Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:37

Zullen we jouw antwoord omdraaien Alane?

We bouwen er nog een stuk of wat moskeeën bij, dan komen hopelijk die radicalen en terroristen ook hier heen.
Tja wie zaait zal oogsten, toch.

Joostvangestel: ja.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:58

hoei dat was een schijbaar een schop tegen het zere been.... :(:) Of hadden jullie gedacht dat Wilders alleen maar lieve stemmers zou hebben, brave aanhangers die geen schaap kwaad doen???

wie zaait zal oogsten, niet alleen het gewenste maar ook het ongewenste... en dit is er een voorbeeld van...

Wat het aantal moskeeen ermee van doen heeft??? Hebben die extremisten daar een moskee voor nodig om aanslagen te kunnen plegen?
Laatst bijgewerkt door Alane op 28-10-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:00

:? Zere been? Jullie?

Ik vond jouw antwoord niet echt logisch ofzo. Of net zo logisch als dat anderen het raar vinden dat PVV-stemmers (en ook andere mensen) bang zijn dat er radicalen op moskeeën af komen.
Da's alles.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:03

Mag jij haat zaaien op Bokt Alane?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:05

Nicolletje schreef:
:? Zere been? Jullie?

Ik had er ook neer kunnen zetten @kanniet en @Nicolletje, en ik heb gekozen voor "jullie" vanwege jullie felle reactie op mijn post....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:07

Het is mijn zere been niet. ik vond het gewoon een rare post.
Alsof ik haat zaai. Ik heb nieteens op die vent gestemd!
Maar dat niet alleen, er komen ook links-extremisten rotzooi maken daar. Dús iedereen schuldig die op links stemt!
En ook iedereen die er niet op heeft gestemd!
Net zo'n logica.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:09

Hoezo felle reactie? Ik vind dat Feyenoord en Ajax, de strandfeesten en de oranjefeesten de rellen ook zelf uitgelokt hebben, niet meer en niet minder.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:13

kanniet schreef:
Mag jij haat zaaien op Bokt Alane?

doe ik dat dan?

Haatzaaiers zullen niet alleen haat oogsten maar ook tegenhangers van die haat..... en datzal dan ongewenst zijn door de haatzaaiers...

Partijen zaaien om voorstanders en stemmers te oogsten voor hun partij, maar zullen daardoor ook tegenhangers 'oogsten'
Die voorstanders gewenst: brave niet relschoppende aanhangers, oogst zal ook zijn ook een gedeelte WEL relschoppende aanhangers...

@Nicolletje: je kunt een post raar vinden, maar dan kun je toch ook vragen om uitleg ipv gevoed door aannames te reageren?

@kanniet: nu voel je je wederom aangesproken? :(:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:17

Alane: waarom? Je scheert mensen hier over 1 kam met die EDL-lui.

Alane schreef:
en de rest van de mensen dan die voor hem gestemd hebben? Daar zullen die relschoppers ook toebehoren.

Als je het anders bedoelt, kan je het ook anders zeggen. :)

Krips

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:21

Het is indd wel een mooie parallel. Niet alle Wilders stemmers of de PVV zijn verantwoordelijk voor deze relschoppers.. Waarom zijn moslims, of de Islam an sich, dan wel verantwoordelijk voor radicalen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:26

Moslims niet.
Moslims kunnen deze radicalen wel voeden vind ik. Soms gebeurt dat ongemerkt of ongewild.
Door bijv. de bouw van een moskee laten financieren door rijke fundamentalisten in verweggistan.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:28

Ik heb wél op Wilders gestemd, maar ik ben het zeker niet eens met het feit dat er even een stel Engelse hooligans de boel kort en klein komen slaan.

Dus omdat ik Wilders heb gestemd, ben ik ook zo'n relschopper?
Ik geloof niet dat Wilders heeft opgeroepen tot rellen, ofwel?!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:30

Niemand beweert dat moslims verantwoordelijk zijn voor radicalen. Wél is het een bewezen gegeven dat de Islam gestoeld is op de koran en dat de koran, in combinatie met de sharia, nu eenmaal niet de meest vredepredikende boeken/rechtspraken zijn. Wilders is tegen geweld in alle vormen. Hij is uitdrukkelijk tégen de aanslagen op de moskeeen in Nederland en heeft zich al tegen de komst van de EDL-lieden uitgesproken toen bekend werd dat deze mensen naar nederland zouden komen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:30

@ Nicolletje: Maar de Islam is er wel verantwoordelijk voor?
Dus andere Wildersstemmers zijn niet verantwoordelijk voor de relschoppers, maar de PVV zelf wel?

En kunnen relschoppers ook niet gevoed worden door door fout geld je advocaat e.d. laten financieren? Puur hypothetisch.

@JessandHope: Nee, ik vind van niet. Daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Net als dat de allochtone islamitische buurman niet verantwoordelijk is voor een radicale moslim terrorist. Ondanks dat je je beroept op dezelfde ideeen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:32

Nee moslims zijn er dan misschien niet verantwoordelijk voor, maar de Islam ansich wel.
Dat is dus hetzelfde als wanneer je zegt dat andere Wilders-aanhangers geen verantwoordelijkheid dragen maar de partij dus wel.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:40

Wilders predict geen haat. Integendeel zelfs. Hij is voorstander voor gelijke waarden voor álle mensen, dus ook voor gelijkwaardigheid voor vrouwen, homo's, andersgelovigen, en lesbiënnes binnen alle geloven. Als een boek predict dat dat anders is, én de daarbij behorende rechtspraak wil hanteren dan kan dat niet binnen nederland, want in nederland willen we graag dat iedereen gelijkwaardig behandeld wordt, eigen keuzes kan maken in de liefde, de studie, met wie omgegaan wordt, het (on)geloof, de partij waarop gestemd wordt. Iedereen moet dezelfde rechten en plichten hebben, uit- en in een geloof kunnen stappen als zij dat zélf willen. Hoe meer gelijkwaardigheid kun je wensen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:41

Krips: Wilders spreekt zich uit tegen geweld en EDL.
Wie anders dan Partij Wilders moet dat nog meer doen dan?

Ik vind dat niet hetzelfde als wat jij zegt.
Islam is een geloof en het is veel moeilijker om mensen daartegen in bescherming te nemen.
Het is namelijk wel de bedoeling dat moslims deze radicale dawa-zendelingen (daa'i) respecteren want zij brengen God's woord.
Of ze erop zitten te wachten is een tweede.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:51

JessAndHope schreef:
Ik heb wél op Wilders gestemd, maar ik ben het zeker niet eens met het feit dat er even een stel Engelse hooligans de boel kort en klein komen slaan.

Dus omdat ik Wilders heb gestemd, ben ik ook zo'n relschopper?
Ik geloof niet dat Wilders heeft opgeroepen tot rellen, ofwel?!

Dan zijn alle linkse stemmers ook verantwoordelijk voor de krakersrellen waar ze de boel kort en klein slaan, want die zijn ook links.
Als we toch aan de gang zijn, dan weet ik er ook wel 'n paar. ;-)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:54

Alane schreef:
janesmith schreef:
Omdat de demonstranten een stel relschoppers zijn die niets met Wilders te maken hebben. Ze kunnen wel roepen dat ze fan van Wilders zijn, maar dat wil niet zeggen dat PVV'ers daar ook blij mee zijn.

Een groep mensen die pro wilders zijn, zijn relschoppers... en de rest van de mensen dan die voor hem gestemd hebben? Daar zullen die relschoppers ook toebehoren.

Wie zaait zal oogsten.... niet alleen het goede maar ook het ongewenste...

Lijkt me heeeel stug, want dit zijn Engelsen en die mogen helemaal niet stemmen op Wilders.
Tenzij ze dubbele paspoorten hebben, wat dan gelijk eens temeer een reden is om dat inderdaad te verbieden in de toekomst.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:58

Alane schreef:
janesmith schreef:
Omdat de demonstranten een stel relschoppers zijn die niets met Wilders te maken hebben. Ze kunnen wel roepen dat ze fan van Wilders zijn, maar dat wil niet zeggen dat PVV'ers daar ook blij mee zijn.

Een groep mensen die pro wilders zijn, zijn relschoppers... en de rest van de mensen dan die voor hem gestemd hebben? Daar zullen die relschoppers ook toebehoren.

@Nicolletje: even in het verhaal zelf blijvend: Fan van Wilders zijn, de PVV zijn er niet blij mee.... maar wel met de stemmers, die mensen die voor de PVV en voor Wildres gestemd hebben, daar zijn ze wel blij mee, en wat nu als die relschoppers behoren tot die groep mensen die voor wilders hebben gestemd? het is niet EDl die opgeroepen heeft om te demonstreren maar de EFI, daaronder zitten oa EDL maar ook DDL,de NL tak...

links toegevoegd en weer verwijderd, per abuis in verkeerde post geplakt.:+
Laatst bijgewerkt door Alane op 28-10-10 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:05

Oei, dan bestaat ook de mogelijkheid dat een bepaalde bokker dat gedaan heeft om Wilders en zijn stemmers in een kwaad daglicht te stellen! Je hebt gelijk, álles is hier mogelijk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:09

janesmith schreef:
Lijkt me heeeel stug, want dit zijn Engelsen en die mogen helemaal niet stemmen op Wilders.
Tenzij ze dubbele paspoorten hebben, wat dan gelijk eens temeer een reden is om dat inderdaad te verbieden in de toekomst.

beter inlezen...
de EFI roept op tot een demonstratie, oa de EDL maar ook de DDl geven daar gehoor aan... Daarnaast kun je in engeland wonen, EDL aanhanger zijn en in NL voor Wilders stemmen...

de nederlandse 'zuster' van EDL. DDL: http://www.dutchdefenceleague.nl/
EFI de Europese overkoepelende organisatie: http://european-freedom-initiative.org/

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:15

Alane schreef:
Nicolletje schreef:
Wilders is al eerder verschenen voor het OM. (openbaar ministerie)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaar_M ... _Nederland

Daar is hij vrijgesproken.

Het Om heeft afgezien van vervolging en dat is wat anders dan vrijgesproken... dat was in 2008

Op 7 april 2008 werd Wilders vrijgesproken in een kort geding!
Aan deze zaak is heel weinig aandacht besteed, maar het is wel zo.

De voorzieningenrechter:

wijst af het gevorderde;

veroordeelt eiseres in de kosten van dit geding, tot dusverre aan de zijde van gedaagde begroot op € 1.070,--, waarvan € 816,-- aan salaris procureur en € 254,-- aan griffierecht.

Dit vonnis is gewezen door mr. R.J. Paris en uitgesproken ter openbare zitting van 7 april 2008 in tegenwoordigheid van de griffier.

Verslag en uitspraak kort geding tegen G.Wilders

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:31

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:38

Nee, je begrijpt het verkeerd, Alane.
Ik bedoel niet dat jij ongelijk had wat deze zaak en het OM betreft.
Ik haalde die vrijspraak aan om te laten zien dat er logica zat in de afwijzing voor vervolging van het OM in de huidige zaak.
Precedentwerking noemen ze dat.