Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:26

Mij ging dat bericht erom, dat een imam, die mensen zou moeten kunnen helpen met geloofsvraagstukken en integratie, nu bedreigd wordt als hij een toenadering zoekt naar het land waarin hij woont.

Ik vind dat meer een intergratievraagstuk/ probleem dan hele Lucassen, dat is nog lang niet rond/ bewezen, enz.
Met andere woorden: ik kan niks met je vraag over Lukassen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:33

Sure Nicolletje. Want moslimextremisten hebben ook zo veel te maken met de multiculturele samenleving in Nederland. En een woordvoerder van wonen en wijken niet. En het is al lang duidelijk en rond dat hij veroordeeld is voor ontucht.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:38

Ik heb geen zin om op zulke denigrerende berichten in te gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:44

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:49

Da's niet denigrerend, ik stel je gewoon kritische vragen. En als jij daar dan zo flauw op reageert kan ik wat sarcastisch worden. Wanneer ik aan een discussietopic meedoe ga ik er namelijk van uit dat de mensen die er komen mee willen discussiëren. En niet dat ze offtopic nieuwsberichten plaatsen over moslimextremisten in een topic over multiculturele samenleving. En dan plaats ik eens een ontopic vraag, wordt die meteen afgedaan met "het is helemaal niet bewezen". Terwijl het wel degelijk bewezen is dat Lucassen ontucht gepleegd heeft. Wie doet er dan flauw, jij of ik?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:53

Ik reageer al lang niet meer in deze topics omdat ik vind dat allerlei links over misstanden ergens anders dan in Nederland helemaal niet bijdragen aan een normale discussie over de toestand in Nederland.
Zoals ik al eerder heb gezegd, is IMO een multiculturele samenleving meer dan alleen de problemen met moslims

RoodZonnetje

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:58

Heb je gelijk in Electra, ik liet me weer uitlokken, dom dom dom.
Ik denk dat de sociaaleconomische status van de probleemveroorzakers belangrijker is dan de religie die ze aanhangen. Wanneer je namelijk statistisch gaat controleren voor SES zie je dat SES het voornaamste verschil maakt en niet de nationaliteit/religie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:59

Ik reageer niet flauw, dat is jouw interpretatie van mijn antwoord. Ik geef alleen antwoord op jouw vraag over Lukassen en mijn link.
EN ik vond de link van Lukassen en zijn ontucht niet echt in dit topic en de discussie passen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:30

Nicolletje schreef:
Ik reageer niet flauw, dat is jouw interpretatie van mijn antwoord. Ik geef alleen antwoord op jouw vraag over Lukassen en mijn link.
EN ik vond de link van Lukassen en zijn ontucht niet echt in dit topic en de discussie passen.

Er heeft hier helemaal niemand een dergelijke link geplaatst.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:50

link van Lukassen:
Hermelientje schreef:
Om even terug te komen op de problemen in de (multiculturele) samenleving dit kamerlid van de PVV loste de problemen in zijn wijk wel heel erg kordaat op:

http://www.crimesite.nl/crimesite/159-h ... noten.html

Zeer toepasselijk is deze mijnheer Lucassen woordvoerder wonen en wijken. Hebben ze in ieder geval iemand met dossierkennis zou ik zeggen. ;)

En zijn ontucht:

Heino schreef:
Zal een man die meisjes verkracht heeft

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:04

Dus geen link van zijn ontucht, alleen van de wijze waarop hij problemen in een wijk op geheel eigen PVV wijze op lost ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:07

Gezellig hier... ;)

Ik heb wat stellingen, waarnaar ik jullie mening graag wil horen:

- multiculturaliteit is de realiteit, mensen moeten dit accepteren.

- mensenrechten mogen geschonden worden om multiculturele problemen op te lossen.

Ik ben benieuwd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:11

Daphna schreef:
Gezellig hier... ;)

- mensenrechten mogen geschonden worden om multiculturele problemen op te lossen.

Ik ben benieuwd

1 ja dat lijkt me duidelijk, tis niet anders oftewel maak er iets moois van met elkaar
2 tot hoever wil je gaan

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:15

Daphna schreef:
Gezellig hier... ;)

Ik ben benieuwd

1) eens
2) op welke manier kan mensenrechten schenden bijdragen aan het oplossen van multiculturele problemen? Wil ik hier ooit ja op zeggen dan zal iemand met heel goede argumenten moeten komen.

@Nicolletje
Ik ben blij dat je er zelf achter bent gekomen dat een dergelijke link nooit geplaatst is. Ik deel je zorgen over links die volledig off-topic gaan, hier moeten we voorzichtig mee zijn. Gelukkig dat we het hierover volledig eens zijn.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 14-11-10 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:19

Bedoel je wat vanavond in het nieuws was dat ze ouders uit hun huis zetten wanneer de kinderen de buurt teroriseren???
Zoiets???

Dat was in Breda en de dreiging bleek al voldoende te zijn om het euvel op te lossen

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:22

Ik doel nergens specifiek op, maar ik zie steeds vaker dat mensenrechten in het geding komen om zogenaamd problemen op te lossen. Ik vraag me echt af hoe dit soort dingen kunnen, mensen rechten staan immers boven de Nederlandse grondwet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:29

sarabande schreef:
Dus geen link van zijn ontucht, alleen van de wijze waarop hij problemen in een wijk op geheel eigen PVV wijze op lost ;)

Daarom zeg ik ook link van Lukassen... en zijn ontucht. Anders schreef ik wel Link van Lukassen over zijn ontucht :)

Ik begrijp niet wat je bedoelt met mensenrechten schenden, Dafna, kan je een voorbeeld noemen?
Gaat het bijv. over asielzoekers die in een bepaalde situatie komen, of denk je aan het voorbeeld van het topic van de escalatie in de bus waarbij een donker getinte jongen de bus uit geslagen wordt?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:51

Zoals ik al zei doel ik nergens specifiek op, een concreet voorbeeld ga ik nu dus ook niet noemen. Ik heb het niet over gevallen waarin burgers zelf ingrijpen, meer over de ideeën die men erop nahoudt en hoe deze in verhouding staan met mensenrechten. Niet perse dat deze tegen mensenrechten in gaan, maar misschien ook wel, en hoe dat dan kan. Ik ben benieuwd naar meningen.

Het is trouwens daphna..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:55

Daphna schreef:
multiculturaliteit is de realiteit, mensen moeten dit accepteren.

Absoluut, dat is het ook altijd geweest. Alleen staan Moslims wat verder af van de westerse cultuur dan bvb Joden.
Over je tweede stelling ga ik hard nadenken ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:05

De joden die indertijd uit waaierden over Europa, stonden ook ver van de landslieden in het land waar ze zich vestigden en hebben ook altijd veel tegenstand gekend.
Je zou mogen verwachten dat in een moderne maatschappij met alle vrijheid en voorlichting die er nu is men zich niet weer zo bang laat maken en laat ophitsen, het tegendeel is het geval.
Wilders ziet zich als de messias van Europa die overal haat en verdeeldheid wil zaaien tegen het GROTE gevaar, tegen een mogelijke sharia en islamisering.

Nuchtere mensen zouden zeggen zorg maar eerst dat je eigen straatje schoon is voor je anderen beschuldigd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:10

Ik vraag me echt af hoe ze mensen uit de wijk willen gooien.
Immers dan ga je ervan uit dat mensen een huurwoning hebben.
Stel je hebt een koopwoning, je kind is een probleemjongen, wie gaat jou dan uit je eigen huis gooien of ruilen met een ander aso-gezin?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:14

Electra63 schreef:
Ik vraag me echt af hoe ze mensen uit de wijk willen gooien.
Immers dan ga je ervan uit dat mensen een huurwoning hebben.
Stel je hebt een koopwoning, je kind is een probleemjongen, wie gaat jou dan uit je eigen huis gooien of ruilen met een ander aso-gezin?

Problemen komen vooral bij minder gestelden voor, zelden in wijken met koopwoningen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:16

Nee, maar ik ken toch wat blanke gezinnen met koopwoningen waarvan de kinderen ook hangjongeren zijn en sommigen een strafblad hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:20

Electra63 schreef:
Nee, maar ik ken toch wat blanke gezinnen met koopwoningen waarvan de kinderen ook hangjongeren zijn en sommigen een strafblad hebben.

Maar daar heeft Wilders het niet over :') :') _O- _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:27

Dat zeg ik :D