Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:16

Jesser schreef:
Door burka's te accepteren en het normaal te vinden (omdat alles maar moet kunnen) doen we echt in mijn ogen hiermee een paar stappen terug...

Ik vind het juist een stap achteruit dat je jezelf niet meer mag zijn. Je doet niemand kwaad, pijn of wat dan ook met zo'n lapje stof. Nederland stond bekend om haar grote tolerantie, maar daar blijft op deze manier weinig van over.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:21

Heino schreef:
Jesser schreef:
Door burka's te accepteren en het normaal te vinden (omdat alles maar moet kunnen) doen we echt in mijn ogen hiermee een paar stappen terug...

Ik vind het juist een stap achteruit dat je jezelf niet meer mag zijn. Je doet niemand kwaad, pijn of wat dan ook met zo'n lapje stof. Nederland stond bekend om haar grote tolerantie, maar daar blijft op deze manier weinig van over.

Daae wil ik me graag bij aansluiten! +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:26

jantergouw schreef:
De vrouwen moet het ook willen. Bij het CDA hebben ze de afgelopen weken diverse vrouwen benaderd om voorzitter te worden van het CDA. Dit is toch een echte topfunctie, maar geen van alleen had interesse. Dus nu is het een man geworden.

Maar wat is de reden dat deze vrouwen geen voorzitter wilden worden van het CDA?
Misschien zijn ze heel slim geweest en willen ze zich niet in dit wespennest storten?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:31

Ik denk juist omdat we zo tolerant waren, (twintig jaar geleden als je al eens durfde te uiten voor kritieken werd je uitgemaakt voor rascist.. en dat ben ik echt niet, heb zelf twee gemixte kinderen) heeft dat nu ook zijn keerzijde..
Er kwam op gegeven moment ergenis, over dat het allemaal moest kunnen..
Gemor zelfs.. teveel links, en je krijgt uiteindelijk rechts.. en dat is wat er nu gebeurt.. Dit zal zich uiteindelijk wel herstellen naar een middenweg..

Zelfde als met opvoeden van kinderen, je kunt niet blijven zeggen, doe alles maar wat je wilt, want dan zie je chaos..
Chaos is iets waar elk mens althans de meeste een hekel aan hebben.
Dus hebben we regels bedacht, wat wel kan of niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:36

dejavu schreef:
Citaat:
Er moet ergens een grens worden getrokken waar de waardigheid van de geëmancipeerde vrouw in het gedrang komt en waar we moeten kijken naar veiligheid en algehele visuele openheid.

Ten eerste, dat van die veiligheid vind ik altijd onzin. Het idee dat 'je niet weet wie er onder dat ding zit'. Tja, als jij mij op straat tegenkomt weet je ook niet wat zich achter mijn gezicht afspeelt. Misschien ben ik wel net op weg naar de supermarkt om op gewelddadige wijze een pakje sigaretten te stelen. Of zoek ik een slachtoffer om even vies mee te doen in de bosjes met grof geweld.
Trouwens, die capuchonnetjes die tegenwoordig zo in de mode zijn, zijn al voldoende om onherkenbaar te worden op camerabeelden. Ook verbieden?

Daarnaast nemen explosieven nou ook niet zoveel ruimte in hoor, die kan je in de zool van je schoen verstoppen... en een vuurwapen past in een ruime broekzak.
Dus daarvoor hoef je geen burkas te verbieden. Dan kan je net zo goed boodschappentassen verbieden, wie weet wat voor terroristische hulpstukken je daar allemaal in verbergt...

Dat we zo bang zijn voor burka's, die de meesten van ons niet tegenkomen op straat, zegt dus wel wat over de angst die ons wordt opgedrongen.

Zelf vind ik het ook niet prettig als mensen de ogen verbergen hoor, een zonnebril ophouden als je iemand aanspreekt vind ik al erg, erg onbeschoft. Maar daar zit hem de kneep: de blanke holllanders die mij zo aanspreken hebben dus al een ander normbesef dan ik, want anders deden ze het ding wel af.

Dan de waardigheid van de vrouw: daar zit een veel groter probleem dan alleen maar het bedekken met kleding.
Als die vrouwen niet meer in burka de straat op mogen (of met hoofddoek) betekent dat voor tenminste een deel van hen, dat ze waarschijnlijk helemaal geen daglicht meer zien omdat hun man niet veelt dat andere mannen hen zien. Hun ketting wordt weer een stukje korter.
Dat is zowel psychisch als lichamelijk erg ongezond.

Ik vind dat we hier dan ook een symptoom aanpakken en niet de onderliggende problematiek. Sterker, we treffen nu die vrouwen die zélf dat ding willen aandoen.
En we lossen de problemen van vrouwen die onderdrukt worden door hun man geenszins op.

Overigens moeten we ook niet de ogen sluiten voor geweld in de familiekring tegen Nederlandse vrouwen want vrouwenhaat, -exploitatie en -handel zijn nou niet bepaald exclusieve moslimaangelegenheden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:37

@Jesser: dat er vanzelf een balans tussen links en rechts zal ontstaan geloof ik ook zeker :) Maar ik begrijp echt niet wat nu precies het grote probleem van dat lapje stof is. Ik zal er geen nacht minder om slapen wanneer mijn buurvrouw zo'n ding draagt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:45

Citaat:
Zelfde als met opvoeden van kinderen, je kunt niet blijven zeggen, doe alles maar wat je wilt, want dan zie je chaos..

Alleen hebben we nooit tegen nieuwkomers in dit land gezegd: doe alles wat je wilt.

We hebben gezegd: doe alles wat je wilt, binnen de kaders van onze wetgeving.

Dat die wet soms onwenselijke situaties oplevert is nog wat anders. Zo ben ik niet iemand die blij wordt van Islamitisch onderwijs, maar dat werd ik ook al niet van streng Christelijk onderwijs.
Beide groepen maken echter gebruik van de vrijheid van onderwijs in dit land zoals die bestaat. En je kan moeilijk de een wel verbieden gebruik te maken van die vrijheid en de ander niet zoals Wilders wil, want dan ben je toch echt aan het discrimineren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:52

Randalin,
+:)+ voor je geduld en goede uitleg.
Ik kan me in allebei je voorgaande teksten helemaal vinden.

Jesser

Re: Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:18

Maar Randolin, als ik zou merken dat mijn buurvrouw alle dagen van straat werd gehouden, omdat haar man niet vindt dat ze buiten mag komen, is dat grote mishandeling in mijn ogen..
Ik zou dan ook aangifte doen van mishandeling..

En juist dat soort mensen die een vrouw dwingen om in een burka te lopen, zijn de ergste in mijn ogen... Mishandeling, pure mishandeling... Slavernij zelfs... dat een man bepaalt of zijn vrouw wel buiten of niet buiten mag komen, of wat ze wel of niet aantrekt..
En in dat soort gevallen zou ik zeggen, NEE, dat mag niet in Nederland getolereerd worden..

Heino, in mijn ogen is de burka niet enkel een stukje stof..er zit zoveel meer symbolisch achter.. Dus nogmaals niet gaan bagataliseren, want je kunt het niet mooier maken dan dat het is..

Een gevangenis, in mijn optiek...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:21

Jesser schreef:
Maar Randolin, als ik zou merken dat mijn buurvrouw alle dagen van straat werd gehouden, omdat haar man niet vindt dat ze buiten mag komen, is dat grote mishandeling in mijn ogen..
Ik zou dan ook aangifte doen van mishandeling..

En juist dat soort mensen die een vrouw dwingen om in een burka te lopen, zijn de ergste in mijn ogen... Mishandeling, pure mishandeling... Slavernij zelfs... dat een man bepaalt of zijn vrouw wel buiten of niet buiten mag komen, of wat ze wel of niet aantrekt..
En in dat soort gevallen zou ik zeggen, NEE, dat mag niet in Nederland getolereerd worden..

Heino, in mijn ogen is de burka niet enkel een stukje stof..er zit zoveel meer symbolisch achter.. Dus nogmaals niet gaan bagataliseren, want je kunt het niet mooier maken dan dat het is..
Een gevangenis, in mijn optiek...

Volgens mij zie je dat niet helemaal goed Jesser, jij vindt het bagatelliseren, Heino vindt dat niet daar zij tottaal anders tegen de burka aankijkt!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:23

Jesser schreef:

Ik maak het niet mooier of minder mooi dan het is. Ik oordeel juist niet over de redenen waarom vrouwen een burka dragen, simpelweg omdat ik niet weet waarom ze hem dragen. Velen denken en speculeren, maar niemand vraagt het die vrouwen zelf eens. Alleen dan kan je uitspraken doen als "onderdrukking" en "mishandeling".

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:23

Ben het helemaal met je eens jesser
tis ook gewoon een gevangenis

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:25

Heino schreef:
Jesser schreef:

Ik maak het niet mooier of minder mooi dan het is. Ik oordeel juist niet over de redenen waarom vrouwen een burka dragen, simpelweg omdat ik niet weet waarom ze hem dragen. Velen denken en speculeren, maar niemand vraagt het die vrouwen zelf eens. Alleen dan kan je uitspraken doen als "onderdrukking" en "mishandeling".

Denk jij dat iemand die onder dwang of bedreigen een hoofddoekje of iets dergelijks draagt dat zal durven zeggen??? Met een beetje geluk worden ze dan nog vermoord ook

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:29

shilady schreef:
Ben het helemaal met je eens jesser
tis ook gewoon een gevangenis

Ik begrijp dat jij m dus gedragen hebt en aan den lijve ondervonden??

shilady

Re: Boerkaverbod in Frankrijk is goedgekeurd door het Franse Hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:35

Ja

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:38

En dus gaan deze vrouwen, als de politie aan de deur komt omdat jij mishandeling en onderdrukking vermoedt, ook nooit hun mond opendoen. Dus kan er niets gedaan worden, behalve als er minderjarigen in het spel zijn. Of handelingsonbekwamen. Maar laat het nou een hele strijd van vrouwen gekost hebben om als handelingsbekwaam gezien te worden voor de wet.

Zo erg is het dus wel. Maar vergeet niet dat er ook vrouwen zijn die oprecht geloven in de plaats die God (of Allah) hun gegeven heeft. Er zijn SGP vrouwen die SGP stemmen, ook al wil deze partij het stemrecht voor vrouwen liefst vandaag nog afschaffen.

Er zullen dus best vrouwen zijn die werkelijk vrijwillig in burka lopen.

Jij kan aan de buitenkant niet zien wie dat zijn en dús is het ding verbieden alleen maar symptoombestrijding. Want achter de deur gaat het door.

Ik weet van gevallen in de jeugdhulpverlening waarin rebelse moslimmeisjes ook door de hulpverleners wordt aangeraden zich in hun lot te schikken. Waarom?
Omdat alleen een jeugdgevangenis een veilige plaats is zodra zon meisje openlijk tegen haar afkomst in verzet komt. Er is vaak een heel netwerk van mannen die zon meisje op proberen te sporen en eerwraak plegen.

Dat is vreselijk. Zon meisje wordt dan niet lichamelijk, maar geestelijk vermoordt en niemand die er wat aan kan doen... want je kan in dit land geen hele moslimfamilie achter de tralies zetten omdat ze een kind willen vermoorden, je moet wachten tot je bewijs hebt. En dat is dus vaak een lijk.

De hele ellende is dat dit soort praktijken heel slecht aan te pakken zijn. Zeker zo lang jonge moslimmannen een lage status in de maatschappij hebben, zullen ze heel slecht kunnen verteren dat juist hun moslimzusters het prima doen op bijv. school.
Dus moet er nu ingezet worden op integratie en scholing van hun onwillige broertjes om verdere integratie te bevorderen. Dát is de enige weg naar emancipatie van moslimvrouwen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:38

shilady schreef:
Ja

Gezien je stelligheid dacht ik dat al. Ik heb m ook regelmatig gedragen (eigenlijk een chador en geen burkha) als ik in Teheran was voor m'n werk. Vond het niet leuk, maar ach, was niet de enigste die m droeg. Maar een gevangenis....neuh

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:25

randalinpony schreef:
En dus gaan deze vrouwen, als de politie aan de deur komt omdat jij mishandeling en onderdrukking vermoedt, ook nooit hun mond opendoen. Dus kan er niets gedaan worden, behalve als er minderjarigen in het spel zijn. Of handelingsonbekwamen. Maar laat het nou een hele strijd van vrouwen gekost hebben om als handelingsbekwaam gezien te worden voor de wet.Zo erg is het dus wel. Maar vergeet niet dat er ook vrouwen zijn die oprecht geloven in de plaats die God (of Allah) hun gegeven heeft. Er zijn SGP vrouwen die SGP stemmen, ook al wil deze partij het stemrecht voor vrouwen liefst vandaag nog afschaffen.

Er zullen dus best vrouwen zijn die werkelijk vrijwillig in burka lopen.

Jij kan aan de buitenkant niet zien wie dat zijn en dús is het ding verbieden alleen maar symptoombestrijding. Want achter de deur gaat het door.

Ik weet van gevallen in de jeugdhulpverlening waarin rebelse moslimmeisjes ook door de hulpverleners wordt aangeraden zich in hun lot te schikken. Waarom?
Omdat alleen een jeugdgevangenis een veilige plaats is zodra zon meisje openlijk tegen haar afkomst in verzet komt. Er is vaak een heel netwerk van mannen die zon meisje op proberen te sporen en eerwraak plegen.

Dat is vreselijk. Zon meisje wordt dan niet lichamelijk, maar geestelijk vermoordt en niemand die er wat aan kan doen... want je kan in dit land geen hele moslimfamilie achter de tralies zetten omdat ze een kind willen vermoorden, je moet wachten tot je bewijs hebt. En dat is dus vaak een lijk.

De hele ellende is dat dit soort praktijken heel slecht aan te pakken zijn. Zeker zo lang jonge moslimmannen een lage status in de maatschappij hebben, zullen ze heel slecht kunnen verteren dat juist hun moslimzusters het prima doen op bijv. school.
Dus moet er nu ingezet worden op integratie en scholing van hun onwillige broertjes om verdere integratie te bevorderen. Dát is de enige weg naar emancipatie van moslimvrouwen.

Wat jij hierboven schrijft ben ik het ook helemaal mee eens en ik vind het ook allemaal super vreselijk idd
is het symptoon bestrijding maar ik vind als je al mishandelt en onderdrukt thuis word dat je het dan niet verdient om ook nog even buiten in een gevangenis rond te lopen en weinig kans maakt op sociaal contact das toch een dubbele straf ?

Nee ik blijf bij mijn mening en ik zal het nooit accepteren :) Vind dat je dit top beschreven hebt randelin! *D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:28

Teddy321 schreef:
shilady schreef:
Ja

Gezien je stelligheid dacht ik dat al. Ik heb m ook regelmatig gedragen (eigenlijk een chador en geen burkha) als ik in Teheran was voor m'n werk. Vond het niet leuk, maar ach, was niet de enigste die m droeg. Maar een gevangenis....neuh

Heb het effe gepast vriendin had er een maar tis niks vind ik

Maar stel je toch is voor dat je er je hele leven in rond moet lopen..........?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:30

shilady schreef:
Maar stel je toch is voor dat je er je hele leven in rond moet lopen..........

Wat Randalinpony óók aangehaald heeft zijn de vrouwen die op de SGP stemmen, die een in mijn ogen minderwaardige positie toekennen aan vrouwen. Dat kan ík dan weer niet begrijpen. Moeten we de SGP dan ook maar afschaffen? Alleen omdat er mensen zijn zoals ik die zich niet voor kunnen stellen dat er vrouwen zijn die vrijwillig op de SGP stemmen?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:32

Citaat:

Je hebt m alleen maar gepast!!??? Na jah zeg, en dan kun je oordelen of t een gevangenis is?? Gaat wel een beetje ver vind je niet?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:34

Citaat:

Weet je veel gepraat met vrouwen in Saoudische landen. Zij kunnen zich niet voorstellen dat wij vrijwillig rondlopen in minirokken of met truitjes met blote buiken. Weet je, s'lands wijs s'lands eer.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:47

Heino schreef:
shilady schreef:
Maar stel je toch is voor dat je er je hele leven in rond moet lopen..........

Wat Randalinpony óók aangehaald heeft zijn de vrouwen die op de SGP stemmen, die een in mijn ogen minderwaardige positie toekennen aan vrouwen. Dat kan ík dan weer niet begrijpen. Moeten we de SGP dan ook maar afschaffen? Alleen omdat er mensen zijn zoals ik die zich niet voor kunnen stellen dat er vrouwen zijn die vrijwillig op de SGP stemmen?

Dat kan ik me ook niet voorstellen heino
maar ik denk dat zoon partij eigelijk nooit echt groot zal worden en regeren Maarja zeg nooit nooit he Van mijn part eigelijk wel ja wil toch graag zien dat vrouwen evenveel rechten hebben als mannen en als gelijke worden gezien en als deze partij dat niet doet ........tja hoeven ze van mij niet echt te bestaan ..

Teddy dat mag jij vinden :)

Kga voorderest even bokt afsluiten want zit op een belangrijk telefoontje te wachten van het ziekenhuis

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:41

Teddy321 schreef:
Citaat:

Weet je veel gepraat met vrouwen in Saoudische landen. Zij kunnen zich niet voorstellen dat wij vrijwillig rondlopen in minirokken of met truitjes met blote buiken. Weet je, s'lands wijs s'lands eer.

der is altijd een tussenweg...
Ik loop niet in minirokjes met blote buik.. Zullen jonge meiden wel doen..

Als je ietsie pietsie ouder wordt ga je dat vanzelf laten..
Wil niet zeggen dat ik niet in rok loop.. Dat weer wel.. (als ik de tijd wil nemen hiervoor in plaats van rijkleding..)

Er is een verschil dus tussen je zo goed als naakt kleden en je helemaal verstoppen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:19

Teddy321 schreef:
Citaat:

Ik loop ook niet vrijwillig in minirok en truitjes met blote buiken. Vind dat ook behoorlijk over de top, en zou het ook niet accepteren als mijn kinderen er zo bijlopen. Als het 35 graden is doe ik wel mijn bikini aan :) Maar in het dagelijks leven met 'hoerige' kleding.. no way :n

shilady schreef:
Heino schreef:

Dat kan ik me ook niet voorstellen heino
maar ik denk dat zoon partij eigelijk nooit echt groot zal worden en regeren Maarja zeg nooit nooit he Van mijn part eigelijk wel ja wil toch graag zien dat vrouwen evenveel rechten hebben als mannen en als gelijke worden gezien en als deze partij dat niet doet ........tja hoeven ze van mij niet echt te bestaan ..

Wat de SGP hiermee te maken heeft weet ik niet, maar de SGP is niks mis, en óók bij de SGP zien ze vrouwen en mannen als gelijkwaardigen. Gelijken niet nee, wie dat wel ziet is blind lijkt me zo. Gelijkwaardig wel :)