nathalie2302 schreef:Ik vind het heel jammer dat ik regelmatig de term "egoistisch" voorbij zie komen m.b.t. moeders die thuisblijven voor de kinderen.
Ik had een mooie, fijne baan die ik idd heb opgegeven om voor de kinderen thuis te zijn (met de oudste heb ik dagopvang geprobeerd en dat "vrat" aan me, voelde me er vreselijk bij)
Ik durf te beweren dat mijn dagen als manager (en ik reiste veel en maakte behoorlijk wat uren) rustgevender waren dan mijn dagen nu, thuis met 3 jonge kinderen, het huishouden, de paarden en alles wat erbij hoort.
Ook is het financieel een heel ander plaatje op 1 inkomen, maar ik heb niet het gevoel dat onze kinderen wat dan ook maar tekort komen en ik vind het prettig om er voor hen te zijn.
Hoe is het dan egoistisch te noemen om thuis te blijven?
Ik ben best fel in dit topic maar vind thuisblijven absoluut niet egoïstisch, ook niet opofferend, maar gewoon een keuze.
Dat je thuis wil blijven en je man daardoor fulltime MOET werken vind ik wel egoïstisch . Mijn man wil heel graag voor de kinderen zorgen, dus die ruimte krijgt hij, zoals hij mij ook de ruimte geeft. Samen delen.
Als je man niet zo'n behoefte heeft om voor de kinderne te zorgen, nou dan is dat samen toch prima geregeld. Maar het verbaasd me wel ..