% gebasseerd op de authentieke overleveringen en koranverzend, dus het filmpje 'verbloemd' de waarheid niet.

Prima toch. Als jij overal negatief over denkt :) mag je helemaal zelf weten. Maar waarom zeg je dat zo tegen mij? ik geef ook gewoon mijn mening.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:28

je stelt dingen. dat is iets anders dan een mening geven.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:37

Maar, je zegt tegen mij dat het over het algemeen geldt. Ik vind het wel gek dat je zo negatief overal over denkt.

Ik stel feiten vast. Oftewel argumenten. En verder ga ik met sommige hun meningen mee en sommige niet en die verdedig ik door middel van argumenten.... ik zie je probleem niet zo?

het grappige vind ik ook dat je alleen "valt" over mijn manier van mening geven en de feiten opnoemen op het moment dat ze negatief zijn en wanneer ze positief niet helemaal correct zijn dan maakt het niet uit? Dat vind ik niet erg realistisch.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:04

Citaat:
Stel nou dat het echt tot een burgeroorlog komt... dankzij (o.a.) zo'n nu nog kleine Sharia4 bijvoorbeeld... dan vraag ik me af (misschien dat iemand het hier kan antwoorden) welke 'kant' de mensen kiezen die én de moslim- én de Nederlandse identiteit in zich dragen?
De gematigde moslims...?

Kiezen zij voor strijden voor Nederland en de vrijheid (althans, ik beschouw het als vrijheid en juist deze vrijheid wordt mij telkens voor de voeten geworpen waarom moslims in burka en hoofddoek mogen lopen, mogen haat-en antiwesters prediken, niet hoeven meedoen met onze gewoontes, halal mogen slachten, halal-eten in de kantines en winkels kunnen kopen, moskeeën mogen bouwen, hun feestdagen mogen vieren, enz) , of zouden zij dan toch denken: Liever de sharia hier, ik kies de moslim-kant.

Dat is dan toch raar als dat zo is?!

Ik hoop maar niet dat het tot een burgeroorlog komt, de mensen van beide kampen die het daar op aansturen moeten maar eens in Bosnie gaan kijken dacht ik zo...

Om echt iets steekhoudends te zeggen over welke kant moslims dan kiezen lijkt me heel lastig, en ook afhankelijk van de verhoudingen op dat moment. Ik denk dat het gaat om een heleboel kleine incidenten die uiteindelijk een kettingreactie kunnen veroorzaken. Waarbij een aantal grote, machtige en welgestelde spelers wel degelijk hun best zullen doen de boel een bepaalde kant op te sturen. Ik vraag me dan altijd af: wie heeft baat bij een burgeroorlog?
Geen enkele burger, in ieder geval. Ik denk dat dezelfde krachten die achter een aantal van de problemen in de links die je gaf, ook verantwoordelijk zijn voor wat zich op dit moment voltrekt...

http://www.anarchiel.com/display/nederl ... md_uranium

De krachten achter de schermen mooi in beeld gebracht...

Ik denk dat de meeste moslims zich niet uitspreken op dit moment omdat je gedeisd houden beter is, want welke 'kant' ze ook kiezen, het is altijd de verkeerde.

Maar dat de manier waarop ze nu weggezet worden, ze wel langzaam maar zeker in de armen van de fundamentalisten drijft. De manier waarop moslims weggezet worden, is niet misselijk en dat heeft zéker zijn weerslag, dat kan toch ook niet anders?

Eigenlijk zou er een groot onderzoek onder moslims gehouden moeten worden, wat zij vinden van de ontwikkelingen en waar hun hart ligt.
Wat ze van Nederlandse gebruiken en gewoontes vinden en waarom.

@HC: ik ken een heleboel gelovigen die wel degelijk hún godsdienst tegen het licht houden en echt op zoek gaan naar kennis, ook/zelfs bij andere religies. Maar dan is het een individuele zaak en ik heb ook de indruk dat het hier niet echt om de doorsnee gelovige gaat. Voor de religie als geheel klopt wel wat je zegt denk ik hoewel al die schisma's ook niet uit de lucht kwamen vallen natuurlijk...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:11

Klopt Randalinapony ik moet alleen effe nadenken en tijd nemen voor een antwoord.

randalinpony schreef:
Maar dat de manier waarop ze nu weggezet worden, ze wel langzaam maar zeker in de armen van de fundamentalisten drijft. De manier waarop moslims weggezet worden, is niet misselijk en dat heeft zéker zijn weerslag, dat kan toch ook niet anders?

Ik ben het hier alleen niet helemaal mee eens, het is niet alléén door 'ons'.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:59

Klopt ik denk dat het een wisselwerking is, ook met thuislanden, en dus het gevolg van ontwikkelingen in de hele wereld. Natuurlijk hebben moslims er zelf ook een aandeel in. Er zijn ook gevaarlijke tendenzen, radicale imams die jongeren recruteren voor hun heilige plannetjes en zo...
Daarom is het zo moeilijk de slinger weer de andere kant op te krijgen.

Maar mijn vermoeden is dat er onder een deel van de moslims in Nederland bange voorgevoelens heersen. En angst is een goede drijfveer om je in het eigen kamp terug te trekken.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:25

jameyskatje
zou je ook nog op mijn vraag willen antwoorden op pag 13?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:37

christel1857 schreef:
Grappig dat ik wekenlang niet op bokt heb gezeten en vervolgens weer een topic tegenkom met dezelfde mensen die allemaal stug hetzelfde blijven zeggen. Kortom: zinloze discussie :P

haha dat dat je nu pas is opgevallen zijn toch altijd dezelfde mensen in politieke topics :P
Maarja denk dat alles wel is gezegt wat nu gezegt is is allemaal op herhaling ;) ik hou het tegenwoordig maar een beetje op meelezen mn tijd van actief reageren is wel voorbij ..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:31

als ik vragen vanm mensen ben vergeten en diegene willen alsnog graag antwoord.. aub even per pb

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:54

randalinpony schreef:
Klopt ik denk dat het een wisselwerking is, ook met thuislanden, en dus het gevolg van ontwikkelingen in de hele wereld. Natuurlijk hebben moslims er zelf ook een aandeel in. Er zijn ook gevaarlijke tendenzen, radicale imams die jongeren recruteren voor hun heilige plannetjes en zo...
Daarom is het zo moeilijk de slinger weer de andere kant op te krijgen.

Even kort ipv lang, kom er niet aan toe, maar ik denk dat het bij een eventuele oorlog zó gedraaid gaat worden dat de moslims toch wel de schuld krijgen en o.a. USA is momenteel (naar mijn idee) Rusland bijv. al aan het paaien en er met bijv. die hele oorlog voor aan het zorgen dat bijv. Irak enzo geen wapens of mankracht meer hebben.

Dankzij o.a. figuren als Sharia4... en ook de eenzijdige media in Arabische landen hebben veel moslims al lange tijd een ^) ^) gevoel tegen het westen.

Als de situatie escaleert denk ik dat éérst de (in den beginsel radicale) moslims opgenaaid gaan worden tegen het westen, dan is er een dubbel probleem met de nu al in het westen levende moslims: die moeten kiezen en als zij zich keren zich tegen hun eigen landgenoten (de westerlingen) zal dat niet meer goedkomen ook niet voor de gematigde moslims die er niks mee te maken willen hebben, voor hun is de leefomgeving dan ook verziekt.
Omdat de Islamitische wereld verdeelder is dan de westerse, zal het denk ik niet goed aflopen.

Ik hoop niet dat het gebeurt maar ik zie dat eerder gebeuren dan een inval van de moslims die het westen over gaan nemen en er allemaal sharia's in gaan voeren.

Het idee van de islamisering van de samenleving en overname via immigratie allemaal op vreedzame wijze (dat is wat ze zeggen toch) is aardig maar ze kunnen hun eigen extremisten niet in toom houden OF wat er al eerder ergens gezegd is de extremisten zijn in werkelijkheid een soort uitlokking.

Hoe dan ook denk ik nog steeds dat het bijzonder dom is van zowel die Sharia4... figuren als de straat'terroristjes' om de westerling tegen zich te krijgen want ze verzieken het voor mensen die daar allemaal niet op zitten te wachten en laten de samenleving tegen moslims an sich keren.

Hopelijk ben ik nou duidelijk geweest, het is erg lastig om een :)* om te zeten in de juiste woorden.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:12

lovelucydan schreef:
jameyskatje schreef:
precies adil. in mijn ogen is het bang voor het onbekende. en hoe komt het dat men bang is?omdat men wordt beinvloed door de politiek en media en niet zelf op onderzoek uitgaat en met moslims in gesprek gaat.

mijn uitnodiging voor de bekeerlingendag op 8 januari staat nog steeds.

het lijkt me heel interessant voor personen die er eigenlijk heel negatief tegenover staan om eens een leuke positieve middag onder de moslims mee te maken en uiteraard met elkaar in gesprek gaan

mag ik vragen wat je hier mee wil bereiken?

zie je eigenlijk wel wat je schrijft BEKEERLINGENdag??? hallo dit is wat nl juist niet wil. pfff
en ja in de koran staat dat je de ander moet proberen te overtuigen van je geloof. en dat alles wat geen moslim is haram is.

dit bericht jameyskatje

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 01:07

nogmaals:
jameyskatje schreef:
als ik vragen vanm mensen ben vergeten en diegene willen alsnog graag antwoord.. aub even per pb

---
ik heb volgens mij goed beschreven wat ik ermee wil bereiken. ik heb het hier nogmaals gekopierd en bepaalde lijnen dik gedrukt.

Citaat:
8 januari 2011 zal er in Denhaag in het opera zalencentrum een bekeerlingendag zijn. hier ben ik al vaak geweest en ieder jaar is het drukker en beter georganisseerd dus ik kijk ontzettend uit naar dit jaar.

mutah napoleon komt. 1 van de leden van outlawz van Tupac. (hij is nu ook moslim) http://www.youtube.com/watch?v=FMnEAEA- ... r_embedded

buiten lezingen zullen er ook discussies zijn, kraampjes uiteraard (ook met gratis spullen) en gewoon ruimte om te netwerken en gezellig te kletsen etc

Ik ga er heen en er komen heel veel bekenden. ik ben erg benieuwd of er ook bokkers willen/kunnen komen/????
eventueel kan ik jullie ontmoeten en voorstellen aan andere moslims.

het is een bekeerlingendag maar dat betekent niet dat het enkel voor bekeerlingen is. het is voor iedereen. van geborenmoslim tot niet-moslim. het onderwerp is alleen over bekeringen.

de vorige keren zijn er ook mensen live bekeerd tijdens het evenement. ik hoop dat het dit jaar ook weer zo is, want ht is altijd heel puur en emotioneel om mee te maken.

de discussies op bokt over moslims gaan de laatste tijd een stuk beter, dus wellicht hebben mensen interesse om met ons in gesprek te gaan tijdens de bekeerlingedag.

het past ook mooi bij het onderwerp van dit topic. omdat de islam toch erg snel groeit in nederland. er is ook ruimte om vragen te stellen aan de sprekers en wellicht gaan ze het ook hebben over 'het leven als moslim in een niet islamitisch land'.
Afbeelding

groetjes en wie weet tot ziens :D

er zijn inmiddels al 700 aanmeldingen dus de plaatsen zijn nog maar beperkt! voor hen die er nog bij willen zijn zal ik dit weekend nog beslissen anders ben ik bang dat diegene achter het net vissen.

het thema is bekeerlingen.. waarom? omdat er ieder jaar 500 bijkomen. de Islam inmiddels 3 generaties in nederland is en dus onderdeel van nederland is. want nederland wordt voor een groot deel gevormd door haar inwoners(in mijn visie) en er zijn inmiddels al 12000 autochtone moslims in nederland.

wat ik ermee wil bereiken.

een discussie in real life.
dialoog

dialoog

dialoog

en

dialoog

want als je met elkaar communiceert, als mensen onder elkaar. ontstaat er minder snel verharding.

en als je als verschillende soorten nederlanders elkaar kan begrijpen (begrijpen is iets anders dan 'hetzelfde worden', dus nee, je wordt niet gedwongen tot bekering :+ , dat is zelfs verboden is ons geloof) en kennis over elkaar hebt, dan krijgen partijen als de pvv minder podium.

zolang er dialoog blijft, kan men respect behouden en creeeren en wat is er mis met kennis over anderen? (want we moeten het maar onder ogen zien.. er wonen nu eenmaal verschillende religieuzen in nederland, we moeten er toch maar het beste van maken niet? dat kan in nederland en dat wil ik graag zo houden want daar is hard voor gestreden.)

via internet mis je extreem veel nonverbale communicatie en het gaat er ontzettend snel en hevig aan toe. er wordt zeer veel OVER moslims gepraat maar het lijkt me nu juist zo mooi om MET elkaar te spreken.

iedereen is welkom, ook de niet moslims. (en ik ken al verschillende niet-moslims die zich hebben aangemeld, dat is best gebruikelijk bij dit evenement)

ik wil hier nog iets mee bereiken; ik wil jullie graag laten inzien/of bevestigen dat moslims hele warme, vriendelijke, open, ambitieuze en behulpzame mensen zijn. en juist op bijeenkomsten merk je ontzettend veel warmte. dat vind ik persoonlijk iets speciaals om te delen. ik heb de vorige keer een journaliste gesproken daar (informeel) die helemaal onder de indruk was van de warmte en liefde die er heerste, ookal was zij geen moslim en kwam ze daar alleen maar haar werk doen. positiviteit is erg fijn.

nu wil ik graag 1 vraag terug stellen; wat wilde jij bereiken met een reactie waarin je stelt : dit is juist wat nl niet wilt! pffff...'

want wie is Nederland?
de koninging?
de regering?
de inwoners?

wie bepaald dat dan? ik denk dat jij niet helemaal snapte wat een bekeerlingendag is(hopelijk nu wel). een bekeerlingendag is niet een dag waarop wij allemaal niet-moslims moslim willen maken. het is een dag om te netwerken en om informatie op te doen en vooral om elkaar te leren kennen met als thema 'bekeerlingen', omdat dit toch een redelijk nieuwe doelgroep is in nederland die sterk groeit.

als er in nederland niet de behoefte was aan dit evenement dan zal het niet ieder jaar worden georganiseerd en dan zal er niet iedere jaar zo'n grote opkomst zijn.

voor meer info nodig ik je uit om mij via de pb te benaderen.
ook kan je op dit forum veel informatie vinden en vragen over de bekeerlingendag, zij zijn mede-organisator http://www.ontdekislam.nl/forum onder het kopje 'aankondigingen'

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 09:16

Je kan dialoog willen, maar mijn indruk is dat het vooral moslims zijn die geen dialoog willen. Dialoog is als je ook je tegenwerpingen kan en mag maken, een totaal andere mening kan en mag hebben, maar het blijkt steeds weer dat dit een zeer gevaarlijke bezigheid kan zijn (zie Wilders). Dan is de dialoog dood, kapot. Meer en meer is dit een struikelpunt in onze samenleving. Dat jij een uitzondering lijkt te zijn doet niets aan dit feit af.
Als ik in alle voornamelijk islamitische landen zie dat dialoog gewoonweg niet mogelijk is, dat zeer wrede agressie tegen joden, andersdenkenden (ook binnen de islam), homo's, vrouwen (álle vrouwen, ook islamitische) hoogtij viert maakt dat ik met deze ideologie niets te maken wil hebben. Er bestaat geen vrijheid binnen een islamitische samenleving, en jij kan dat niet ontkennen. Dat jij vrijheid hebt om te kiezen komt omdat je in NL woont, een land dat vrijheid van keuze hoog in het vaandel heeft staan. En dat dienen we te koesteren en te verdedigen. Dwang en discriminatie moeten we koste wat kost tegengaan. Dus ook de dwang en discriminatie vanuit geloof/ideologie, welke dan ook.

Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen en vrede op aarde.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:58

wilders wordt juist onzettend veel besproken bij islamitische bijeenkomsten en dialoog wordt in alle tijden gepromoot. in de moskeeen etc merk ik juist dat ons wordt opgeroepen om geduldig en beheerst te blijven in het geval met wilders en dat een goed voorbeeld en kennis meer oplost dan haat en alles waar haat op uit kan lopen.... (maarja, helaas gaat niet iedere moslim naar de moskee of naar islamitische bijeenkomsten om dat soort dingen te horen te krijgen)

bekijk bv eens dit filmpje: http://player.omroep.nl/?aflid=6488645
het is een beetje oud, maar dit is even snel het enige wat ik bij de hand heb.

vorig jaar op de bekeerlingendag werd er ook over wilders gepreekt. (en sommige moslims uit dit filmpje zitten ook in de organisatie van de bekeerlingendag)

ik denk als je dit evenement bezoekt dat jou mening over het 'niet in dialoog willen' veranderd. bij de organisatie van dit evenement hebben verschillende moslims gevraagd om een afgezonderde praat/discussieruimte voor degene die wat langer willen discusieren ipv tussen de activiteiten door.

niet alle moslims staan open voor dialoog natuurlijk. op dezelfde manier als er ook heel veel niet-moslims absoluut niet willen praten over islam of iets wat in die richting komt.

maar het zijn juist de type mensen die naar dit soort evenementen komen die wél in gesprek willen.

de organisatie doet daar ook veel aan. nodigen bv de pers uit, niet islamitische instanties en het wordt dit jaar voor het eerst in een theater gehouden ipv een moskee om het evenement toegankelijker te maken.

------------

daarnaast wilde ik graag het volgende artikel met jullie delen en ik hoop dat jullie de moeite nemen om dit te lezen:

Citaat:

Idioterie en Islam gaan niet samen!
Het is niet vreemd dat er in een gemeenschap of groepering mensen te vinden zijn die rationele tekortkomingen vertonen of afwijkende ideeën verkondigen. Noch wordt er vreemd opgekeken bij de aanwezigheid van moordenaars en misdadigers. Wel is het van de zotte wanneer dit soort figuren naar voren worden geschoven in de media en ook nog eens gepromoot worden als zijnde verkondigers van de Islam.

Alsof dit nog niet genoeg is, moet de algehele islamitische gemeenschap boeten voor hun idioterie. Dit is de methodiek die gehanteerd wordt door de media (met name de westerse!) bij het tentoonstellen van moslims en hun credo. Dit is hoe zij de zaken opblazen!

Het betreft deze keer een verzameling jongeren, die zichzelf de positie heeft gegeven van staatshoofd en die de mensen de Islamitische Wetgeving wil opleggen in Nederland en België. Zij hebben zichzelf een verantwoordelijkheid gegeven die de hunne niet is. Ook de taal die zij uitslaan, doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Dit alles duidt op één van de volgende zaken: Of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de Islam willen rechtvaardigen.

Indien deze figuren daadwerkelijk lijden aan geestelijke stoornissen, dan is het de plicht van België om hen in een geestelijke inrichting op te sluiten. Anders moeten zij achter slot en grendel in de gevangenissen verdwijnen. Dit voordat het land opgeschrikt wordt door een auto-explosie of een zelfmoordaanslag. Het zijn per slot de moslims die daarna de verwijtende vinger toegewezen krijgen en van terrorisme beschuldigd zullen worden. Ook zullen er wetten in het leven worden geroepen die het de moslims moeilijk maken om hun leven op een normale manier te kunnen voortzetten. Zij zullen opgejaagd worden op school en op de werkvloer. Dit alles door toedoen van een stel zwakzinnigen.

Daarom wil ik nogmaals benadrukken dat de Islam noch de moslims iets te maken willen hebben met deze absurditeit. Ook wil ik een oproep doen richting de media om geen podium te bieden aan dit soort mensen door hun werk het promoten. Verder wil ik de autoriteiten erop wijzen dat er iets ondernomen moet worden om deze verderfzaaiers een halt toe te roepen, voordat zij de samenleving in het algemeen en de moslims in België en Nederland in het bijzonder grote schade toebrengen.

En eenieder die in de toekomst de aspiraties heeft om namens de Islam en de moslims te spreken, moet de volgende woorden van Allah in acht nemen (interpretatie van de betekenis):

“En zegt niet door de leugen die jullie tongen beschrijven: “Dit is toegestaan en dat is verboden”, om over Allah een leugen te verzinnen. Voorwaar, degenen die over Allah de leugen verzinnen zullen niet welslagen.”

(Soerat an-Nahl: 116)

Tot slot wil ik tegen mijn moslimbroeders en -zusters zeggen dat wij goed op de hoogte zijn van de grote druk die op moslims in het Westen wordt uitgeoefend. Ook zijn wij op de hoogte van het onrecht dat hun wordt aangedaan, zoals in geval van het hoofddoekverbod op scholen. Maar het tegengaan van dit soort zaken gebeurt door geduld, standvastigheid en gebruikmaking van alle toegestane middelen om onze rechten te verdedigen. En niet door onverantwoorde uitspraken en handelingen of massale zelfmoord.

Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Jullie zullen zeker beproefd worden in jullie bezittingen en jullie zelf en jullie zullen veel kwetsende woorden horen van degenen die het boek eerder hebben gekregen en van de veelgodenaanbidders. Maar als jullie je geduldig opstellen en geloven, dan behoort dat tot de beste der daden.”

(Soerat Aali-cImraan: 186)

Dus wees op je hoede voor dit soort mensen die zogenaamd in Naam van de Islam spreken, maar in werkelijkheid geen enkel besef hebben van goed of kwaad. Vragen over hoe een probleem aangepakt moet worden, zijn bestemd voor mensen met kennis en niet voor roekeloze jongeren waarvan de onwetendheid afdruipt.

Sheikh Fawaz Jneid en
Bestuur stichting as-Soennah

de bron: http://ontdekislam.nl/forum/viewtopic.p ... &sk=t&sd=a

en op dit forum is abu imran (van sharia4b) ook actief. op dit forum zitten eigenlijk best veel praktiserende moslims. zoals sommige zouden zeggen 'orthodoxe'. dus wellicht is het interessant om de discussie te volgen. ik vind het wel interessant, ik lees lekker mee.

"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:37

Hoe vreedzaam was het voorbeeldige leven van de profeet? Hoeveel gerechtigheid kun je van de sharia verwachten? Nee dank, dat jij vrijwillig zulke wetten aanneemt stuit me tegen de borst. Je praat alsof jij de profeet zelf bent en als enige weet wat islam inhoudt. Hoe vinden de islamieten in bedoelde landen jouw inzichten hierin? Ik wed dat jij jouw islam niet durft te beleven in zulke landen. Het merendeel van de islam in deze wereld is niet vreedzaam en rechtvaardig. Anders mag je me één islamitisch land met sharia wetgeving noemen waarbij de waarden en rechten van IEDEREEN gerespecteerd worden. Waar vrouwen de keuze hebben hoe ze zich willen kleden, met wie ze willen huwen en wanneer, waar homo's liefde mogen bedrijven met elkaar, waar joden, christenen en alle andere gelovigen openlijk openlijk hun geloofstekenen mogen dragen en zo hun geloof mogen uitdragen. Als je dat niet kan, kun je mij niet bewijzen dat vanuit de islam vrede en liefde komt.