moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:14

FaberSmid schreef:
Karll66 gefeliciteerd met uw verjaardag.

Mag ik u alle vragen, wie van u persoonlijk die ramp beleefd hebben, of via familie, geliefden, vrienden, kennissen of via via media?

maakt niet uit....het is na de aanslag nooit meer geworden als daarvoor....toen is de ellende begonnen.
Het zij en wij gevoel...wie zijn daar nu schuldig aan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:19

FaberSmid schreef:
Adriana schreef:
Steeds weer die vooroordelen van u... echt niet te geloven.
Ik heb familie en vrienden in Amerika... sterker nog ik sta dagelijks in contact met Amerikanen uit alle mogelijke staten daar en toevallig ook met mensen uit NYC. Het is soms wel handig dat ik schrijf voor een Amerikaans blad.
Misschien is het handiger dat u uw eigen gedachten niet verwart met de onze en vooral niet met die van de Native Amerikanen...

En wat zijn dan de gedachten van de american in de zuidelijke en overige staten? En wat zijn de gedachten van de onze (wie zijn onze uwe voor mij?, europeanen en nederlanders?)? En wat zijn de gedachten van de natives?

Fabersmid, De gedachtes van een Native kan je alleen maar weten als je hun taal spreekt en het ze vraagt.. Maar als we even uitgaan van Natives van de VS, zij zijn op vele plaatsen verjaagd van hun grond..

Jij kunt nooit zeggen wat alle natives denken.. Of spreek je de taal van bijvoorbeeld de Pomo of Cherokees?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:20

Ik dacht dat we ontopic moesten blijven van Karll en het niet meer stees moesten hebben over natives en de 2e WW en alle andere zaken die hier met het onderwerp niets van doen hebben.
Of krijgt FS hier een uitzondering op die gestelde regel??

Velen hebben de ramp gelukkig niet persoonlijk beleefd, neem aan FS dat jij daar 1 van bent.
Maar kun jij je de beelden dan ook niet meer voor ogen halen?
Als je dat kunt....kan je dan echt werkelijk waar maar steeds vol blijven houden dat het de normaalste zaak van de wereld is om juist daar een gebedsruimte te bouwen???
Ik ga dan echt heel hard aan jou inlevings vermogen twijfelen.

Tallie1979

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:24

Ik vind het niet kunnen om een moskee op een plek te zetten waar bijna 3000 mensen gestorven zijn door een terroristische aanslag door islamieten.. Punt..

Andersom zal er ook weerstand zijn als er een Amerikaanse groepering van bijvoorbeeld Christenen een aanslag plegen in Afghanistan en er dan doodleuk een mooie grote kerk neerzetten waar 3000 mensen zijn gestorven.. Dan worden de afghanen ook pissig..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:25

Onassa schreef:
Ik dacht dat we ontopic moesten blijven van Karll en het niet meer stees moesten hebben over natives en de 2e WW en alle andere zaken die hier met het onderwerp niets van doen hebben.

Velen hebben de ramp gelukkig niet persoonlijk beleefd, neem aan FS dat jij daar 1 van bent.
Als je dat kunt....kan je dan echt werkelijk waar maar steeds vol blijven houden dat het de normaalste zaak van de wereld is om juist daar een gebedsruimte te bouwen???

toen ik de beelden van het WTC zag sprogen de tranen in mijn ogen...ook toen ik de mensen naar beneden zag springen en ik mij realiseerde dat er boven het gat in het gebouw nog duizenden mensen gevangen zaten en niet wegkonden....ik zal toch niet de enige zijn geweest die dat gevoel van machteloosheid had?
En dan hoef je geen familie te hebben of vrienden die direct slachtoffer zijn....dan gaat het inderdaad alleen om betrokkenheid en inlevingsvermogen.

Daar hadden de kapers geen last van...daar wachten 72 maagden op :(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:27

geerke schreef:

Inderdaad!! Hoop dat het 72 mannelijke maagden waren trouwens.. :(

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:57

Professor schreef:
En dan al dat gequote, en totaal geen eigen tekst.
Niet van uzelf schrijven quoten en nog eens quoten, net als een Oostenrijker die parolen schreeuwde, net zo als een W. die alleen maar parolen schreeuwen kan, maar geen enkele eigen onderbouwde tekst.
En de meelopers die blind er achter aan lopen.
En al die quote´s blind geloven, maar totaal geen onderbouwing, en maar het vingertje naar Amerika, typisch Nederlands, maar zelf wel Indonesische onderdrukt hebben, en dorpjes uitgemoord hebben.
De meeste Joden geexporteerd (in verhouding tot, door de Jodenraad zelf)heeft in de 2e wereldoorlog, en maar wijzen naar andere landen.
Het zijn altijd die anderen, dat zegt Wilders ook, het zijn de Islamieten, en schaart alles daaronder wat maar een baard of iets heeft.
En eindelijk is er een zondebok geboren, voorheen hadden wij het boze in Oost Europa, en nu Islamieten.
Gewoon te dom voor woorden.

Weet je wat pas dom is? Om Indonesische onderdrukking door Nederland, dorpen die uitgemoord zijn, en deportatie van joden tijdens WWII, te vergelijken met de bouw van een gebouw waar geen enkele sprake is van moord, geweld of deportatie.
Wat hier gebeurt is de grootste provocatie die je je bedenken kunt. En als klap op de vuurpijl hebben ze als openingdatum 11-09-2011 uitgekozen! Als dat niet ziek is dan weet ik niet wat wel ziek is. Een datum waarop door velen gerouwd wordt vanwege verloren familieleden, vrienden en kennissen, die gaan ze daar gebruiken om feestelijk een Islamitisch Centrum te openen met een gezellige halal BBQ. Als je daar niet van inziet dat dat helemaal fout is, dan kun je niet voor vol aangezien worden en maakt het verder niet meer uit wat je nog meer brabbelt, want je hebt dan het predicaat 'volstrekt ongeloofwaardig' ruimschoots verdiend.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 12-08-10 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:58

jantergouw schreef:
Onassa schreef:

Dat dacht ik ook. Desondanks zie ik weer wereldoorlog,joden,uitroeiing en natives voorbij komen.Daarbij vind ik dat de berichten van professor en fabersmid zeer op de man gespeeld zijn en dragen ze aan de discussie niets bij dan stemming maken.

Dat gevoel heb ik ook steeds bij de berichten van onder andere deze 2.
Het gaat een aantal niet om de discussie maar meer om het opdringen van hun mening en afbranden van de persoonlijkheden achter de (vooral) pvv-bokkers.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:54

geerke schreef:
toen ik de beelden van het WTC zag sprogen de tranen in mijn ogen...ook toen ik de mensen naar beneden zag springen en ik mij realiseerde dat er boven het gat in het gebouw nog duizenden mensen gevangen zaten en niet wegkonden....ik zal toch niet de enige zijn geweest die dat gevoel van machteloosheid had?
En dan hoef je geen familie te hebben of vrienden die direct slachtoffer zijn....dan gaat het inderdaad alleen om betrokkenheid en inlevingsvermogen.

Ik heb het nog steeds als ik de beelden weer eens voorbij zie komen.
Het is net een slechte horror film.
Nog steeds schiet ik er van vol en woon er mijlen ver vandaan.
geen bekende die omgekomen zijn, (hoewel bijna een bekende maar die had zijn lucky day), maar ik kan ook treuren om mensen die op deze maniet omgekomen zijn, een dierbare zijn verloren die ik niet ken!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:06

Wij moslims weten dat de bouw van een moskee op Ground Zero, een opzettelijke provocatie is
Lees verder >>>

Ground Zero Imam: ‘Ik geloof niet in de religieuze dialoog’
Een exclusieve nieuwe vertaling van Arabische websites onthult dat Imam Feisal Abdul Rauf opzettelijk de New Yorkers misleidt omtrent zijn bedoeling om de sharia middels de Ground Zero moskee, in te voeren.

Lees verder >>>

Een moskee te ver
“Faisal Abdul Rauf [die de Ground Zero moskee wil oprichten] heeft om de verdere opmars van de islam te bevorderen, in 1997 de American Society for Muslim Advancement (ASMA) opgericht. Zijn in Kashmir geboren vrouw Daisy Khan leidt sinds 2005 de organisatie en de onderafdelingen, waaronder Women’s Islamic Initiative in Spirituality and Equity (WISE), dat in 2009 uit het Millenium Development Goals Fund [MDG3] van Bert Koenders (PvdA) 1.000.000 euro subsidie ontving. … Hiermee lijkt het dat Nederland, dat de dubieuze eer heeft met Qatar één van de grootste openbare financiers van de ASMA te zijn, en dus medefinancier is van de geplande “Ground Zero moskee”, op zijn minst vuile handen maakt.”
Lees verder >>>
Laatst bijgewerkt door janesmith op 12-08-10 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:07

Tallie1979 schreef:
geerke schreef:

Inderdaad!! Hoop dat het 72 mannelijke maagden waren trouwens.. :(

Of maagden van 72, kan ook. Bijna hetzelfde maar net effe anders :=

janesmith

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:24

72 maagden van 72? _O-

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:36

Ik bedenk me net....11-09-2011 is precies een decennia na de aanslag!!
Ik neem aan dat er dan speciale herdenkingen gehouden zouden worden....
Maar hoe kan je in godsnaam herdenken als er een opening juisrt op DIE dag is van een moskee of gebedsruimte??!!
Ik vrees dat als dat echt gaat gebeuren (wat ik me nog steeds niet wil kunnen voorstellen0 dat er de nodige nabestaande zijn die dit niet kunnen verteren en misschien wel de hand aan zichzelf slaan.
Is dit soms een beetje de bedoeling???
Nog meer ellende en verdriet zaaien op die specifieke datum??
Je zou dat bijna wel gaan geloven!

Wanneer geeft Geert die toespraak, is daar al wat bekend over en word dat ook live uitgezonden??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:41

Onassa schreef:
Ik bedenk me net....11-09-2011 is precies een decennia na de aanslag!!

Ik vind dat echt het meest zieke aan het hele verhaal. Zoals ik al eerder zei, bescheidenheid siert de mens en er had ook gekozen kunnen worden om het heel anders aan te pakken.

Hij speecht trouwens op 11-09-2010 als ik het goed heb begrepen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:43

Precies!!! Het is gewoon zooo wrang!!!
En dan nog zijn er mensen die het allemaal goedpraten, echt niet te geloven!!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:46

Ik heb niet het hele topic gelezen (pfff 14 pagina's!) maar wilde even een opmerking plaatsen. Ik keek namelijk laatst naar een uitzending van On Air en daar was Maarten van Rossum te gast en die zei dat de moskee niet letterlijk op Ground Zero komt maar een paar blokken er vandaan.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:47

Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:50

Dit is niet te geloven zeg en dan zijn er ook nog mensen die dit goed willen praten?
Getver, een ander woord heb ik hier echt niet voor.
Tenminste niet wat ik hier kan plaatsen.
Hier wordt je echt onpasselijk van.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:52

CtjeLief schreef:
Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

Nou, in mijn ogen doet dat er niks aan af.
Het is maar wat je overdreven vind zeg, bah.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:52

Wij stellen iet moslims in het algemeen verantwoordelijk...dat zou helemaal een ramp geweest zijn.
De plek is dan misschien niet exact ground zero maar wel daar waar het komt te staan, zijn de brokstukken en ook slachtoffers gevallen.
Daarnaast.....hoe kom je op het lugubere idee om de opening precies 1 decennia na de ramp te laten plaats vinden.
Vind je dat echt niet minstens een beetje raar dan???

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:54

Fijn dat jij er zo over denkt Ctjelief, gelukkig hebben we allemaal recht op onze eigen mening.
Feit is ook dat het gedeelte waar gebouwd word ook beschadigd is en dus wel degelijk erbij hoort.
Plus de uitgekozen datum is ziek.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:56

CtjeLief schreef:
Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang.

In mijn hele leven heb ik nog nooit 1 moslim gestraft, en ik denk dat dat ook niemand zijn bedoeling is hier.
Het gaat om de manier waarop dit wordt aangepakt.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:58

Ik heb ook niet het hele topic gelezen. Eerlijk gezegt heb ik daar ook helemaal geen zin in. Maar ik ben het eens met Ctjelief.

Ik vind het plaatsen van een moskee IN DE BUURT VAN het WTC gebouw een dubbele zaak maar jullie vergeten dat die moskee daar allang stond. Deze moskee (die ze dus aan willen passen) stond daar ook op de dag van de ramp en is zelfs geraakt door de ramp. Hij is er zeker niet ongeschonden uit gekomen.

Dat jullie alle moslims verantwoordelijk stellen voor wat er gebeurd is vind ik acceptabel. Mensen moeten de extremisten leren scheiden van de rest van de moslims. Zij worden tegenwoordig door vele mensen anders aan gekeken, voelen zich aangevallen en misschien zelfs wel verantwoordelijk voor de ramp! En dat laatste is het allerergste. Willen jullie dat alle moslims die zware last op hun schouders dragen. Dat is onmenselijk

Misschien een het cru voorbeeld maar wij hebben ook geen hekel aan alle duitsers omdat Hitler toendertijd besloot dat het Jodendom geen geloof was maar uitgeroeid moest worden of wel?
Laatst bijgewerkt door Mila87 op 12-08-10 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:00

Smidtje schreef:
Jullie moeten de extremisten leren scheiden van de rest van de moslims. Zij worden tegenwoordig door vele mensen anders aan gekeken,

Hoor je de paradox in je eigen verhaal? :)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:00

Nicolletje schreef:
CtjeLief schreef:
Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang.

In mijn hele leven heb ik nog nooit 1 moslim gestraft, en ik denk dat dat ook niemand zijn bedoeling is hier.
Het gaat om de manier waarop dit wordt aangepakt.

En dat is nu juist het punt, dat gebeurt met handschoenen aan.
Anders wordt je direct beticht van discriminatie.
Het is tijd dat er eens een bureau komt wat de autochtoon gaat helpen hoe te handelen als wij weer eens worden gediscrimineerd.